Tehdääs tämmönen; minne et ikipäivänä muuttaisi ja miksi?

"hömpänpömppä"
pk-seutu, liian iso, lähiöitä, ruuhkaa
Kemi-Tornio alue, ne jotka on asunu siellä niin varmasti ymmärtää :)
Joensuu- täynnä kaljuja pilottitakeissa viihtyviä pikku natseja

mm. Oulussa ja Tampereella voisin asua

juuhs
Kyllä täällä metsää riittää vaikka kaupunki onkin.
Omakotitalossa esim. me asutaan, kaava-alueella mutta pienen matkan päästä keskustasta. Toisella puolella on omakotitaloalue ja toisella puolella peltoa silmän kantamattomiin. Asukkaita täällä suuren suuressa kaupungissä on himpun päälle 10 000 ja keskusta on pienempi kuin "kaupunkien" lähiöt.
Mä luokittelen tämän edelleen maaliskunnaksi vaikka kaupunki onkin.
Olen sun kanssa niin samaa mieltä (muistaakseni olemme samasta "kaupungista"). Me puheena olevasta kaupungista hehtaarin metsäisen kumpareen (5km päässä keskustasta) ja alamme rakentaa sinne omaa pikku paratiisia. :D

toinen porilainen
Haluan asua Vaasa-Jyväskylä-Kotka akselin etelä- ja länsipuolella. Mutta en pääkaupunkiseudulla, liikaa ruuhkaa, kiirettä ja ihmisiä. Tampere olisi ihannepaikka, jos Porista pitäisi pois muuttaa. Onneksi ei tarvitse :)

"harmaa"
Keskelle jotain helkkarin betoniviidakkoa en ikinäikinä muuttais.
Tarvitsen ympärilleni kesäisin vihreyttä, talvella puhdasta lunta..ilmasta puhumattakaan.
Tahtoisin asua lähellä merta, järvimaisemakin kelpais paremman puutteessa.

Paikkakuntia joilla en viihdy kyläilyä kauempaa ovat RAAHE ja YLIVIESKA.
Toisessa kieroon kasvaneita ihmisiä suurinen suineen.Toisessa rikollisuus ja huumeet rulettaa.

--------
Mulla ei ole tiettyä paikkakuntaa, minne en haluaisi asumaan, mutta tiettyjä vaatimuksia on. En halua minnekään todella pieneen, muutaman sadan tai tuhannen asukkaan kylään/pieneen kaupunkiin. Olen jo ihan tarpeeksi nähnyt sitä elämää: sieltä ei löydy sitä.

Mulle riittää kyllä joku Iisalmen kokoinen pienehkö kaupunki, josta kuitenkin löytyy lähes kaikki tarvittava ja jotain ajanvietettä, mutta mihinkään kyläpahaseen en halua enää asumaan. Pieni tai keskikokoinen kaupunki olis ihanne, mutta voisin kuvitella asuvani myös Helsingissä.

"vieras"
Pääkaupunkiseutu. Asuttu ulkomailla pääkaupungissa ja toi Helsinki on yks kärpäsen kakka siihen verrattuna. Turhautuisin kun ihmiset pitävät niin mahtavana mestana :D

Lappiin en menisi, enkä Etelä-Pohjanmaalle, nähty ja koettu. Liian pienet piirit ja pitkät matkat jos haluaa lähteä jonnekin ulkomaille.
samoin, asunut ulkomailla monissa pääkaupungeissa. silti en helsingin ulkopuolelle muualle suomeen muuttaisi ikinä, koska vaikka se onkin kärpäsen kakkaan verrattavissa, on muut suomen rajojen sisällä olevat paikat vielä jotain järkyttävämpää.

Helsinkiin en muutaisi mistään hinnasta, sielä on ihan liikaa ihmisiä. Enkä toisaalta myöskään suostu muuttamaan pois kaupungista, koska mun mielestä on älytöntä asua "maalla" ja sitten jokapäivä tulla kaupunkiin autolla hoitamaan asioita/kaupaan/töihin jne.

