Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

G: Millasia päällysvaatteita ootte(/ootteko) aattelleet laittaa vauvalle kun tuotte sen laitokselta kotiin? Jotain vanupukua vaiko paksumpaa?
- Riippuu ihan sen hetken säästä mitä päälle laitetaan viimeksi tytöllä oli fleecepuku 2009 kun kotiuduttiin syksyllä. alla oli body ja potkuhousut, päässä ohkainen hattu.. ei ollut vielä kovin kylmät säät..

Hurjia on täällä muutamalla käynyt mutta ilmeisesti alkaa olemaan kaikki suht kunnossa ja hyvä niin.. itsellä supistukset ja häpyluun kivut jatkuvat inhottavina..

Tällä kertaa ei jaksa hirveesti kirjotella kun ei jaksa istuskella tässä koneella..

Tsemppiä kaikille jotka sitä tarvitsevat

O&O + pikku jäppinen 27+4
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Jiimii: no tota mäkin kiroan - ja mies oli ihan yllättynyt kun kuuli - ettei enää ole vauvaloita vaan vauvat on aina vieressä - ei ole siis mikään ihme, että äidit kärsii synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja uupumuksesta, jos ei saa yhtään nukkua synnytyksen jälkeen... :headwall: kyllähän niitä vauvoja kuulemma saa viedä kansliaan, mutta mä en tiedä kehtaisinko :( Äitien hyvinvointi on kuitenkin mielestäni tärkein edellytys vauvojenkin hyvinvoinnille... hei nyt muistan kertoa sulle sen mitä psykiatri sanoi lääkityksestä! eli imetyksen aikana maitoon erittyy paljon vähemmän lääkettä kuin istukan kautta, eli hänen mukaansa pitäisi ennemminkin olla odotusaikana ilman ja sitten imetyksen aikana käyttää, jos on tarvis! (kiva se tässä vaiheessa kuulla... :headwall:) Mun lääke ei ole nopeasti puoliintuvaa sorttia, eli vauva voisi kärsiä hieman pidempään sen sivuvaikutuksista jos sellasia tulee, mutta on monia lääkkeitä, jotka poistuvat kehosta nopeammin, eli ovat suositeltavampia imetysaikana. Kysy omalta lääkäriltäsi :) Mä en kuitenkaan halua käyttää lääkkeitä ja imettää, kun nyt lopetan kuitenkin ennen synnytystä - jos vaan onnistuu - niin en halua uudestaan vauvaa altistaa lääkkeelle. Eli joko en imetä, tai sitten en aloita lääkettä uudestaan heti... toivotaan, että pärjään...

Santtu: herranen aika onko vielä niin monta päivää! :O :D :D

Talvicci: sano rohkeasti siellä neuvolassa asiasta! (ihme ettei ne ole reagoineet siellä sun pelkoihin... :( ) eihän toi ole mikään pieni syy, mun syy oli tavallaan pieni, kun en edes itse sinne tuntenut tarvetta mennä vaan täti lähetti mun perussairauksien takia. Mies oli tyytyväinen, että mentiin, niin hänkin osaa varautua paremmin tulevaan. No, kyllä synnytys alkaa mua jo pelottamaan mitä lähemmäs mennään... :p Meillä oli siis tapaaminen kätilön kanssa, se oli kova pölisemään ja ihan hauska, mutta ei oikein ollut sellainen kuin halusin - vastaili vähän kysymyksen vierestä ja puhui lähinnä jostain lapsen kasvatuksesta jne... no oli siitä apua kuitenkin monessa asiassa :) Hirmu kannustava oli kuitenkin ja toivoi oikein että näkisi meidät syyskuussa. :) Meillä on vielä edessä lääkärikäynti, mutta en tiedä onko siihen tarvetta, se kun käsittelee enemmänkin sektiota, eli en tiedä tarvitaanko me sitä keskustelua, kun ei sektiota kuitenkaan toivota. (tai no toivon mä välillä salaa, kun sillon pääsisi ehkä "helpommin" ja nopeammin :p)

