Mitkä asiat ärsyttävät häissä?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23834445]Kyllä se munkin mielestä on ihan ok, että hääpari kuvataan vihkimisen jälkeen, JOS siksi ajaksi on järjestetty jotain. Yleensä vaan ei ole, ihmiset istuu tai pahimmassa tapauksessa eivät edes pääse vielä juhlapaikalle ja joutuvat seisoa koko sen ajan ja vaan odottavat. Ei puhettakaan tarjoilusta tai muusta.[/QUOTE]

Näin. Miehen kanssa puhutaan vieläkin, siis reilu 10 vuotta myöhemmin, noista häistä joissa seisottiin hääpaikan ulkopuolella muistaakseni noin 1,5 tuntia tyhjänpanttina. Kyllä se latisti tunnelman ihan täysin muiltakin kuin meiltä. Ja ihan oikeutettua on "kitistä ja natista" jos sen vertaa ei vieraidensa viihtyvyyttä ajattele.
 
"hmm"
Tylsyys ja jäykkyys. Teeskentely. Hyi. Yäk. Yhdet häät joissa olen ollut, ovat olleet ihan ok. Loput häät ovat olleet aivan hirveää teeskentelyä. Tylsää. Odottamista. Huonoa, muka hienostunutta musiikkia. Toinen puoli suvusta ympäri kännissä kun ei tunnelmaa muuten kestä, toinen puoli taas jäykkää ja hyvin pitkälti nenänvarttaan pitkin katselevaa porukkaa.

Ja itse en varmasti häitä järjestä, ainakaan suuria. Vain hyvin läheiset ja meidät hyvin tuntevat saavat mukana olla.
 
Mollie
Minusta on kyllä ihan normaalia, että hääkuvat otetaan vihkimisen jälkeen. Hääpäivä on hääparin juhla, ei vieraiden. Tuon odottelunkin voi toki järjestää monella eri tapaa. Kesähäissä tuskin tunnin odottelu juhlapaikalla ei haittaa, kaasot voi hoitaa tarjoilun että ei tarvi kuivin suin seistä.
Jos hääparia tahtoo ottaa kuvat vihkimisen jälkeen, niin vieraiden on vain tyydyttävä siihen odotteluun eikä olettaa että juhlat menisi vieraiden tahdon mukaan.
Mua taas ärsyttää häissä juuri tuontapainen ajattelu. Totta kai häissä juhlistetaan hääparia, mutta jos pitää juhlat joihin kutsuu vieraita, olisi kohteliasta ajatella myös vieraiden viihtyvyyttä. Kyllä mua tasan haittaa tunnin odottelu tyhjänpanttina juhlapaikalla, oli sitten kesä- tai talvihäät. Jos vieraiden viihtymisellä ei ole mitään väliä, miksi ylipäänsä kutsua vieraita? Naimisiin pääsee myös kahden todistajan läsnäollessa ja omat juhlat voi pitää vaikka ihan kahden kesken.

Eli vielä listana:

- odottelu tyhjänpanttina nälissään ja janoissaan (ihan oikeasti morsiamet, huolehtikaa tarjoilun sujuvuudesta)
- tunne, että vieras on vain morsiamen oman päänsisäisen prinsessanäytelmän yleisöä, jonka tehtävänä on ihailla ja taputtaa prinsessalle
 
Huom harmaana
No tuossahan on sitten omana syynä myöhäinen vihkiminen. Häissä joissa itse olen ollut ja myös tulevissa omissani on vihkiminen tapahtunut klo12-14 välillä. Näissä on siis hyvin ollut aikaa käydä tunti kuvauksessa ja aikaa juhlaankin on vielä jäänyt.
Juu varmaan, mutta eipä ollut kirkossa valittavana muita aikoja kuin tuo klo 12 tai sitten klo 17. Vaikka oltiin erittäin hyvissä ajoin liikenteessä. Kysyntä on vaan Helsingissä niin kova.
Klo 12 alkavat häät ovat siinä mielessä hankalat, että pitää tarjota kaksi ruokaa (lounas ja päivällinen) jos meinaa että juhlat kestävät edes sinne iltaan. Ja meillä häät olivat ravintolassa, jossa muutenkin oli ihan reippaasti kustannuksia per nokka. Ei kuulosta järkevältä.

