Mitkä asiat ärsyttävät häissä?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
"mimmi"
[QUOTE="Vieras";23836463]
Ainoa ärsytyksen aihe on rahankeruuhäät. Vaikka asia millä sanoin tahansa esitetään kutsussa, niin se on kyllä niin tökeröä.[/QUOTE]

Mutta miten se on tökeröä? En tajua. Miksi pitäisi sitten vastaanottaa sellaisia arabian astioita ja vaaseja ja härpäkkeitä, joilla ei tee yhtään mitään tai joista ei pidä, kun toinen vaihtoehto on tarjota ihmisille jokin keino millä muistaa, esim avittamalla häämatkakuluja?
 
"noh"
Jotakuta ärsytti ne nimetyt paikat, minua taas ärsytti kerran kun paikkoja ei oltu nimetty mitenkään vaan kaikki sai istua minne halusi.. Voitte arvata että se oli juoksukilpailu, sokkeloisessa hääpaikassa missä oli monta huonetta ja kyllä se harmitti lähisukulaisena joutua ihan viimeiseen huoneeseen kun olin ollut järjestelemässä muita juttuja :( En sitten nähnyt morsiusparia kuin onnitellessa..

Odottelu voi olla tukalaa jos pari käy kuvattavana, mutta se kyllä täytyy todeta että niissä häissä missä itse olen ollut, tuo tilanne on hoidettu tosi hienosti. On siis ollut tarjolla alkumaljat, vieraat on päässyt jonnekin aulatilaan jo istumaan, on voinut käydä vessassa ja rupatella muiden vieraiden kanssa rauhassa. Lisäksi on ollut nähtävänä kuvia morsiusparista tai muuta viihdykettä.
 
"vieras"
[QUOTE="noh";23836705]Jotakuta ärsytti ne nimetyt paikat, minua taas ärsytti kerran kun paikkoja ei oltu nimetty mitenkään vaan kaikki sai istua minne halusi.. Voitte arvata että se oli juoksukilpailu, sokkeloisessa hääpaikassa missä oli monta huonetta ja kyllä se harmitti lähisukulaisena joutua ihan viimeiseen huoneeseen kun olin ollut järjestelemässä muita juttuja :( En sitten nähnyt morsiusparia kuin onnitellessa..

Odottelu voi olla tukalaa jos pari käy kuvattavana, mutta se kyllä täytyy todeta että niissä häissä missä itse olen ollut, tuo tilanne on hoidettu tosi hienosti. On siis ollut tarjolla alkumaljat, vieraat on päässyt jonnekin aulatilaan jo istumaan, on voinut käydä vessassa ja rupatella muiden vieraiden kanssa rauhassa. Lisäksi on ollut nähtävänä kuvia morsiusparista tai muuta viihdykettä.[/QUOTE]

Joissakin häissä oli nimetyt paikat lähisukulaisille (vanhemmille, sisaruksille jne) ja esim. kaasolle ja bestmanille, muut sai sitten istua miten halus.
 
"Kenguru"
[QUOTE="noh";23836705]Jotakuta ärsytti ne nimetyt paikat, minua taas ärsytti kerran kun paikkoja ei oltu nimetty mitenkään vaan kaikki sai istua minne halusi.. Voitte arvata että se oli juoksukilpailu, sokkeloisessa hääpaikassa missä oli monta huonetta ja kyllä se harmitti lähisukulaisena joutua ihan viimeiseen huoneeseen kun olin ollut järjestelemässä muita juttuja :( En sitten nähnyt morsiusparia kuin onnitellessa..

Odottelu voi olla tukalaa jos pari käy kuvattavana, mutta se kyllä täytyy todeta että niissä häissä missä itse olen ollut, tuo tilanne on hoidettu tosi hienosti. On siis ollut tarjolla alkumaljat, vieraat on päässyt jonnekin aulatilaan jo istumaan, on voinut käydä vessassa ja rupatella muiden vieraiden kanssa rauhassa. Lisäksi on ollut nähtävänä kuvia morsiusparista tai muuta viihdykettä.[/QUOTE]

No mulle tossa olis ongelmana taas noi "jämäpaikat". Eli miksi ei voi järjestää juhlia sellaisessa paikassa, jossa kaikki saa kunnon paikat, eikä joudu mihinkään "peräkammariin"....
 
