Huomenna sit tulee lapsilisät, kuinka moni on jo keksinyt käyttöä sile heti

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
viime kesänä meni kännyllä nettiin 2 kertaa,en tiennyt asiasta ja tyttö ei ollut tajunnut kirjautua tai sulkea nettiä sitten..jonkun aikaa sitten netti sitten ollu auki :whistle: sillon oli kyl vitsit vähissä,mut minkäs teet,pakkohan se lasku oli pois maksaa..sain jopa 6 kk:ta laskuaikaa :D
kuinka vanhasta lapsesta on kyse? jos on yli 10v, vaatisin korvaamaan sen vaikka kotitöitä tekemällä. Ei lapsi muuten opi.
 
[QUOTE="mä";23436096]Miten ei saldorajan ylittyminen sulkenu sitä nettiä? Tai siis, kai teillä se raja on käytössä?[/QUOTE]

ei ole saldorajaa,laskut on aina ollu ( puhelinlaskut siis ) alta 20€.ja mulla on turvallisempi olo,kun tiedän että saa mut tarvittaessa kiinni,ettei käy niin et ei oo saldoa,jos jotain sattuis..mutta eipä pääse nettiin eikä voi lähettää multimediaviestejä..ainoastaan puhelut ja viestit onnistuu
 
Rollolainen
No eiköhän kyse ollut vahingosta. Korvaisko muuten vakuutus tommosta, jos siis on vahinko?
vaika olsi vahinko. meillä on lapsille heti sanottu että nettiin ei mennä, viaka puhelimilla pääsisikin. Toisaalta kahdella lapsista on prepaidit joten heillä ei vois tullakaan tuomosia laskuja. Tuo poika jolla on tavis liittymä ei edes juurikaan soittele, kun puhelinlaskut on olleet tyyliin 3-5e/kk
 
"mä"
ei ole saldorajaa,laskut on aina ollu ( puhelinlaskut siis ) alta 20€.ja mulla on turvallisempi olo,kun tiedän että saa mut tarvittaessa kiinni,ettei käy niin et ei oo saldoa,jos jotain sattuis..mutta eipä pääse nettiin eikä voi lähettää multimediaviestejä..ainoastaan puhelut ja viestit onnistuu
En siis tarkoittanut, että raja pitäisi olla sen takia, ettei lapsi osaisi itse laskujaan pitää kohtuullisena vaan juurikin tuollaisten vahinkojen takia. Herkästi nuoret laittaa numeroitaan nettiin ja facebookkiin ja sitten alkaa tulla niitä maksullisia viestejä (tapahtuu ihan aikuisillekin) ja laskut kohoaa taivaisiin. Nuorilta myös herkästi varastetaan puhelimia ja tehdään laskua. Sen vuoksi raja olisi hyvä olla jokaisen lapsen ja nuoren puhelimessa, vaikka sitten hiukan korkeammalla (esim. 50e) niin ei nuori itse sitä "kiinni" saa jos muuten osaa pitää laskut kohtuullisina (eli siinä parinkympin tienoilla).
 
Rollolainen
lapsi oli tuolloin 10 v ja kun vahinko oli niin en ala rankaisemaan..mun lapsi kyllä oppii ilman keskitysleirimeininkiäkin..kotitöitä tekee normaalistikin,siivoaa oman huoneen ja marsujen häkin..
oma huone kuuluu tietenkin aina lapsen siivota ja meillä pitä hoitaa tiskitkin kerran päivässä lasten. Mutta mä oikeati vatisin ainakin osn korvaamaan, koska tiedän että paljon on lapsia jotka esim hävittää tai rikoo puhelimia kosa tietää että vanhemmat maksaa, myös nuorempia. lapsi kanantta aiak nuorena opettaa että kaikella on seuraus, pitää lapsen koulusskain korvata, vaika vahingossa rikkois jotkain.
 
"Vieras"
[QUOTE="mä";23436152]En siis tarkoittanut, että raja pitäisi olla sen takia, ettei lapsi osaisi itse laskujaan pitää kohtuullisena vaan juurikin tuollaisten vahinkojen takia. Herkästi nuoret laittaa numeroitaan nettiin ja facebookkiin ja sitten alkaa tulla niitä maksullisia viestejä (tapahtuu ihan aikuisillekin) ja laskut kohoaa taivaisiin. Nuorilta myös herkästi varastetaan puhelimia ja tehdään laskua. Sen vuoksi raja olisi hyvä olla jokaisen lapsen ja nuoren puhelimessa, vaikka sitten hiukan korkeammalla (esim. 50e) niin ei nuori itse sitä "kiinni" saa jos muuten osaa pitää laskut kohtuullisina (eli siinä parinkympin tienoilla).[/QUOTE]

Meillä kävi niin että liittymää ottaessa kieltäydyin nettipaketista ja sanoin että tällä liittymällä ei tarvitse päästä nettiin ollenkaan. Kas kummaa, muutaman kuukauden päästä huomattiin että olihan sillä päässyt. Esiteini-ikäinen oli tietenkin iloissaan käytellyt nettiä ilman valvontaa ja rajoituksia. Soitin operaattorille ja esitin asiani sen verran painokkaasti heti, että lupasivat hyvittää laskuista jatkossa kaikki nettiin menneet eurot. Niin kuin sitten tekivätkin En tosin olisi vähempään tyytynytkään..;)

