Mitkä asiat ärsyttävät häissä?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
"viima"
[QUOTE="blondi";23834122]Miksi sinne hääkuvaan pitää mennä vihkimisen jälkeen :O ?? Tätä en itsekään ole koskaan tajunnut.
Miksi ei voida hoitaa silloin aamulla se pois tai sitten kutsua se kuvaaja sinne hääjuhlaan ja ottaa maisemakuvia, jolloin vieraille voi järjestää ohjelmaa tai he pääsevät mukaan seuraamaan kuvausta jos haluavat[/QUOTE]

itse olen ehkä vanhanaikainen mutta mä haluan hääkuvan vasta kun olen naimisissa.

siskon häissä oli alkupaloja ja juomia tarjolla sillä aikaa kun olivat kuvauksissa. siinä voi rauhas käydä vessas ja jaloitella, jutella, syödä ja juoda pahimpaan hätään.
 
vieras22
Mä ymmärrän kyllä et ihmisiä ärysttää tuo odottele ja siksi me kävimmekin hääkuvissa ennen vihkimistä. jos oltais sen jälkeen lähdetty niin siihen odotteluun olis menny kolme tuntia. ja mikä ärsyttävämpää varsinki lasten kans on odotella.

ja toinen mitä olen tässä ihmetelly et MIKSi niille lapsille pitää olla erikseen jotain erikoista ohjelmaa? Tai ruokaa? Kyllä meillä lapset on syöneet samaa ruokaa ku muutkin ja olleet samassa ohjelmassa ku muutkin.

Kaikkein eniten minua ärsyttää se että ruokaa saa odottaa tunti tolkulla nälissää. Miksi se ruoka ei vois olla heti ekana ja sit se ohjelma ja lopuksi kahvit.
 
vieras22
[QUOTE="viima";23835277]itse olen ehkä vanhanaikainen mutta mä haluan hääkuvan vasta kun olen naimisissa.

siskon häissä oli alkupaloja ja juomia tarjolla sillä aikaa kun olivat kuvauksissa. siinä voi rauhas käydä vessas ja jaloitella, jutella, syödä ja juoda pahimpaan hätään.[/QUOTE]

No meidän oli käytännön syistä pakko käydä ennen vihkimistä. Kuvaus paikka oli niin kaukana juhlapaikasta.
 
"vieras"
No ei ärsytä mutta ihmetyttää vieraissa,että miten ihmiset ei osaa pukeutua? Ei häihin tulla farkut jalassa tai joku halppiksen t.paita päällä.
Tiedän että kaikilla ei ole varaa ostaa juhlavaatteita, mut aika harvalla niin tiukkaa on että ei omista tai ole vara ostaa minkäänlaista kauluspaitaa tai juhlavampia housuja ku farkut.
Tai että olis edes vaivautunu kunnolla harjaamaan hiuksensa.
 
"vieras"
Ja myös minä olen ihimetellyt et miksi se morsian pitää meikata ku vahanukke. Ettei tututkaan tunnista häntä.
Mä en nimittäin työkaveia meinannu hääkuvasta tunnistaa ku oli niin voimakkaassa meikissä. Ei todellakaan kaunis.
 
[QUOTE="blondi";23834310]Olisikohan sitten syytä miettä ottaako koko kuvaa jos vieraat joutuu sen takia odottelemaan? Tai ottaa kuvan hääjuhlan jälkeen tai seuraavana päivänä tms.
Olen ollut liian monta kertaa juhlissa joista kirkon jälkeen hääpari katoaa tunniksi tai kahdeksi sinne hääkuvaan ja vieraat seisoo juhlapaikalla tumput suorina ilman juomaa ilman ohjelmaa :(
Toisaalta jos on niin takauskoinen ettei sulho saa morsianta nähdä on varman syytä miettiä jos sen kuvan joku tavis kameralla vain nappaa siellä juhlassa.[/QUOTE]

Juhlan jälkeen kampaus ja puku saattaa jo olla vähemmän edustavassa kunnossa. Kuvassa halutaan yleensä olla tosi edustavan näköisinä. Ja kuvaaminen seuraavana päivänä kaatuu varmaan siihen, että uuden kampauksen ja meikin teettäminen maksaisi aika paljon.