En kyllä itse jaksaisi olla häissä edes vieraana (morsiamena puhumattakaan) noin kauaa eli klo 12-24 tms. Vaikka olisi kuinka hyvät bileet :)
 
"juup"
Kaikki nolot leikit! Mikään muu ei varsinaisesti ärsytä häissä, mutta siinä vaiheessa kun aletaan leikkimään niin tulee halu lähteä meneen. Mä en halua leikkimään enkä myöskään halua tuntea myötähäpeää muiden leikkiessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Omissa häissä ainakin;23834086:
raivostutti vieraat jotka eivät noudattaneet istumajärjestystä ja sotkivat sillä muidenkin paikat..
Tästä istumajärjestyksestä tuli mieleeni, että vieraana se ärsyttää, jos istumajärjestys on suunniteltu sillä teemalla, että hääparin suvut tutustuvat toisiinsa. On erittäin väkinäistä yrittää istua seurueessa, josta ei tunne ketään eikä heihin häiden aikana edes ehdi tutustua. Eli tutut ihmiset pöytään, niin häissä viihtyykin paremmin!
Lisäksi huumorintajuttomat häät ärsyttävät. Jollain keinolla huumoria pitäisi saada mukaan heti alusta asti. Ja vieraiden pitäisi voida tuntea itsensä tervetulleiksi.
 
"vieras"
Omista häistä on jo aikaa, mutta vieläkin harmittaa, ettei kaikista vieraista tullut kunnon kuvia. Olisi kiva, jos olisi ollut kaikkien vieraiden ja hääparin yhteiskuva tai ainakin kunnolla kuvattu juhlaa, että kaikki paikallaolleet (oli vain noin 50 eli hyvin olisi voinut) olisi tunnistettavissa myös kuvista. Ottakaapa häiden järjestäjät tämäkin huomioon!
 
Mua taas ärsyttää häissä juuri tuontapainen ajattelu. Totta kai häissä juhlistetaan hääparia, mutta jos pitää juhlat joihin kutsuu vieraita, olisi kohteliasta ajatella myös vieraiden viihtyvyyttä. Kyllä mua tasan haittaa tunnin odottelu tyhjänpanttina juhlapaikalla, oli sitten kesä- tai talvihäät. Jos vieraiden viihtymisellä ei ole mitään väliä, miksi ylipäänsä kutsua vieraita? Naimisiin pääsee myös kahden todistajan läsnäollessa ja omat juhlat voi pitää vaikka ihan kahden kesken.
Enpä sanonut että vieraiden viihtymisellä ei olisi mitään väliä, mutta on se kummaksuttavaa jos vieraat ei kestä sitä tuntia odottaa hääparia kuvauksen ajan. Miksi sitä ohjelmaa pitäisi olla koko ajan aikataulutettu kuin jossain lastentarhassa? :D Ja tosiaankin, sanoin että jos tuollainen odottelu hääjuhlassa on, niin kaasot voisi tarjoilla edes sen juotavan ettei tarvi kuivin suin odotella. Aikuiset ihmiset varmaan pystyy sen tunnin odottamaan, eikä silloin tarvitse tumput suorina seistä turpa tukossa, vaan voi seurustella muiden vieraiden kanssa. Kyllä se juhla järjestetään vieraille, mutta olisi vierailta myös ihan kohteliasta odottaa kiltisti ilman närkästymisiä se tunti, että hääpari voi käydä ikuistamassa päivänsä.
 
Otsake
Isoissa häissä ärsyttää jos istumapaikat on ajateltu niin että "tutustuvat sitten toisiinsa...". Yritän toki tulla juttuu vierustoverin kanssa mutta ihan oikeesti, en mene serkun häihin tutustumaan hänen miehensä sukulaisiin. Etenkään kun nykyään harvemmin tuntee sukulaisten tulevia puolisoitakaan.

Sen sijaan ois mukava että ne Tutut vuosien takaa ja sukulaiset istutettais lähekkäin, syntyis keskustelua ja ennen kaikkea olis ihanaa jutella esim. Tädin kanssa jota ei ole tavannut vuosiin. Vanhempien ja mummojen onkin sitte syytä ehkä tutustua Vaikka pakotettuna toisiinsa
 
"Kenguru"
Ihan kaikki täällä mainitut! Ja ehdottomasti häät on VIERAILLE järjestetty juhla, jossa kaikki juhlii tasapuolisesti tuota naimisiin menoa. Muuten juhlille ei ole mitään perustetta, vaan voi sitten juhlistaa kaksinkin.