G päällysvaatteista: voi apua! en mä tiedä mitä sille puetaan ja kuinka paljon!!!!!!!! olin kuvitellut, että puen sille päälle itse neulomani puvun, ohutta villasekoitetta, jonkun puuvillavaatteen päälle... mutta kai se tarvitsee enemmänkin vaatetta matkalle... :O voi kääk.

en edes tiedä mitä pitäisi hankkia, meillä on kauheat kasat vaatteita, mutta en tiedä mitä vielä tarvitaan! muutenkin hankinnat alkaa aika paljon ahdistamaan jo, en osaa oikein tietää mitä vielä pitää hankkia ja kuinka paljon... :confused:

Jemmiksi: mulla on tullu painoa noin 2,5kg. Viime neuvolassa paino oli jo laskussa, kun joudun tuota rd-ruokavaliota noudattamaan... ja välillä tuntuu kun sairastaisi raskauden aikaista anoreksiaa... :LOL:

Marja: nyt lepäät kunnolla kotonakin! :hug: Ihanaa, että pääsit pois sairaalasta! :)
toivottavasti muutkin lepäilijät voivat paremmin :)

huomenna ollaan jo 28+0 hui! :D
eli terkuin
tömpsis ja super 27+6
 
Talvicci, kyllä sen 9kg ainakin on tullut, ja tosiaan, tuntuu että se kaikki on mahassa....

Vierihoidosta täytyy sanoa, etten edes ole ajatellut, etteikö vauva olisi siinä vieressä. Täällä päin se on ollut jo kauan käytäntönä ja tuntuu itsekin luontevalta. Enkä oikein jaksa uskoa itseni suhteen siihen, että jos nukkuisin parina yönä univelat pois siellä sairaalassa, se jotenkin kuittaisi ne todennäköiset tulevat univelat :D

Päällysvaatteista, tuollainen nalle-/pörröhaalari tuolla kaapissa on ja lisäksi tein kirpparilta ihanan toppahaalarilöydön, joten eiköhän tuo jompaan kumpaan pueta. Ja tarvittaessa sitten lisää vaatetta, jos sattuisi menemään vaikka lokakuun puolelle syntymä, jolloin on jo varmasti aika vilpoista...
 
Lepääjille kovasti tsemppiä! Toivottavasti vauvat pysyisivät vielä tovin mahassa!

Uusille tervetuloa!

Kotiutumisvaatteita
en ole vielä miettinyt. Riippuu säästä, miten kylmä on syyskuun lopulla tai lokakuun alussa, milloin tää päättää tulla maailmaan :) Katsotaan sitten. Kaukalopussia mietin jossain välissä, mutta en taida sittenkään ostaa. Pärjättiin esikoisenkin kanssa ilman ja uskoisin nyttenkin pärjättävän.

Täällä käytiin eilen siinä sokerirasituksessa. Yllätys tuli kuitenkin sieltä, paastoarvo oli 5,3 :( Yhden ja kahden tunnin arvot normaalit. Nyt alkaa sitten verensokereiden mittailu :( Aamulla on neuvolaläkäri, saan sitä ennen mittarin ja ohjeet sitä varten. Kuulemma siinä rajalla on, että täytyy alkaa seurata. Jäi kysymättä, että mikö olisi ollut normaali eli ei olis tarvinnut alkaa tohon mittailuun. Että ärsyttää!! Nyt on alkanut myös kpeityä nivuset töissä ja joitakin supistuksia on tullut. Samoin myös vähän ikäviä vihlaisuja töissä sänkyjä pedatessa :( Toivottavasti eivät tästä lisääntyisi ja saisi olla vielä hetken töissä. En vielä haluaisi kotiin jäädä.

Nessu ja pieni 24+6
 
nessu: 5.3 on se raja, mulla oli ihan sama! Eli sen vuoksi jouduin myös syyniin. 5.2 tulos ois ollut puhdas :D

Tervetuloa tiikkonen, lisään sut listaan :)

G: Millasia päällysvaatteita ootte(/ootteko) aattelleet laittaa vauvalle kun tuotte sen laitokselta kotiin? Tosiaan riippuu säästä, mutta luultavammin bodyn ja potkareiden päälle tuommoinen hiukan paksumpi velourhaalari (ollut jo kahdella muullakin vastaavassa käytössä, tosin toppiksen alla) ja myssy päähän. Jos on kovin kalsea keli, niin jotain vaatetta vielä väliin.

