Kuuluuko lapset päiväkotiin, kun vanhemmat lomalla?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ööööööö
[QUOTE="jee";24007438]Parempi näköjään hoidossa kun kotona. Huomaahan sen näistä vastauksista että lapset pois jaloista, ja itsekkyys kunniaan[/QUOTE]

Totta kirjoitat. Oman lapseni ryhmässä yli puolet lastenvahemmista on tälläsia että vievät lapsensa tarhaan vaikka ovat vauvan kanssa kotona, tai lomalla tai työttömänä ja juuri nämä lapset ovat AINA siellä kokopäiväisesti.

Ken guru
[QUOTE="meikä";24006424]Mikä käytöstapojen tunkio tää palsta oikein on? Oma elämä, työrytmi ja hoitoajatko ne ovat ainoat mahdolliset versiot miten ihmiset saa toimia? Muuten haukutaan surutta vaikka miksi, ihan älytöntä käytöstä. Kaikki ei tee samoja työvuoroja kuin juuri SINÄ, joten SINÄ et voi tietää muiden ajankäytöstä mitään.

Kuka on teille antanut oikeuden lynkata muita? Koska teidän tapa elää vahvistettiin ainoaksi oikeaksi? Jos se oma mielipide on niin vahva, sen voi esittää myös kauniista eikä alentua ala-asteelaisen tasolle "oletko yh kun olet niin väsynyt lapsiisi"..hienoa.[/QUOTE]

Mulle se ainakin on päivän selvää, että lapsi on yksi perheenjäsen, ja hänellä on oikeus olla kotona silloin kun vanhempien ei ole pakko työn tai opiskelun puolesta viedä häntä hotoon. Virikehoidot ymmärrän yli 5-vuotiaille lapsille, paitsi vanhempien loma-aikana. Sellainen joka vie lapsensa lomalla hoitoon on yksinkertaisesti todella itsekäs ja laiska, eikä ajattele lapsensa parasta. Näin se ON.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ken guru
[QUOTE="meikä";24007398]Rooli vanhemmuudessa hukassa jos ihminen haluaa laittaa lapsen hoitoon 2 päiväksi kuukaudessa? Voi kuule, voin luvata että kun meille se loma joskus sattuu samaan aikaan niin poika sinne hoitoon menee :D

Pikkasen perspektiiviä tähänKIN asiaan, oma mielipide saa olla ihan mikä vaan mutta se ei sitä tarkoita että muut olisivat huonompia vanhempia kuin itse.[/QUOTE]

Juu, huonompia olette kuin sellaiset jotka hoitavat ise lapsensa. Usko pois.

:D
Hyvä että Ken guru antoi pisteen keskustelulle, onneksi sä olet aina oikeassa <3

Kai sä myös imetit sen 8,5 kk, vältit hyppykiikkua, teit soseet itse, hoidit lapsen kouluikään asti kotona, leivoit joka toinen päivä tuoreet pullat ja pidit kodin ainaisesti kiiltävän puhtaana? Kun kerran olet täydellinen ja sun tapa on ainoa oikea tapa niin paheksu sit kaikki muutkin jotka eroaa sun elämäntyylistä, areena on vapaa :D

"mmm"
En voi ymmärtää, että lapsi viedään hoitoon jos itse ollaan lomalla. Itse odotan lomaa juurikin siksi, että saan olla perheeni kanssa.
Mutta ihan samoin minä en ymmärrä näitä matkatoimistojen muksukerhoja sun muita, jonne lapset saa viedä hoitoon lomamatkalla. Kun me lähdemme lomalle nautimme siitä, että teemme asioita yhdessä, perheenä. Siitä nautimme me vanhemmat ja lapset.
Kaikilla lapsilla on paljon ystäviä ja paljon menoja ystävien kanssa, mutta lomalla nautitaan nimenomaan YHDESSÄOLOSTA ja yhdessä tekemisestä perheen kesken.

Ken guru
[QUOTE="vieras";24007479]Peesi tälle kirjoitukselle!

Kuulostaa siltä kuin katkerat kotiäidit täällä tilittäisivät sitä, miten joku työssäkäyvä voi joskus haluta myös pitää yhden tai kaksi ihan täysin lapsivapaata päivää. Eli jos minä en saa, ei saa kukaan muukaan saada.

