Mitä järkee on keitoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keitoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä johtuuko se horoskoopista, veriryhmästä, geneettisistä ominaisuuksista vai ympäristömyrkyistä, mutta esim. itse en voi syödä suuria määriä proteiinia. Ruoansulatus ei kykene sitä käyttämään hyväkseen ja voin pahoin.

Onhan sekin todettu, että veriryhmäperusteinen ruokavalio on perusteltua. Toiset eivät siedä proteiinia runsaita määriä ja toiset kun O-ryhmä vaatii kunnolla proteiinia jaksaakseen.
Erilaisia siis ollaan..

Mut kuitenkin, kunnolla tehty keitto pitää nälkää (myös kasviskeitot) :) nams!

Jaa no kyllä mulla ainakin lähtee nälkä vaikka siitä sosekeitosta ja muistakin .... meidän Iman salaisella reseptillä tehty kesäinen keitto on aivan mieletön ja jälkkäriksi marjarahkapiirakka :heart: joskus piirakkaa ei jaksa syödä kun tuo keitto on aivan mieletöntä...

[QUOTE="riaa";23946413]Onhan sekin todettu, että veriryhmäperusteinen ruokavalio on perusteltua. Toiset eivät siedä proteiinia runsaita määriä ja toiset kun O-ryhmä vaatii kunnolla proteiinia jaksaakseen.
Erilaisia siis ollaan..

Mut kuitenkin, kunnolla tehty keitto pitää nälkää (myös kasviskeitot) :) nams![/QUOTE]

Mä olen O ja en siis siedä protskua. Tosin multa poistettu sappirakko, joka rajoittaa ruoansulatuksen vaihtoehtoja kohdallani.

Luulen, että keitto on sellanen ekonominen ratkaisu kun rahat on tiukilla...ja mitä siihen nälän lähtemiseen tulee, niin voihan keitossa olla lihaa, papuja ja sen sellaista mikä pitää nälän loitolla. Kun taas laihduttaja saa avun keitosta siihen, ettei söisi niin ronskisti, kun siinä on sitä nestettäkin mukana. Tosin mies vetää keiton lautaselleen aina niin, että liruttaa liemen pois koska se ei vie näläkää...:xmas:

Luulen, että keitto on sellanen ekonominen ratkaisu kun rahat on tiukilla...ja mitä siihen nälän lähtemiseen tulee, niin voihan keitossa olla lihaa, papuja ja sen sellaista mikä pitää nälän loitolla. Kun taas laihduttaja saa avun keitosta siihen, ettei söisi niin ronskisti, kun siinä on sitä nestettäkin mukana. Tosin mies vetää keiton lautaselleen aina niin, että liruttaa liemen pois koska se ei vie näläkää...:xmas:
Meillä tehään kyllä keittoruokia silloinkin kun ei ole rahat tiukilla,meillä kun molemmat pitää myös keitoista muiden ruokien ohella.:)

Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23946891:
Söin kuukauden verran pelkkää makkarakeittoa (= perunaa ja lenkkimakkaraa, vesiliemi kasvisliemikuutiolla) ja hyvin lähti nälkä.. kahdella lautasellisella viimeistään :)
Kehtaako tiedustella, minkä ihmeen takia? Kuulostaa samantyyppiseltä projektilta kuin Super Size Me.

Kyllä keitollakin lähtee nälkä kun syö tarpeeksi. Ei kasviksilla lähde muutenkaan nälkä, juten ei kasvissosekeitollakaan. Mielellään minä leipää syön keiton kanssa, juomaa taas ei tarvitse erikseen.

Esimerkiksi hirvikeitto on todella hyvää.

Meillä on aniharvoin keittoja. Mies keittää lihakeito itselleen joskus ja me lasten kanssa maistetaan sitä. Ei vaan uppoa liemet ja potut. Perunaton kaalikeitto on kyllä ihan jees.

[QUOTE="minä";23947474]Kyllä mä olen aina iltapäivällä tosi nälkäinen jos olen keittoa syönyt lounaaksi. Ei pidä nälkää,väittäisin siis.[/QUOTE]

Minulla ei ole aina nälkä vaikka lounas olisi jäänyt kokonaan välistä. Ehkä siksi keitotkin menee. Vai onko se tuo suklaa joka pitää nälän poissa :)

Kyllä tossa kaalikeitossa jonka iltasella keitin on paljonki järkee, ainakin se on sairaan hyvää!!! Samoin hirvenlihakeitto jonka lihat on hautunu ekaks yön yli leivinuunissa: ei muuten oo soppalihassa kitjakkeita! Ja on varmasti täyttävää ja hyvää. Varmaanhan niitä on huonojakin keittoja sitten mutta ei kai sellasia kannata tehdä...?

Minä taas jos syön kala- tai lihakeittoon (kotona tehtyy), niin ainaki niin ähkyssä syönnin jälkeen ettei nälkää ole puoleenvuorokauteen. Elikkä pitää nälän kunnoo keitto.

Yhteistyössä