Mitkä asiat ärsyttävät häissä?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
häävieras
Äsryttää, että ihmiset pitävät nykyään hulppeat häät sadalle hengelle, joista tuntevat murto-osan ja kutsuvat suuren osan juhlijoista paikalle ainoastaan velvollisuuden tunteesta. Eli eniten ärsyttää nykyajan teeskentely.
 
5+2+lemmikit
Samoja kun muutkin kirjoitti:
- liian pitkä odottaminen (erityisesti jos ei edes tiedä koska odotus loppuu, eli jotain aikatauluja)
- nolot leikit, joihin on pakko mennä (eli saa olla nolojakin leikkejä, mutta niin että niihin valitaan ne ihmiset jotka sellaisissa viihtyy tai on ennalta kysytty lupa)

Ei muut nyt paljon harmita, kerran oltiin kevähäissä jotka pidettiin jossain navetan vintillä ja oli ihan TÖRKEÄN kylmä, meillä pieni vauva mukana ja kaikki pidettiin enemmän tai vähemmän ulkovaatteita päälle. Eli jos on jotenkin erikoinen paikka, niin pieni maininta olisi hyvä olla, jotta vieraat osaisi varautua.
Usein myös äänentoisto on tosi huonoa, eli etupenkit kuulee mutta takana olevat ei, on harmi kun kivat puheet ja kaason tiedotteet eivät kuulu. Ei nyt mikään yli-ärsyttävä asia, mutta kivempi on kuulla =)
 
"ehkäpä"
[QUOTE="blondi";23834122]Miksi sinne hääkuvaan pitää mennä vihkimisen jälkeen :O ?? Tätä en itsekään ole koskaan tajunnut.
Miksi ei voida hoitaa silloin aamulla se pois tai sitten kutsua se kuvaaja sinne hääjuhlaan ja ottaa maisemakuvia, jolloin vieraille voi järjestää ohjelmaa tai he pääsevät mukaan seuraamaan kuvausta jos haluavat[/QUOTE]

Olisiko sen takia, ettei sulhanen saa/halua nähdä morsiantaan hääpuvussaan ennen kuin hän astelee kohti alttaria? :)
 
5+2+lemmikit
Alkuperäinen kirjoittaja kerjääjä;23834088:
Tuokaa rahaa kun meillä jo kaikkea on.

Sitten jos viet vain 20e niin sitten supistaan selän takana kun Virtasetkin toi vain 20e ja koko perhe tuli juhliin ja kyllä niillä nyt olisi ollut varaa enemmänkin touda kun kerran molemmat muksutkin tuli häihin tai olisi sitten Matti tai Maija tullut yksin kun kerran noin vähän antoi rahaa.
Mua ei toi harmita, saa toivoa rahaa. Mutta niinkuin joku kirjoitti että esim. ensin tää rahalahjatoive ja sitten hääjuhlissa on joku morsiamenryöstä tms. missä vierailta taas kerätään rahaa, niin se ei välttämättä ole enää kovin kiva juttu. Kukkaroa ei välttämättä ole mukana tai sitten siellä on vaan seteleitä ja jos on mitottanut lahjanarvon jo tiettyyn summaan niin voi tuntua ärsyttävältä antaa lisää rahaa.
Parissa tälläisissä häissä on oltu, eikä siitä nyt numeroa tehty antoiko joku rahaa tai ei, mutta silti välttäisin tuota keräämistä.
 
Puucee
Jostain syystä nimenomaan häissä ärsyttää asioida puuceessä, siis vedettömässä vanhanajan *huussissa, vieläpä ilman käsienpesumahdollisuutta. Nostalgisia ja romanttisia paikkoja ehkä muuten joo ...
 
Rahalahja toivetta esittäessä, meidän häihin tulee juhlapaikalle pieni lahjaboxi, jonne jokainen saa jättää omantunnon mukaisesti rahasumman häälahjaksi näin haluttaessa. Pakko ei ole laittaa, eikä kukaan tiedä, laitoitko sinne 1e vai 50e. =)
Ihan hyvänä vinkkinä tämäkin!
 
"blondi"
[QUOTE="ehkäpä";23834230]Olisiko sen takia, ettei sulhanen saa/halua nähdä morsiantaan hääpuvussaan ennen kuin hän astelee kohti alttaria? :)[/QUOTE]

Olisikohan sitten syytä miettä ottaako koko kuvaa jos vieraat joutuu sen takia odottelemaan? Tai ottaa kuvan hääjuhlan jälkeen tai seuraavana päivänä tms.
Olen ollut liian monta kertaa juhlissa joista kirkon jälkeen hääpari katoaa tunniksi tai kahdeksi sinne hääkuvaan ja vieraat seisoo juhlapaikalla tumput suorina ilman juomaa ilman ohjelmaa :(
Toisaalta jos on niin takauskoinen ettei sulho saa morsianta nähdä on varman syytä miettiä jos sen kuvan joku tavis kameralla vain nappaa siellä juhlassa.
 