Itse otattaisin sen kuvan ennen häätoimitusta. Hassua ajatella, ettei mies saisi nähdä hääpukua etukäteen, kun eihän miehet yleensä ole kiinnostunu semmosista mekoista. Paitsi ehkä jotkut miehet, mutta harvemmin ne naisten kanssa menee naimisiin.

Niin ja alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että kaikki leikin, mihin yleisön pitää osallistua on ihan hirveitä. Ne kannattaa unohtaa kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:
"joo"
mun mielestä liian aikataulutetut häät, viime kesänä olin häissä joissa oli minuutti aikataulu, hyvä kun vessaan uskalsi mennä, tottakai on hyvä olla aikataulu, mutta me oltiin esim. juuri ehditty ottaa ruokaa lautaselle, kun kaaso ilmoitti että toinen kierros nyt, sitten ruoka korjataan pois. aikaa oli ruokailun alusta kulunut noin 30 min ja vieraita oli varmaan sata.

Mun mielestä hääpari voi sen kuvan käydä ottamassa vihkimisen jälkeen, mutta olisi hyvä vieraiden päästä juhlapaikalle odottamaan ja saada jotain pientä naposteltavaa ja juotavaa.

Me ainakin aikanaan haluttiin pitää a)kivat juhlat rakkaimmille b) juhlia naimisiinmenoa eli yhtä tärkeätä oli vieraiden viihtyminen kuin omakin ja mielestämme onnistuimme siinä. Vieraita oli noin 50 ja kaikilla oli useampi tuttu/ystävä, jokainen sai valita paikat itse ja oli vapaata seurustelua sekä ohjelmaa.
 
nämä
[QUOTE="viima";23833932]hääleikit
liian paljon vieraita
huono ruoka
känniset vieraat
känninen juhlapari
alkoholiton juoma on yleensä limsa tai ylimakea mehu - ei sovi aikuisen suuhun
juhlapaikan yleisilme - kaikki seuramerkit, tuolikasat yms tulee poistaa tai piilottaa[/QUOTE]

Musiikki soi niin lujaa että pitää huutaa naapurin korvaan
riittävästi alkoholiton juomaa koko ajan ,kesällä kun ylensä on kuuma
lapsille omaa ohjelmaa
turha odotus hermostuttaa
ruokakipot pitää olla täysiä jotta niistä voi ottaa hyvällä omallatunnolla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23835396]Ja myös minä olen ihimetellyt et miksi se morsian pitää meikata ku vahanukke. Ettei tututkaan tunnista häntä.
Mä en nimittäin työkaveia meinannu hääkuvasta tunnistaa ku oli niin voimakkaassa meikissä. Ei todellakaan kaunis.[/QUOTE]

NO mutta eikö ole tärkeintä, että morsia itse tuntee itsensä kauniiksi? Tuskin kukaan pyytää raskasta meikkiä, jos ei sellaista halua
 
"Kenguru"
Jep!
Voihan sitä lähteä hakemaan sirkushuveja muualtakin, ja syömään ihan sitä mitä itse haluaa. Ja vetää perskännit jos siltä tuntuu.
Jos hääparin suunnittelemat häät sellaisenaan ei kelpaa, niin jättäköön menemättä. Mieluummin skippaa koko pirskeet, kun että menee sit väenvängällä sinne ja haukkuu koko bailut syystä tai toisesta.
Itse ajattelen eri tavalla. Toki jokainen hakeekin niitä sirkushuveja muualtakin, aika vähäiseksihän ne huvit jäis, jos olis vaan häistä kiinni...:D, no vitsi vitsinä.

Mutta mun mielestä on tosi tärkeetä että häät on miellyttävä tapahtuma kaikille, eikä sellainen, minkä joku tuolla aiemmin mainitsikin, prinsessapäivä yhdelle. Ihan tavallisista asioistahan täällä on "purnattu", siis sellaisista, jotka korjaamalla tekisi hääjuhlista paljon viihtyisämmät.
Mielestäni nuo siis ovat ihan normaalia vieraiden huomioon ottamista, eikä mitään erityistä sirkushuvien järjestämistä. Oikeastaan päin vastoin, lähes kaikkihan on juuri niitä "sirkushuveja", eli ohjelmanumeroita vastaan. Ja silti niitä järjestetään again, and again, and again....
 
