Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Nyppy Alamahassa on ollu vihlontaa/vääntöä aina hetkittäin. Luulen vaan, että ne johtuu munarakkuloista, joissa vielä nestettä. Siks ehkä oireilevat aina välillä.. Oliko sulla saman päivänä testipv ku mulla? Onko ollu tuntemuksia?
 
Mie olen taas ajatellut omalla kohdalla, että parempi kun ihmiset tietää tilanteen. Niin on vaan mulle itelle helpompi. Kun on huono päivä, niin ei tarvii selitellä tai esittää, kun ihmiset tietää mikä painaa. Läheisimmät ihmiset saattavat kysyä oma-alotteisestikin hoidoista, mutta esim. työkaverit eivät ole kyselleet ellen ole itse ottanut asiaa puheeksi. Mie en vaan osaa olla hiljaa tästä asiasta, kun se on niin vahvasti mielessä koko ajan. Jos tulen raskaaksi, silloin siis aika moni saa varmaan pian tietää siitä, mutta en koe sen haittaavan. Jos raskaus olisi alkanut normaalisti niinkuin ihmisillä yleensä, niin tuskin silloin olisin heti kertonut muille kuin ihan lähimmille. Nyt ajattelen niin, että jos tulisin raskaaksi ja sitten tulisi km, tarvitsisin silloinkin kaiken mahdollisen tuen. En mie varmasti voisi siitäkään olla puhumatta niinkuin sitä ei olisi tapahtunutkaan. Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee omalla kohdallaan. Jotkut ovat vähän ihmetelleetkin avoimuuttani tässä asiassa (positiivisessa mielessä kuitenkin), mutta kuten aiemminkin jo sanoin, olen oppinut aiemmasta kokemuksesta, että miun pitää puhua asioista tai muuten ei hyvä seuraa.

deliina, meillä meni ensikäynti suunnilleen niinkuin Melargiallakin, molemmat siis tutkittiin (ultra) ja veri- ja simppatestitulokset käytiin läpi. Lisäksi sovittiin aukiolotutkimusaika ja sovittiin, että tehdään eka inssi jo siihen kiertoon.

tunturihilla, mulle iski virtsisoireet molempien inssien jälkeen (n. viikon päästä)! Ekalla kerralla tulehdusta ei virtsasta löytynyt, mutta tokalla kerralla tuli vertakin virtsaan ja tulehduskin todettiin. Sain Selexid-antibiottikuurin, jota voi syödä, vaikka olisikin raskaana. Paranemisia sinne!

Nyppy, kesällä on yleensä aina taipumus hurahtaa ohi liian nopeasti! Tänä vuonna se on kuitenkin vaan ihan hyvä asia. Miekin varmasti odotan kesän loppua aika paljon tänä vuonna, jos nyt ei inssit tuota tulosta.
 
Babies mulla laskettiin niin että irtois kun on 20mm. Lääkäri laski että kasvaa 1,5mm vuorokaudessa. Mulla siis oli kp 12 14mm ja irrotettiin piikillä nyt kp 16 22mm.

Nyppy
Ai se kesää noin kauan, mä luulin et about 24h. Ihan hyvä tiet'', thänks ü

Kiitos Nasu Kyllähän mä oon lukenut et munasolu olis vuorokauden elinkelpoinen irrottuaan, jotenkin sitä vaan niin epäilee aina kaikkia muistinsa varassa olevia asioita, sama pää kesät talvet ;)
 
h.o.p.e Mulleki sanoi että kasvaa n 1,5mm päivässä, mutta että clomit saattaa nopeuttaa kasvamista. Ennusti mulle ovisplussaa tänään tai huomenna, saas nähhä :)

Kiitos teille ihanat kommenteista ja anteeksi omanapailu :heart:

Meiän hoitohauveli tuli just, kiva yrittää saada muuta ajateltavaa :)
 
Kylläpä taas pelittää hitaasti nämä sivut..

