Karppaus vs. Ruokaympyrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitää olla pikkusen pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minä varsinaisesti mussuta, mutta ei todella kuulosta terveelliseltä tuo touhusi. Mutta omapahan on elämäsi. Muista, että kitudieetit eivät koskaan toimi kuin hetkellisesti, opettelisit ennemmin syömään terveellisesti.

Hetkellisesti... Tiputin yli vuos sitten 18kg, eivätkä ole tulleet takaisin. Meinaatko, että ne yhtäkkiä hyppäävät jostain takaisin vaikka olen tässä välissä syönyt ihan "tavallisestikin" fiiliksen mukaan?:P

Se että, nyt olen muutaman viikon tällä dieetillä ja maanantaina alkaa tarkempi ruokavalio, en tiedä mihin suuntaan kalorit ym. silloin ovat, sen näkee sitten, tuskin tarkoittaa sitä ettenkö osaisi syödä terveellisesti. Ja toisaalta, mikä on terveellistä? Siitä on aika monta näkemystä. Mun mielestäni tämä painonpudotustapa on tällä hetkellä juuri mulle oikea vaihtoehto ja terveellinen, otetaan huomioon lihasmassakin eikä pyritä vain riuduttamaan itseään.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Helekutti";23751893]No aika guru olisitkin jos tuhannella kalorilla saisit vielä painonkin nousemaan. Tuo ei ole tervettä, millään mittarilla. Eikä kukaan ravitsemusterapeutti muuten suosittele 1200 kcal ruokavaliota, mullekin suositeltiin 1700 kcal. Aika kääpiö saa olla jotta peruskulutus olisi tuota luokkaa.[/QUOTE]

Mun peruskulutus on noin 1500kcal/vrk, kun olen vain kotona. Laihduttaessani kalorit oli 1200kcal/vrk, paino putosi noin 300g/viikko.
Ei tarvitse olla kääpiö, olen 163cm ja paina tällä hetkellä 51kg.

[QUOTE="vieras";23752031]Miksi sä idunnor olet reilusti ylipainoinen vaikka syöt muka noin vähän?[/QUOTE]

Miksi ihmiset eivät laihdu heti tavoitteeseensa kun aloittavat dieetin? :headwall:

Mikä muuten on reilusti ylipainoinen?

Hetkellisesti... Tiputin yli vuos sitten 18kg, eivätkä ole tulleet takaisin. Meinaatko, että ne yhtäkkiä hyppäävät jostain takaisin vaikka olen tässä välissä syönyt ihan "tavallisestikin" fiiliksen mukaan?:P

Se että, nyt olen muutaman viikon tällä dieetillä ja maanantaina alkaa tarkempi ruokavalio, en tiedä mihin suuntaan kalorit ym. silloin ovat, sen näkee sitten, tuskin tarkoittaa sitä ettenkö osaisi syödä terveellisesti. Ja toisaalta, mikä on terveellistä? Siitä on aika monta näkemystä. Mun mielestäni tämä painonpudotustapa on tällä hetkellä juuri mulle oikea vaihtoehto ja terveellinen, otetaan huomioon lihasmassakin eikä pyritä vain riuduttamaan itseään.

Ei kukaan täyspäinen ihminen voi sanoa kituilua terveelliseksi. Ei ole ihme, etteivät kilot tule takaisin tuolla kalorimäärässä, jessus.. Lihasmassaa et oikeastaan voi laihduttaessa säilyttää ennallaan, varsinkaan noilla kaloreilla. Proteiinitankkaus ei takaa lihasten säilymistä. Elimistö kuitenkin pitää rasvavarantoja viimesijaisena energianlähteenä, joten kitudieetillä kuihdutat ensin lihakset ja viimeisenä rasvat, joten tuo on juuri sitä itsensä riuduttamista. Ota selvää mitä voit elimistöllesi tehdä tuolla pelleilyllä.

