Mitä järkee on keitoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keitoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23945330:
Jos on tottunut syömään liikaa, niin nälkä tulee kun alkaa syödä normaalisti.

Mä en ainakaan syö mitenkään hurjasti, mutta keitto ei pidä nälkää. Kyllä joku muu ruoka, kuten makaroonilaatikko pitää paljon paremmin.

MITÄ kasvissosekeittoa te olette syöneet? Jos joukkoon laittaa kermaa/juustoa ja linssejä/papuja, niin takuulla on täyttävää. Ja keiton kanssa sopii hyvin palanen leipää.

Raskasta fyysistä työtä tekevällä miehellä ei keitot pidä nälkää, vaikka sen kanssa söisi kuinka paljon leipää. Voin kuvitella että esim. joku sihteeri tai muu toimistotyötä tekevä tulee sosekeitosta tai salaattilounaasta kylläiseksi, kun ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään muuta kuin istua ja naputella.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23945859:
No, ei ole sama asia syödä juureksia, kuin makaroonia. Mun tekemä keitto on hyvää. Lapset pyytää sitä aina, koska se on niiden lempari. Siitä puuttuu se ällö luteen maku, mikä monissa keitoissa on, kun en käytä luteen makuisia maustesekoituksia.

Mikä tuo luteen maku on? :D

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23945923:
Mikä tuo luteen maku on? :D

Semmonen, ku jossain ruokalassa (tai joissain ravintoloissakin) tilaa sosekeittoa, niin siinä on aina se joku tietty kouluruokamauste, jota käytetään laitoskasviruuissa. semmonen luteen maku, hyi.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23945935:
Semmonen, ku jossain ruokalassa (tai joissain ravintoloissakin) tilaa sosekeittoa, niin siinä on aina se joku tietty kouluruokamauste, jota käytetään laitoskasviruuissa. semmonen luteen maku, hyi.
Kouluruoka ja mauste? Madness! Niissä mitään mausteita ollu. Tai no, saattoi joku pippuri lillua keitoissa.

Tutkimusten mukaan soseutettu ruoka tosiaan pitää nälän poissa kauemmin. Mutta kasvissosekeittoa pitää verrata siihen, että kuinka kauan nälkä pysyisi pois, mikäli söisi ns. kiinteänä samat vihannekset. Eli tarpeeksi lihaa sisältävä (sose)keitto pitää siis nälän kauemmin poissa mitä saman verran lihaa ja kasviksia sisältävä esim. pihvi + peruna yhdistelmä. Simple as that. :)

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23945982:
Kasvisruuissa ainakin meillä oli aina sitä samaa. Ja sille samalle usein sosekeitot maistuu. Inhoon sitä makua.

Kuivattu korianteri, siis ne siemenet kuulemma haisee luteelle. En ole itse koskaan uskaltanut haistaa ludetta, niin en osaa sanoa.

[QUOTE="vieras";23946046]Kuivattu korianteri, siis ne siemenet kuulemma haisee luteelle. En ole itse koskaan uskaltanut haistaa ludetta, niin en osaa sanoa.[/QUOTE]

No en tiedä, mutta en pidä pistävästä mausta ruuassa. :D

Mie ainakin tykkään välillä keitoista,vaihtelua muihin ruokiin.
Kasvissosekeitto,pinaattikeitto,broilerikeitto,jauhelihakeitto ja paljon muita hyviä keittoja :p ja viipale hyvää leipää viellä.

Luin pelkän aloituksen.... Ei pelkkä sosekeitto pidäkään nälkää mutta kun syö proteiineja lisäksi niin johan nälkä lähtee. Kananmunaa, broilerinsuikaleita tai raejuustoa.

Luin pelkän aloituksen.... Ei pelkkä sosekeitto pidäkään nälkää mutta kun syö proteiineja lisäksi niin johan nälkä lähtee. Kananmunaa, broilerinsuikaleita tai raejuustoa.

En tiedä johtuuko se horoskoopista, veriryhmästä, geneettisistä ominaisuuksista vai ympäristömyrkyistä, mutta esim. itse en voi syödä suuria määriä proteiinia. Ruoansulatus ei kykene sitä käyttämään hyväkseen ja voin pahoin.

Yhteistyössä