Rowan79 tosiaanki, outoa että kerranki kesän kuluminen on hyvä juttu :D

kn071 mullahan on tää kierto ihan clomien avustuksella ettei mitää sen kummempaa testipäivää, tätin pitäis saapua tiistaina. Mähän testasin jo pe. tunnin pidätyksestä negan. Kyllä silti tänäänki mahassa nippaillu, kai ne noi lisähormonit kummittelee.
Toivottavasti sulla kuitenki sitä oikeanlaista vihlontaa.. yritä pongailla kiinnittymisvuotoa, pidän sulle kovasti peukkuja :)

Babies mää ku muistelin et lääkäri ennusti alkuviikkoon oviksen sulle, ilmankos oot niin ihmeissäsi, anteeks mun huono muisti :ashamed: voisko sit olla just sellanen nopee ovis mistä tuolla aiemmin oli puhetta? jos vaikka olis ens yönä tuloillaan? Teidän pitää peittoja heilutella ahkerasti joka päivä vielä ens viikkoki, niin eiköhän se sillä suttaannu :D
 
Nyppy Voihan tää olla sellanen nopee ovis..Suunnitelmissa on huomenna ennen heräämistä heilutella peittoja ni on siittiöt virkeinä :D Saa nähä kuinka paljon innostaa sillon seittemältä :D Pitäs väkertää noille siittiöille jotku opastukset tonne sisuksiin, ehkä siellä tyttösiittiöt sitte löytää oikeeseen paikkaan..poikasiittiöthän ei mitään opastuksia lue :LOL:
Ei se sullakaan taida vielä selvä peli olla? Tosin se nega aina kyllä palauttaa maan pinnalle jos on uskaltautunu haaveilee : /
 
Babies :LOL: joo, poikasiittiöt porhaltaa vaan täysiä ja sitten eksyvät matkalla kuitenki väärälle puolen, kun tytöt pitää oikean turvavälin ja lukevat niitä ohjeita :D meillä mies monesti vitsailee just tuosta, et kukaa osaa nykyään ajaa ilman navigaattoria, niin miten voi olettaa, et "perillisetkään" osais perille ilman =)
Ei muuta ku illalla aikasin nukkuun niin jaksaa aamulla hommiin, sillaihan se viikko mukavasti lähtee käyntiin ;)
En mä kyllä uskalla enää toivoa, vaikka toi nippailu ärsyttävän kivalta tuntuuki :rolleyes:

kn071 ei sitä kiinnittymisvuotoa välttämättä tule vaikka tarttuiskin kunnolla kiinni ja tosiaan sulla noi luget voi sekottaa, mut mulla se oli sellasta ihan rehellistä, kirkasta verta jota kerran vessakäynnillä tuli "loraus" vaan ja paperiin vaaleanpunaista, sen jälkee ei enää mitää (se raskaus ei kyllä jatkunu pitkään). Jollain kuulemma ollu hetken tumman ruskeaa tuhrua. Älä ole huolissas silti jos et sitä pongaa, kun ei kaikilla tule tai sit niin pientä ettei huomaa... mut älä myöskään ole huolissas, jos joku ihan pikku vuoto tulee täs muutaman päivän sisään :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja kauniita unia :heart:
 
tunturihilla, toivottavasti nuo oireilut kertoiskin ihan jostain muusta kuin flunssailusta! ;)

Babies, se on kuitenkin hyvä "varalta" niitä peittoja heilutella, ei se hukkaan ikinä mene! =) Sitä paitsi mie oon ainakin sitä mieltä, että kyllä ite oman kehonsa merkit parhaiten tuntee. Eiköhän meillä kaikilla oo jo sen verran pitkä kokemus kuukautiskierron eri merkkien tarkkailussa, että aika hyvin osaa tunnistaa joka nippailutkin. PAITSI just sillon loppukierrosta, kun niiiin toivoo sitä raskautta, sillon ei uskalla mitään nippailuja todesta ottaa. Tai sillon niitä tuntee ehkä vaikkei mitään oiskaan :p. Mut siis, kyllä mie ainain tunnistan oviskivut, ne on kuitenkin miusta vähän erilaista nippailua kuin vaikka jotkut suolistoilmat tmv.

