Ihana poikani heitti puolet leluistaan ulos ikkunasta!!!

joo, jos on a) liian hiljaista b) liian hauskaa lapset tekee tuhmaa.
meillä vielä ku on nuo kaksi, uskomattoman hiljaa ne saa pinottua esim tuolin, pienemmän jakkaran, sankkoja tms päällekäin ja ovat kiipeämässä kaapille keksejä ottamaan.
kerran kosahtivat kun toinen supatti liian kovaa "nyt hiljaa ettei äiti kuule!" :D

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Liityn natsimammoihin. Otin viis veeltä kaikki paperit ja kynät pois, kun jatkuvasti piirteli seinään/huonekaluihinsa... sen lisäksi että sai ite siivota.
Mä takavarikoin uudet muumisakset melko pysyvästi kun niillä leikattiin tukkaa. :rolleyes: Itseasiassa mun tekis MIELI tollasissa tilanteissa heittää ne kokonaan menemään mutta se tuntuu jo liialliselta rangaistukselta. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pipipää;23971929:
Tuli vain mieleen, että jos poikasi mielestä hänellä on liikaa leluja ja hän siksi heitti osan sateeseen kastumaan ja pilaantumaan?
En tiiä mikä idea oli, oli sillä hauskaa.. No mutta leluja karsitaan paljon kun muutetaan pian, se on varma. Liikaa sillä tosissaan on niitä leluja.. Nyt sillä ei oo kyl yhtään..

aikuinen nainen 48v
niin heitin ikkunasta ulos tätini Amerikasta minulle lähettämän hienon ja kalliin nuken sillä seurauksella, että sen posliininen pää meni rikki kun osui kiveen. Tästä rangaistuksena menetin kaikki leluni enkä enää ikinä saanut uusia leluja.

Liityn natsimammoihin. Otin viis veeltä kaikki paperit ja kynät pois, kun jatkuvasti piirteli seinään/huonekaluihinsa... sen lisäksi että sai ite siivota.
Mä kattelin meidän vanhaa sohvaa (kun oli vielä paikallaan) ja kysyin sit kukahan on piirtänyt kuulakärkikynällä omakotitalon divaaniosaan? Vastaus oli Nuppu (siis meidän 1v kissa)....
Meillä oli kans jokusen hetken ensin tussit kanissa, sit liidut ja lopulta kaikki kynät.
Nyt sentään pysyy taas mielessä et aina jotain alle kun piirtää ja vaan paperiin piirretään.

• Tykkää
Teki mieli heittää kaikki heittämänsä lelut roskiin, mutta olis ollu aika kallis roskiskeikka. En raatsinut, vielä lempilelujaan oli heittänyt.. Voi että kun mulla kiehui, niiiin vihainen olin prkele.. Mahakipu unohtui hetkeksi ja pms-oireet ovat tipoteissään :D

"..."
no ei minusta ton ikäselle yhtään kova rangaistus kun miettii mitä olis voinu tapahtua. onneks tosiaan ei ketään mennyt alta, eikä kenenkään autoa tms ollut alla. meillä kun vanhassa kämpässä olis noin tehny, olis ollu pari autoo lommoilla, oli melkein ikkunan alla paikat : /

"meikä"
:D voi että mä ymmärrän tuon hetken tunteen..

Lapset keksii kaikkea, sai juuri uuden verkkapuvun ja leikkasi salaa reiän hihaan ihan vaan kokeillakseen mitä tapahtuu. 3 vuotias kyseessä..no ne sakset lähti eikä takaisin tuu.

ihan oikealla mitoituksella annoit rangaisuksen, kyllä tuon ikäinen tietää mitä tekee.

grg
Minä heitin 4-vuotiaana hotellin ikkunasta ruotsissa äitini kaikki sormukset. Onneksi ne kaikki sieltä löytyi, mutta voitte kuvitella, että isä ja äiti olivat raivoissaan.

[QUOTE="hiphei";23972208]Ei oo liian kova rangaistus jos ihan terve poika kyseessä.