Neuvolassa kaikki hyvin:
RR 125/81
hb 118, rautaa alan popsimaan
painoa tullut viime kerrasta 3kg! :O Täytyy hiukan tarkkailla syömisiä paremmin. Yhteensä n. 5,5kg. Sinänsä ihan hyvä tuo maanantain uusi rasitus, näkee onko rd syynä painon nousuun. Hiukan kyllä turvotustakin on, tosin ei just aamulla kun lääkäri katsoi.
Kohdunsuu niinkuin pitää, 3cm, kiinteä ja kiinni ja ultralla näkyi hienosti vauvan syke, lukemaa en saanut. Lapsiveden määrä normaali.

Tälläistä tänne, päätä särkee. Tuli juuri mieleen, että taitaa särkeä aina neuvolapäivänä :p

M :heart: 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Marsa* no jo on hoitajat/lääkärit sulle sattunu,tuo on muute tosi ärsyttävää jos vaihtuu,mulla oli kans nyt sijainen ku oma lomalla mut oli kyl ihan mahtava,ja on ollu tän raskauden aikana yhdesti aikaisemminki joku eri ja se oli kans ihan kiva,sattunu onneks noin =) täällä kans tuo lääkäri alko sanoon omasta raskaudesta mitä hän silloin teki jne. jokainen raskaus on muutenki erinlainen ja vielä jos ihminen on eri!

G: Millasia päällysvaatteita ootte(/ootteko) aattelleet laittaa vauvalle kun tuotte sen laitokselta kotiin? Jotain vanupukua vaiko paksumpaa?
kyllä varmaan ihan body ja puolipotkarit alle ja sit sellanen kevytpuku(ohuempi ku vanupuku) päälle mikä oli esikoisellaki laitokselta lähtiessä,tietty pipo ja töppöset käsiin,jalkoihin.ja peitto sit päälle jos on viileämpää.ja harso on hyvä laittaa kaukalon eteen jos on tuulinen pv,on se kuite pikkuiselle uusi kokemus ja ei oo kiva jos naamaan tuulee...ja matka on tosiaan vain sairaalalta autolle ja autolta kotiin et ei hirveesti tuota ulkona oloo.

kaukalopussia en ole miettiny ostavani,ei ollu esikoisesta enkä luultavasti tällekään tarvi.kaverilta olisin saanu ostettua vaunuun makuupussin,tosi lämmin sellanen untuvapussi ja halvalla saisin,mietin viel,ku kylhän tuo äp-makuupussi on ihan hyvä ja laittaa sit kylmemmällä ilmalla jotain sinne alle,karvataljaa ajattelin..

Santtu hienot on vaunut,passaa lykkäillä syksyllä ;)

tiikkonen tervetuloa!:flower:

tömpsis kiitos tiedosta,kyl mie kysyn viel tuon imetyshomman,en aloita kyl jos siitä jotain haittaa on,olen sit ilman ja aloitan sitten jos siltä tuntuu..katotaan mitä tää mun lääkäri on mieltä,kaikillahan on nuo eri mielipiteet...ja ei sulla ole noin montaa päivää enää ku santul ;)

Täällä pukkas sit migreenin päälle,su viimeks ollu:kieh: tulipa sit just kolme tuntia nukuttua kylmäpussi otalla et saa nähä miten ens yö nukutaan!
alkoi nyt mietityttään ne valk. pissassa sekä tuo äkillinen painonnousu,toivottavasti tää on vain migreeniä. no huomenna vien näytteen ja eikhän siitä selviä jos jotai...
80pv laskettuun aikaan,ja jos uneen on uskomista niin 78 ;D näin toissayönä siis unta missä synnytin 2.9!
piristystä iltaan,tuli mieleen ku tuo miljonääriäidit pyörii tuos töllös et tää olis meille "taviksille" sopiva ;D
YouTube - ‪Sossuäidit MARJA JA NIINA - OSA1‬‏
 