"noh"
[QUOTE="Kenguru";23836740]No mulle tossa olis ongelmana taas noi "jämäpaikat". Eli miksi ei voi järjestää juhlia sellaisessa paikassa, jossa kaikki saa kunnon paikat, eikä joudu mihinkään "peräkammariin"....[/QUOTE]

Niinpä.. Luulen että tuossa tapauksessa hääpari ei ollut käynyt paikan päällä ollenkaan ennen kuin vasta hääpäivänä (luulen että olivat vain tyytyväisiä kuullessaan että paikkaan mahtuu niin ja niin monta henkeä eivätkä vaan miettineet että ne paikat on eri huoneissa). Ainakin itse olen tuosta ottanut opikseni että ei noin...
 
"Bantsku"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23836505:
No sitten ei juo jos ei allergiaa, ei tuollaisa nirsojuttuja hääparin tarvitse ottaa huomioon. :O
Kyllä aika hienoa jos häissä olutta siideriä viinejä ja esim alkumalja. :)
Aivan. Ei tarvitse realistisesti odottaa ihan kaikkea. Etenkin jos ei ole juuri tästäkään asiasta valmista kirjaa tms. nettisivustoa hääjäjestelyjen juominkipuolesta kullekkin ihmistyypille. Paitsi pian on tämä ketju ! ;)

Ja kun ketjun aihe on: Mitkä asiat ärsyttävät häissä?

Silloin voi laittaa sen mikä häissä ärsyttäis, kun jonkin listan näkee. Itsekkin peesasin mielessä se, että voihan siitäkin kommentista joku saada jotain ideaa huomata todellisia käytännön eroja. Tässä tapauksessa käymisteitse valmistettu vs. EI käymisteitse valmistettu, ja se seikka että makuerot tietenkin selvät ja toinen tavara hölskyy ikävästi vatsassa ja en ole kovin erikoinen tapaus . No, mä en vielä muutenkaan ole innostunut häissä humaltumaan. Mulle on tärkeämpää kahvin laatu ja aika hyvää on ollut.
 
"Vieras"
[QUOTE="mimmi";23836519]Mutta miten se on tökeröä? En tajua. Miksi pitäisi sitten vastaanottaa sellaisia arabian astioita ja vaaseja ja härpäkkeitä, joilla ei tee yhtään mitään tai joista ei pidä, kun toinen vaihtoehto on tarjota ihmisille jokin keino millä muistaa, esim avittamalla häämatkakuluja?[/QUOTE]

On ylipäänsä väärin kutsussa odottaa, että joku jotain toisi. Jos vieras haluaa hääparia jollain muistaa, niin hän tekee niin omasta tahdostaan, ja haluamallaan tavalla. Lahjoihin ei myöskään jätetä hintalappuja, ja jos lahja tulee rahan muodossa, niin aika selkein numeroin sen summa siellä pankkitillä komeilee. Eikös?
 
[QUOTE="Vieras";23837179]On ylipäänsä väärin kutsussa odottaa, että joku jotain toisi. Jos vieras haluaa hääparia jollain muistaa, niin hän tekee niin omasta tahdostaan, ja haluamallaan tavalla. Lahjoihin ei myöskään jätetä hintalappuja, ja jos lahja tulee rahan muodossa, niin aika selkein numeroin sen summa siellä pankkitillä komeilee. Eikös?[/QUOTE]



Paitsi jos se rahan saapi laittaa sinne lootaan hääpaikalla (niinkuin on jo taidettu pariin kertaan mainita) ei jää mitään tietoa summasta ja keneltä.
 