Oltiin juuri keväällä tuollaisissa lähes alkoholittomissa, super kuivissa häissä, jossa koko ajan odotettiin että koska tämä "riento" loppuu ja päästään kotiin...

En ymmärrä alkuunkaan miksi järjestää tuollaisia juhlia, joissa ei ajatella vieraiden viihtyvyyttä. Tuo juhlapaikka oli muuten (taas näissäkin häissä) juuri sellainen, että oli kaksi erillistä huonetta, joitsta toisesta ei ollut näkyvyyttä eikä kuuluvuutta hääpariin tai pää?vieraisiin (siltä tuo jaottelu ainakin tuntuu). Noissa häissä oli myös paljon odottelua ja jäätävän kylmä. Samoin ohjelmanumero oli järjestetty ulos (toukokuun koleudessa kesähepenet päällä!!).
 
Olenkohan tullut täysin väärin ymmärretyksi täällä =) Tottakai häät on vieraille suunnattu juhla, mutta sitä en vain ymmärrä jos vieraat ei pysty sitä kuvausten aikaa odottamaan. Häissä joissa olen ollut, on jotenkin ihan normaalia tämä käytäntö että kuvaus on vihkimisen jälkeen, joten en oudoksu sitä odottamista ollenkaan ja näin tulee omissamme myös käymään.

Toinen juttu on tuo alkoholi, jota en myöskään ymmärrä. Miksi nykyään jokaisissa suomalaisissa juhlissa pitää olla alkoholi tarjoilu? Eikö ilman viinaa osata pitää hauskaa? Me emme ole absolutisteja, mutta häissämme ei ole alkoholitarjoilua onnittelumaljojen + ruoka viinien lisäksi. Jos vieraat ei osaa juhlia ilman viinaa, niin ei kai sitten osaa. Me emme halua, että joku känniörveltäjä pilaisi meidän juhlamme. Myöskin lievää alkoholismia löytyy molempien suvusta, joten päätimme suosiolla jättää alkoholitarjoilun pois. Häävieraista n. 10 koostuu lapsista, joten tässä on myös hyvää syytä jättää alkoholi pois. Häät ovat muutoin pienet ja intiimit alle 40 hengen juhlat.
Alkoholilla on nykyään niin suuri valta suomalaisten juhlissa, että ihan puistattaa.
 
Äääh.. siis kuks sä oot?
[QUOTE="ehkäpä";23834230]Olisiko sen takia, ettei sulhanen saa/halua nähdä morsiantaan hääpuvussaan ennen kuin hän astelee kohti alttaria? :)[/QUOTE]

HAH HAH ! JA OLIKOHAN TUOTA KYSYTTY KOSKAAN ITSE SULHASELTA ?

Sulhasen ja muidenkin puolesta esitän ärtymykseni; Miksi se morsian pitää tällätä ja maskeeerata lähes tunnistamattomaksi teatterihahmoksi. Ei ole monesti hauskaa sulhasen mielestä olla yhdessä alttarilla ehkä kauniin, mutta niin luonnottoman ja oudonnäköisen ihmisen kanssa, jonka pitäisikin nyt olla juuri se tutuin ja läheisin. Eikä silti tarvitsisi olla arkisen näköinenkään. Tässä on asia jota miehet ei uskalla tuoda kovasti esille. Mutta voisihan siltä sulhaseltakin jotain mielipidettä kysyä tästäkin, ja nimenomaan jo ENNEN tuunausta ! Mitä luulette, onko mukavaa kun kirkon porstuassa näkeekin ensimmäistä kertaa oudon nutturapään ?
 
mitäs mitäs
Alkuperäinen kirjoittaja Äääh.. siis kuks sä oot?;23834799:
HAH HAH ! JA OLIKOHAN TUOTA KYSYTTY KOSKAAN ITSE SULHASELTA ?