G: Millasia päällysvaatteita ootte(/ootteko) aattelleet laittaa vauvalle kun tuotte sen laitokselta kotiin? Jotain vanupukua vaiko paksumpaa? tätä olen miekii miettiny ja onneks täältä on tullut hyviä vinkkejä, eli hyvin todennäkösesti meilläkin mennään body+potkarit ja sit sellanen vähän vanupukua paksumpi haalari, taitaa olla kokoa 56.. aattelin et ei oo ainakaa liian iso :p

Santulla ihanat vaunut :heart: mie en varmaa ikinä kyllästy selailemaan vaunuja netistä vaikka meillä on jo kahdet (ulkoiluvaunut ja parvekevaunut) :ashamed: mie taian olla ihan höperö näitten suhteen :LOL:
 
Vierihoidosta synnärillä...
JiiMii, mä muistelisin et synnärin esitteissä ainaki 2009 luki samoin ku lks:n sivuilla:
"Osasto toimii vierihoito-periaatteella. Äidit hoitavat mahdollisuuksien mukaan vauvat itse. Vauvasta huolehditaan lastenhuoneessa silloin kun hän ei ole äidin luona"

Mutta mulle ainaki sanovat sillon ku esikoisen kanssa siellä olin että ekana yönä vauva on aina vauvalassa. Ja tosiaan sen jälkeen oli mun kanssa huoneessa.
Poika tosin huus ku syötävä ainaki yhtenä yönä niin hakivat sen pois et muut saa nukkua... :whistle: Niin ja kyllä mä vein pojan sinne vauvalaan siks aikaa ku kävin suihkussa, ku reppana olis joutunu yksin siellä huutamaan jos olis hätä tullu...

Tervetuloa tiikkonen :wave:
Meillä onki sama laskettuaika :)


Talvicci ja Torsti rv.25+5 :heart:
 
Heissan.

Työkiireitä piisaa vielä pari viikkoa, jostain pitäisi kaivella motivaation rippeitä ^^
Aamulla olikin lääkäri-neuvola, itseäni myös ärsyttää kun hoitaja/lääkäri on joka kerta eri, ei oikein pääse sellaiseen potilas-suhteeseen, kuin haluaisi.
Mutta hieman neuvolakuulumisia:
Painoa tullut koko raskausaikana 8 kg
Sf-mitta 26cm
Sykkeet 140
Kohduskaula kiinteä ja kiinni
RR 116/70
Hb 137
Pissat puhtaat
Kohdunpohjan korkeus 25
Liikkeet napakoita :) oli poika taas potkutuulella.


Mitenkäs muuten on, kun juhannus lähestyy, saako käyttää OFFia, kun mökille menemme, jossa varmasti on muutama miljoona hyttystä? Tai siis mitä hyttysmyrkkyä saa käyttää? Kun olen muutenkin varonut voimakkaita pesuaineita tms.

Äippäpakkausta edelleen odotan, on mennyt se pari viikkoa jo reilustikin, miten niin haluan päästä hiplaamaan sitä :D

Voikukka 28+2
 
Voikukka, Offin sivuilta:
"
Tulevat äidit ja astmaatikot
OFF!-karkotteista ei ole raskaana oleville naisille sen suurempaa vaaraa kuin kemikaaleista yleensä. Nyrkkisääntö on, että raskaana ollessa tulisi välttää kaikenlaisia kemikaaleja sekä iholla että hengitettynä. Sama periaate koskee astmaatikkoja ja erittäin herkkiä ihmisiä. Astmaatikon kannattaa kuitenkin valita iholle levitettävä valmiste poltettavien karkotteiden ja aerosolien sijaan. "
Offin purkin kyljessä ei ainakaan varoituksia ollut. Kyllä itse ainakin ajattelin laittaa, kun eihän sitä suoraan iholle tarvitse laittaa kun illalla vasta hyttyset alkaa kiusaamaan ja silloin mulla on ainakin jo vaatetta päällä. Toinen on sitten joku Citronella-öljy, jota saa luontaistuotekaupoista, on kuulemma hyvää myös.
 
