Tehdääs tämmönen; minne et ikipäivänä muuttaisi ja miksi?

dffd
En muuttaisi maaseudulle tai kerrostaloon kaupungin keskustaan. Tykkään asua pääkaupunkiseudulla, jossa on lähes rajattomasti mahdollisuuksia, liikkuminen on helppoa ja nopeaa. Rauhallisella omakotialueella on leppoisaa ja silti kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä, ja työmatkakin pyöräilymatkan päässä.

Maalla olisi ongelmia lumenaurausten kanssa, pitkät ajomatkat olisivat minulle kauhistus pimeällä ja talvikeleillä.

[QUOTE="vieras";23827468]Haloo??? Miksi?? Perusteluita..[/QUOTE]

Näin lapsena itseäni nuoremman saamelaistytön ja mielestäni hän näytti uskomattoman pelottavalta ja pahalta, se oli vain semmoinen fiilis. Olen saanut jokaiselta tapaamaltani lappalaiselta jonkin sorttista p*skaa niskaan, todella huonot kokemukset yhteistyöstä heidän kanssaan.

Lappia pelkään pimeyden ja ihmisten takia. Huskysafarien vetäjät ovat olleen viimeinen piste i:n päälle. He vahvistivat sen mielikuvan, että lappilaiset ihmiset ovat julmia ja erilaisia kuin mihin olen tottunut. En vain viihdy siellä, mikään ei ole koskaan auki, piirit on pienet, ihmisten maailmankuva on yksinkertainen...

En vain sovi sinne, sielunmaisemani on niin erilainen, etten tule toimeen paikallisten kanssa ja ympäristö etoo minua. Piste.

Mitas vikaa saamelaisissa on..Vahan inhottavasti sanottu etta joku ihmisryhma saa kylmat vareet.
Ei se mihinkään järkevään perustukaan :p Yleinen fiilis, jonka olen saanut tehtyäni mm. tiimityötä opiskelujen lomassa. Tultiin niin eri maailmoista, ettei oikein jutut klikanneet ja he olivat sitten ne, jotka heittivät ensimmäisen kiven :whistle: Olen ehkä myös saanut asennekasvatusta vanhemmiltani... Mutta sen olen pyrkinyt tiedostamaan.

"Vieras"
Itä-Helsinkiin en muuttaisi, enkä minnekään kovin pohjoiseen, kun siellä on niin kamalasti niitä jätti-isoja ötökoitä. Joku mehiläinenkin on 5 krt Helsinkiläisen mehiläisen kokoinen. :O

[QUOTE="Vieras";23827659]Itä-Helsinkiin en muuttaisi, enkä minnekään kovin pohjoiseen, kun siellä on niin kamalasti niitä jätti-isoja ötökoitä. Joku mehiläinenkin on 5 krt Helsinkiläisen mehiläisen kokoinen. :O[/QUOTE]
Hih, mistä tällainen tieto on peräisin?

Ja taisi kahvit pärskähtää pöydälle :D

Tosi ikävää että olet saanut huonoja kokemuksia Lapista ja paikallisista ihmisistä. Mutta ne huskysafarien vetäjät tulevat hyvin usein aivan muualta, ellet sitten ole ollut juuri jonkun paikallisen yrittäjän asiakkaana.

Ma en varmaan muuttais Etela Suomesta mihinkaan.Varsinkaan Pohjois Karjalaan tai Pohjois Pohjanmaalle..Ja Lappi taas on liian kaukana ja kesa on Suomessa muutenkin niin lyhyt.
Oikeestaan nyt kun miettii niin en varmaan muuttais mihinkaan muualle kuin missa nyt asun.Lahella Helsinkia pitaa olla,Turkuunkin voisin ehka muuttaa.No mutta noi mita aikaisemmin mainitsin on ainakin inhokkeja.Kivoja kayda..maisemat ja silleen mutta asua..yyyh.

Nappis hajos,valimerkit ja pari kirjainta eli ei tarvi huomauttaa valiviivoista..:D

"vieras"
Pori on yksi sellainen. Suomen väkivaltaisimpia kaupunkeja, joissa saa pelätä henkikultansa puolesta hakiessaan vaikkapa vaan postia :(.

Harjavalta toinen...Hulluja ja kauhee paskan haju.

Helsinki kolmonen turn off...Liikaa kaikkea. Melua, saastetta ja vitunmoinen kiire kaikilla :x.

ok
Ei Suomessa niiiiiiin isoja eroja ole. Seuraaviin en muuttaisi, liikaa vaaroja:

1. Bogota, Colombia
2. Ciudad Juárez, Mexico
3. St. Louis, Missouri
4. Port-au-Prince, Haiti
5. Mogadishu, Somalia
6. Caracas, Venezuela
7. Port Moresby, Papua New Guinea
8. Grozny, Chechnya, Russia
9. Santo Domingo, Dominican Republic
10. Muzaffarabad, Kashmir, Pakistan

"vieras"
Oulu olisi kaikkein hirvein paikka. Sijainti on äärettömän huono, kaukana kaikesta, haju kamala ja murre jotan järkkyä.