Ei kukaan täyspäinen ihminen voi sanoa kituilua terveelliseksi. Ei ole ihme, etteivät kilot tule takaisin tuolla kalorimäärässä, jessus.. Lihasmassaa et oikeastaan voi laihduttaessa säilyttää ennallaan, varsinkaan noilla kaloreilla. Proteiinitankkaus ei takaa lihasten säilymistä. Elimistö kuitenkin pitää rasvavarantoja viimesijaisena energianlähteenä, joten kitudieetillä kuihdutat ensin lihakset ja viimeisenä rasvat, joten tuo on juuri sitä itsensä riuduttamista. Ota selvää mitä voit elimistöllesi tehdä tuolla pelleilyllä.

Onko tämä palsta täynnä lukutaidottomia? Olen tainnut useammassakin kohtaa sanoa syöneeni välillä ns. tavallisestikin laskematta mitään ravintoarvoja ;)
Sä muistaakseni kirjoitit karppauksen puolesta, jos oletat joidenkin olevan avoimia omalle ruokavaliollesi suosittelisin korjaamaan hieman asennettasi.

Onko tämä palsta täynnä lukutaidottomia? Olen tainnut useammassakin kohtaa sanoa syöneeni välillä ns. tavallisestikin laskematta mitään ravintoarvoja ;)
Sä muistaakseni kirjoitit karppauksen puolesta, jos oletat joidenkin olevan avoimia omalle ruokavaliollesi suosittelisin korjaamaan hieman asennettasi.

Eli ensin kituutat tuhannella kalorilla/vrk ja sitten syöt normaalisti, mutta paino ei nouse, niinkö? Olet luultavasti jonkin sortin lääketieteellinen ihme.

Mitä vikaa minun asenteessani on? Ihan totta tuo on mitä olen kirjoittanut, ota toki itse selvää jos et usko.

Eli ensin kituutat tuhannella kalorilla/vrk ja sitten syöt normaalisti, mutta paino ei nouse, niinkö? Olet luultavasti jonkin sortin lääketieteellinen ihme.

Mitä vikaa minun asenteessani on? Ihan totta tuo on mitä olen kirjoittanut, ota toki itse selvää jos et usko.

Kirjoitanpa nyt sitten selkeästi. Elikkä reilu vuos sitten mulla oli 6kk jakso jonka aikana tiputin 18kg. Sitten söin ihan vaan fiiliksen mukaan kunnes pari viikkoa sitten vedin taas kalorit alas dieetin myötä. Olen kai sitten lääketieteellinen ihme tai sitten osaan syödä kulutukseeni nähden sopivasti koska en liho?

Pakko lisätä viel sen verran et mä tiputin karppauksella monta kiloa yhdes vaihees, kunnes sit päädyin ns. välimuotoon jolla pudotin loput. Tiedän mitä karppaus on, eikä mulla ole mitään sitä vastaan, ei vain ole mun juttuni ainakaan tiukimmillaan ;)

BTW lueppas toi threadi, etenkin tän vuoden puolelta niin avautuu, ehkä, sullekkin tän ruokavalion ja treeniohjelman idea. Jutan ja Bullin dieetti?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja dipt:

ehkä se, että sun mielestä kaikkien pitäis syödä just samalla lailla kuin sä, vaikka niille toimii niiden oma ruokavalio ihan hyvin?

Kirjoitanpa nyt sitten selkeästi. Elikkä reilu vuos sitten mulla oli 6kk jakso jonka aikana tiputin 18kg. Sitten söin ihan vaan fiiliksen mukaan kunnes pari viikkoa sitten vedin taas kalorit alas dieetin myötä. Olen kai sitten lääketieteellinen ihme tai sitten osaan syödä kulutukseeni nähden sopivasti koska en liho?

Todennäköisesti. En kyllä vieläkään ymmärrä miksi laihdutat tuollaisella kitukuurilla. Miten oli niiden suojaravinteiden laita?