Sulhasen ja muidenkin puolesta esitän ärtymykseni; Miksi se morsian pitää tällätä ja maskeeerata lähes tunnistamattomaksi teatterihahmoksi. Ei ole monesti hauskaa sulhasen mielestä olla yhdessä alttarilla ehkä kauniin, mutta niin luonnottoman ja oudonnäköisen ihmisen kanssa, jonka pitäisikin nyt olla juuri se tutuin ja läheisin. Eikä silti tarvitsisi olla arkisen näköinenkään. Tässä on asia jota miehet ei uskalla tuoda kovasti esille. Mutta voisihan siltä sulhaseltakin jotain mielipidettä kysyä tästäkin, ja nimenomaan jo ENNEN tuunausta ! Mitä luulette, onko mukavaa kun kirkon porstuassa näkeekin ensimmäistä kertaa oudon nutturapään ?
Onpa omituinen kommentti, minun morsiammen näkeminen oli kyllä huikea muisto, muutenkin kaunis ja huoliteltu morsian oli tällätty UPEAN näköiseksi ja kyllä tämä mies sen muistaa. En tunne yhtään kamua jonka mielestä oma nainen tällättynä hemasevaksi ei olisi magea juttu. ;)
 
ok
Minä en ole koskaan oikein ymmärtänyt, että miksi ne hääkuvat on pakko ottaa juuri hääpäivänä, jos ne mennään ottamaan studion seinien sisäpuolelle. Ihan samaltahan siellä aina näyttää.
No ei sitä jaksa tukkaa ja meikkiä ja pukua vääntää toisena päivänä viimeisen päälle :D Mutta samaa mieltä siitä, että on kamalaa odotella ilman syömistä, juomista tai tekemistä että morsiuspari tulee kuvauksista. Pahimmassa tapauksessa ulkona seisten.
 
"ehkäpä"
Alkuperäinen kirjoittaja mitäs mitäs;23834810:
Onpa omituinen kommentti, minun morsiammen näkeminen oli kyllä huikea muisto, muutenkin kaunis ja huoliteltu morsian oli tällätty UPEAN näköiseksi ja kyllä tämä mies sen muistaa. En tunne yhtään kamua jonka mielestä oma nainen tällättynä hemasevaksi ei olisi magea juttu. ;)
Mietinkin, että eikö muka muut miehet arvosta omaa naistaan kuin omani. Onnellinen on morsiamesi, kun oma mies on sitä mieltä kuin oman miehen pitääkin olla :)
 
"vieras"
Isoissa häissä ärsyttää jos istumapaikat on ajateltu niin että "tutustuvat sitten toisiinsa...". Yritän toki tulla juttuu vierustoverin kanssa mutta ihan oikeesti, en mene serkun häihin tutustumaan hänen miehensä sukulaisiin. Etenkään kun nykyään harvemmin tuntee sukulaisten tulevia puolisoitakaan.

Sen sijaan ois mukava että ne Tutut vuosien takaa ja sukulaiset istutettais lähekkäin, syntyis keskustelua ja ennen kaikkea olis ihanaa jutella esim. Tädin kanssa jota ei ole tavannut vuosiin. Vanhempien ja mummojen onkin sitte syytä ehkä tutustua Vaikka pakotettuna toisiinsa
Juuri näin.

Ja jos siellä kuvassa on pakko käydä, niin järjestäkää siksi aikaa vieraille jotain ohjelmaa! Vaikka edes mahdollisuus päästä istumaan jo sinne paikoille ja jutella siellä. Todellakin menee häätunnelma keltä tahansa jos joutuu seisomaan kesken juhlan jossain pihalla palelemassa, missä ei pääse edes istumaan, ihan tyhjän panttina, vailla tietoa milloin jotain tapahtuu ja milloin pääsee sinne juhlatilaan sisälle. Tuosta tulee ihan semmoinen olo, että vieraat on vaan unohdettu.

Oikeasti vanhalle ihmiselle, raskaana olevalle tai muuten selkävaivaiselle tunti tai puolikin on hiton pitkä aika seisoskella paikallaan epämukavissa juhlakengissä ja suomen säät ovat yleensä joko surkeat tai surkeammat, etenkin värjötellä juhlavaatteissa (tai vaihtoehtoisesti paahtua helteessä). Tuohon kun liität vielä pissahädän kun kirkosta ollaan suoraan tulossa niin ei oo kiva. Vaikka hääpari varmaan ajattelee, että kiva kätellä ensin vieraat ja vasta sitten mennä yhdessä sisälle ja yhdessä aloitella juhlaa.
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja mitäs mitäs;23834810:
Onpa omituinen kommentti, minun morsiammen näkeminen oli kyllä huikea muisto, muutenkin kaunis ja huoliteltu morsian oli tällätty UPEAN näköiseksi ja kyllä tämä mies sen muistaa. En tunne yhtään kamua jonka mielestä oma nainen tällättynä hemasevaksi ei olisi magea juttu. ;)
Sama juttu. Minun mieheni tykkää, kun laittaudun kauniiksi. Hän on ylpeä kauniista vaimostaan. Samoin minä olen ylpeä komeasta miehestäni, joka huolehtii ulkonäöstään. Tottakai kelpaamme toisille ihan tavallisinakin, mutta kyllä pieni laittautuminen tuo aina erilaisen säväyksen ja tunnelman tilanteeseen kuin tilanteeseen.
 
