Nyt löyty kyll maailman hienoin KAKKU sis.linkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MMM"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän asiasta poiketen en oikeasti käsitä tätä muoti-ilmiötä että nykyään kakut kuorrutetaan sokerimössöllä ja välissä on sen kymmentä eri makua kaikenlaisia rahkoja/kermoja/mousseja

[QUOTE="...";23652091]Vähän asiasta poiketen en oikeasti käsitä tätä muoti-ilmiötä että nykyään kakut kuorrutetaan sokerimössöllä ja välissä on sen kymmentä eri makua kaikenlaisia rahkoja/kermoja/mousseja[/QUOTE]
Kymmentä?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23652101:
Kymmentä?

No ei nyt ehkä ihan kymmentä, mutta montaa eri makua laitetaan samaan kakkuun.

Ja eniten tosiaan ihmettelen tuota marsipaani jne. kuorruttamista. Silloin kun olin lapsi, kaikki tekivät näitä perinteisiä kermakakkuja, ja ainoat marsipaani jne. kuorrutteiset kakut olivat näitä legendaarisia käpykakkuja ja sitten tämä banaaninmuotoinen kakku, joita kaupassa myytiin, ja kaikki inhosivat niitä siihen aikaan. Kukaan ei oikeasti pitänyt marsipaanista tai muustakaan makeasta mössöstä, ja nyt yhtäkkiä kaikki pitävätkin siitä?

[QUOTE="...";23652181]No ei nyt ehkä ihan kymmentä, mutta montaa eri makua laitetaan samaan kakkuun.

Ja eniten tosiaan ihmettelen tuota marsipaani jne. kuorruttamista. Silloin kun olin lapsi, kaikki tekivät näitä perinteisiä kermakakkuja, ja ainoat marsipaani jne. kuorrutteiset kakut olivat näitä legendaarisia käpykakkuja ja sitten tämä banaaninmuotoinen kakku, joita kaupassa myytiin, ja kaikki inhosivat niitä siihen aikaan. Kukaan ei oikeasti pitänyt marsipaanista tai muustakaan makeasta mössöstä, ja nyt yhtäkkiä kaikki pitävätkin siitä?[/QUOTE]
Silloin kun olit lapsi ;) sinäpä sen sanoit! Aika moni muukin asia on muuttunut siitä kun sinä olit lapsi. Jokuhan ne kakut on sieltä kaupasta ostanu jos niitä on kerran myyty, siis niitä käpykakkuja yms. ja muuten käpykakkuja myydään edelleenkin, joten kyllä niillekin ostajansa löytyy, eihän niitä muuten valmistettaisi.

[QUOTE="...";23652091]Vähän asiasta poiketen en oikeasti käsitä tätä muoti-ilmiötä että nykyään kakut kuorrutetaan sokerimössöllä ja välissä on sen kymmentä eri makua kaikenlaisia rahkoja/kermoja/mousseja[/QUOTE]

Mikäs muoti-ilmiö se sellainen on, että haluaa syödä ja tarjota (vieraille) kakkua joka maistuu hyvältä? Mielestäni se on ihan normaalia, ettei halua tehdä tylsää pahaa kakkua.

Itse kyllä olen tyytynyt siihen sokerimassaan ja täytteenä 1-2 mössöä. Sokerimassa on mielestäni helpompi ja nätimpi kuin kermavaahto (joka ensinnäkin imee kaikki hajut itseensä). En ole koskaan pitänyt kermavaahdosta mitenkään erityisen paljon...

[QUOTE="...";23652181]No ei nyt ehkä ihan kymmentä, mutta montaa eri makua laitetaan samaan kakkuun.

Ja eniten tosiaan ihmettelen tuota marsipaani jne. kuorruttamista. Silloin kun olin lapsi, kaikki tekivät näitä perinteisiä kermakakkuja, ja ainoat marsipaani jne. kuorrutteiset kakut olivat näitä legendaarisia käpykakkuja ja sitten tämä banaaninmuotoinen kakku, joita kaupassa myytiin, ja kaikki inhosivat niitä siihen aikaan. Kukaan ei oikeasti pitänyt marsipaanista tai muustakaan makeasta mössöstä, ja nyt yhtäkkiä kaikki pitävätkin siitä?[/QUOTE]

Mä mietin kans samaa. Tuo kakku on todella hieno ja olen kerran saanut myös todella taidokkaasti koristeltua kakkua, mutta en kyllä pitänyt siitä yhtään, se oli sen verran makeaa ja montaa makua sekaisin. Mun anoppi ostaa aina kuorrutetun prinsessakakun, ja yritän aina vältellä sen syömistä tai ottaa vain pienen palan. No mut makunsa kullakin, en vain tykkää liian makeasta, enkä kyllä tykkää kermakakustakaan..

Yhteistyössä