Mulla oli eilen tosi paha olo ja tänäänkin vielä vähän :x. Mutta kyse siis ihan jostain mahajutusta, kun ripulille meni. Nyt mie vaan ootan että se täti tulis tällä viikolla (pliis, tuletule!), jotta pääsee jatkamaan. Välikierto on tehny hyvää, mutta vois jo alkaa uusi!
 
Mulla ei oo missään vaiheessa tullu mitään kiinnitymisvuotoja ja silti on ollut kaksi kertaa kohdun ulkoinen...

minä tyhmä tein tänään ja la raskaustestit :headwall: mulla on ollut alaselkä kipiänä ja eilen oli alavatsassa ihme jomotusta ja se että mulla tulee valkovuotoa on ihme, kun yleensä alapää on ku hiekkapaperia tai niin kuin mies sanoo "sahara" :LOL:

No negaahan ne näytti...en mä kyllä ihmettele kun ovulaatiostakin on vasta viikko...mut mun HERMOT EI KESTÄNY. Niin ja oon tilannu vauvalehden ja hatkahdin ostaa H&M ihanan hello kitty nallen/hello kitty pehmokirjan mikä pitää sellasta paperista ääntä :headwall:

Mulla on muuten kokemuksia siitä sisäultrasta.....torstaina tehtiin neljänen kerran, mä en tykkää siitä Dildosta...nyt se ei tuntunu inhottavalta kun oli oma lima lisä :p mut viimeksi ku mies lääkäri teki sen musta tuntuu et kuolen siihen paikkaan (vaikka laitto liukugeeliä sihen)
 
Mulla ei oo missään vaiheessa tullu mitään kiinnitymisvuotoja ja silti on ollut kaksi kertaa kohdun ulkoinen...

minä tyhmä tein tänään ja la raskaustestit :headwall: mulla on ollut alaselkä kipiänä ja eilen oli alavatsassa ihme jomotusta ja se että mulla tulee valkovuotoa on ihme, kun yleensä alapää on ku hiekkapaperia tai niin kuin mies sanoo "sahara" :LOL:

No negaahan ne näytti...en mä kyllä ihmettele kun ovulaatiostakin on vasta viikko...mut mun HERMOT EI KESTÄNY. Niin ja oon tilannu vauvalehden ja hatkahdin ostaa H&M ihanan hello kitty nallen/hello kitty pehmokirjan mikä pitää sellasta paperista ääntä :headwall:

Mulla on muuten kokemuksia siitä sisäultrasta.....torstaina tehtiin neljänen kerran, mä en tykkää siitä Dildosta...nyt se ei tuntunu inhottavalta kun oli oma lima lisä :p mut viimeksi ku mies lääkäri teki sen musta tuntuu et kuolen siihen paikkaan (vaikka laitto liukugeeliä sihen)
Sain varattua nyt väestöliittoon ajan (sono, tssg) aukiolotutkimus olis sitten 17.5 ihan siitä syystä kun tuo lontoon matka tuli tähän kiertoon, mitä valitettavasti osasin epäilläkkin.
Taas ollaan pikkasen viisaampia =)
 
Te, jotka ootte kertonu ulkopuolisille, ootte rohkeita! Ja tuotte esille tätä vähän puhuttua asiaa
:flower: Se siis minusta hyvä asia =)

Rowan Loppukiri meillä ;) Minulla on ollu ainaki toooooosi tylsää ootella että pääsis jatkamaan ja oikeesti loppuun asti tekemään jotain..

Babies Se voi olla oikeesti aikanen ovis, itellä oli ainaki tässä kierrossa kun söin ne clomit. Ja kyllä oli kunnon oviskivutki. Rapsutuksia hoitovauvelille eiku siis hauvelille :whistle:
Toivottavasti niistä metuista ei tuu kauheita sivuoireita, ei vissiin vielä tunnu mitään?

