Millaista teidän aamupahoinvointi oli/on?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko samanlainen olo kuin oksennustaudissa?

Itselläni on ollut aamuisin sellainen öklö olo, mutta maha ei oikeastaan kierrä, ja onhan se aamuisin usein tyhjäkin. Silti tekee mieli halailla vessanpönttöä vaikka mitään ei tulisi ulos. Syöminen helpottaa. En tiedä vielä olenko raskaana.
 
oma aamupahoinvointini oli ympärivuorokautista ja kesti koko raskauden ajan eli 9kk, vielä synnärilläkin laatta lensi eli se pahoinvointi ei loppunut todellakaan missään raskausviikolla 14 niinkuin oppikirjat sanovat... harvinaista tämä on toki, mutta en ole edes ainoa, tiedän muitakin joilla oksentelut ja pahoinvointi kestäneet koko raskauden. Aamupahoinvointi on vähän lievä termi kuvaamaan tätä 9 kk piinaa....
 
Ennen kuin tiesin olevani raskaana niin se oli sellaista pahanolon tunnetta, tuntui että oksennus tulee ihan justnyt ja kun yritti oksentaa niin ei sieltä mitään tullutkaan. Vähän myöhemmin kun se varsinainen oksentaminen alkoi niin se oksennus tuli lähes välittömästi kun oli syönyt/juonut jotain tai kun nousi sängystä ylös - eikä se rajoittunut pelkkään aamuun vaan oli 24/7 koko päiväistä.

Mä en edes muista enää mimmosta on tavallinen oksennustauti vaikka se on ollutkin usein. Kyllä tuon raskauden aikana tuli oksennettua satoja kertoja joten se on vain mielessä kun oksuja ajattelee :D
 
niin...AAMUpahoinvointi... minä olin huonovointinen 24h vrk:ssa. En toki oksennellut koko aikaa mutta öklötti aina, hampaiden pesu mahdotonta, oin kuuden ruoka-aineen "dieetillä" puoli vuotta...
 
mulla taas ei juuri ollu missään raskaudessa. Ihan vähän ällötti aamulla mut sekin meni aamupalalla ohi. Kertaakaan en oksentanu eikä edes yökkäyttäny.
 
Mulla ei oksennus tullut kertaakaan, kummassakaan raskaudessa mutta etova olo oli ympärivuorokautista. Koko aika sellainen pahoinvoiva olo, veto pois ja mitään ei tehnyt mieli. Ällöä, ällöä, ällöä :D
 
Syletti kokoajan, pahaolo oli, mutta ei oksettava..., ennenkuin joku haju tai muu sen laukaisi eli se oksu tuli sitten lähes samantien. Oksutaudissa kun tulee pikkuhiljaa oksettava olo ja oksentaminen helpottaa, niin raskauspahoinvoinnissa se oli toisin. Mua ei syöminenkään helpottanut, mutta tiesin, että syöminen oli pakko ja kuitenkin mitä enemän söi, niin sitä vähemmin oksensi ja mitä enemän oksensi sitä enemmän oksensi.
 
Mulla taas oli semmoista että saattoi ihan tyhjästä yhtäkkiä tulla oksennus :D Kerran olin esim. aamukahveja laittamassa ennen töihiin lähtöä eikä ollut ollenkaan paha olo tai mitään mutta sitten ihan tyhjästä tuli pakonomainen tarve oksentaa ja äkkiä juoksin vessaan. Tätä kesti rv 7-13.
 
niin...AAMUpahoinvointi... minä olin huonovointinen 24h vrk:ssa. En toki oksennellut koko aikaa mutta öklötti aina, hampaiden pesu mahdotonta, oin kuuden ruoka-aineen "dieetillä" puoli vuotta...


Mullakaan ei koskaan ollut vain aamupahoinvointia vaan se ällötys jatkui 24h. Tosiaan hampaiden harjaus aiheutti oksennuksen samoin omankin paskan haju eli vessassa oli aina oltava ämpäri.
 
Mulla tuli aina iltaisin ja joskus aamulla pahoinvointi. Olo oli just sellainen et oksettaa, etoo.. Vesikään ei maistunu normaalilta. Mulla oli kummastakin raskaudessa et sipsit ei maistunu yhtään, en voinu ees kattoo sipsipussia ja toisessa oli lisäksi KANA! Mitä normaalisti rakastan joka muodossa niin en voinu syödä yhtään.
 
Minulla kesti rv6-> n. 3,5kk ja ympäri vuorokauden sellainen oksetusolo - mahassa ei kierrä tmv. vaan lähinnä jossain kurkun / nielun / kitalaen alueella se pahoinvointi kai tuntuu? Siis perus "nyt lentää laatta" oloa. Ja laatta lensi tosi tosi herkästi, joku vähänkin pistävämpi haju, rasvaiset ja tuliset ruuat (pystyin syömään vain riisikakkuja, hapankorppua jnejne mauttomia juttuja ja viilistä). Muistaakseni se aina paheni iltaa kohden ja naureskelin sille, että miksi sitä kutsutaan aamupahoinvoinniksi kun herätessä aamulla saattoi olla vielä ihan ok olo. Myös liikkuessa olo paheni ja olin aika heikkona tuolloin.. ei tullut kauheasti töissä käytyä.
 
Aamuisin oli todella heikottava,oksettava ja pyörryttävä olo,veto pois.
En oksentanut kertaakaan mutta monta kuukautta tuo aamupahoinvointi kesti, oli pakko istua/makoilla kun seisomaan ei heikotukselta pystynyt.
 
Aamuisin oli todella heikottava,oksettava ja pyörryttävä olo,veto pois.
En oksentanut kertaakaan mutta monta kuukautta tuo aamupahoinvointi kesti, oli pakko istua/makoilla kun seisomaan ei heikotukselta pystynyt.
Oli siis täysin erilaista kuin mahataudissa.
 
oma aamupahoinvointini oli ympärivuorokautista ja kesti koko raskauden ajan eli 9kk, vielä synnärilläkin laatta lensi eli se pahoinvointi ei loppunut todellakaan missään raskausviikolla 14 niinkuin oppikirjat sanovat... harvinaista tämä on toki, mutta en ole edes ainoa, tiedän muitakin joilla oksentelut ja pahoinvointi kestäneet koko raskauden. Aamupahoinvointi on vähän lievä termi kuvaamaan tätä 9 kk piinaa....

Sama juttu. Pahointointi oli ympärivuorokautista. Heräsin joskus yölläkin oksentamaan kesken unien. Jännä juttu, että pahoinvointi loppui synnytykseen kuin seinään.
 

Yhteistyössä