Ruokakuvaketju

eilinen hernekeitto. siità tuli "samettisempi" versio koska kuivat herneet oli pilkottu pienikis. kuulemma semmosia kokonaisia ei lòydy, mutta pitàà tarkistaa jostain muualta seuraavalla kerralla. maku oli just semmonen kun pitikin, tyttòkin maistoi. ps. àlkàà kattoko tota kattilaa, hieman soppaa roiskui.....

Aijaa.com - 7703945.jpg
Kyllä se ihan oikealle hernekeitolle näyttää.
Ja nyt alkoi itselläkin tehdä sellaista mieli...
:)
 
toi on muuten tosi kàtsy, en olisi uskonut ennekuin kokeilin tuota "perinnòksi" saatua. ei mee kuin yks hujaus ja muussi on valmis
Onko se vanha? Minä tykkään vanhoista keittiövälineistä ja keräilen niitä, mieluiten käyttökelpoisia:) Tuntuu mukavalta ottaa soppaa vanhalla Sorsakosken kauhalla, sellaisella joita oli kouluissa 70-luvulla (voi olla edelleen, en ole käynyt katsomassa). Ostin just kirpparilta sellaisen vanhan käsikäyttöisen vatkaimen, jossa veivillä pyöritetään kahta vispilää:)
 
en tiedà sen ikàà, mutta kuului miheni isoàidille. se on silti ihan moderni kapistus ja lòytyy kaupoista. suomessa tàytin semmosta survomisjuttua ja siellàkin tein kàsin. mutta tàà kuvassa oleva on ihan oikeesti miljoona kertaa kàtevàmpi
 
en tiedà sen ikàà, mutta kuului miheni isoàidille. se on silti ihan moderni kapistus ja lòytyy kaupoista. suomessa tàytin semmosta survomisjuttua ja siellàkin tein kàsin. mutta tàà kuvassa oleva on ihan oikeesti miljoona kertaa kàtevàmpi
Olen nähnyt kaupoissa kyllä tuollaisia, pitäisikin kokeilla. Teen muusin Bamixilla, mutta tuollainen olisi hyvä, ei tarvisi sähköä. Joskus olen kuullut käytettävän sanaa "perunalumi", jos perunaa ei sekoiteta varsinaisesti muusiksi nesteen kera.
 
Entä avokadoa, kun olin huomaavinani niitä kuvassa?=) Minä en koskaan onnistu saamaan oikean kypsyistä avokadoa, aina se on liian raaka tai menee yli, kun tarvisin.:ashamed:
Joo sitäkin, ja tuorejuustoa, majoneesia, tietenkin riisiä jne.
Ajattelin vain sitä kunkin rullan "sydäntä" kun Mamma italianalle vastasin.
Ostin muutaman avokadon ja aika hyville vaikuttivat. Katsotaan miten käy kun alamme kokkaukseen... sattumankauppaahan se aina on.
 
Kaapin pohjien kaavinta tuotti lounaaksi pitsaa:



Pahoittelut, kuva on hieman ylivalottunut.
Hyvän näköistä.
Pizzan täytteistä muuten joskus luin hauskan kolumnin jossa vedettiin suoria linjoja eri täytevarianttien ja luonteen välille... Sääli ettei se ole enää tallessa. Olisin voinut "lukea" sinua kuvasta kuin mikäkin ennustajaeukko konsanaan.
:)
 
Hyvän näköistä.
Pizzan täytteistä muuten joskus luin hauskan kolumnin jossa vedettiin suoria linjoja eri täytevarianttien ja luonteen välille... Sääli ettei se ole enää tallessa. Olisin voinut "lukea" sinua kuvasta kuin mikäkin ennustajaeukko konsanaan.
:)
Siinä on niin paljon juustoa, ettei sieltä taida täytteet juuri näkyä. :LOL:

Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä voi kertoa henkilöstä sen perusteella, että täyttää pitsansa tonnikalalla, pepperonimakkaralla, suppilovahveroilla, oliivilla ja ananaksella.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Taustaileva äippä;23377439:
Oisko Keittiönoidalla ohjetta minivuokraleipiin ja juustokasvistahnaan? Näyttivät herkulliselta! :)
Tahnassa oli majoneesia, raastettua mozarellaa, silputtua makeaa sipulia, silputtuja aurinkokuivattuja tomaatteja, raastettua porkkanaa, pieneksi kuutioitua kurkkua, persiljaa ja mustapippuria.

Minivuokaleipiin laitoin 5 dl vettä, 1 tl suolaa, 3 rkl hunajaa, vajaa dl oliiviöljyä, 1 kuivahiivapussi, 2 dl spelttijauhoja ja noin 11 dl vehnäjauhoja. Paistoin tällaisessa vuuassa:

 

Yhteistyössä