Ihana poikani heitti puolet leluistaan ulos ikkunasta!!!

:LOL:

(Naurattaa kun tällä kertaa tekijä ei ollut oma poika :D Tosin juurikin tuollaisen välttämiseksi meillä on ikkuna kiinni ja kahva käännetty niin ettei ikkunaa saa auki :whistle:)

Ainiin ja meillä kyllä lapset on siivonneet omia jälkiään siitä 1,5-vuotiaasta saakka... Ikätasoisesti toki kuitenkin ja lähinnä niitä tahallisia sotkuja. Pari vuotias taisi tuo pikkuherra olla kun toistuvasti piirrettyään liiduilla olohuoneen pöytään sai hinkata ihan koko pöydän puhtaaksi (no mä vähän "siinä sivussa" puunasin tykönä), viesti meni ilmeisesti perille koska samanlaista ei ole enää tapahtunut... Kyllä siihen varmaan se tunti meni kun hinkattiin ja minä selitin aiheesta "miksi ei saa piirtää muualle kuin paperiin".
Meillä, kun tuota reilu 2v rangaistaan jostakin, hän kyllä muistaa sen, mutta tekee vaan uusiksi ja rankaisee itse itseään.

5+2+lemmikit
En kyllä sinällään tajua tuota rankkujen määrää. Ymmärrän että ärsytti mutta silti. Aikuisen pitäisi mennä sen 4 vuotiaan tasolle, hän keksi uuden leikin, varmasti onkin hauska katsoa kun saa itse tiputettua lelun ja se lentelee ja kopsahtaa maahan. Ajatuksenahan tuo leikki olisi oikeasti todella hauska.
Varmasti ei 4v mieti että en arvosta leluja ja että nyt rikon niitä ja nyt haluan heittää näitä jonkun päälle ja satuttaa.
Hyvää oli se, että lapsi (ja sinä) menitte ne yhdessä keräämään.

Meidän 4v ei tarvis tollasesta muuta komentamista. On hyvin kiltti ja tottelevainen. Kun selittäisin asian niin ymmärtäisi, eikä varmaan tekis toiste. Lisäksi voitais tehdä tota vaikka niin, että tehtäis pari lennokkia ja niitä sais heittää alas ja hakea sitten ulkoa.

En oikein ymmärrä tollasta rankuttamista ja kieltäistä fiilistä, mutta johtuu varmaan siitä että omat lapset on yleensä kiltteja ja yleensä kysyvät; saanko tehdä...ennenkuin tekevät jotain tollasia temppuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23971918:
Opetus nro 1. Aina on syytä epäillä jos yhtään tuntuu että lapsi/lapset leikkivät nätisti ja siivosti ja hiljaa.

Se on ihan yhtäläinen huolenaihe kuin oikein kovat tappelunnujakka ja infernaalinen meteli joko itkien tai nauraen.
Mä aina lasken äänet pääluvun mukaan ja huokaisen, että kaikki hengissä. Mutta sitten jos on hiljaista, sitten mennään kurkkaamaan.:rolleyes:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23971918:
Opetus nro 1. Aina on syytä epäillä jos yhtään tuntuu että lapsi/lapset leikkivät nätisti ja siivosti ja hiljaa.
Tästä muistui mieleen yks lukion äikäntunti. Opettaja kertoi, että oli kotona ihmetellyt mihin poikansa katos. No oli kuullut yhdestä huoneesta vähän ääniä ja mennyt kattomaan. Siellä poika oli piirrellyt kalvoohin tusseilla. Oli ollut iso kansio ja paksu nivaska kalvoja, jokaases jotaki pientä tuherrusta. Niitä pojan taideteoksia sitten katteltiin äikäntunneilla. :D

Hahahahaa tulee mielee minä skidenä hehe. :LOL:

Kerran joskus 10-vuotiaana heitin parvekkeelta barbeja ja barbien vaatteita yms, neljännestä kerroksesta, kauniina kesäisenä päivänä ja ystävät olivat iloisesti siellä alhaalla vastassa ottamassa uusia ilmaisia leluja vastaan. Mutsi suuttu sit niin helekutisti, ku jäin itseteossa myös kiinni. Takavarikoi loput barbie tavarat ja sain ne uudelleen leikittäväks vast joskus 6kk myöhemmin. Enpähän enään heitelly leluja partsilta alas, mut pakko myöntää, mul oli sillo helkutin hauskaa ku lelut "lensi" haha. :LOL::rolleyes:

Muista vaa et lapset ovat aina lapsia. ;)

[QUOTE="vieras";23979477]Kova rangaistus ja jos isoja pehmoja heitellyt ikkunasta niin kyllä lapsikin siitä silloin mahtuisi.[/QUOTE]

Ei kyllä mahdu tuosta ikkunasta. Jotenkin se oli änkenyt ne pehmot ikkunasta ulos..

"siis"
[QUOTE="vieras";23971873]No eikös tuokin ollut jo osaltaan rangaistusta, kun passitit hänet keräämään itsekkin niitä leluja ja VESISATEESSA.[/QUOTE]

Voi hyvää päivää, että ihan lapsi ulkona vesisateessa. Se on sinusta rangaistus? Oletko sokerista tehty? :D

"mii"
pakko kommentoida... asutteko kerrostalossa? ymmärrätkö mikä vaaratilanne teillä juuri oli? lapsi olisi hyvin voinut itse pudota avoimesta ikkunasta sinun"ahniin autuaana hetkenäsi".

[QUOTE="mii";23979892]pakko kommentoida... asutteko kerrostalossa? ymmärrätkö mikä vaaratilanne teillä juuri oli? lapsi olisi hyvin voinut itse pudota avoimesta ikkunasta sinun"ahniin autuaana hetkenäsi".[/QUOTE]

Juu asutaan. Ja edelleenkään ei mahdu tuosta avoimesta ikkunasta itse :p

JONSERED Karhunkantaja
Rangaistus tarvittiin koska heitti leluja ikkunasta? Jos ei olis tullu rangaistusta niin ei poika oppisi ja tekisi saman uudestaan. Näin pieni poikani oppii tietämään mitä ei saa tehdä ja mitä saa.. En ihan ymmärtänyt sun kysymystä?
Siis minusta on aihetta rangaisukselle, jos on toimittu kielletyllä tavalla, tahallaan uhmattu käskyä/kieltoa. Ajattelemattomuudesta on minusta riittävää se, että siivoaa jälkensä ja kerrotaan, että näin ei saa tehdä. Minusta siis riittää se, että on sateessa hakenut lelunsa takaisin ja hoksannut, että ei ollut sallittu tai hyvä idea, en tuon lisäksi erikseen alkaisi rangaistusta antamaan. Onhan siinäkin jo, että tosiaan keräilee jälkensä ja yrittää kuivata ja siistä lelunsa.

• Tykkää
Reactions: lai-ne

Yhteistyössä