joo, mulla on sitten perkeleen omituinen lapsi, suorastaan vituilleen kasvanut samoin kun ahne äitinsäMun on vaikea kuvitella, että 4v lapsi ei ilhatuisi mistään muusta kuin avauksessa luettelemistasi kalliista lahjoista.
miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain muuta kun lapsi on selkeästi toiveen esittänyt :OEli listalta kuitenkin on saatava, muuten SULLA on ongelma?
Niitä legoja on muitakin kuin noita helvetin kalliita isoja settejä. Miksi ei voi vain yleisesti toivoa legoja?miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain muuta kun lapsi on selkeästi toiveen esittänyt :O
tätä logiikkaa en sitten ymmärrä, en mitenkään
Oleellisin syy on mielestäni se, että toiveet rahoittaa joku muu kuin lapsen vanhemmat. Kun joku muu ostaa, ei minusta vaan voi tehdä kovin kalliita toivomuksia. Ja se on vanhempien asia selittää, että tämän toivominen on sopimatonta. Mutta jos teillä on niin tapana tehdä ja se on kaikille osapuolille ok, niin miksi tässä sitten keskustellaan ja MIKSI hävettää, kuten otsikossa sanoit.miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain muuta kun lapsi on selkeästi toiveen esittänyt :O
Se, ettei lapsi osaa toivoa jotain (eihän hän tiedä mitä kaikkea on edes tarjolla!), ei tarkoita etteikö hän vois tykätä mistään muusta kuin mitä on osannut sanoa. Tuntuu vaan, että äiti tässä on se, kelle ei muut kelpaa..miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain muuta kun lapsi on selkeästi toiveen esittänyt :O
Sksi että on törkeää pyytää muita ostamaan noin kalliita lahjoja. Oletko sä hieman yksinkertainen?miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain muuta kun lapsi on selkeästi toiveen esittänyt :O
Siksi että ne on helvetin kalliita, daiju! En ostaisi edes sukulaislapselleni noin kallista lahjaa ja jos tuollainen lista tulisi nauraisin paskaisesti perheen ahneudelle ja röyhkeydelle.miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain muuta kun lapsi on selkeästi toiveen esittänyt :O
ehkä teidän molempien pitäisi oppia arvostamaan lahjaa LAHJANA ja sen takia että joku on sen ostanut ja antanut.miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain muuta kun lapsi on selkeästi toiveen esittänyt :O
no, meillä tämä toimii toisin ja itse toimin myös tällä periaatteella muita kohtaan. eli kysyn toiveita ja ne toteutan mahdollisuuksien mukaan joko yksin tai kimppa lahjanaJos sanot ettei kenenkään tarvitse ostaa ollenkaan lahjoja. Jospa lapsi oppis sen kautta jatkossa arvostamaan sitä mitä saa. Lahjan antaja päättää mitä antaa, jos mitään.
Ensinnäkin sen takia että voi olla että siihen toiveeseen ei ole varaa. Onko parempi jättää lahja tuomatta, jos lapsi kuitenkin pitää siitä että saa jotakin lahjoja syntymäpäivänä eikä pelkästään rahaa. Aina ei voi olettaa että sukulaiset pystyvät tai haluavat ostaa lahjan yhdessä. Jostakin kaupasta voi ko. toivelahja olla loppunut, pitääkö olettaa että lahjan antaja juoksee päivän kaupasta toiseen etsien juuri sitä yhtä toivelahjaa.miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain muuta kun lapsi on selkeästi toiveen esittänyt :O
No eihän teillä sitten olekkaan ongelmaa jos kerran toimii eikä ketään ärsytä se että kerjäätte lahjoja. Hyvä juttuno, meillä tämä toimii toisin ja itse toimin myös tällä periaatteella muita kohtaan. eli kysyn toiveita ja ne toteutan mahdollisuuksien mukaan joko yksin tai kimppa lahjana
lapsi noita toivoi ja nähtäväksi jää mitä noista saa, sen paloaseman lisäksi.
lapsi noita toivoi ja nähtäväksi jää mitä noista saa, sen paloaseman lisäksi.
ei hävetä itse toiveet vaan niiden toiveiden hinta. ja tiedostan kyllä että kaikilla ei ole rahaa/mahdollisuutta ostaa kallista, mutta nyt on kyse mun lähisukulaisista eli osaavat ihan varmasti kertoa jos ei ole rahaa, ja edelleen osavat ostaa yhdessä lahjoja, mutta silti mua henkilökohtaisesti hävettää esittää noin kalliita toiveita, koska noin yleensä en niin tee.Ensinnäkin sen takia että voi olla että siihen toiveeseen ei ole varaa. Onko parempi jättää lahja tuomatta, jos lapsi kuitenkin pitää siitä että saa jotakin lahjoja syntymäpäivänä eikä pelkästään rahaa. Aina ei voi olettaa että sukulaiset pystyvät tai haluavat ostaa lahjan yhdessä. Jostakin kaupasta voi ko. toivelahja olla loppunut, pitääkö olettaa että lahjan antaja juoksee päivän kaupasta toiseen etsien juuri sitä yhtä toivelahjaa.
Ja jos sinua itseäsi hävettää esittää lapsen toiveet, eikä lapsi itse osaa niitä esittää esim. isovanhemmille, joilla on sitten mahdollisuus kysellä mikä se on ja entä jos ostaisinkin tätä tai tuota olisiko se mieluinen lahja. Edelleen en saanut aiemmin vastausta kumpi hävettää enemmän se että lapsi haluaa jotakin ja hänellä on omat mielipiteet, jotka eivät ehkä aivan yksiin mene vanhempien kanssa vai se että äiti ei voi tyytyä "epätäydellisyyteen". Hävettääkö lapsen vai äidin toiveet.
kyllä, oletus on nimenomaan juuri seOletus siis ilmeisesti kuitenkin on, että saa vain listalta.
Miten niin järjetöntä, kun mulle tulee paha mieli siitä että rahaa, vaivaa ja luonnonvaroja on uhrattu johonkin, joka ei tuo mulle minkäänlaista hyvää mieltä, jota en tarvitse ja josta eroon hankkiutuminen aiheuttaa minulle vaan ylimääräistä vaivaa sekä pahaa mieltä? Minusta se on järjetöntä jos joku ihan oikeasti ja aidosti voi väittää olleensa vain ja ainoastaan onnellinen joka ikisestä lahjasta jonka elämänsä aikana on saanut (mukaanlukien ne, joissa saajaa ei selvästikään ole lainkaan ajateltu).Jos se on noin vaikeeta, niin todellakin kannatta sanoa kaikille ettei tuo lahjoja. Ihan järjetöntä ajatuksenjuoksua sullakin.