"ehkäpä"
Hassua ajatella, ettei mies saisi nähdä hääpukua etukäteen, kun eihän miehet yleensä ole kiinnostunu semmosista mekoista. Paitsi ehkä jotkut miehet, mutta harvemmin ne naisten kanssa menee naimisiin.
Eihän kyse ole siitä, että mies on kiinnostunut mekoista, vaan on kiinnostunut näkemään tulevan vaimonsa vasta sitten, kun tämä kävelee kohti alttaria. Tähän kuuluu tietty se, että ollaan oltu viimeinen yö ennen häitä erossa, eli nähdään vasta sitten kun morsian kävelee kohti alttaria kauniina hääpuvussaan. Ihana perinne ja ihanan romanttista, kuten häiden kuuluu ollakin. :)
 
Bakke
Itse otattaisin sen kuvan ennen häätoimitusta. Hassua ajatella, ettei mies saisi nähdä hääpukua etukäteen, kun eihän miehet yleensä ole kiinnostunu semmosista mekoista. Paitsi ehkä jotkut miehet, mutta harvemmin ne naisten kanssa menee naimisiin.

Niin ja alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että kaikki leikin, mihin yleisön pitää osallistua on ihan hirveitä. Ne kannattaa unohtaa kokonaan.
PEESI.
Valokuvaus just ennen vihkimistä, kun kaikki on tip top, eikä sitä riisiäkään hiuksissa.

Juu, ei ole miehet kiinnostuneet edes häämekoista, kun sitä tykkäämisen neitimäisyyttä on nuppiin iskostettu lapsesta asti menestyksellä. Jos vaikka kiinnostaakin, niin harva uskaltaa sanoa ääneen, saati kysyä asiasta jotain. Helpompi on vain leikkiä sitä muka-örriäistä ja tuhahdella örähdysten välissä, kun aihe jollain tavalla esiintyy suvun naisten puheissa.

Kyllä asia on niin, että (hetero)miehetkin katselee kuola valuen sitä morsiamen päällä olevaa mekkoa. Todellisuudessa noina hetkinä arvioidaan hyvinkin yksityikohtaisesti morsiuspukua, mutta ei ääneen tietenkään. Tai mun puolestani kyllä muut miehet saavat vapaasti tuijotella vaan sitä sulhasen pukua :D . Mutta kyllä ne sitten pelaileekin toisessa joukkueessa, eikä siinä mitään sen ihmeempää. Se hääpukujen ompelu onkin jo sitte toinen juttu.
 
"vieras"
[QUOTE="mimmi";23836519]Mutta miten se on tökeröä? En tajua. Miksi pitäisi sitten vastaanottaa sellaisia arabian astioita ja vaaseja ja härpäkkeitä, joilla ei tee yhtään mitään tai joista ei pidä, kun toinen vaihtoehto on tarjota ihmisille jokin keino millä muistaa, esim avittamalla häämatkakuluja?[/QUOTE]

Niinpä...mä ainakin olen erittäin kiitollisena ottanut vastaan jokaikisen kutsun, jossa on ollut tilinumero esim. häämatkaa varten.

Jos oon tahtonut jotenkin persoonallisemmin muistaa, olen sitten askarrellut hienon kortin ja kirjoittanut siihen jonkun tervehdyksen, niin on ollut jotain laitettavaa lahjapöytään.

Mut ei häät ole musta oikea paikka kierrättää eteenpäin niitä omiin kaappeihin kertyneitä vaaseja tai alekorilakanoita lahjojen antamisen nimissä.
 
"neiti"
Meillä on olutta siideriä, bacardi breeceriä ja ihan buffeepöydän takia viinit laatikossa, alkossa suositeltiin näitä tiettyjä, en tiennyt että se olisi mautonta. Ajattelin jo että meillä on kivat juomatarjoilut mutta ilmeisesti häät ovatkin mauttomat vaan.. :(
Meidän häissä oli valittu viinit pitopalvelun ohjeiden mukaan ja viinit olivat ruokailun ajan PÖYDISSÄ kaadettuina kauniisiin karahveihin. Pöydissä oli myös vesikannut ja lasit katettuna luonnollisesti. Näin ei tarvitse vieraiden rampata edes takaisin juomapöydässä ja tulee juhlavampi tunnelma.

Tarjoilijat kaatoivat viinit ja vedet laseihin ja lisää sai kaataa itse, jos tarjoilijat ei ehtineet ajoissa santsikierrokselle. Tarjoilijoilta sai myös muita juomia pyydettäessä. Enpä nyt muista, oliko meillä vielä katettu erilliseen pöytään muita juomia?? Saattoi olla.
 