[QUOTE="blondi";23834310]Olisikohan sitten syytä miettä ottaako koko kuvaa jos vieraat joutuu sen takia odottelemaan? Tai ottaa kuvan hääjuhlan jälkeen tai seuraavana päivänä tms.
Olen ollut liian monta kertaa juhlissa joista kirkon jälkeen hääpari katoaa tunniksi tai kahdeksi sinne hääkuvaan ja vieraat seisoo juhlapaikalla tumput suorina ilman juomaa ilman ohjelmaa :(
Toisaalta jos on niin takauskoinen ettei sulho saa morsianta nähdä on varman syytä miettiä jos sen kuvan joku tavis kameralla vain nappaa siellä juhlassa.[/QUOTE]

Minusta on kyllä ihan normaalia, että hääkuvat otetaan vihkimisen jälkeen. Hääpäivä on hääparin juhla, ei vieraiden. Tuon odottelunkin voi toki järjestää monella eri tapaa. Kesähäissä tuskin tunnin odottelu juhlapaikalla ei haittaa, kaasot voi hoitaa tarjoilun että ei tarvi kuivin suin seistä.
Jos hääparia tahtoo ottaa kuvat vihkimisen jälkeen, niin vieraiden on vain tyydyttävä siihen odotteluun eikä olettaa että juhlat menisi vieraiden tahdon mukaan.
 
häälijä
Rahalahja toivetta esittäessä, meidän häihin tulee juhlapaikalle pieni lahjaboxi, jonne jokainen saa jättää omantunnon mukaisesti rahasumman häälahjaksi näin haluttaessa. Pakko ei ole laittaa, eikä kukaan tiedä, laitoitko sinne 1e vai 50e. =)
Ihan hyvänä vinkkinä tämäkin!
Miten tuo käytännössä järjestyy, eikös rahalahjat yleensä anneta jo ennen häitä esim. nuo tilille menevät. Entä ihmiset, jotka ovat jo ostaneet lahjan ja tuoneet sen? Mahtaa olla noloa nähdä tuollainen lahjaboxi ja miettiä, että taas pitäisi kaivaa kuvetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häälijä;23834340:
Miten tuo käytännössä järjestyy, eikös rahalahjat yleensä anneta jo ennen häitä esim. nuo tilille menevät. Entä ihmiset, jotka ovat jo ostaneet lahjan ja tuoneet sen? Mahtaa olla noloa nähdä tuollainen lahjaboxi ja miettiä, että taas pitäisi kaivaa kuvetta.
Se ilmoitetaan tietenkin kutsussa. Ei ole mitään tilinumeroa lainkaan, vaan ilmoitetaan että paikalla on laatikko jonne voi omantunnon mukaan lahjarahan laittaa. Ne ketkä ovat lahjan jo ostaneet, niin tietenkin se riittää.
 
"ehkäpä"
[QUOTE="blondi";23834310]Olisikohan sitten syytä miettä ottaako koko kuvaa jos vieraat joutuu sen takia odottelemaan? Tai ottaa kuvan hääjuhlan jälkeen tai seuraavana päivänä tms.
Olen ollut liian monta kertaa juhlissa joista kirkon jälkeen hääpari katoaa tunniksi tai kahdeksi sinne hääkuvaan ja vieraat seisoo juhlapaikalla tumput suorina ilman juomaa ilman ohjelmaa :(
Toisaalta jos on niin takauskoinen ettei sulho saa morsianta nähdä on varman syytä miettiä jos sen kuvan joku tavis kameralla vain nappaa siellä juhlassa.[/QUOTE]

Eihän se taikauskoista ole vaan yltiöromanttista!! :D Tämä tuli siis miehen puolelta tämä pyyntö. Lisäksi juuri vihkimisen jälkeen on kampaus ja meikki täydellisimmillään, tietysti sitä haluaa kuvat ottaa juuri silloin. Vieraille voi järjestää jotain ohjelmaa sinä aikana, kaasot ja bestmanit ovat sitä varten :)
 
Mielipiteeni
Minusta on kyllä ihan normaalia, että hääkuvat otetaan vihkimisen jälkeen. Hääpäivä on hääparin juhla, ei vieraiden. Tuon odottelunkin voi toki järjestää monella eri tapaa. Kesähäissä tuskin tunnin odottelu juhlapaikalla ei haittaa, kaasot voi hoitaa tarjoilun että ei tarvi kuivin suin seistä.
Jos hääparia tahtoo ottaa kuvat vihkimisen jälkeen, niin vieraiden on vain tyydyttävä siihen odotteluun eikä olettaa että juhlat menisi vieraiden tahdon mukaan.
Juu, hääparin päivä on. Tuollahan aina perustellaan kaikki nolo ja epämukava häissä.