Tunturihilla Jee ettei tullu tautia, mutta jospa sitten se plussa tulee. Jos aattelee että jompi kumpi :D

Pinkku Kuulostaa tuo kaupunkiloma kivalle! Ja hyvä että sait ajan :)

varmaan piti kommentoida vielä jotain, mutta ei nyt mato liiku.. Täälläkin odotellaan sitä tätiä tulevaksi, toivon että tulis jo loppuviikosta..
 
Pinkku-84 Kohtahan se toukokuu jo koittaa :) etenki ku pääsette lomailemaan :)

Melargia Ei oo tullu pahemmin oireita. Aamulla vähän etoi, eikä tehny mieli syödä mitään..Mutta se meni onneks ohi :)

Meillä tänään ovistestit edelleen näyttää hailakkaa. Aamulla oli vähän tummempi toisesta reunasta mut arg. Okei, nyt on vast kp14, ku normaalisti ovis tulee kp. 15-16, kai. Pakkoseksiäki harrastettu :D Ja siltä se tuntuki ku kumpaakaa ei huvittanu. Mut ei kyllä jää meidän lapsen saaminen siintä kiinni ettei ois peitto heilunu :D Kohoaako lämmöt oviksen jälkeen? Mie en muista enkä jaksa nyt googlettaa. Väsyttää ihan sikana, valvoin viime yönä ku toi hauveli juoksenteli pitkin kämppää..
 
Babies: minkäslainen hauveli toi teidän hoidokki olikaan? toi pakkoseksi on ihan hirveetä :p mä inhoan aamuseksiä, koska oon niin aamu-uninen ja sit tietty on muutaman kerran ollu ihan lääkärin kirjallinen määräys asiasta.. siitä on romantiikka ja spontaanius aika kaukana kun kello soi puol kuudelta aamulla.. =) en usko, et sun ovis olis menny jo aikasemmin, kyllä ne yleensä aika tarkkaan osaa laskea oikean päivän lääkärissä. toivottavasti nyt tärppää!!
Melargia: mitäs teillä on seuraavaksi tulossa? kirjoitit, että loppuviikosta ehkä tätivisiitti.. (virkistä vähän tämmösen huonomuistisen muistia..:ashamed:) samaa mieltä oon sun kanssa, että tosi hienoa että jotkut uskaltaa rohkeesti kertoa näistä hoidoista ym. Ite ei olla kerrottu ongelmista eikä hoidoista kenellekään enkä usko että tullaan kertomaankaan.
tunturihilla: mikäs on vointi tänään? eiks raskaus ja flunssaoireissa oo yleensä paljon samaa, toivotaan ettei olis ainakaan flunssaa! ;)
h.o.p.e: hyvä, että pistely sujui, nyt sit vaan odottelemaan tuloksia! +++++:whistle:

on: varhaisultraan oon menossa ens viikon loppupuolella, on tää aika hermojaraastavaa.. ihan hirvee väsymys, just jaksaa raahautua töihin neljäntoistatunnin yöunien jälkeen.. =) muuten olo ihan ok, rintoja särkee tosi paljon joten koko toi neljätoistatuntia pitää nukkua selällään :D

:wave: ja tervetuloa kaikille uusille! aurinkoisia kevätpäiviä odotellessa..
 
isla uskon et pelottaa. ja vaikka on vaikeaa: koita iloita pienestä :heart: :) tänään jatkuu aivastelu mut ei kuumeinen olo. kummaa!! toivotaa toivotaa, mut ei liian paljon. hajoan sit taas kun (eiku jos ;) ) onki nega&täti.

babies pakkoseksi onki vähän tympeetä. onneks molemmat rakastaa toisiaan niin osaa asennoitua siihen silti niin että sitä harrastaa. pahempi jos ei harrastais :) hali :heart:

melargia elähän nyt, tiiä vaikkei täti tuliskaan :)
 
Anteeks pikainen omanapailu vaan, alaselkää särkee, noinkohan täti tulis päivälleen ajoissa huomen.... tulis vaan, sais aloittaa uuden clomikierron.