Myös lapissa olisi inhottavaa asua. Lapsena jouduin siellä kesiä kitumaan ja enää mua ei sinne saa. Hyttysiä, mäkäräisiä, paarmoja, polttiaisia. Ihan maanpäällinen helvetti. Talvella synkeän pimeää koko ajan. Ja luonto sellaista kurjaa ryteikköä.

Suomessa ainoastaan pääkaupunkiseudulla viihdyn. Kaunista luontoa, hyvät palvelut ja onnellinen tunnelma.
Hähähhää, määpä oonki muuttanu oulusta helsinkiin jo viistoista vuotta sitte, täälä mää asun ja puhun mun kauhiaa murretta!! Kovvaan ääneen!

Ja taisi kahvit pärskähtää pöydälle :D

Tosi ikävää että olet saanut huonoja kokemuksia Lapista ja paikallisista ihmisistä. Mutta ne huskysafarien vetäjät tulevat hyvin usein aivan muualta, ellet sitten ole ollut juuri jonkun paikallisen yrittäjän asiakkaana.
Moni Lapin asukas inhoaa varmasti eteläsuomalaisia nimenomaan minun ansiosta :D En tiedä huskysafarien vetäjien synnyinsijoista, enkä välitä. Mielestäni he matkailualan osaajina edustavat toimialuettaan, varsinkin jos yrityksen nimessä on mainittu Lappi :p En siis väitä lappi-/lappalaisten ihmisen olevan jonkinlaisia, olen vain ilmeisesti törmännyt niihin akanoihin tai sitten olen itse täysin mätä :)

"porilainen"
[QUOTE="vieras";23827686]Pori on yksi sellainen. Suomen väkivaltaisimpia kaupunkeja, joissa saa pelätä henkikultansa puolesta hakiessaan vaikkapa vaan postia :(.

Harjavalta toinen...Hulluja ja kauhee paskan haju.

Helsinki kolmonen turn off...Liikaa kaikkea. Melua, saastetta ja vitunmoinen kiire kaikilla :x.[/QUOTE]

Hassua. Olen koko ikäni Porissa asunut enkä koskaan ole mitään täällä joutunut pelkäämään. Eiköhän niitä pahempiakin paikkoja suomesta löydy.

Ei se mihinkään järkevään perustukaan :p Yleinen fiilis, jonka olen saanut tehtyäni mm. tiimityötä opiskelujen lomassa. Tultiin niin eri maailmoista, ettei oikein jutut klikanneet ja he olivat sitten ne, jotka heittivät ensimmäisen kiven :whistle: Olen ehkä myös saanut asennekasvatusta vanhemmiltani... Mutta sen olen pyrkinyt tiedostamaan.
Ai..no harmi etta sun kokemukset on tollasia : / Mulla on ihan painvastaisia kokemuksia lappilaisista vaikka olenkin tosi kaupunkilaistytto.
Tai no,kun tarkemmin ajattelee niin on mullakin vahan huono asenne tiettyjen kaupunkien asukkaita kohtaan.Niinhan se vahan menee etta kun on tarpeeksi monta huonoa kokemusta jostain paikasta niin sitten sita leimaa ne kaikki muutkin vakkei pitas.

Voin asua missä vaan, kunhan on perhe ympärillä. Haluaisin asua jossain vähän landemmalla isossa pihapiirissä, minne saisi laittaa pienen kanalan, kasvimaan ja vaikka lehmän, mutta kaupungin palveluihin pääsisi autolla puolessa tunnissa.

"vieras"
Moni Lapin asukas inhoaa varmasti eteläsuomalaisia nimenomaan minun ansiosta :D En tiedä huskysafarien vetäjien synnyinsijoista, enkä välitä. Mielestäni he matkailualan osaajina edustavat toimialuettaan, varsinkin jos yrityksen nimessä on mainittu Lappi :p En siis väitä lappi-/lappalaisten ihmisen olevan jonkinlaisia, olen vain ilmeisesti törmännyt niihin akanoihin tai sitten olen itse täysin mätä :)
Veikkaan vahvasti että olet itse täysin mätä. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

ljfhlfl
En muuttais Etelä-Suomeen, enkä mihinkään kovin isoon kaupunkiin. Enkä myöskään aivan Lappiin. Pohjois-Pohjanmaalla on hyvä, vaikka lestoja täällä on enemmän ku laki sallii ja se välillä ottaa pattiin.

Yhteistyössä