Luulisi, että se hääpari itsekin haluaisi suurena päivänään viettää mahdollisimman paljon aikaa vieraiden seurassa eikä valokuvaamossa, minne voi tälläytyä minä tahansa muuna päivänä. Kaikissa häissä missä olen ollut hääpari on aina jälkikäteen valitellut sitä, miten kiva olisi ollut ehtiä rupatella enemmän vieraiden kanssa.
 
Juu, hääparin päivä on. Tuollahan aina perustellaan kaikki nolo ja epämukava häissä.

Luulisi, että se hääpari itsekin haluaisi suurena päivänään viettää mahdollisimman paljon aikaa vieraiden seurassa eikä valokuvaamossa, minne voi tälläytyä minä tahansa muuna päivänä. Kaikissa häissä missä olen ollut hääpari on aina jälkikäteen valitellut sitä, miten kiva olisi ollut ehtiä rupatella enemmän vieraiden kanssa.
Jos hääjuhla kestää vaikka 16-01, niin se tunti kuvauksessa ei tosiaan ole paljoa siitä päivästä pois.
 
Huom harmaana
Hääpäivä on hääparin juhla, ei vieraiden.

Jos hääparia tahtoo ottaa kuvat vihkimisen jälkeen, niin vieraiden on vain tyydyttävä siihen odotteluun eikä olettaa että juhlat menisi vieraiden tahdon mukaan.
Minä taas pidin juhlat nimenomaan vieraille ja ajattelin vieraiden viihtymistä. Jos juhlat olisi ollet meille, niin kai ne olisi myös vietetty kahdestaan ;)
 
Minä taas pidin juhlat nimenomaan vieraille ja ajattelin vieraiden viihtymistä. Jos juhlat olisi ollet meille, niin kai ne olisi myös vietetty kahdestaan ;)
Juu, mutta pointtinani oli se, että kun vieraat kitisee kun joutuu tumput suorina odottaa hääparin tunnin mittaista kuvausta, miksei voi mennä toisena päivänä jne..
Minä ainakin tahdon hääkuvani otettavan hääpäivänä. Hääkuvahan se nimenomaan onkin.
Jos vieraat ei kestä ajatusta siitä, niin silloin se on vähän heidän ongelmansa, koska ei kai hääpari nyt oikeesti siirrä kuvaustaan sen vuoksi että vieraat ei kestä olla tuntia ilman ohjelmaa?
 
Huom harmaana
Jos hääjuhla kestää vaikka 16-01, niin se tunti kuvauksessa ei tosiaan ole paljoa siitä päivästä pois.
Lapsiperheet ovat paikalla yleensä noin kahdeksaan maksimissaan joten siitä ajasta se on kyllä aika paljon, jos tunti pari menee kuvausreissulla. Meillä vihkiminen oli klo 17 ja jos oltaisiin siinä välissä menty tunniksi kuvaukseen, olisi juhlaa vietetty monen kaverin ja tutun kanssa sitten kokonaista kaksi tuntia...
 
"vieras"
[QUOTE="viima";23833932]hääleikit
liian paljon vieraita
huono ruoka
känniset vieraat
känninen juhlapari
[/QUOTE]

nämä mullaki. näitä ei meidän häissä tulla näkemään. ei yhtäkään hääleikkiä eikä typerää rituaalia (polkemiset kakkua leikatessa yms)
 
Lapsiperheet ovat paikalla yleensä noin kahdeksaan maksimissaan joten siitä ajasta se on kyllä aika paljon, jos tunti pari menee kuvausreissulla. Meillä vihkiminen oli klo 17 ja jos oltaisiin siinä välissä menty tunniksi kuvaukseen, olisi juhlaa vietetty monen kaverin ja tutun kanssa sitten kokonaista kaksi tuntia...
No tuossahan on sitten omana syynä myöhäinen vihkiminen. Häissä joissa itse olen ollut ja myös tulevissa omissani on vihkiminen tapahtunut klo12-14 välillä. Näissä on siis hyvin ollut aikaa käydä tunti kuvauksessa ja aikaa juhlaankin on vielä jäänyt.
 
