Tehdääs tämmönen; minne et ikipäivänä muuttaisi ja miksi?

Tykkään katsella keskustelua näistä ihmisten suosikkiasuinpaikoista ja inhokeista. Otetaanpa keskustelu siitä mihinpäin Suomea ei mistään hinnasta haluaisi muuttaa ja miksi.
Mulla alueina on Lappi, Pohjois-Karjala (susiraja) ja Keski-Suomi (jossa olen asunut joskus). Lappi on liian pohjoisessa, siellä on kylmä, pimeä talvi ja pitkät välimatkat. Pohjois-Karjala on kans niin syrjässä, ihmiset keikkuvat masentuneis-ja väkivaltatilastoissa kärkisijoilla ja jotenkin ankeaa meno on siellä. Työttömyyttä, köyhyyttä ja kurjuutta monessa pikkupitäjässä. Keski-Suomessa on itse viettänyt aikaa nuoruudessani enkä ikinä haluaisi sinne asumaan, varsinkaan lasten kanssa! Jyväskylä menee nippanappa, sielläkin on aika paljon työttömyyttä ja kurjuutta mutta varsinkin pienet keskisuomalaiset muuttotappiokunnat vetelevät viimeisiään... Ikävää kun jotkut kunnat kärsivät tästä mutta en halua mennä katselemaan ihmisten turhautumista. Paljonhan tietysti on hyvääkin pienissä paikoissa mutta mulle ne eivät sovi yhtään.

hirvvetä
Sanotaanko että sellanen paikka mihin en ENÄÄ ikinä muuttaisi on Mikkeli. Kamalan ahdistava pikkukaupunki jonka asukkaat varmistavat sen että ulkopaikkakuntalainen ei sinne kotiudu. Sisäsiittoista porukkaa, itseään täynnä oleva pikkukylän "kerma". Yök. Paha maku jäi siitä kolmesta vuodesta jonka siellä vietin.

minmin
Mitään aluetta ei ole minne en muuttaisi. Helsinkiin en haluaisi muuttaa, enkä kotipaikkakunnalleni. Yleisesti ottaen mihinkään tuppukylään en muuttaisi, vähintään 50 000 asukasta pitää olla.

-mihinkään kaupungin keskustaan (tai ehkä sit joskus vahana mummelina, kun ei jaksa köpöttää sataa metriä pidemmälle eikä autollakaan voi ajaa, kun ei näe mitään.. silloin ehkä olis hyvä asua palveluiden lähellä..:D)
-mihinkään omakotitalolähiöönkään en haluaisi.. naapurit liian lähellä..

-Oulua etelämmäksi en haluis myöskään..

"rusina"
Ei missään nimessä Kuopioon, tai sen eteläpuolelle. Mieluimmin lähtisin jonnekkin reilusti pohjoiseen.:) Tosin tämänhetkinen kotikuntakin on ihan ok (pieni kunta Ylä-Savossa:))

Aa Suomea! En muuttaisi pääkaupunkiseudun ulkopuolelle, sillä en todennäköisesti saisi siellä työpaikkaa, miestäni oudoksuttaisiin ja muutenkin pompattaisiin katukuvasta. Helsinkiin ollaan aina istuttu hyvin ja asenteet on olleet myönteisiä. En haluaisi muuttaa edes omalle lapsuuden kotiseudulleni, sekin tuntuu nykyään liian... Ankaralta ja pienipiiriseltä.

Pelkään Lappia ihan kuollakseni, en edes osaa selittää miksi. Puhe saamelaisista saa kylmät väreet vilisemään selässäni, hyh!

Minulla on täysin perusteettomia ennakkoluuloja joittenkin paikkojen suhteen, ihan vain koska niiden nimet ovat minusta jotenkin epämiellyttävän kuuloisia, esimerkiksi Forssa, Rymättylä, Lohja, Nakkila, Vammala tai Teuva. Uskon kyllä, että niissä paikoissa voi olla ihan mukava asua, itse en vain haluaisi, enkä kyllä tiedä syytäkään miksi asuisin. Sanottakoon, että esim Forssan sijainnista minulla on vain kalpea aavistus.

niiiinnnooooo
En muuttais mihinkään, missä ei ole toimivaa joukkoliikennettä, eri juttu jos pääsee kävellen kaikkialle mihin on tarvis päästä (työ,kauppa,terkkari,koti,kirjasto jne)

uhhåh
pietarsaari. äitini ja appivanhemmmat siellä edelleen asuvat ja kun siellä käy niin aina pitää ihmetellä miten voi olla pakkakunta missä ihmiset on niin mutruja eikä hymykään häivähdä heidän kasvoillaan. palvelua ei ole, varsinkaan jos olet suomenkielinen. sisäsiittoinen ja kaksinaismoralistinen paikka. kirkkoja joka kulmassa ja kaikkea paheksutaan, mutta kotona juopotellaan "kunhan vaan pysyy kulissit pystyssä" aaaaarrrgg!!

10v tuossa kaupungissa riitti!

"tiina"
[QUOTE="vieras";23827394]Pääkaupunkiseudulle tai ylipäätään mihinkään "isoon" kaupunkiin. Viihdyn parhaiten täällä korvessa..[/QUOTE]

No mä en taas muuttais pääkaupunkiseudulta yhtää mihinkään. Oon koko ikäni asunut helsingissä, en viihdy yhtään missään "tuppukylässä" missä ei minkään näköistä elämää. Viihdyn vilinässä ja vilskeessä ihmisten joukossa.
Mökillä voin olla max 5pvää jos löytyy kaikki mukavuudet. Pakko jos olis valita joku paikka mihin muuttaisin niin sit ehkä Tampere, se kuitenkin vielä suht suuri kaupunki.

"hmm"
Niin kauan kuin Suomessa asun, Helsingistä en muuttaisi pois. Muut paikat olisivat liian pieniä ja "kaukana", turhia kuluja tulisi kun matkustaa pois Suomesta. Tarvitsen ympärilleni kansainvälistä ja monipuolista elämää, muuten tylsistyisin kokonaan!

En muuttaisi mihinkään isoon kaupunkiin,viihdyn pienessä kaupungissa hyvin.Enkä lähtisi jonnekkin pohjoiseen,liian kylmää ja karua miulle.

Pääkaupunkiseutu. Asuttu ulkomailla pääkaupungissa ja toi Helsinki on yks kärpäsen kakka siihen verrattuna. Turhautuisin kun ihmiset pitävät niin mahtavana mestana :D

Lappiin en menisi, enkä Etelä-Pohjanmaalle, nähty ja koettu. Liian pienet piirit ja pitkät matkat jos haluaa lähteä jonnekin ulkomaille.

Oulu olisi kaikkein hirvein paikka. Sijainti on äärettömän huono, kaukana kaikesta, haju kamala ja murre jotan järkkyä.

Myös lapissa olisi inhottavaa asua. Lapsena jouduin siellä kesiä kitumaan ja enää mua ei sinne saa. Hyttysiä, mäkäräisiä, paarmoja, polttiaisia. Ihan maanpäällinen helvetti. Talvella synkeän pimeää koko ajan. Ja luonto sellaista kurjaa ryteikköä.

Suomessa ainoastaan pääkaupunkiseudulla viihdyn. Kaunista luontoa, hyvät palvelut ja onnellinen tunnelma.

"maikkeli"
Lahteen. Siellä asuneet ymmärtävät miksi. Sellaista sisäsiittoisuutta ja vihaa "muualta tulleita" kohtaan saa kyllä etsiä muista kaupungeista, Lahti vie voiton... Yöks.

Yhteistyössä