Ruokakuvaketju

Jaa, no nyt mä taas saan vastattua.

Eli siis, Auraa siks, että se vaan on se yleisin valinta meillä (ja mies ei suostu jostain syystä ees maistamaan mitään muuta) ja kieltämättä maistuu munki suuhun parhaalle. Toki muutkin kyllä kelpaa ihan hyvin ;)

Ja tossa ruoassa on siis ihan vaan kuhafileitä, paketti auraa, purkki kermaa, tilliä, valkosipulia, vähän pippuria. Uunia sopivasti :p
Mä oon huono antamaan ohjeita, kun teen kaiken päästä, oman mielen mukaan. Uunikin niillä asteilla, mihin käsi sattuu vääntämään, sen verran, että näyttää hyvälle :D
 
[QUOTE="Mamma italiana";23332590]miksi juuri auraa eikà muita homejuustoja?[/QUOTE]

Aura on parhaan makuinen sinihomejuusto mitä tiedän (ja olen siis maistellut yhtä sun toista), president brietäkin menis toki pala jos toinenkin pelkilteen :p
 
:p
Mulla ei nyt oo kuvaa, mutta jämistä tui mieleen.. Mulla oli tänään partaäijäjogurtinjämä, dellariininjämä ja teki jotain hyvää mieli.. Laitoin jogurtin, sulatetun rasvan, pari munaa, jauhoja ja vettä sekaisin, maustoin hippusella suolaa ja kunnon läjällä ruokosokeria-sit uuniin ja syötiin vaniljajäätelön kanssa. Hitto kun tuntu ettei voi lopettaa :p
Tämä on kerrassaan hauska :) . Pitää joskus kokeilla. Mikä sille olisi hyvä nimi, muuten...Tältä listaltanne söisin myös Keittiksen jälkkarin, sen kalan missä aurajuustoa päällä (täytyy kokeilla joskus sellaistakin), Ja erikoismaininta muffinssien kuorrutuksille, söpöjä !!!!!

Luin kaks viimeistä sivua nyt vasta - - - - - Kiitos, nämä on kyllä kivoja vinkkejä, tällaiselle keittiöheittiölle, eli täysin tumpelo luonnostaan, varsinkin keksimään uusia...
 
Tämä on kerrassaan hauska :) . Pitää joskus kokeilla. Mikä sille olisi hyvä nimi, muuten...Tältä listaltanne söisin myös Keittiksen jälkkarin, sen kalan missä aurajuustoa päällä (täytyy kokeilla joskus sellaistakin), Ja erikoismaininta muffinssien kuorrutuksille, söpöjä !!!!!

Luin kaks viimeistä sivua nyt vasta - - - - - Kiitos, nämä on kyllä kivoja vinkkejä, tällaiselle keittiöheittiölle, eli täysin tumpelo luonnostaan, varsinkin keksimään uusia...
En tiiä.... Kerpeleen kiksautus?

:rolleyes:
 
Mä voisinkin tehä illalla samanmoista... Mutta ranskanleivän kanssa kourittavaksi :p
Tee ihmeessä :) Meillä tuli 6 tollasta kukhoa, valkosipulia meni VAAN kaks kokonaista... On vieläki vähän valkosipulinen olo :D Välillä me on laitettu auraa vielä lisäks, mut eilen en laittanut. Ja ripaus chiliä.

Me karpataan, siks tuo juustoleipä ;) Mikä kyllä sopii ihan mielettömän hyvin ton kanssa... :xmas:
 
Aaaaagh, mä vihaan tätä palstaa. Taas tuli sama ilmotus:
Ilmoitus
Your submission could not be processed because you have logged in since the previous page was loaded.

Please push the back button and reload the previous window.
Kaksplus



Ja just ku mä olin saanut kirjotettua italian mammalle piiiitkän sepostuksen aurasta :D
Mutta siis lyhykäisyydessään: Mun mielestä Auran hinta samaa luokkaa esim. presidentin kanssa, vajaa 3 euroa varmaankin. Halpismerkkejäkin löytyy, esim. pirkka, eldorado, jne. Eli ainakaan hinnan mukaan ei voi valita Auraa, jos halvinta tahtoo :)

Ja toi Aura-nimitys on kyllä aikalailla yleistynyt (ikävä kyllä) tarkottamaan mitä tahansa sinihomejuustoa. Samoin ku esim. burana = särkylääke, cola = kaikki kolajuomat, hyla = kaikkien merkkien vähälaktoosiset, jne. :)

Ja mun suuhun vaan Aura maistuu parhaiten, niinku miehen ja ipananki :) Ja plussana vielä se kotimaisuus :)
 
Hitto, mun tekis kanssa mieli laittaa kakuistani kuvia, mut sitten joku tunnistais mut ihan varmasti, kun niitä aina facebookkiin laitan... :/ Teen niitä tilauksesta lähes viikottain, joten syöjiä (ja näkijöitä) on paljon, joten mä jäisin oikeesti heti kiinni :D
 
[QUOTE="Mamma italiana";23336690]tiedàn kyllà mutta kysyin miksi. eli parhaan makuinen, halvin vai mità? tàà on semmosta pikku piikittelyà koska musta on aika koomista ettà jonkun ohjeen nimi on esim aurakana, aurapizza yms. siis homejuustokana jne, eikò. :)[/QUOTE]

Minusta nimenomaan sillä on iso ero mitä homejuustoa käyttää ruuanlaittoon. Aura maistuu ihan erilaiselta kuin moni muu homejuusto, samoin se käyttäytyy ruuanlaitossa eri tavalla verrattuna suurimpaan osaan homejuustoista. Aurakana on erilaista verrattuna homejuustokanaan.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23326268:
Näyttää herkullisilta :p Teetkö itse tuon taikinan vai ostatko valmiina? Mun tekis mieleni kokeilla piirakoiden tekemistä, mutta ruistaikinani epäonnistuu aina :(
vähän myöhässä tulee vastaus, mut eikös se ole niin, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)
Itse tein taikinan, oli tosi helppo itseasiassa tehdä, enkä todellakaan ole mikään leipuri :D tosin korvasin tosin ruisjauhot kokonaan ohrajauhoilla, kun kaapista ei löytynyt ruisjauhoja.
 

Yhteistyössä