dfdf
Olenkohan tullut täysin väärin ymmärretyksi täällä =) Tottakai häät on vieraille suunnattu juhla, mutta sitä en vain ymmärrä jos vieraat ei pysty sitä kuvausten aikaa odottamaan. Häissä joissa olen ollut, on jotenkin ihan normaalia tämä käytäntö että kuvaus on vihkimisen jälkeen, joten en oudoksu sitä odottamista ollenkaan ja näin tulee omissamme myös käymään.

Toinen juttu on tuo alkoholi, jota en myöskään ymmärrä. Miksi nykyään jokaisissa suomalaisissa juhlissa pitää olla alkoholi tarjoilu? Eikö ilman viinaa osata pitää hauskaa? Me emme ole absolutisteja, mutta häissämme ei ole alkoholitarjoilua onnittelumaljojen + ruoka viinien lisäksi. Jos vieraat ei osaa juhlia ilman viinaa, niin ei kai sitten osaa. Me emme halua, että joku känniörveltäjä pilaisi meidän juhlamme. Myöskin lievää alkoholismia löytyy molempien suvusta, joten päätimme suosiolla jättää alkoholitarjoilun pois. Häävieraista n. 10 koostuu lapsista, joten tässä on myös hyvää syytä jättää alkoholi pois. Häät ovat muutoin pienet ja intiimit alle 40 hengen juhlat.
Alkoholilla on nykyään niin suuri valta suomalaisten juhlissa, että ihan puistattaa.
On itsekästä ja töykeää vieraita kohtaan antaa odotuttaa tylsistyneenä valokuvauksen ajan. Pahimmassa tapauksessa vieraat ovat joutuneet osottamaan pihalla kylmissään ilman istumapaikkoja.

Jos on pakko mennä hääkuvaan vasta vihkimisen jälkeen, niin ei ole kohtuuton vaatimus järjestää vieraiden oloa mukavaksi kuvausten ajaksi. Ohjelmaa ja pientä purtavaa pitäisi olla ehdottomasti.
 
On itsekästä ja töykeää vieraita kohtaan antaa odotuttaa tylsistyneenä valokuvauksen ajan. Pahimmassa tapauksessa vieraat ovat joutuneet osottamaan pihalla kylmissään ilman istumapaikkoja.

Jos on pakko mennä hääkuvaan vasta vihkimisen jälkeen, niin ei ole kohtuuton vaatimus järjestää vieraiden oloa mukavaksi kuvausten ajaksi. Ohjelmaa ja pientä purtavaa pitäisi olla ehdottomasti.
Pitäisikö sinun lukea viestit kokonaan läpi? Olenkin sanonut että sitä tumput suorassa tarvi seistä, onhan kaasot olemassa jotka voi tarjoilla odotuksen ajan juotavaa. Ei ole missään vaiheessa ollut puhetta, että pitää antaa vieraiden odotuttaa tylsistyneenä.
 
[QUOTE="vieras";23834076]alkoholi loppui kesken, minusta emämunaus. jos kerran on alkoholitarjoilu, pitäisi sitä varata niin, että se riittää ja jää vaikka hiukan ylikin. piste.[/QUOTE]

tämä sama pätee kaikkeen tarjoiluun! Jos jotain on tarjolla niin se EI SAA loppua kesken! Ja tämä ei päde vain häihin vaan kaikkiin juhliin
 
"huoh"
Vieraiden marina kuinka on liian vähän ohjelmaa, liian paljon ohjelmaa, ruoka oli nirson akan mielestä huonohkoa tai ihan tyhmää ku oli alkoholii/ei ollu. Eli te kaikki ärsytätte minua, valittavat urpot.
 
"Kenguru"
Olenkohan tullut täysin väärin ymmärretyksi täällä =) Tottakai häät on vieraille suunnattu juhla, mutta sitä en vain ymmärrä jos vieraat ei pysty sitä kuvausten aikaa odottamaan. Häissä joissa olen ollut, on jotenkin ihan normaalia tämä käytäntö että kuvaus on vihkimisen jälkeen, joten en oudoksu sitä odottamista ollenkaan ja näin tulee omissamme myös käymään.