Sama tuon heti hoidosta hakemisten jne kanssa. Eikö päivähoitopalvelut ole olemassa perheiden tukemiseksi eikä siksi että perheiden elämästä tehdään tarpeettoman hankalaa. Ihmetellä pitää sitäkin että jos päiväkoti on viiteen saakka auki, niin nenän vartta pitkin katsotaan jos joku oikeasti ilkeää hakea lapsensa vasta silloin vähän vaille viisi. Vaikka työvuorolistat on tehty niin että joku hoitajista on aina työvuorossa viiteen...[/QUOTE]

Lapsen parasta näillä kirjoituksilla ajatellaan. Harmittaa lasten puolesta joiden vanhemmat eivät välitä heistä riittävästi.

Kyl mun mielestä lapset pois hoidosta kun vanhemmalla loma. Niin se meijänkin kakru jää lomalle heti kun isänsäkin. On sitä nyt nähty töissä että koetetaan vängätä lapsi kesäpäivystykseen vaikka äiti kotona. Ei uskota pomon sanaa että ei käy ja uudestaan vaan vingutaan hoitoa. Päivystys on vain niille joiden vanhemmat eivät ole kotona.

mitä hittoa?
Lapsen parasta näillä kirjoituksilla ajatellaan. Harmittaa lasten puolesta joiden vanhemmat eivät välitä heistä riittävästi.
Mistä sä kuvittelet tietäväsio muiden perheiden elämästä mitään? Ja kuinka kehtaat arvostella tuohon malliin?

Ei hyvää päivää, sä taidat olla aika kammottava ihminen irl, onneksi ei olla tuttuja. Ja jos oltaisiin, sanoisin sen tuttavuuden irti välittömästi.

"minna"
[QUOTE="meikä";24007542]Ilmeisesti täällä voidaan tuomita kaikki mikä poikkeaa omasta rutiinista. Eri asia on onko tarpeen, aikuismaista, fiksua tai täytyykö siitä välittää pätkääkään ;)

Eiköhän jokainen tiedä mikä on parasta omalle perheelleen ja toimi sen mukaan. Tai tietää ainakin paremmin kuin palstallinen ventovieraita naisia.[/QUOTE]

No, riittää päiväkodissa kahvipöytä-keskusteluja, koska siellä ne näkevät teidän murujen väsymyksen kun lapset olisivat jo loman tarpeessa, mutta voivoi kun mamin pitää sitä lomaa viettää nyt isin kans kahdestaan. Ja vaikka päin naamaa esitetään ystävällistä, niin kyllä sitä arvostelua löytyy

itseasiassa
Alkuperäinen kirjoittaja mitä hittoa?;24007658:
Mistä sä kuvittelet tietäväsio muiden perheiden elämästä mitään? Ja kuinka kehtaat arvostella tuohon malliin?

Ei hyvää päivää, sä taidat olla aika kammottava ihminen irl, onneksi ei olla tuttuja. Ja jos oltaisiin, sanoisin sen tuttavuuden irti välittömästi.
Kyllä ne siellä hoidossa aika paljonkin tietävät..yllättävän paljon

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja mitä hittoa?;24007658:

Kolahti sitten oikein kunnolla näköjään:D.

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja mitä hittoa?;24007680:
Ja tää ken guru tietää kanssa koko Suomen lapsiperheiden elämät täysin? Salli mun nauraa..Se kuulostaa niin laput silmillä elävältä ja yksiraiteiselta naiselta että oksat pois, huonotapaiselta vielä kaupan päälle.
Nyt oli sitten tietääkseni kyse normaaleista perheistä. Ihan eri asia onkin se, jos perheellä ei ole henkistä tai fyysistä kapasiteettia hoita omia lapsiaan. Silloin hoitoon vieminen on varmasti lapselle parempi.

mitä hittoa?
Kolahti sitten oikein kunnolla näköjään:D.
No joo,kolahti siinä mielessä etten ole ennen törmännyt sun kaltaiseen ihmiseen. Kuinka sä voit olla näin täynnä itseäsi? Kai sä sit oot täydellinen, ainakin omasta mielestäs ;)

Käytöstavat puuttuu täysin, tuollaista ihmistä en tosiaan katselisi lähipiirissä hetkeäkään. Tai sitten sä oot se kaksinaamainen joka selän takana laukoo tuollaisia kommentteja ja päin naamaa hymyilee.

