Ei yhtään mitenkään, oli siis 100% hiljaa.
Mulle oli kyllä kerrottu että naisilla on kuukautiset ja silloin käytetään siteitä mutta ei kukaan ollut kertonut että silloin tulee verta. No, pelästyin tietysti mutta aika nopeasti tajusin tilanteen, hain siteen kaapista ja soitin äidille töihin että mulla tais alkaa kuukautiset kun tulee verta "sieltä". Vastauksena oli siis syvä hiljaisuus, ei sanaakaan. Asiasta puhuttiin tasan kerran sen jälkeen, pyysin äitiä tuomaan kaupasta siteitä ja tamponeja kun molemmat oli loppu ja seuraavana päivänä koulussa oli uintia. Kun äiti tuli kaupasta kotiin hän kaivoi sidepaketin kassista ja alkoi siunailla että "enkö mä ostanutkaan kun näitä toisia, ihan varmasti ostin niitä toisiakin" muttei edes kaivellut kassiaan enempää tms mistä olisi voinut päätellä että olisi hämmästynyt kun tamponeja ei löytynytkään eli selvästi vaan oli jättänyt tamponit kauppaan muttei viitsinyt edes sitä sanoa, järjesti vaan tapansa mukaan jonkun ihme shown :/
Itse olen puhunut lapsille asiasta ajoissa ja ostanut siteet valmiiksi kaappiin (käytän itse kuppia) ja tietysti kertonut mistä niitä tarvittaessa löytyy. Kun vanhimman tyttäreni menkat alkoivat kävimme ostamassa ensimmäisen hajuveden ja leivoskahveilla juhlan kunniaksi