En ymmärrän näitä jotka laihduttavat 1000 kalorin dieeteillä. Mä laihduin karppaamalla vaikka söin 2500-3000 kaloria päivässä :D Ja vielä hyvää ruokaa. Ketoosissa kun voi laihtua vaikka söisi liikaa kaloreita, sillä ylimääräinen rasva tulee ulos rasvaripulina (mulla tosin ei tätä tapahtunut koska liikuin paljon)

[QUOTE="vieras";23752109]ehkä se, että sun mielestä kaikkien pitäis syödä just samalla lailla kuin sä, vaikka niille toimii niiden oma ruokavalio ihan hyvin?[/QUOTE]

Veikkaan että kaikilla virallisterveellisen noudattajilla olisi varaa jättää vähän perunaa, leipää ja makaronia syömättä, kyllä. Mutta en ole vaatimassa että pitäisi syödä kuin minä. Suurella osalla ihmisistä on ravintoasiat ihan retuperällä, ja se näkyy kyllä.

[QUOTE="vieras";23752109]ehkä se, että sun mielestä kaikkien pitäis syödä just samalla lailla kuin sä, vaikka niille toimii niiden oma ruokavalio ihan hyvin?[/QUOTE]

Niinpä. Kroppa on se mitä kuunnellaan ruokavalion ja liikunnan suhteen. Jos tää mun ruokavalio jossain välissä osoittaa haittavaikutuksia, sitten teen sen mukaan muutoksia. Joka tapauksessa muutoksia on tulossa muutaman päivän kuluttua kun parin viikon aloitusohjelma päättyy ja siirrytään tarkempiin ohjeisiin. Ei tosin radikaaleja muutoksia varmastikkaan, mutta pientä viilausta.

[QUOTE="heips";23752124]En ymmärrän näitä jotka laihduttavat 1000 kalorin dieeteillä. Mä laihduin karppaamalla vaikka söin 2500-3000 kaloria päivässä :D Ja vielä hyvää ruokaa. Ketoosissa kun voi laihtua vaikka söisi liikaa kaloreita, sillä ylimääräinen rasva tulee ulos rasvaripulina (mulla tosin ei tätä tapahtunut koska liikuin paljon)[/QUOTE]

Mäkin syön hyvää ruokaa vaik en karppaa ;)

Viralliset suositukset olis ei-hiilariherkille ok jos:
-viljat otettais pois ja syötäis mielummin esim. perunaa tai korkeahiilarisia kasviksia
-rasvat otettaisiin luonnollisista lähteistä (eli voita ja eikä margariinejä tai kasviöljyjä)
-hedelmien sijasta marjoja

Itse olen elänyt monta vuotta aika lailla suosituksia noudattaen ja paljon liikkuen. Silti olo oli hirveä ja turvonnut (johtui osittain viljoista). Mun hiilaritoleranssi menee n. 50 g paikkeilla, sitä enemmän kun syön on jatkuva nälkä. Mut joo, mä oonkin hiilariherkkä. Terveen ei tarttekaan rajoittaa hiilareita hirveesti.

Eli en ymmärrä tätä mustavalkoista ajattelua karppaus vs ruokaympyrä kun karppausta eli luonnollista ruokaa voi soveltaa niin korkeahiilariseksi kun itselle sopii :)

Mä syön vitamiineja. Sen lisäks tietty, että syön marjoja + kasviksia 500g päivässä, ja joskus ylikin.
Tämä tehoaa, melkein 4kg tähän mennessä pudonnut joten näillä mennään.

Jaaha.. Minä syön ruokaa, en pillereitä. Eikä tarvitse tapella ylipainoa vastaan kitukuureilla. Tiesitkö, että ne terveysongelmat voivat näkyä vasta myöhemmin, eivät akuutisti? Mutta tee miten tykkäät, en minä jaksa jankata kun ohitat pointtini, on kuin seinälle puhuisi. No, ainakin tiedät että saat kaloreita ihan liian vähän. Ilmeisesti terveellisyys on sinulle toissijainen asia, pelkkä painonpudotus on se mihin tähtäät.