Minun mielipiteeni
Jos hääjuhla kestää vaikka 16-01, niin se tunti kuvauksessa ei tosiaan ole paljoa siitä päivästä pois.
Totta. Mutta kun yhdistetään siihen kaikki tylsät leikit, tanssit, jne, jää sitä aikaa vapaalle seurustelulle kovin vähän. Moni hääpari vielä syö hääaterian kahdestaan omassa pöydässään, joten isoissa häissä voi se onnittelukädenpuristus jäädä vieraan ainoaksi kontaktiksi hääpariin. Loput ajasta sitten vieraat ovat keskenään - ja toivottavasti tuntevat paikalta edes jonkun hääparin lisäksi.

Ymmärrän, ettei kukaan voi revetä monelle taholle. Mutta yksi lämpimimmistä häämuistoistani oli häät, joissa me hääparin vanhat ystävät istuimme heidän kanssaan samassa pöydässä syömässä. "Me olemme syöneet kahdestaan ihan riittävän monta kertaa, he perustelivat. Pöydässä olikin mahtava tunnelma, siinä hävisi monta vuotta ihmisten väliltä.
 
"vieras"
Minusta on kyllä ihan normaalia, että hääkuvat otetaan vihkimisen jälkeen. Hääpäivä on hääparin juhla, ei vieraiden. Tuon odottelunkin voi toki järjestää monella eri tapaa. Kesähäissä tuskin tunnin odottelu juhlapaikalla ei haittaa, kaasot voi hoitaa tarjoilun että ei tarvi kuivin suin seistä.
Jos hääparia tahtoo ottaa kuvat vihkimisen jälkeen, niin vieraiden on vain tyydyttävä siihen odotteluun eikä olettaa että juhlat menisi vieraiden tahdon mukaan.
Kyllä se munkin mielestä on ihan ok, että hääpari kuvataan vihkimisen jälkeen, JOS siksi ajaksi on järjestetty jotain. Yleensä vaan ei ole, ihmiset istuu tai pahimmassa tapauksessa eivät edes pääse vielä juhlapaikalle ja joutuvat seisoa koko sen ajan ja vaan odottavat. Ei puhettakaan tarjoilusta tai muusta.
 
Ai, se on toi !
[QUOTE="ehkäpä";23834230]Olisiko sen takia, ettei sulhanen saa/halua nähdä morsiantaan hääpuvussaan ennen kuin hän astelee kohti alttaria? :)[/QUOTE]

Eikä ehkä moni muukaan saa nähdä, tuohonkin tapaan hiukan littyen:

Kahdet ystävän häät käyty, joissa hääparin toista puoliskoa nähtiin ekan kerran elämässämme vasta kun marssivat alttarille. Sekin vilahti sekunnissa ohi ja sitten uteliaina tiirailtu alttarille päin kun vain niskat ja korvat näkyy pitkän aikaa. Eli eka parempi näkymä vasta sitten kun pari kääntyy. Jotenkin niin outoa, kun se toinen puolisko on kuitenkin niin tuttu ihminen ja sitten vain ihmettelee uutuuttaan tämän valittua siinä. Ehkä se on monesti käytännössä lähes mahdotonta järjestää ennen vihkitilaisuutta pientä (kauko)vieraiden pikavastaanottoa. Itse aion sellaisen kuitenkin sovittaa omaan hääpäivääni, jotta kaikki pääsevät hetkeksi aikaa kasvotusten ja voi kaikki ottaa sitten siellä kirkossa huomattavasti luontevammin.
 
Minun mielipiteeni
Juu, mutta pointtinani oli se, että kun vieraat kitisee kun joutuu tumput suorina odottaa hääparin tunnin mittaista kuvausta, miksei voi mennä toisena päivänä jne..
Minä ainakin tahdon hääkuvani otettavan hääpäivänä. Hääkuvahan se nimenomaan onkin.
Jos vieraat ei kestä ajatusta siitä, niin silloin se on vähän heidän ongelmansa, koska ei kai hääpari nyt oikeesti siirrä kuvaustaan sen vuoksi että vieraat ei kestä olla tuntia ilman ohjelmaa?
Minä en ole koskaan oikein ymmärtänyt, että miksi ne hääkuvat on pakko ottaa juuri hääpäivänä, jos ne mennään ottamaan studion seinien sisäpuolelle. Ihan samaltahan siellä aina näyttää.

Jos haluaa ikuistaa nimenomaan hääpäivänsä, kannattaa palkata kuvaaja juhlapaikalle dokumentoimaan. Ja se taas ei ole pois hääparin ja vieraiden yhteisestä ajasta.
 

Yhteistyössä