"neiti"
[QUOTE="noh";23836705]Jotakuta ärsytti ne nimetyt paikat, minua taas ärsytti kerran kun paikkoja ei oltu nimetty mitenkään vaan kaikki sai istua minne halusi.. Voitte arvata että se oli juoksukilpailu, sokkeloisessa hääpaikassa missä oli monta huonetta ja kyllä se harmitti lähisukulaisena joutua ihan viimeiseen huoneeseen kun olin ollut järjestelemässä muita juttuja :( En sitten nähnyt morsiusparia kuin onnitellessa..

Odottelu voi olla tukalaa jos pari käy kuvattavana, mutta se kyllä täytyy todeta että niissä häissä missä itse olen ollut, tuo tilanne on hoidettu tosi hienosti. On siis ollut tarjolla alkumaljat, vieraat on päässyt jonnekin aulatilaan jo istumaan, on voinut käydä vessassa ja rupatella muiden vieraiden kanssa rauhassa. Lisäksi on ollut nähtävänä kuvia morsiusparista tai muuta viihdykettä.[/QUOTE]

Minun mielestä EHDOTTOMASTI nimetyt paikat. Kerran melkein kävi niin, etten päässyt mieheni viereen istumaan, kun ei ollut paikkoja nimetty. Onneksi joku suostui siirtymään ja päästiin vastakkain istumaan. Meidän jälkeen tuli vielä 5-henkinen perhe, jonka jäsenet sitten löysivät jämäpaikkansa mistä kukin. Onpa kiva esim. 10-vuotiaan istua yksin oudossa seurassa...
 
No ihan ensimmäiseksi kutsut... siis jos niihin lyödään joku mukahauska lässytys ja luritus niin voi jo ounastella, että häissä on ohjelmana jotain tuttujuttua ja muuta super"hauskaa".
Lapset häissä ärsyttää. Kirkossa ne kiljuu ja juoksee ja sama meno jatkuu hääpaikalla. Lapsettomat häät on mun makuuni.
Ja jos joku vielä tanssii häätanssinaan Finlandersin Oikeesti niin mä alan kirkua.
Siinäpä ne isoimmat.
 
Ja jos joku vielä tanssii häätanssinaan Finlandersin Oikeesti niin mä alan kirkua.
Siinäpä ne isoimmat.
Mua naurattaa tää jotenkin. Tässä omien häiden järjestelyn lomassa mietittiin ja pähkäiltiin häätanssi kappaletta, sitten mies soitti mulle tuon biisin youtubesta ja en ollut koskaan aiemmin kuullutkaan koko biisiä! Tuli sit se tunne, että toihan me tanssitaan. Nyt tän päätöksen jälkeen sit joka tuutista soi toi biisi, jokaisessa satuhäät jaksossa, kaikki tanssii/on tanssinut tuon biisin. Joutuu varmaan sittenkin laittaa oma biisi vaihtoon. Vähän ot..
 
"vieras"
Tilinumero kutsussa ja lahjalista kutsun liitteenä ovat mauttomia. Kaikista ärsyttävintä on saada kutsun mukana juhlaohjesääntö, jossa yksityiskohtaisesti ohjeistetaan vieraita pukeutumisesta, kirkossa istumisesta ja ruokailusta. Vieraisiin voisi suhtautua kunnioittaen ja olettaa, että vieraat kyllä osaavat tarvittaessa kysyä lahjatoiveita, istua oikealla puolella kirkkoa ja antaa hääparin lähisukulaisi kutsut... siis jos niihin lyödään joku mukahauska lässytys ja luritus niin voi jo ounastella, että häissä on ohjelmana jotain tuttujuttua ja muuta supten ruokailla ensin. Toimi ainakin meidän häissä.
 