Mäkin noudatan tuota jutan ja bulin diettiä,vähän itse säädän välillä.Itse juon esim maitoa lasin päivässä,kasvisten määrää olen lisännyt ja hedelmiäkin olen pari syönyt.
Ei ole mielestäni mikään kitudietti,ateriat ovat myös sen verran suuria,et välillä tekee tiukkaa et saan ne alas.
Painoa on lähtenyt viikossa noin 2kg,lisäksi maha on huomattavasti pienentynyt.

Jaaha.. Minä syön ruokaa, en pillereitä. Eikä tarvitse tapella ylipainoa vastaan kitukuureilla. Tiesitkö, että ne terveysongelmat voivat näkyä vasta myöhemmin, eivät akuutisti? Mutta tee miten tykkäät, en minä jaksa jankata kun ohitat pointtini, on kuin seinälle puhuisi. No, ainakin tiedät että saat kaloreita ihan liian vähän. Ilmeisesti terveellisyys on sinulle toissijainen asia, pelkkä painonpudotus on se mihin tähtäät.

Jaha :D
Raskaanakin syödään vitamiineja, ärsyttääkö sekin? ;) Vitamiinilisä ei tee pahaa sen ruokavalion lisäksi, tiedät kai sen.
Sun pointti on vähän vaihdellut tässä, pääasia tuntuu kuitenkin olevan, että karppaus hyvä ja kaikki muu paha ;)

Oletko sä ottanut edes selvää mitä tuossa dietissä syödään?
Paasaat asiasta josta et tiedä mitään.

[QUOTE="jeps";23752163]Mäkin noudatan tuota jutan ja bulin diettiä,vähän itse säädän välillä.Itse juon esim maitoa lasin päivässä,kasvisten määrää olen lisännyt ja hedelmiäkin olen pari syönyt.
Ei ole mielestäni mikään kitudietti,ateriat ovat myös sen verran suuria,et välillä tekee tiukkaa et saan ne alas.
Painoa on lähtenyt viikossa noin 2kg,lisäksi maha on huomattavasti pienentynyt.[/QUOTE]

Niinpä :) Dipt nyt vain on joku juuri karppaukseen hurahtanut joka ei suostu näkemään asioita yhtään laajemmin.

[QUOTE="hmmmmmm";23752179]Oletko sä ottanut edes selvää mitä tuossa dietissä syödään?
Paasaat asiasta josta et tiedä mitään.[/QUOTE]

Kyllä mä pastesin hänelle, mut se löysi sieltä vaan sanan rasvaton ;D

Kukahan tässä ei pysty näkemään oman ruokavalionsa ulkopuolelle? Olen kommentoinut tuota kitukuuriasi pelkän terveellisyyden, en karppauksen vinkkelistä. Vaan eihän se kai ollutkaan pointtina, pääasia on saada painoa alas. Surullista.

Kyllä mä pastesin hänelle, mut se löysi sieltä vaan sanan rasvaton ;D

Kuten aiemmin sanoin, syöt myös järjettömän määrän proteiinia ilman järkevää syytä. Rasvaakin pitäisi saada keskimäärin 30% päivän energiantarpeesta. Tosin se ylimääräinen proteiini varastoituukin herkästi rasvana joten..

Eikä minua ärsytä vitamiinien käyttö raskausaikana, mistäs sen repaisit? Oletko huomannut, että siinä vitamiinipurkin kyljessä lukee, ettei vitamiinivalmiste korvaa monipuolista ruokavaliota? :) Taitaa olla kova pala myöntää ettei rouvalla ole hajuakaan ravintoasioista, terveellisestä laihduttamisesta tai ihmisen energiantarpeesta <3 Kitudieetteihin hurahtaminen kyllä kertoo kaiken.

Yhteistyössä