Vierihoidosta synnärillä...
JiiMii, mä muistelisin et synnärin esitteissä ainaki 2009 luki samoin ku lks:n sivuilla:
"Osasto toimii vierihoito-periaatteella. Äidit hoitavat mahdollisuuksien mukaan vauvat itse. Vauvasta huolehditaan lastenhuoneessa silloin kun hän ei ole äidin luona"

Mutta mulle ainaki sanovat sillon ku esikoisen kanssa siellä olin että ekana yönä vauva on aina vauvalassa. Ja tosiaan sen jälkeen oli mun kanssa huoneessa.
Poika tosin huus ku syötävä ainaki yhtenä yönä niin hakivat sen pois et muut saa nukkua... :whistle: Niin ja kyllä mä vein pojan sinne vauvalaan siks aikaa ku kävin suihkussa, ku reppana olis joutunu yksin siellä huutamaan jos olis hätä tullu...

Talvicci ja Torsti rv.25+5 :heart:
juu no noin mieki sen olen LUULLUT menevän ja ennen noin oli,mutta näin ei kuulema enää ole,vaan vauva on vierellä synnytyksen jälkeen koko ajan,ei mitään synnytyksestä lepoja tms. kaveri kerto et hällä oli joku ulkomaalainen vieruskaveri joka oli sit ihan jättäny sen vauvan siihen viereen ja ite lähteny johonki kahville tms..mut luulisivat ottavan jos on ihan rätti synnytyksen jälkeen,kaverillaki tosin oli pitkä synnytys ja sano et ei ne ottanu vaikka hän pyysi..tiedä sit,toivottavasti ovat tuosta saaneet palautetta ja asiat on muuttuneet..kyllä mun mielestä äidin pitäis saada nukkua synnytyksen jälkeen jos on esim valvonu vuorokauden,sitähän on muute ihan TÖÖT..
 
Viimeksi muokattu:
Zophie
Täytyy kyllä sanoa ettei uskoisi :) Olisin veikannu korkeintaan muutamaa kiloa :)

Painosta...
Viime neuvolaan mennessä oli tullu 4kg. Ens ke seuraava neuvola ja lääkäri samalla, veikkaan et jotain 5-6kg on tullu kaikkiaan...

tömpsis
Pitää varmaan koittaa jotenki vihjata tuosta tai sitten sanoa lääkärille jotain josko se ottais ohjat käsiin. Mulla on kyllä mukava neuvolatäti mut en oikeen tiiä mitä se tästä ajattelee... Miettiikö se sitten et katotaan millä mielin oon myöhemmim tai jotain :confused:
Jotenki tuntuu vaan niin nololta, ihan ku kerjäis jotain huomiota :ashamed:


Talvicci ja Torsti rv.25+6 :heart:
 
juu no noin mieki sen olen LUULLUT menevän ja ennen noin oli,mutta näin ei kuulema enää ole,vaan vauva on vierellä synnytyksen jälkeen koko ajan,ei mitään synnytyksestä lepoja tms. kaveri kerto et hällä oli joku ulkomaalainen vieruskaveri joka oli sit ihan jättäny sen vauvan siihen viereen ja ite lähteny johonki kahville tms..mut luulisivat ottavan jos on ihan rätti synnytyksen jälkeen,kaverillaki tosin oli pitkä synnytys ja sano et ei ne ottanu vaikka hän pyysi..tiedä sit,toivottava ovat tuosta saaneet palautetta ja asiat on muuttuneet..kyllä mun mielestä äidin pitäis saada nukkua synnytyksen jälkeen jos on esim valvonu vuorokauden,sitähän on muute ihan TÖÖT..
Onkohan sille sattunu sitten kohille jotenki turhanki tarkkaan ohjeitten mukaan menevä hoitaja ku mulla tosiaan ei ole ku pari kk siitä ku kaveri siellä synnytti ja ei ne siellä mitään vastasyntyneitä mihinkään kahvioon mukaan raahannu :O
 
