"huh"
[QUOTE="hmm";23973033]Aa,aivan! [/QUOTE]
Täytyy todeta että itsekin jouduin pohtimaan tota hetken ennen kuin älysin
Täytyy todeta että itsekin jouduin pohtimaan tota hetken ennen kuin älysin
Meillä, kun tuota reilu 2v rangaistaan jostakin, hän kyllä muistaa sen, mutta tekee vaan uusiksi ja rankaisee itse itseään.
(Naurattaa kun tällä kertaa tekijä ei ollut oma poika Tosin juurikin tuollaisen välttämiseksi meillä on ikkuna kiinni ja kahva käännetty niin ettei ikkunaa saa auki )
Ainiin ja meillä kyllä lapset on siivonneet omia jälkiään siitä 1,5-vuotiaasta saakka... Ikätasoisesti toki kuitenkin ja lähinnä niitä tahallisia sotkuja. Pari vuotias taisi tuo pikkuherra olla kun toistuvasti piirrettyään liiduilla olohuoneen pöytään sai hinkata ihan koko pöydän puhtaaksi (no mä vähän "siinä sivussa" puunasin tykönä), viesti meni ilmeisesti perille koska samanlaista ei ole enää tapahtunut... Kyllä siihen varmaan se tunti meni kun hinkattiin ja minä selitin aiheesta "miksi ei saa piirtää muualle kuin paperiin".
Niin eli rangaistus ei oo toimiva vaan se on sen verran lievä että lapsi ottaa rangaistuksen ihan mielellään jos saa vain tehtyä sitä kivaa kiellettyä juttuaMeillä, kun tuota reilu 2v rangaistaan jostakin, hän kyllä muistaa sen, mutta tekee vaan uusiksi ja rankaisee itse itseään.
Mä aina lasken äänet pääluvun mukaan ja huokaisen, että kaikki hengissä. Mutta sitten jos on hiljaista, sitten mennään kurkkaamaan.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23971918:Opetus nro 1. Aina on syytä epäillä jos yhtään tuntuu että lapsi/lapset leikkivät nätisti ja siivosti ja hiljaa.
Se on ihan yhtäläinen huolenaihe kuin oikein kovat tappelunnujakka ja infernaalinen meteli joko itkien tai nauraen.
Tästä muistui mieleen yks lukion äikäntunti. Opettaja kertoi, että oli kotona ihmetellyt mihin poikansa katos. No oli kuullut yhdestä huoneesta vähän ääniä ja mennyt kattomaan. Siellä poika oli piirrellyt kalvoohin tusseilla. Oli ollut iso kansio ja paksu nivaska kalvoja, jokaases jotaki pientä tuherrusta. Niitä pojan taideteoksia sitten katteltiin äikäntunneilla.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23971918:Opetus nro 1. Aina on syytä epäillä jos yhtään tuntuu että lapsi/lapset leikkivät nätisti ja siivosti ja hiljaa.
Miksi sitten rangaistusta tarvitaan?Se ei oo rangaistus vaan velvollisuus tehdä ja korjata jälkensä.
Kuulostaa pikkasen viisastelulta.Miksi sitten rangaistusta tarvitaan?
Tuskin olet aiemmin kieltänyt pudottelemasta leluja ikkunasta, vai oletko?
Rangaistus tarvittiin koska heitti leluja ikkunasta? Jos ei olis tullu rangaistusta niin ei poika oppisi ja tekisi saman uudestaan. Näin pieni poikani oppii tietämään mitä ei saa tehdä ja mitä saa.. En ihan ymmärtänyt sun kysymystä?Miksi sitten rangaistusta tarvitaan?
Tuskin olet aiemmin kieltänyt pudottelemasta leluja ikkunasta, vai oletko?
Piiskaa mulle, kun en vahtinut poikaa 20min.. :xmas:Jos lapsi viskelee lelujaan ikkunasta kuutamolle niin rangaistuksen ansaitsee vain lapsen äiti, koska ei ole vahtinut kunnolla pentuaan
Siis minusta on aihetta rangaisukselle, jos on toimittu kielletyllä tavalla, tahallaan uhmattu käskyä/kieltoa. Ajattelemattomuudesta on minusta riittävää se, että siivoaa jälkensä ja kerrotaan, että näin ei saa tehdä. Minusta siis riittää se, että on sateessa hakenut lelunsa takaisin ja hoksannut, että ei ollut sallittu tai hyvä idea, en tuon lisäksi erikseen alkaisi rangaistusta antamaan. Onhan siinäkin jo, että tosiaan keräilee jälkensä ja yrittää kuivata ja siistä lelunsa.Rangaistus tarvittiin koska heitti leluja ikkunasta? Jos ei olis tullu rangaistusta niin ei poika oppisi ja tekisi saman uudestaan. Näin pieni poikani oppii tietämään mitä ei saa tehdä ja mitä saa.. En ihan ymmärtänyt sun kysymystä?