"Tättärä"
Vaikka itse kirjoittaisin varmati vähän vähemmän riitaa haastavaan tyyliin, niin periaatteessa olen samaa mieltä kuin Ken guru. Harmittaa ja surettaa niiden lasten puolesta joiden vanhemmat eivät hiestä sen vertaa välitä, että haluaisivat lomaansa viettää omien lastensa kanssa.

mitä hittoa?
[QUOTE="Tättärä";24007698] Harmittaa ja surettaa niiden lasten puolesta joiden vanhemmat eivät hiestä sen vertaa välitä, että haluaisivat lomaansa viettää omien lastensa kanssa.[/QUOTE]

Tässäkin ketjussa on tullut monia eri syitä viedä lapsi hoitoon, yksikään niistä ei ole ollut se ettei vanhemmat välitä. Te jankkaajat olette sen omasta päästänne keksineet ja nyt toistelette sitä kuin mantraa, mitäs väliä sillä on ettei se pidä paikkaansa ;D Jotain vaan täytyy päästä räkyttämään ja moralisoimaan, taitaa sateinen lauantai laittaa naisten hermot kireelle..

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja mitä hittoa?;24007697:
No joo,kolahti siinä mielessä etten ole ennen törmännyt sun kaltaiseen ihmiseen. Kuinka sä voit olla näin täynnä itseäsi? Kai sä sit oot täydellinen, ainakin omasta mielestäs ;)

Käytöstavat puuttuu täysin, tuollaista ihmistä en tosiaan katselisi lähipiirissä hetkeäkään. Tai sitten sä oot se kaksinaamainen joka selän takana laukoo tuollaisia kommentteja ja päin naamaa hymyilee.
Nojohan, ei kai yhdestä mielipiteestä noin kokonaisvaltaista kuvaa voi kenestäkään saada? Ja olen kyllä kieltämättä todella jyrkkä tuon asian suhteen, koska mua todella riipoo niiden lasten puolesta, jotka eivät saa olla omassa kotona edes silloin kun vanhemmat ovat lomalla.

mitä hittoa?
Nojohan, ei kai yhdestä mielipiteestä noin kokonaisvaltaista kuvaa voi kenestäkään saada?
Oho, sä siis voit saada kuvan yhdesta lauseesta ja yhdestä mielipiteestä että olet parempi vanhempi kuin muut? Mutta susta sitä ei voi saada, olethan sinä kompleksinen ja monikerroksinen ihmisolento :D :D

Haistan ilmassa ristiriidan. Vai olikos se vaan sun oikeus haukkua ja vetää pikaisia johtopäätöksiä?

"mmm"
Alkuperäinen kirjoittaja mitä hittoa?;24007713:
Tässäkin ketjussa on tullut monia eri syitä viedä lapsi hoitoon, yksikään niistä ei ole ollut se ettei vanhemmat välitä. Te jankkaajat olette sen omasta päästänne keksineet ja nyt toistelette sitä kuin mantraa, mitäs väliä sillä on ettei se pidä paikkaansa ;D Jotain vaan täytyy päästä räkyttämään ja moralisoimaan, taitaa sateinen lauantai laittaa naisten hermot kireelle..
No jaa... Kukaan ei tietysti ole kirjoittanut että ei sen vertaa välitä, mutta jos syy on esim se, että hoidosta kuitenkin maksetaan, niin minusta se on ihan sama asia... On se surullista jos lapsi joutuu olemaan hoidossa koko kesän vain sen takia että hoidosta maksetaan. Omani on kotona 10vkoa vaikka vain heinäkuu on maksuton. Mutta kun kerran itse olen kotona, nin tietysti lapsetkin on kotona.

lol
Alkuperäinen kirjoittaja mitä hittoa?;24007697:

Eli niinkuin sä

"hoitsu"
Nojohan, ei kai yhdestä mielipiteestä noin kokonaisvaltaista kuvaa voi kenestäkään saada? Ja olen kyllä kieltämättä todella jyrkkä tuon asian suhteen, koska mua todella riipoo niiden lasten puolesta, jotka eivät saa olla omassa kotona edes silloin kun vanhemmat ovat lomalla.
Mä olen kanssa jyrkkä ja sentään alalla töissä; mutta samanlaiset mielipiteet on kaikilla töissä johtajasta lähtien. Näitähän ei vaan voi vanhemmille julistaa

Yhteistyössä