"vieras"
Joitain kaupunkeja mainitakseni, en muuttaisi: Siilinjärvelle, Iisalmeen, Suonenjoelle, Juvalle. Enkä varmaankaan viihtyisi pienissä kylissä. Pohjoiseenkaan en muuttaisi, en Kuopiota ylemmäksi. Kuopioonkaan en muuttaisi, olen siellä jo asunut. En haluaisi asua idässäkään, olen sielläkin asunut. Eli voisin asua Länsi- ja Etelä-Suomessa. Keski-Suomessakin olen asunut, Jyväskylässä, se nyt oli ihan ok paikka asua. Ihan ok ei kuitenkaan riitä. Tampere on hyvä sijainniltaan, lyhyt matka Helsinkiin, Turkuun ja Jyväskylään. Kivahan Helsingissä on välillä käydä, mutta ei kuitenkaan paras paikka asua. Tampereella on myös melkein kaikki tarvittava, semmonen aika rento meininki.

"koti"
[QUOTE="vieras";23829805]samoin, asunut ulkomailla monissa pääkaupungeissa. silti en helsingin ulkopuolelle muualle suomeen muuttaisi ikinä, koska vaikka se onkin kärpäsen kakkaan verrattavissa, on muut suomen rajojen sisällä olevat paikat vielä jotain järkyttävämpää.[/QUOTE]

Minäkin asunut ulkomailla kahdessakin miljoonakaupungissa ja SILTI tai juuri siksi RAKASTAN Helsinkiä, varsinkin Etelä -ja Länsi-Helsinkiä. Asuinalueeni on aivan täydellinen, merimaisema, puita ja puistoa ympärillä ja keskustaan muutama hassu kilometri. Eeeeeeeeen muuta täältä ikinä pois :)

"timppa"
Mistä toi "viha" tai inho Helsinkiä kohtaan tulee ? Joku kirjoitti että koska täällä moni pitää itseään/tätä paikkaa jotenkin muita parempana... Mistähän lie se johtuu :D Toi on tollanen ulkopaikkakuntalaisten keksimä taru, jotta tästä paikasta olisi pahaa sanottavaa, onhan tää sentään iso paha Helsinki :D
Varmaan johtuen siitä että koko ikäni täällä asunut pientä hairahdusta lukuunottamatta, en osaa kuvitella asuvani muualla, täällä on tarpeeksi ihmisiä, jottei jokainen vastaantulija ole joku siskon kaiman veljen täti eikä täällä ole sitä sisäsiittoista meininkiä..

"vieras"
[QUOTE="koti";23829880]Minäkin asunut ulkomailla kahdessakin miljoonakaupungissa ja SILTI tai juuri siksi RAKASTAN Helsinkiä, varsinkin Etelä -ja Länsi-Helsinkiä. Asuinalueeni on aivan täydellinen, merimaisema, puita ja puistoa ympärillä ja keskustaan muutama hassu kilometri. Eeeeeeeeen muuta täältä ikinä pois :)[/QUOTE]

kesä-helsinki on yksi ihanimmista asioista mitä tiedän!

[QUOTE="Jonna";23829152]Teuvalle!
Tosi törkeitä ja juntteja ihmisiä.[/QUOTE]

Tuli muuten tosta mieleen että aikoinani tapailin seinäjokelaista miestä ja voi ristus notta oli kylmä vastaanotto siellä suunnalla ihmisillä! No joo, samanlaista kyräilyä se on kyllä ulkopaikkakuntalaisia kohtaan keskisuomalaisissa junttikylissäkin mutta aattelin että Seinäjoki kuitenkin hieman isompi paikka että ei mulkoiltas nenän vartta pitkin mutta olin väärässä!

