Miten voin toimia tässä tilanteessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämilläni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämilläni

Vieras
Olen tapaillu miestä, ja nyt eteeni tuli tilanne joka veti hiljaiseksi ja hämilleni, hän avautui minulle että hänet on yritetty tappaa ja tapa on ollut karmiva.
Pahoittelin asiaa että hän on sellaisen joutunut kokemaan jne..

Asiasta ei varmaan kannate puhua ellei itse puhu?
En oikein tiedä miten toimia ja mitä odottaa,kai tuollainen jättää arvet ihmiseen kuin ihmiseen..

Tapaus lienee vanha jo, eli välitöntä uhkaa ei ole tiedossa esim. uudesta yrityksestä?

Jos mies on sinulle vapaaehtoisesti kertonut, niin silloin se tarkoittaa sitä, että hän on halunnut sinun tietävän. Jos itse pystyt puhumaan asiasta en näe mitään estettä sille, ettetkö voisi ottaa aihetta joskus puheeksi jos tarvetta tuntuu ilmenevän. Muista kuitenkin, että sinä et saa olla se, joka kaipaa lohtua tai turvaa siinä tilanteessa.

Ehkä paras mitä voit tehdä on yrittää ymmärtää (keskustelun kautta), miltä miehestä tuntuu/tuntui tuo asia ja mitä siitä on seurannut hänen elämässään. Sitä kautta mahdollisesti löytää tavan tukea toista. Ei ne miehetkään särkymättömiä ole, vaikka sitä joskus yrittävät esittää...

"Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi"
Ultra Bra :)

Tapaus lienee vanha jo, eli välitöntä uhkaa ei ole tiedossa esim. uudesta yrityksestä?

Jos mies on sinulle vapaaehtoisesti kertonut, niin silloin se tarkoittaa sitä, että hän on halunnut sinun tietävän. Jos itse pystyt puhumaan asiasta en näe mitään estettä sille, ettetkö voisi ottaa aihetta joskus puheeksi jos tarvetta tuntuu ilmenevän. Muista kuitenkin, että sinä et saa olla se, joka kaipaa lohtua tai turvaa siinä tilanteessa.

Ehkä paras mitä voit tehdä on yrittää ymmärtää (keskustelun kautta), miltä miehestä tuntuu/tuntui tuo asia ja mitä siitä on seurannut hänen elämässään. Sitä kautta mahdollisesti löytää tavan tukea toista. Ei ne miehetkään särkymättömiä ole, vaikka sitä joskus yrittävät esittää...

"Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi"
Ultra Bra :)

Käsittääkseni uuttaa uhkaa ei ole, jos niin uskon että hän olisi siitä varmasti kertonut,asiasta on useampi vuosi aikaa.
Ei en missään nimessä halua itse lohtua,jotenki haluan vaan lohduttaa miestä. Siis tuli sellainen tunne että haluan häntä suojella ja olla apuna.
En vaan tiedä miten, missä menee se raja etten ylitä keskuskustelussa ns."mukavuusrajaa"..

Ehkä mä oon erilainen mut ei toi silleen hetkauttais..tosin tapon yrityksiin liittyy usein muu rikollinen toiminta enkä haluais seukata diilerin tai vastaavan kanssa, ehkä siitä taustasta kannattais kysellä enemmän?

Mut mitäs tuosta, jos asia on vanha niin antaa olla.

entäs jos kysyt häneltä, saako hänen kanssaan asiasta puhua? silleen nuo asiat useimmiten selviää, että kysytään.

itselläni on aikamoinen menneisyys, johon liittyy valtavasti väkivaltaa yms. ja arvostan todella, jos ihminen, jonka tapaan, kysyy suoraan, kuinka tahdon asiaa käsiteltävän.

[QUOTE="moi";23798186]Ehkä mä oon erilainen mut ei toi silleen hetkauttais..tosin tapon yrityksiin liittyy usein muu rikollinen toiminta enkä haluais seukata diilerin tai vastaavan kanssa, ehkä siitä taustasta kannattais kysellä enemmän?

Mut mitäs tuosta, jos asia on vanha niin antaa olla.[/QUOTE]

Hänen työpaikkaki kertoo ettei rikollistaustaa voi olla.

[QUOTE="mie";23798189]entäs jos kysyt häneltä, saako hänen kanssaan asiasta puhua? silleen nuo asiat useimmiten selviää, että kysytään.

itselläni on aikamoinen menneisyys, johon liittyy valtavasti väkivaltaa yms. ja arvostan todella, jos ihminen, jonka tapaan, kysyy suoraan, kuinka tahdon asiaa käsiteltävän.[/QUOTE]

Varmaan täytyy kysyä, yritän olla asian suhteen kuitenki hienovarainen. Yritys oli kuitenki niin raaka että luulen sen jättävän pahat traumat kelle vaan, näin ainaki luulen..

Ehkä annan pölyn nyt laskeutua pari päivää ja lähden sitte tunnustelemaan että haluaako puhua asiasta..

[QUOTE="apap";23798210]Hänen työpaikkaki kertoo ettei rikollistaustaa voi olla.[/QUOTE]

No sitten en näkis tilanteessa mitään ongelmaa. Puhut asiasta jos haluat, jos et niin olet hiljaa. Ei sitä voi oikein ohittaakaan jos mies on itse siitä kertonut, muuten asiasta tulee "elefantti olohuoneessa".

Mut ei menneisyyden asiat nykytilannetta pitäis vaikeuttaa, sattuuhan noita, ikäviä juttuja, kaikille.

Yhteistyössä