Isla on ehkä oikeessa ton Babiesin oviksen suhteen?

Mitä kuuluu Hopeainen???

Tsemppiä peittojen heiluttajille, piinailijoille ja uutta kiertoa odottaville :wave: ++++:whistle:
Isla79 ja Thaikatti yrittäkää nauttia ihanaisesta olotilastanne :heart: =)
 
Viimeksi muokattu:
Mie oon alkanut tuossa ovisasiassa ehkä eniten luottaa just omiin tuntemuksiin. Kun kaks inssiä tehty ja molemmilla kerroilla munikset oli jo karanneet, niin ei ne lääkärit osanneet ihan oikein sitä ajankohtaa arvioida. Mutta ne olivatkin luomukiertoja (tokassa oli Pregnyl), varmaan lääkkeellisessä se ennustaminen on varmempaa :). Jospa sie Babies kumminkin huomenna sen plussan siihen saat. Toivottavasti hauveli antaa siun nukkua ensi yönä!

Melargia, joo loppukiri ois, mie tuonne toiseen ketjuun kirjoittelinkin vähän enempi :)

Nyppy, käytätkö sie clomeja nyt joka kierrossa ennen IVF-hoitoja?
 
Rowan79 saisin kesäkuuhun asti käyttää, mut mies toukokuussa ovisaikoihin työreissussa ja kesäkuun ajattelin muuten jättää välistä, kun mulla oli niin inhottavat noi alkukierron oireilut clomeilla. Sitä paitsi itteni kannalta ajattelen et hyvä pitää lomaa pahimmasta hössötyksestä hetki, kun tositoimet alkaa kuitenkin ennen ku kesä loppuu.
Tulis sulle nyt se täti visiitille, nii päästäis sunkin oireita jännäileen ;) tai jos onkin nyt luomuplussa? ja vatsaoireet siitä =)

Hyvää yötä kaikille ja ooooikein pitkiä, sikeitä vauvaenneunia :wave:
 
Nyppy se voi kyllä tehdä hyvää olla kesällä rennommin mielin varsinkin, jos sulle tulee vielä ikäviä sivuoireita niistä clomeista. Ja tulipa mieleeni, että saako niitä periaatteessa edes ilman minkäänlaista seurantaa käyttää. Kun on aina se riski, että niitä munarakkuloita kypsyy "liikaa" ja kun ne lekurit pelkää niitä monikkoraskauksia. Muistelen, että olisin jostain lukenut, ettei niitä suositella käytettäväksi ilman seurantaa. Omalla kohdalla mietin, että voisko niitä Femar-tabuja kesällä käyttää, jos nyt ei inssi(t) nappaa. Kun siitä paketista riittää varmaan 4 kiertoon ja Femarilla kuulemma harvemmin saa aikaan monia folleja. Pitääpä kysyä polilla tästäkin.

Öitäpä kaikille! :)
 
Rowan79 niinpä, olen kuullut samaa, mut kyllä kuulemma osa lääkäreistä niitä määrää ilman seurantaa... mulle sit sattu yks niistä. Luulispa miehen olevan pätevä tohtori kuitenki, ku tulee oleen mun yks ivf- lääkäreistäkin. Se toukokuu ei vielä ihan täysin lyöty lukkoon (miehen kans keskusteltu siitä), mut kesäkuun kohdan olen jo päättäny...en jaksa niitä kuumia aaltoja, inhottavaa oloa ja mielen ailahtelua kovinkaan hyvin... ja sit heinäkuun lopussa ne saattaa tulla viel moninkertasena :x

No toivottavasti sulla tärppäis heti seuraavasta inssistä kuitenki! +++ :whistle: voithan sä tietty varulta asiaa tiedustella niiden pillereiden osalta ;) onko niistä jotai sivuoireita?
 