Suzyanne
[QUOTE="blondi";23834122]Miksi sinne hääkuvaan pitää mennä vihkimisen jälkeen :O ?? Tätä en itsekään ole koskaan tajunnut.
Miksi ei voida hoitaa silloin aamulla se pois tai sitten kutsua se kuvaaja sinne hääjuhlaan ja ottaa maisemakuvia, jolloin vieraille voi järjestää ohjelmaa tai he pääsevät mukaan seuraamaan kuvausta jos haluavat[/QUOTE]

Tämä vähän ihmetytti viime häissä joissa olen ollut. Hääpari meni vihkimisen jälkeen kuvaukseen, vieraat odottivat juhlapaikan pihalla ilman mitään ohjelmaa, tai tietoa koska pari saapuu. Valehtelematta odotimme 2 h, ja varsinkin lapsille se oli ihan liian pitkä aika. Lisäksi oli kolea ja tuulinen sää.
 
"vaimo"
[QUOTE="hmm";23835857]Odottelu on pahinta.... Mutta mä en ymmärrä tota marmatusta hääleikeistä.. tai että "pakotetaan" leikkeihin.. Mulle tulee ihmisistä hirmu takakiree kuva jos nyt yhtenä päivänä ei voi leikkiä jotain... Et ei sen verran voi irrotella.. Mitä ihmiset pelkää? Meijän suvussa onneks kaikki osallistuu leikkeihin ja kaikilla on yhdessä hauskaa..[/QUOTE]

Lähinnä siksi että ne samat leikit on lähestulkoon joka häissä. Ne on tarkoitettu hauskoiksi, ja ihmiset yrittää olla niissä muka hauskoja ja nokkelia ja "irrotella", mutta yleensä ne kaikki hauskat jutut on loppuunkäytetyt, eikä ketään oikeasti naurata. Toisinsanoen, perinteiset hääleikit on tosi teennäisiä. Mä kyllä menen mukaan ja teeskentelen, mutta eipä niistä pisteitä tule mun silmissä. Menee kastiin "tylsät häät" hyvin helposti.
 
"Vieras"
[QUOTE="mimmi";23836519]Mutta miten se on tökeröä? En tajua. Miksi pitäisi sitten vastaanottaa sellaisia arabian astioita ja vaaseja ja härpäkkeitä, joilla ei tee yhtään mitään tai joista ei pidä, kun toinen vaihtoehto on tarjota ihmisille jokin keino millä muistaa, esim avittamalla häämatkakuluja?[/QUOTE]

Mun mielestä on ja tökeröä. Lahjatoiveet esitetään mun mielestä vain pyynnöstä, eikä silloinkaan ikinä pyydetä rahaa. Se on epäkohteliasta. Kerjäämistä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23838205]Tilinumero kutsussa ja lahjalista kutsun liitteenä ovat mauttomia. Kaikista ärsyttävintä on saada kutsun mukana juhlaohjesääntö, jossa yksityiskohtaisesti ohjeistetaan vieraita pukeutumisesta, kirkossa istumisesta ja ruokailusta. Vieraisiin voisi suhtautua kunnioittaen ja olettaa, että vieraat kyllä osaavat tarvittaessa kysyä lahjatoiveita, istua oikealla puolella kirkkoa ja antaa hääparin lähisukulaisi kutsut... siis jos niihin lyödään joku mukahauska lässytys ja luritus niin voi jo ounastella, että häissä on ohjelmana jotain tuttujuttua ja muuta supten ruokailla ensin. Toimi ainakin meidän häissä.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Aion kipata tälläiset häät tänä kesänä. Kutsussa ruinattiin rahaa tilinumeron kanssa ja mukana oli pitkä ohje sääntöjä tyyliin "pukeudu niin ja näin" ja "juhlakalut ensin sitä ja tätä", sitten "tehdään niin ja näin ja ketään ei saa tehdä niin ja näin ja plaaplaaplaaa"

Hyrrrrr. En mene. Ilmoitin meneväni mutta sairastun. Juu, olen vittumainen.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";23838434]Mun mielestä on ja tökeröä. Lahjatoiveet esitetään mun mielestä vain pyynnöstä, eikä silloinkaan ikinä pyydetä rahaa. Se on epäkohteliasta. Kerjäämistä.[/QUOTE]

Olisko sun mielestä pienempi paha, että läheisesi jättäisi kokonaan kutsumatta häihin vai että hän pyytäisi rahaa (tai ei mitään) lahjaksi?