Kävin aamulla neuvolalääkärissä ja terveydenhoitajalla myös saamassa verensokerimittarin ja rd-ruokavalio-ohjeet. Sokerirasituksen paastoarvo oli siis 5,3, 1 h 6,2 ja 2h 6,1. Juuri rajalla siis paastoarvo. Nyt sitten mittaillaan alkuun 3 x viikossa arvoja neljästi päivässä aina viikolle 36 asti. Jos ne pysyy hyvällä tasolla niin myöhemmin ei tarvitse kuin kahdesti viikossa mittailla, eikä tarvitse mennä äitiyspolin asiakkaaksi. Tympäsee, vaikka hyvähän se on että seurataan. On jotenkin itseensä niin pettynyt olo, että näinkö huonosti pidän itsestäni huolta, vaikka tiedän ettei pelkästään paino ja syömiset vaikuta vaan raskaushormonit saattavat huonontaa omaa insuliinin eritystä. Toivon, että pysyy ruokavaliolla kurissa ettei tulisi rd-diagnoosia ja tarvitsi alkaa insuliinia pistää
Mutta sitten hyviä uutisia neuvolasta. En tiiä kuuluuko normaalisti nykyään käytäntöön, että lääkäri ultraa vai johtuiko se noista sokereista. Ultrattiin pieni ja painoarvio nyt 700g, eli ihan normaalin kokoinen viiikkoihin nähden :heart: Sf-mitta oli 23. Oma paino noussut nyt raskauden alusta yhteensä 2,3kg, pissa oli ok, verenpaineet hyvät. Pikkuinen vaan perätilassa, mutta vielähän tässä on aikaa kääntyä vaikka kuin monesti oikein päin :D Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, kaulaa 3 cm. Eli ei ole supistukset ja vihlaisut tehneet mitään. Oman jaksamisen mukaan töissä jatkan, terkka sanoi, että jos käy raskaaksi niin sitten sairaslomalle. Ja nyt mä pääsen käymään neuvolassa useammin, seuraava aika jo kahden viikon päästä. Kuuleepahan sydänääniä useammin nyt =)

Kävin vähän shoppailee neuvolan jälkeen ja löysin H&M:ltä alesta pienet bodyt ja potkarit, olivat ihan perustrikoota. Mutta kiva jotain uuttakin saada tälle tulevalle vaikka esikoisen vaatettakin tallessa. Olivat vaan niin halvat, 2 kappaleen pakkauksissa ja maksoivat 5€, ei voinut jättää ostamatta :D Esikoisen pieniä vaatteita olenkin jo vähän pessyt ja kaapissa odottavat. Odottelen kovasti jo äitiyspakkausta saapuvaksi, 1½ viikkoa sitten vein Kelalle hakemukset.

Nessu ja pieni 25+0 *POKS* :heart:
 
Jeeeee :D Mun hakemus on saapunut Kelaan :D

Eipä tässä sitten muuta... Vaunuja ihastelen ja näpräilen mikä ehdin :) Jo on makuupussikin koppaan laitettu ^_^ Koeajolle en ole päässyt, kun en kyllä tän mahan kanssa kehtaa lähtee vaunuja tonne lykkimään :( Sisälläkään ei mahdu :headwall: ;)

Nessun tihentyvistä neuvolakäynneistä kateellisena
Santtu kera Möyry-Muksun 24+6 (huomenna poksuu :D )

(mullahan siis kolmas neuvolakäynti (eka lääkäri) ensi viikolla :stick: )
 
Moi!

Tervetuloa uusille!

Nopeasti vain piti tulla riemuissani huikkaamaan, että mulla odottaa kuulemma äitiyspakkaus postissa. Töiden jälkeen sitten haen sen. :) 2 1/2 viikkoa sitten lähetin hakemuksen ja päätös tehtiin 3.6., eli just se kaksi viikkoa meni.