"hmm"
Odottelu on pahinta.... Mutta mä en ymmärrä tota marmatusta hääleikeistä.. tai että "pakotetaan" leikkeihin.. Mulle tulee ihmisistä hirmu takakiree kuva jos nyt yhtenä päivänä ei voi leikkiä jotain... Et ei sen verran voi irrotella.. Mitä ihmiset pelkää? Meijän suvussa onneks kaikki osallistuu leikkeihin ja kaikilla on yhdessä hauskaa..
 
Bakke
[QUOTE="vieras";23835396]Ja myös minä olen ihimetellyt et miksi se morsian pitää meikata ku vahanukke. Ettei tututkaan tunnista häntä.
Mä en nimittäin työkaveia meinannu hääkuvasta tunnistaa ku oli niin voimakkaassa meikissä. Ei todellakaan kaunis.[/QUOTE]

Löysit hyvin kuvaavan ilmauksen: "vahanukke" :)

Voi hän silti joskus olla myös "vahamaisesti" kaunis mielestäni. Tai siis tarkoitin ehkä myös "nukkemaisesti". Sympatiat aina kuitenkin morsiamelle, koska yliyrittämisessäkin on sitä tunnetta pelissä, ja paljon !
 
"Kenguru"
[QUOTE="hmm";23835857]Odottelu on pahinta.... Mutta mä en ymmärrä tota marmatusta hääleikeistä.. tai että "pakotetaan" leikkeihin.. Mulle tulee ihmisistä hirmu takakiree kuva jos nyt yhtenä päivänä ei voi leikkiä jotain... Et ei sen verran voi irrotella.. Mitä ihmiset pelkää? Meijän suvussa onneks kaikki osallistuu leikkeihin ja kaikilla on yhdessä hauskaa..[/QUOTE]

Mut voi sitten heti laskea takakireeksi! Tähän mennessä en ole vielä yhtään oikeasti hauskaa leikkiä häissä edes nähnyt. Hauskoja puheita kyllä.
 
.....
[QUOTE="juup";23834522]Kaikki nolot leikit! Mikään muu ei varsinaisesti ärsytä häissä, mutta siinä vaiheessa kun aletaan leikkimään niin tulee halu lähteä meneen. Mä en halua leikkimään enkä myöskään halua tuntea myötähäpeää muiden leikkiessä.[/QUOTE]

Ollaampas sitä vakavia, takakireitä ja niin "aikuisia".. Tuo tulee heti mieleen sinunkommentista...
 
Bakke
[QUOTE="vieras";23835764]NO mutta eikö ole tärkeintä, että morsia itse tuntee itsensä kauniiksi? Tuskin kukaan pyytää raskasta meikkiä, jos ei sellaista halua[/QUOTE]

Voisiko olla mahdollista, että morsian tuntee itsensä kauniiksi myös vähemmällä, siis myös, huom !
Herkkä aihe ? Voi olla, että moni morsian pahastuu turhaan, jos mies edes yrittää ottaa aiheen esille asialliseti.
 
"Vieras"
Rehellisesti... Häät on aina tylsiä. En mä ole ollut yksissäkään hyvissä häissä vieraana. Me itse mentiin naimisiin kotona, vain läheisimpien läsnäollessa osin just sen vuoksi, etti kumpikaan meistä oikein tykkää häistä.

Häät on yleensä aina vähän sellainen pakkopulla. Ja onhan se kiva nähdä läheisten suuri päivä, mutta kyllä itse juhlat on aina floppi.
 
-
viime syksynä olin häissä jotka oli mun mielestä kaikkea muuta ku kivat.

Jutut oli pelkkiä sisäpiiri-juttuja niin eihän niistä osa ymmärtänyt yhtään mitään. Mun mielestä häissä vois kunnioittaa kaikkia vieraita.

Lisäksi siellä oli musiikki niin kovalla että piti olla korvatulpat ja muutenkaan ei musiikin aikana voinu keskustella ollenkaan. Mun mielestä oli typerää istua aina tunti hiljaa. Oikeasti ei huutamallakaan kuullut mitä vieruskaveri sano.
 
"vieras"
Minä en ole koskaan oikein ymmärtänyt, että miksi ne hääkuvat on pakko ottaa juuri hääpäivänä, jos ne mennään ottamaan studion seinien sisäpuolelle. Ihan samaltahan siellä aina näyttää.

