Miten äitisi reagoi, kun menkkasi alkoivat?

vierailija
mulla alko kun olin just täyttäny 12. Alko jo koulussa,mutta huomasin kun tulin koulusta kotiin ja kävin vessassa. Kerroin samana iltana äidille ja pyysin sitä kertomaan isälle. Se kerto isälle ja elämä jatku normaalisti (mutta vähän verisemmin). Äiti kerto mulle sitte samana päivänä kaikkee menkoista ja näytti missä on siteitä.

vierailija
En kertonut. Alkoi kovilla kivuilla 13 vuotiaana, salaa otin siteitä kaapista. Kotona ei koskaan puhuttu kuukautisista. Ainoa tieto tuli koulusta ja nuorten lehdistä.
Varastin tamponit ja siteet kaupasta, jos kotona ei ollut. Jäin varkaudesta "kiinni" vasta reilun vuoden kuluttua ja silti äiti ei keskustellut asiasta. Siskolle kuitenkin roudasi kaikki tarpeet kaappiin.

Nyt olen itse äiti ja en edes osaa ottaa asiaa puheeksi, koska häpeän ja en tiedä miten aloittaisin keskustelun järkyttämättä tyttöä. Kuitenkin osaan avoimesti puhua mieheni kanssa kuukautisista ja hänelle on ongelmatonta tuoda kaupasta siteitä ja tamponeja, toisin kuin itse vieläkin häpeilen ostaa niitä :oops:

Yhteistyössä