Jestas mikä päähänpisto. Tuskin tekee toiste enää samanlaista tempausta! :D

Sulla on kekseliäs pieni vesseli siellä, oo ihan huoleti kumminkin. :)[/QUOTE]

On kyllä ihan terve vaikka erityislapsi onkin. Hieman motoriikassa on viivästymistä mutta hyvin näyttää kädet toimia.. En usko että tekee toiste, huomas kyllä että äiti oli tooosi vihainen. MUR!

"vieras"
[QUOTE="vieras";23971873]No eikös tuokin ollut jo osaltaan rangaistusta, kun passitit hänet keräämään itsekkin niitä leluja ja VESISATEESSA.[/QUOTE]

Ei, sehän on itsestään selvää, että omat sotkut siivoaa sotkija aina. Eihän se mikään rangaistus ole, rangaistus on mielestäni ihan erikseen. Outoa jos sun mielestä tollainen normaali asia on jo rangaistukseksi luokiteltavissa. Esim jos meillä lapsset heittelee legopalikoita pitkin asuntoa, niin niiden rangaistus on sit että ne keräävätkin ne :D HAHA.

Mun mielestä on hyvä vaan, että lapsilla on ihan kunnon rajat, eikä mitään "hellanlettas sulla oli kiva pikku leikki, no tästä hyvästä sä voisit käydä keräämässä ne lelut sit kun aurinko paistaa..." ja sitten sä käyt tietysti itse noukkimassa ne illalla, ettei pienen tarvitse.

No joo, mun rangaistus olis ollut tuo, että laitan ne lelut pois ja annan vasta parin päivän päästä takaisin. Pms aikaan olisin voinut kyllä kieltää herkutkin, kuten ap. mutta rauhoituttuani olisin sen purkamassa ja selittänyt lapsille, että äidin tuli vähän ylireagoitua kun oli niin pahalla päällä, mutta ainakin sen lelurangaistuksen pitäisin sitkeästi voimassa sovittuun päivään asti, että on ilman.

Ja ihanko vesisateessa? No viikkoko kenties olisi pitänyt odottaa, että kunhan ei sada, niin kerätään ehkä sitten. Hetihän ne on kerättävä ettei mene pilalle.

• Tykkää
:LOL:

(Naurattaa kun tällä kertaa tekijä ei ollut oma poika :D Tosin juurikin tuollaisen välttämiseksi meillä on ikkuna kiinni ja kahva käännetty niin ettei ikkunaa saa auki :whistle:)

Ainiin ja meillä kyllä lapset on siivonneet omia jälkiään siitä 1,5-vuotiaasta saakka... Ikätasoisesti toki kuitenkin ja lähinnä niitä tahallisia sotkuja. Pari vuotias taisi tuo pikkuherra olla kun toistuvasti piirrettyään liiduilla olohuoneen pöytään sai hinkata ihan koko pöydän puhtaaksi (no mä vähän "siinä sivussa" puunasin tykönä), viesti meni ilmeisesti perille koska samanlaista ei ole enää tapahtunut... Kyllä siihen varmaan se tunti meni kun hinkattiin ja minä selitin aiheesta "miksi ei saa piirtää muualle kuin paperiin".

"Mis"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23971918:
Opetus nro 1. Aina on syytä epäillä jos yhtään tuntuu että lapsi/lapset leikkivät nätisti ja siivosti ja hiljaa.
Jep, se on se pahaenteinen hiljaisuus :D
Tosin meidän vilperi pitää aina meteliä pahanteossa ollessaan. Joskus kun on ihan hiljasta ja pelkään jo pahinta, niin jätkä saattaa istua kiltisti katselemassa kirjaa tai telkkaria :D Se on tosin todella todella harvinaista. Että se on hiljaa siis :D

:D Jotain tuon tapaista mäkin odotin tänään tulevan vastaan, kun lähdin yläkertaan tarkistamaan turhan pitkään kestänyttä hiljaisuutta. No, 4v8kk ei ollut edes sotkenut pahemmin huonettaan, vaan tuhisi unten mailla omassa sängyssään.

Yhteistyössä