Jos haluaa ikuistaa nimenomaan hääpäivänsä, kannattaa palkata kuvaaja juhlapaikalle dokumentoimaan. Ja se taas ei ole pois hääparin ja vieraiden yhteisestä ajasta.
Olen kuullut, et jotku ont ehny niin, et otattanu hääkuvat morsiammen koemeikki /kampaus päivänä. Morsian on kauniina, vaatteet päälle vaan ja kuvaan. Kuvauksenki on voinu näin toteuttaa ihan rauhassa ja koevedokset on ollu häissä jo nähtävillä.
 
- epämääräiset hääpaikat, seurakunnan talot ym. joissa haisee home ja on muutenkin kalseaa
- kotiruoka, yöks - ei häissä
- olut - siideri -tarjoilu + huono laatikkoviini, jotenkin mautonta
- vieraat pikkuserkun kaimat, joita kukaan ei tunne - miksi ne pitää kutsua tilantäytteeksi?
- arkinen fiilis, ei-juhlallinen tunnelma
+ samoja mitä muut jo sanoivat

Miksi pitää järjestää huonot häät isolle porukalle, niin että joutuu (näkyvästi) venyttämään penniä, kun voisi pienemmälle lähipiirille pitää upean hääJUHLAN säästelemättä?
 
Se kun paskapaperi loppuu kesken ja uutta ei löydy tilalle:mad:
kaikki muu ärsytys onkin sitten pientä tuon rinnalla kun olet perse paskassa ja joudut lähtemään lähi kauppaan ja siitä kotiin sen takia kun ei paskapaperia voida hankkia ja laittaa vessaan
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mitäs mitäs;23834810:
Onpa omituinen kommentti, minun morsiammen näkeminen oli kyllä huikea muisto, muutenkin kaunis ja huoliteltu morsian oli tällätty UPEAN näköiseksi ja kyllä tämä mies sen muistaa. En tunne yhtään kamua jonka mielestä oma nainen tällättynä hemasevaksi ei olisi magea juttu. ;)
Tuollahan sanottiin että kaunis kyllä, mutta niin vieraanoloinen. Voipi olla kenties ihan magea kokemuskin toisaalta. Ja sanottiin "monesti" ,eli ei yleistetty kattamaan kaikkia tai edes suurinta osaa jne.. Olisiko hiukan huumorisävytteinenkin, ilman hymiöitä tosin. Eihän tuon pitäisi niin monimutkainen juttu olla: Kun on ainutkertainen tilaisuus, niin morsian voi hyvinkin vähän yliyrittää. Media höykyttää kaikin voimin esimerkeillä jenkkilästä asti. Ei aina mene täysin ajatukset (tai makumieltymykset) yksiin edes toisiaan ihailevilla pariskunnilla. Eikä toteutukset etenkään jos aihe on niin arka että se aiheuttaa jonkinasteisen pakollisen pahastumisen jos ottaa esille, vaikka asia itsessään on harmiton. Voisikohan olettaa toisaalta, että toisensa löytänyt "pari" pääsisi näin hirmu vaikeassakin asiassa sopuratkaisuun.

Hemaseva on hyvä juttu :) Muut saa tulla vaikka kateellisiks minunkin mielestäni.
Mutta tosiaan monilla menee jotenkin vähän yli se meikkaus. Melko luonnottomaksi tulee vaikutelma helposti hyvässä valaistuksessa. Monesti vähemmän on parempi, siis kauniimpi, seksikkäämpi jne. Sitten taas valokuvissa naiset ja myös miehet saattavat hyvinkin usein olla edukseen, vaikka olisi enemmänkin puunattu. Mutta luonnossa tai kuvissa, etenkin teennäiset hiusviritelmät vähentää sitä hemaisevuutta (henk. koht. mielipide) :) .

Mutta onhan näitä tullut kuvattua joskus. Silti voi olla oma mielipide omastaan tai jostain toisesta. En minäkään vain ymmärä jos joku vielä tulisi ja sanoisi, että hiukan ylipuunattu, hiuksensa ylikäsitellyt läheinen pitäisi nyt vaan tuntua läheisemmältä kuin kohtuullisemmin ehostettu.
 

Yhteistyössä