Kun en todellakaan halua meille enää yhtä ainutta jonkun muun valitsemaa tavaraa lisää, vaikka sinällään meiltä kaikenlaista tosi tarpeellista puuttuisikin (kuten esim. astianpesukone, jota varten tarvitsisi rahaa - eripariastioita tai koriste-esineitä sensijaan ei tarvita yhtään lisää, ja tuo pesukonekin on sellainen että päivittäiseen käyttöön tulevan laitteen mielellään valitsisi itse kun itse omat tarpeensa parhaiten tietää).

Sukulaiseni ovat juuri noita rahatoiveista ja lahjalistoista pahastujia, niin mietin miten saisin miehen suostuteltua että juhlitaan ihan kaksin vaan, tai enintään läheisimmät yllätyshäihin etteivät tajua ostaa mitään lahjoja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23838468]Samaa mieltä. Aion kipata tälläiset häät tänä kesänä. Kutsussa ruinattiin rahaa tilinumeron kanssa ja mukana oli pitkä ohje sääntöjä tyyliin "pukeudu niin ja näin" ja "juhlakalut ensin sitä ja tätä", sitten "tehdään niin ja näin ja ketään ei saa tehdä niin ja näin ja plaaplaaplaaa"

Hyrrrrr. En mene. Ilmoitin meneväni mutta sairastun. Juu, olen vittumainen.[/QUOTE]

Mikset voinut suoraan ilmoittaa, ettet tule? Minusta tuo on todella törkeää, että tuloosi varaudutaan, suunnitellaan pöytäjärjestelyt ja varataan sinullekin ruokaa ja sitten et tulekaan, vaikka tiedät varsin hyvin "esteesi" jo etukäteen.
 
Laittakaa siihen tilinumeron viereen vaikka joku hyväntekeväisyyskohteen tilinumero myös. Itse ennemmin tuen hääparin puolesta vaikka malawilaisia orpoja kuin annan rahaa lahjaksi.
meinaan mä tiedän, että muutama tuttu hääpari maksoi lahjarahoilla suurimman osan häistään, vaikka muka keräsivät rahaa "häämatkaan". Eivätpä vielä oo matkaan pääseet :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23838472]Olisko sun mielestä pienempi paha, että läheisesi jättäisi kokonaan kutsumatta häihin vai että hän pyytäisi rahaa (tai ei mitään) lahjaksi?

Kun en todellakaan halua meille enää yhtä ainutta jonkun muun valitsemaa tavaraa lisää, vaikka sinällään meiltä kaikenlaista tosi tarpeellista puuttuisikin (kuten esim. astianpesukone, jota varten tarvitsisi rahaa - eripariastioita tai koriste-esineitä sensijaan ei tarvita yhtään lisää, ja tuo pesukonekin on sellainen että päivittäiseen käyttöön tulevan laitteen mielellään valitsisi itse kun itse omat tarpeensa parhaiten tietää).

Sukulaiseni ovat juuri noita rahatoiveista ja lahjalistoista pahastujia, niin mietin miten saisin miehen suostuteltua että juhlitaan ihan kaksin vaan, tai enintään läheisimmät yllätyshäihin etteivät tajua ostaa mitään lahjoja.[/QUOTE]

Häävieraiden tehtävä ei ole kustantaa teidän pesukonetta. Vaikka kuinka tarttisitte. Lahjankaan ei välttämättä ole tarkoitus olla aina tarpeellinen, se voi ola myös esim. erikoinen tai ikimuistoinen. "tärkeintä ei ole itse lahja vaan ajatus"- on unohtunut monelta hääparilta.

Meillä on jo kaikkea, mennään naimisiin, ollaan sanottu että mitään ei tartte tuoda kuin itsensä. Jos joku haluaa jotain tuoda niin voi tuoda mitä tahtoo, suklaasta lakanoihin. Kaikki otetaan vastaan hymyssä suin. Itseasiassa on hyvin hauskaa availla paketteja kun ei tiedä mitä sieltä tulee, ja ikimuistoisimmat lahjat taitaa olla ne joita ei yhtään ole osannut toivoa/ kuvitellut olevan olemassa/ kuvitellut tarvitsevansa/ ei olisi ikinä ostanut itse.
 

Yhteistyössä