Paha sana
Oliko joku leikkaamassa tukia? Enkä nyt ymmärrä tota sun yleisasennettakaan. Siis olet saanut tukea, olet opiskellut, perhe on ollut läsnä ja olet taistellut itsesi nousuun todella vaikeasta asemasta. Missä ongelma?Jos ajatellaan, että en olisi lapsena saanut hoitoa vaivoihini... lääkärit olivat alkuunsa sitä mieltä, etten opi kävelemään ja täten elinikäni jää johonkuhun 20-30 ikävuoteen. Sain fysioterapiaa 3 kertaa viikossa 14 vuoden ajan. Kouluiässä ajattelivat, etten selviä tavallisessa koulussa, pitivät jälkeenjääneenä. Testien jälkeen halusivat iskeä minut muutamaa luokkaa ylemmäs.
Olisiko yhteiskunnan kannattanut luovuttaa suhteeni? Uskoa ekaan prognoosiin ja sulkea laitokseen? Olisin varmasti tylsämielinen pyörätuoliin sidottu ja köyhä. Mutta sain tukea niin yhteiskunnalta kuin perheeltäni ja olen kohtalaisen tavallinen ihminen. Olen 31v, olen opiskellut 24 vuotta elämästäni, käyn töissä ja pystyn liikkumaan suunnilleen samoin kuin muutkin. Sosiaaliset suhteet ovat vaikeita minulle, mutta selviän arjessa kuitenkin.
Jos leikataan määrärahoja kaltaisiltani, kuka hyötyy?