Toinen juttu on tuo alkoholi, jota en myöskään ymmärrä. Miksi nykyään jokaisissa suomalaisissa juhlissa pitää olla alkoholi tarjoilu? Eikö ilman viinaa osata pitää hauskaa? Me emme ole absolutisteja, mutta häissämme ei ole alkoholitarjoilua onnittelumaljojen + ruoka viinien lisäksi. Jos vieraat ei osaa juhlia ilman viinaa, niin ei kai sitten osaa. Me emme halua, että joku känniörveltäjä pilaisi meidän juhlamme. Myöskin lievää alkoholismia löytyy molempien suvusta, joten päätimme suosiolla jättää alkoholitarjoilun pois. Häävieraista n. 10 koostuu lapsista, joten tässä on myös hyvää syytä jättää alkoholi pois. Häät ovat muutoin pienet ja intiimit alle 40 hengen juhlat.
Alkoholilla on nykyään niin suuri valta suomalaisten juhlissa, että ihan puistattaa.
Niissä häissä joissa juuri olimme, ei ollut edes viiniä ruoan kanssa...En tiedä, itse olin autolla, enkä olisi joka tapauksessa juonut, mutta se, ettei kukaan juo pisaraakaan alkoholia, tekee juhlat jäykiksi, mun mielestä siis. On vaan yksinkertaisesti tylsempää. En tod. ole mikään kova juomaan tms. mutta kyllä mun mielestä täysin alkoholittomat häät on tylsät. Yhtä kamalat kyllä on sellaiset joissa puolet vieraista (ja vielä sulhanen ja morsian) on kaatokännissä. Mutta muutama lasi viiniä piristää ilmapiiriä, ja keskusteluja vierustovereiden kanssa:)
 
[QUOTE="huoh";23835122]Vieraiden marina kuinka on liian vähän ohjelmaa, liian paljon ohjelmaa, ruoka oli nirson akan mielestä huonohkoa tai ihan tyhmää ku oli alkoholii/ei ollu. Eli te kaikki ärsytätte minua, valittavat urpot.[/QUOTE]

Jep!
Voihan sitä lähteä hakemaan sirkushuveja muualtakin, ja syömään ihan sitä mitä itse haluaa. Ja vetää perskännit jos siltä tuntuu.
Jos hääparin suunnittelemat häät sellaisenaan ei kelpaa, niin jättäköön menemättä. Mieluummin skippaa koko pirskeet, kun että menee sit väenvängällä sinne ja haukkuu koko bailut syystä tai toisesta.
 
"vieras"
Jep!
Voihan sitä lähteä hakemaan sirkushuveja muualtakin, ja syömään ihan sitä mitä itse haluaa. Ja vetää perskännit jos siltä tuntuu.
Jos hääparin suunnittelemat häät sellaisenaan ei kelpaa, niin jättäköön menemättä. Mieluummin skippaa koko pirskeet, kun että menee sit väenvängällä sinne ja haukkuu koko bailut syystä tai toisesta.
Tuskin kukaan etukäteen tietää, että häissä, joihin on kutsuttu, joutuu värjöttelemään tunnin pihalla ilman ruokaa, juomaa, istumapaikkaa tai mitään ohjelmaa ennenkuin pääsee itse häätilaan, tai että ruoka loppuu kesken (tai juhlapöydässä ei erityisruokavalion ilmoittamisesta huolimatta ole käytännössä mitään mitä syödä), tai että sijoitetaan jonnekin perähuoneeseen tuntemattomien kanssa, mihin ei kuule eikä näe ohjelmasta saati hääparista mitään, tai että juhlapaikka on jäätävän kylmä...yleensä oletus kuitenkin on, että jos joku juhlat järjestää, hän huolehtii edes vieraiden perustarpeiden täyttymisestä juhlan aikana. Eli ettei kenenkään tarvitse nälissään tai kylmissään olla. Ei oo musta mitään sirkushuvien vaatimista tämä.

Toisekseen pirskeiden skippaaminen ei ole niin helppo homma, koska ihmiset tuppaavat loukkaantumaan siitä aika pahasti, ellei ole mitään hyvää syytä. Yleensä "en viihdy häätyyppisissä juhlissa joten ajattelin jäädä kotiin ilmapiiriä pilaamasta" ei jostain syystä riitä hyväksi syyksi.
 

Yhteistyössä