Kaikilla lapsilla on meillä saldomuistutus käytössä, mun puhelimeen tulee viesti kun lasku ylittää 20e. Netti- ja palvelunumeroestot on myös. Tuo saldomuistutus on hyvä kun en halua itsekään saldorajaa halua laittaa. Prepaidia nyt ei voi suositella kenellekään...
 
oma huone kuuluu tietenkin aina lapsen siivota ja meillä pitä hoitaa tiskitkin kerran päivässä lasten. Mutta mä oikeati vatisin ainakin osn korvaamaan, koska tiedän että paljon on lapsia jotka esim hävittää tai rikoo puhelimia kosa tietää että vanhemmat maksaa, myös nuorempia. lapsi kanantta aiak nuorena opettaa että kaikella on seuraus, pitää lapsen koulusskain korvata, vaika vahingossa rikkois jotkain.
no mulla on mun kasvatustapa ja sulla sun..en siis tarvii sun neuvoja,kiitos vaan :)
 
oma huone kuuluu tietenkin aina lapsen siivota ja meillä pitä hoitaa tiskitkin kerran päivässä lasten. Mutta mä oikeati vatisin ainakin osn korvaamaan, koska tiedän että paljon on lapsia jotka esim hävittää tai rikoo puhelimia kosa tietää että vanhemmat maksaa, myös nuorempia. lapsi kanantta aiak nuorena opettaa että kaikella on seuraus, pitää lapsen koulusskain korvata, vaika vahingossa rikkois jotkain.
:flower:
 
Rollolainen
no mulla on mun kasvatustapa ja sulla sun..en siis tarvii sun neuvoja,kiitos vaan :)
Toivon sydämestäni että lapsesi oppii tajuaman rahan arvon ja että KAIKKKEA ei voi vaan tehdä aj vanhemmat maksaa.
Olen kuulllut niiin paljon lasten / nuorten jutelevan näistä asioista että tuollainenen kasvatustapa vain opettaa tekemään tuhoja. Vai eikä koulu tee sun mielestä oikin kun vaatii jo EKALUOKKALAISEN korvaamaan jos hajotta koulun / kaverin omaisuutta.
Pojan luokalla oli eräs tyttö rikkonut pojan terottimen, vaika se ei ollut kuin euron arvoinne,m, nin ope käsi korvaaman. tytön vanhemmat olivat sitä vastaan, mutta mielestäni tässä teki ope oikin. eoipähän enää rikkonut.
 
"Vieras"
Toivon sydämestäni että lapsesi oppii tajuaman rahan arvon ja että KAIKKKEA ei voi vaan tehdä aj vanhemmat maksaa.
Olen kuulllut niiin paljon lasten / nuorten jutelevan näistä asioista että tuollainenen kasvatustapa vain opettaa tekemään tuhoja. Vai eikä koulu tee sun mielestä oikin kun vaatii jo EKALUOKKALAISEN korvaamaan jos hajotta koulun / kaverin omaisuutta.
Pojan luokalla oli eräs tyttö rikkonut pojan terottimen, vaika se ei ollut kuin euron arvoinne,m, nin ope käsi korvaaman. tytön vanhemmat olivat sitä vastaan, mutta mielestäni tässä teki ope oikin. eoipähän enää rikkonut.
Meidän poika naarmutti mielestään hengästyttävän filosofisen lauseen pulpetinkanteensa viime syksynä; syyslomasta muutamia tunteja kului sitten hiomakoneen ym tarvikkeiden käyttöä isänsä opastuksella opetellessa ja pulpetinkantta korjatessa.

Rehtori soittaessaan kysyi, että kaipa te tämän maksatte ettekä itse korjaa. Vastasin heti että tottakai poika saa itse korjata meidän avustuksella. Mitä se siitä olisi oppinut jos olisimme vain setelin pussista kaivaneet?
 
Rollolainen
[QUOTE="Vieras";23436353]Meidän poika naarmutti mielestään hengästyttävän filosofisen lauseen pulpetinkanteensa viime syksynä; syyslomasta muutamia tunteja kului sitten hiomakoneen ym tarvikkeiden käyttöä isänsä opastuksella opetellessa ja pulpetinkantta korjatessa.

Rehtori soittaessaan kysyi, että kaipa te tämän maksatte ettekä itse korjaa. Vastasin heti että tottakai poika saa itse korjata meidän avustuksella. Mitä se siitä olisi oppinut jos olisimme vain setelin pussista kaivaneet?[/QUOTE]

no sehän on sillä työllä korvattu, mutta ettei siitä rangaista mitenkään, on kyllä väärin!
 
Toivon sydämestäni että lapsesi oppii tajuaman rahan arvon ja että KAIKKKEA ei voi vaan tehdä aj vanhemmat maksaa.
Olen kuulllut niiin paljon lasten / nuorten jutelevan näistä asioista että tuollainenen kasvatustapa vain opettaa tekemään tuhoja. Vai eikä koulu tee sun mielestä oikin kun vaatii jo EKALUOKKALAISEN korvaamaan jos hajotta koulun / kaverin omaisuutta.
Pojan luokalla oli eräs tyttö rikkonut pojan terottimen, vaika se ei ollut kuin euron arvoinne,m, nin ope käsi korvaaman. tytön vanhemmat olivat sitä vastaan, mutta mielestäni tässä teki ope oikin. eoipähän enää rikkonut.
Vahinko on vahinko ja siinä se. Ja kuten "asianomainen" jo sanoin, hänellä on omat kasvatustavat ja omat lapset.
 

Yhteistyössä