[QUOTE="vieras";23866618]No mulla on nyt juuri sellainen tilanne. Olen siis tuo toisen viestin morsian, jonka miehen sukunimi on Kantolinna. Jo aiemmin olin ajatellut etten vaihda sukunimeäni, mies tahtoisi ja toisaalta ymmärrän pointin, mutta mietin oikeasti haluanko olla tuon niminen lopun ikääni vai se mihin olen vauvasta asti tottunut. Vaikeaa. En tiedä mitä tekis.[/QUOTE]
Itse olen aina halunnut, että koko perheellä on sama sukunimi. Mikäli miehellä oikeasti kuitenkin olisi joku tosi outo sukunimi, niin ymmärrän hyvin, että sitä ei ehkä halua. Siinäkin tapauksessa voisi keksiä sellaisen uuden nimen, joka miellyttäisi molempia, että koko perhe olisi saman nimen alla. Tuo miehesi sukunimi on kyllä minusta ihan hyvä sukunimi, joten en kyllä näe syytä, miksei sitä voisi ottaa. Tuo nimi ei ole missään nimessa kamala, vaan ihan hyvä. Ottaisin siis tuon miehen sukunimen. Se merkitsee kuitenkin sille miehelle tosi paljon. Teet hänet varmasti tosi onnelliseksi, jos nimen otat, eikä se nimenvaihdos minusta mikään niin hirveä kärsimys ole.