Vierihoidossa meillä oli ainakin esikoinen koko sairaala-ajan (2 vrk), tosin synnytin Haikaranpesässä jossa se on vähän ideanakin. Ja mies oli siis siellä perhehuoneessa myös, joten ei ollut yksin minun kontollani tuo hoitaminen. En siis kokenut sitä mitenkään raskaaksi, mutta synnytyskin oli lyhyt (8,5, tuntia ja 9,5 tuntia ekasta supistuksesta). Hauska oli ajatella jälkikäteen, ettei lapsi ollut sairaalassa sekuntiakaan poissa joko minun tai mieheni valvovien silmien alta. :D

G: Millasia päällysvaatteita ootte(/ootteko) aattelleet laittaa vauvalle kun tuotte sen laitokselta kotiin? Jotain vanupukua vaiko paksumpaa? Aika samoilla mennään kuin muutkin. Kelin mukaan siis, jos on vielä lämmin niin luultavasti body ja velourpuku, myssy, hanskat ja sukat, mutta jos viileämpää, niin päälle vielä villahaalari tai vanuhaalari. Siihen vielä peittoa tms. jos nyt sattuu tosi viileä syyspäivä. Pitää siis ottaa synnärille vähän reilummin vaatetta mukaan, kun ei tiedä millaisella ilmalla sieltä sitten lähdetään. Joka tapauksessa matkat ovat sen ovelta autolle ja autolta ovelle, niin ei tarvitse varmaan kuitenkaan mitään toppahaalaria viritellä.

Santtu, kivat vaunut! Mikä merkki? Meillä painitaan edelleen niiden sisarusvaunujen kanssa. Jahka tästä nyt juhannuksesta alkaa kesäloma, niin täytyy tehdä kunnon vertailu ja sitten ostaa/tilata jostain. Rahanmenoa ei voi estää...

Alle sata päivää (93) laskettuun aikaan!

-Jerika 26+5

P.S. Marja, hauska juttu tuo lapsesi nimi! :)
 
Viimeksi muokattu:
Santtu: ihanat vaunut! :heart: Eilen kävin lasten tarvike liikkeessä ja ihailin yhtä kuosia niin, että en teidä mistä pieraisis muutaman huntin rahaa ...:D Meillä löytyy jo Emmaljungan 2006 vuoden iso koppaset kärryt, joten jos haluaa uutta ne pitää vain myydä alta pois. En tiiä, kun tuolle isännälle uskaltais mainita. Oli sellainen vähän ruudullinen kuosi, en edes tiedä mikä sen kuosin nimi oli. Hinnan vain kysyin ja reilusti yli 900 hinta. plrrrr. :whistle: Mä niin haluaisin....mutten taida saada. :vampire: Menisköhän läpi jos mainitsis, että kuosi sopii oikein hyvin colfia pelaavalle iskälle. :D

Nessu: onneksi ei suuria heittoja tuossa arvossa!

Oho lähti vähän kesken viesti. Jatkuu...

Marja: hienoa, että pääsit kotiin. :heart:

Jiimii: onkohan ollut joku työhönsä kyllästynyt hoitaja jos tuolla lailla on kieltänyt tuomasta. Vierihoitohan se aina paras on, mutta jos on väsynyt niin ilman muuta vauva sitten sinne kansliaan. Ite ainakin aion tarjota jos yhtään siltä tuntuu. Mä kyllä itseni tuntien en varmaan malta antaa sinne kuin suihkun ajaksi. Täällä oli ainakin ennen käytäntö, että lastenhoitajat huolehti vauvan aamupesut ja äidit sai käydä tahtoessaan suihkussa.

Leikin täällä pullantuoksuista äitiä... helppoahan tää on kun lapset on hoidossa ;). Viimeinen pelli paloi vähän kun unohduin srffailemaan emmaljungan sivuilla. :whistle::D Onneksi on vielä syömä kelpoisia. Pojat on vielä ens viikolla pari päivää hoidossa ja sitten jäävät myös lomailemaan. Heinäkuula meillä on vielä mahdollisuus käyttää se 10 pvä ja luultavasti ainakin osa käytetään. Ei meinaa enää perässä pysyä ja saa ainakin levätä aina välillä. Elokuu taas menee pojilla kotona.

