[QUOTE="mä";23436152]En siis tarkoittanut, että raja pitäisi olla sen takia, ettei lapsi osaisi itse laskujaan pitää kohtuullisena vaan juurikin tuollaisten vahinkojen takia. Herkästi nuoret laittaa numeroitaan nettiin ja facebookkiin ja sitten alkaa tulla niitä maksullisia viestejä (tapahtuu ihan aikuisillekin) ja laskut kohoaa taivaisiin. Nuorilta myös herkästi varastetaan puhelimia ja tehdään laskua. Sen vuoksi raja olisi hyvä olla jokaisen lapsen ja nuoren puhelimessa, vaikka sitten hiukan korkeammalla (esim. 50e) niin ei nuori itse sitä "kiinni" saa jos muuten osaa pitää laskut kohtuullisina (eli siinä parinkympin tienoilla).[/QUOTE]
Meillä kävi niin että liittymää ottaessa kieltäydyin nettipaketista ja sanoin että tällä liittymällä ei tarvitse päästä nettiin ollenkaan. Kas kummaa, muutaman kuukauden päästä huomattiin että olihan sillä päässyt. Esiteini-ikäinen oli tietenkin iloissaan käytellyt nettiä ilman valvontaa ja rajoituksia. Soitin operaattorille ja esitin asiani sen verran painokkaasti heti, että lupasivat hyvittää laskuista jatkossa kaikki nettiin menneet eurot. Niin kuin sitten tekivätkin En tosin olisi vähempään tyytynytkään..
Kaikilla lapsilla on meillä saldomuistutus käytössä, mun puhelimeen tulee viesti kun lasku ylittää 20e. Netti- ja palvelunumeroestot on myös. Tuo saldomuistutus on hyvä kun en halua itsekään saldorajaa halua laittaa. Prepaidia nyt ei voi suositella kenellekään...