Kertomisesta.. Ei aiota kertoa raskaudesta kellekään ennen np-ultraa. Pari hyvää ystävää on kyllä kertonut heidän plussistaan heti, joten ne vois suuttua, jollen kerro aika pian. En tiiä. Mahdollisista hoidoista en aio eläissäni hiiskua kenellekään.

Mulla on keuhkoputkentulehdus. Koko viime viikon olin kipeä, kun olin työmatkalla ja sitkeästi vaan painoin menemään. Tiesin jo siellä ettei kaikki oo kunnossa ja tänään sit menin lääkäriin ja keuhkishan se oli. Antibiootit sain ja jotain joka estää yskää öisin (sisältää kodeiinia). Ylihuomenna on lääkäri, kovin on suuret odotukset et jotain tehdään tässä kierrossa. Mikä pettymys onkaan, jos nyt tän antibioottikuurin takia tai sen et tapaan lääkärin vasta kp 7 mitään ei tehdä. Joka tapauksessa aion tikuttaa ovista (en oo nyt muutamaan kiertoon tikutellut) ja jtp-taktiikalla mennään. Ollaan pidetty taukoa sekstailusta ja nyt alkaa taas tehdä mielikin.

Babies, mikä tilanne klomien kaa? Oon vähän tippunut keskustelusta, kun oli siellä reissussa, tuliko sulle mitä oireita?

Nyppy, mitä oireita sulle tuli niistä klomeista? Varmaan ihan järkevää pitää taukoa, elokuussako teillä alkaa hoidot?

Meillä mies ei lämpene yhtään aamupuuhailuille, joten meillä kaikki kerrat keskittyy iltoihin kun ollaan menossa nukkumaan.

Kurkkuun ja keuhkoihin koskee..
 
Rowan79 Joo, koira anto kyllä nukkua. Mut mies kuorsasi ku viimistä päivää :D Pitää varmaan mennä omilla tuntemuksilla seuraavissa kierroissa. Varsinkin kun oppii mitä erilaista nämä clomikierrot tuo mukanaan. Kaikki ainaki tuntuu voimakkaammalta.

isla79 En kans usko että ois menny aikasemmin ovis. Siihen uskon että mulla on käyny ku Nypyllä, eli en kerenny bongaamaan. Varhaisultra menee varmasti ihan loistavasti :heart: Tsemppiä sinne :) Niin, ja toi elukka on englannin cockerspanieli. Valtavan kiltti ja rauhallinen tyyppi :) (paitsi tietty öisin :LOL:)

Tunturihilla :hug:

Nyppy Eikai täti oo pelmahtanu paikalle? Mie olin taas lukevinaa jostain(varmaan nähny unta) että clomeja määrättäis ilman seurantaa enemmän sellasille jotka on selittämättömiä? Tosin ikinähän niitä ei sais ilman seurantaa määrätä..

Viola30 Mulla tuli menkkamaisia juilintoja clomipäiviksi plus pari lisäpäivää. Yhtenä iltana särki päätä. Mulla se vaikutti varmaan eniten päähän :D Olin aika ahdistunu. Pikasia paranemisia :heart:

Äskettäin kustu KOLMEEN eri ovistikkuun. David ei näyttäny mtn, Sofi näytti hailakan ja digi ei tietenkään hymyilly :headwall: Mulla on edelleen alavatsalla menkkamaisia juilintoja, eilen töihin mennessä tuntu kun oikealla puolella olis ollu pieni kupla. Metut on aiheuttanu aika vähän oireita tähän mennessä. Pientä etovaa oloa ollu havaittavissa, mutta syömällä oon kai saanu oloni ihan mukavaks. Testaan huomenna vikan kerran ovista ja sit saa unohtua. Mutta peittoja pitää muistaa heilutella, eihän sitä tiedä. Tulee vaan sellanen olo ettei tästäkään tule mitään kun se ovis on jossain teillä tietämättömilllä.arg.
 

Yhteistyössä