Vauvan potkut: Tää vauva taitaa olla taas iso, mun ottaa ihan pirun kipeää nuo potkut tuonne ylävatsalle ja luulen, kyllä, että se on sen pylly joka aiheuttaa tuota kipua... tai ainakin toivon, että se pylly on, toinen vaihtoehto on pää ja toivon tosiaan, että on jo oikein päin. Nää kun pakkaa kasvamaan aika hyvää tahtia ja kohta ei enää mahdu kääntymään.

Leo rv 29+2... :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Santtu, kivat vaunut! Mikä merkki? Meillä painitaan edelleen niiden sisarusvaunujen kanssa. Jahka tästä nyt juhannuksesta alkaa kesäloma, niin täytyy tehdä kunnon vertailu ja sitten ostaa/tilata jostain. Rahanmenoa ei voi estää...
Jerika, vaunut ovat Emmaljunga edge duo combi, sport rungolla.
Meillä muuten oli esikoiselle ja kakkosella tuplat käytössä, ikäeroa heillä 1v4kk. Hommattiin silloin Emmaljunga Twin Ceroxit ja tykättiin niistä tosi paljon!! Niitä ei vaan enää valmisteta ja vain käytettyn saa. Jos nyt tarttisin tuplat, ottaisin varmaan ne perus Emmaljungan tuplat, tai sit Teutoniat, joissa kaksi kääntyvää eturengasta. Näyttävät tilavilta!
 
Vierihoidosta
Niin siis en mä sitä mitenkään vastusta jos joku nyt sen kuvan on saanu :D
Mä ite tosin esikoisen saadessa olin ihan tyytyväinen et ekan yön poika oli vauvalassa niin sai nukkua. Tultiin yöllä synnärille, torkuin pari tuntia vissiin sinä yönä miten nyt supistuksilta unta sai, poika synty puolen päivän maissa päivällä. Nukkumaan sitten pääs vasta illalla niin kyllä mä olin ainaki niin tööt... Synnytyskään ollu helpoimmasta päästä, seuraavana päivänä kaikki lihakset aivan maitohapoilla :D


Jerika
Ootteko ajatellu semmosia peräkkäin istuttavi vai rinnakkain istuttavia tuplia?

Meillä tosiaan ikäeroa tulossa 2v ja päädyttiin emmaljungan twin city crosseihin. Vaikuttavat ainaki hyviltä, tuolla jo pojan makkarissa oottavat syksyä :) Mietittiin myös noita Santun mainitsemia teutonian tuplia, joissa olis ollu isot kääntyvät eturenkaat mut ne paino jotain 24kg : / Mä oon niin lyhytki niin en jaksas niitä nostaa kunnolla auton peräkonttiin :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Tuplat halutaan ehdottomasti peräkkäin istuttavat, ja mahdollisimman lyhyet, eli käytännössä joko P&T:t tai sitten ne Z-Linet. Kuljetaan paljon bussilla ja asutaan alueella jossa on hirveästi lapsiperheitä, joten bussiin ei kovinkaan usein mahdu vierekkäisten tuplien kanssa. Mädchen, oliko teidän tuplat vierekkäiset? Jos ovat, niin sitten en turhaan laita yksäriä. :) Vierekkäiset olisi varmaan talvella ainakin kätevämmät, kun niissä on monesti paremmat renkaat, mutta jostain on tingittävä.

Ikäeroa meillä tulee 2v 3kk, joten välttämättä ei tuplia edes tarvittaisi, mutta koska talvi on silloin tulossa en uskalla ottaa käyttöön mitään seisomalautaa, ei liene kovin kätevä hangessa... Ja on tuo esikoinenkin vielä sen verran pieni, ettei jaksa aina kävellä. Puhumattakaan siitä, että sinkoilee joka suuntaan. :D

Niin ja täältäkin vielä Marjalle onnittelut kotiutumisesta!
 

Yhteistyössä