[QUOTE="vieras";23971873]No eikös tuokin ollut jo osaltaan rangaistusta, kun passitit hänet keräämään itsekkin niitä leluja ja VESISATEESSA.[/QUOTE]
Ei, sehän on itsestään selvää, että omat sotkut siivoaa sotkija aina. Eihän se mikään rangaistus ole, rangaistus on mielestäni ihan erikseen. Outoa jos sun mielestä tollainen normaali asia on jo rangaistukseksi luokiteltavissa. Esim jos meillä lapsset heittelee legopalikoita pitkin asuntoa, niin niiden rangaistus on sit että ne keräävätkin ne
HAHA.
Mun mielestä on hyvä vaan, että lapsilla on ihan kunnon rajat, eikä mitään "hellanlettas sulla oli kiva pikku leikki, no tästä hyvästä sä voisit käydä keräämässä ne lelut sit kun aurinko paistaa..." ja sitten sä käyt tietysti itse noukkimassa ne illalla, ettei pienen tarvitse.
No joo, mun rangaistus olis ollut tuo, että laitan ne lelut pois ja annan vasta parin päivän päästä takaisin. Pms aikaan olisin voinut kyllä kieltää herkutkin, kuten ap. mutta rauhoituttuani olisin sen purkamassa ja selittänyt lapsille, että äidin tuli vähän ylireagoitua kun oli niin pahalla päällä, mutta ainakin sen lelurangaistuksen pitäisin sitkeästi voimassa sovittuun päivään asti, että on ilman.
Ja ihanko vesisateessa? No viikkoko kenties olisi pitänyt odottaa, että kunhan ei sada, niin kerätään ehkä sitten. Hetihän ne on kerättävä ettei mene pilalle.