Ylipäänsä kaupunkiin en voisi muuttaa, ei väliä missä päin Suomea se kaupunki sitten olisikaan. Toinen on kaamoslappi. Takuulla alkaisi vippaamaan päästä, jos olisi päivästä toiseen pimeää. Toisaalta yötön yö sitten olisi mulle mieleen kuitenkin.
Mua ei se yötön yökään paljoa lohduttaisi kun olisi mustanaan hyttysiä, hyiiiiii!!!

[QUOTE="koti";23829880]Minäkin asunut ulkomailla kahdessakin miljoonakaupungissa ja SILTI tai juuri siksi RAKASTAN Helsinkiä, varsinkin Etelä -ja Länsi-Helsinkiä. Asuinalueeni on aivan täydellinen, merimaisema, puita ja puistoa ympärillä ja keskustaan muutama hassu kilometri. Eeeeeeeeen muuta täältä ikinä pois :)[/QUOTE]

Oi, kuulostaa ihanalta. Me asumme tällä hetkellä Espoon Haukilahdessa mutta olen jo päättänyt että eläkepäiviksi tai silloin kun lapset lentävät pesästä muutamme ukkokullan kanssa Eiraan nauttimaan ihanasta kaupunkielämästä, rakastan Stadia!!! :heart:

En nyt ainakaan voi kuvitella, että enää ikinä haluaisin asua missään kaupungissa. Tai pienemmänkään kunnan keskustassa.

En kuitenkaan ihan helposti muuttaisi myöskään yli 100km päähän Helsingistä :D

Eli en ole mitenkään kamalan vaativa, mutta taitaa ollaa paree pysyä justiinsa tällä pellonkulmalla...

[QUOTE="timppa";23829915]Mistä toi "viha" tai inho Helsinkiä kohtaan tulee ? Joku kirjoitti että koska täällä moni pitää itseään/tätä paikkaa jotenkin muita parempana... Mistähän lie se johtuu :D Toi on tollanen ulkopaikkakuntalaisten keksimä taru, jotta tästä paikasta olisi pahaa sanottavaa, onhan tää sentään iso paha Helsinki :D
Varmaan johtuen siitä että koko ikäni täällä asunut pientä hairahdusta lukuunottamatta, en osaa kuvitella asuvani muualla, täällä on tarpeeksi ihmisiä, jottei jokainen vastaantulija ole joku siskon kaiman veljen täti eikä täällä ole sitä sisäsiittoista meininkiä..[/QUOTE]

Niin ja parhaat kommentit tulee ihmisiltä jotka käy kerran vuodessa Pasilassa messuilla tai satamassa kun lähtevät viinanhakumatkalle Tallinnaan. Tai ovat tehneet komennushommia ja majoittautuneet Malmille... Siinä sitä onkin kokemusta Helsingistä kerrakseen että voi haukkua koko kaupungin lyttyyn :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hirvvetä;23827393:
Sanotaanko että sellanen paikka mihin en ENÄÄ ikinä muuttaisi on Mikkeli. Kamalan ahdistava pikkukaupunki jonka asukkaat varmistavat sen että ulkopaikkakuntalainen ei sinne kotiudu. Sisäsiittoista porukkaa, itseään täynnä oleva pikkukylän "kerma". Yök. Paha maku jäi siitä kolmesta vuodesta jonka siellä vietin.
Näin minäkin ajattelin kun Mikkelistä pois muutin. Jotenkin se kaupunki oli niin hitaasti toimiva jahkailukaupunki missä mitään ei ikinä tapahdu ja kaikesta vain kinastellaan. Ihmiset sisäänpäin kääntyneitä yms. Muutin suomen viidenneksi suurimpaan kaupunkiin. Täällä sitä vasta jahkaillaankin. Mikkeli on alkanut tuntua todella mukavalta ja edistykselliseltä paikalta.

Olen siis oppinut että joka paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa. En muuttaisi uudelle kaava-alueelle 700 neliön tontille keskelle kymmeniä samanlaisia taloja odottelemaan, että luvatut "hyvät palvelut" saapuisivat joskus kymmenen vuoden kuluttua. Paikkakunnalla ei niin väliä.

Yhteistyössä