Ruokakuvaketju

Keittiönoita
Tässä meidän viime päivien sapuskoita:

Viime viikolla kiirepäivän päätteeksi edellisen päivän paprikariisi tuunattuna porkkanaraasteella ja jauhelihalla eli jonkin sortin risotto:


Tässä sitten nuudeleita ja possunfilettä taikkumaiseen tapaan:


Kermaista kylmäsavulohipastaa, pecorinoraastetta ja aurinkokuivattuja tomaatteja:


Tänään oli possu-paprikapataa ja perunamuusia:


Ja iltapalaksi minivuokaleipää ja juusto-kasvistahnaa:
 
masokisti
Mulla on kehittynyt pakkomielle tähän ketjuun. Olen itse vetänyt vaan nutriletin litkuja 6viikkoa syömättä murustakaan yhtään mitään. Täällä ainakin silmät ja mieli syö.
 
Keittiönoita
ajattele en ole ikinà tehnyt hernekeittoa!!!! nyt alko tekee mieli ja voiskin tehdà ihan itelleni vaan, muille ei kelpaa :)
Meillä kelpaa kuopuksellekin. Hernari on etätyöläisen lounasruoka nro1: illalla herneet likoamaan, aamulla herneet, sipuli, porkkana, mausteet, vesi ja pekoni kattilaan ja annetaan hautua miedolla lämmöllä kunnes tulee nälkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23362102:
Meillä kelpaa kuopuksellekin. Hernari on etätyöläisen lounasruoka nro1: illalla herneet likoamaan, aamulla herneet, sipuli, porkkana, mausteet, vesi ja pekoni kattilaan ja annetaan hautua miedolla lämmöllä kunnes tulee nälkä.
tulisko ilman lihaa syòtàvàà?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23365068:
ja jälkkäriksi chilisuklaavanukas ja vadelmia
Namnam minkä näköistä! Eikä varmasti maistukaan pahalta.

Ja olit kyselly mun kebabeista, tuossa kiusauksessa oli ihan pakaste-altaan korv-göranssin kebabbia. Välillä oon iteki tehny kebab-virityksiä naudan ja porsaan lihasta.. :)
 
Keittiönoita
Miten tehdään chilisuklaavanukas?
Minun suklaavanukkaistani tulee aina makeampia kuin valmisvanukkaista eli en pidä itse yhtään...
Mä tein tuon niin, että sekoitin noin 2 rkl muscovadosokeria, 3 rkl kaakaojauhetta, 3 rkl maissijauhoa, ½ tl vaniljajauhetta (ei vaniljasokeria vaan sellaista melkein mustaa jauhetta, jota ostin muistaakseni Stockalta, ja joka on maultaan paljon voimakkaampaa kuin vaniljasokeri) ja 3 dl maitoa kattilassa. Lisäsin joukkoon puolikkaan (noin 50 g ) chilisuklaalevyn ja annoin kiehahtaa. Nostin liedeltä, lisäsin nokareen voita ja kaadoin pieniin annoskulhoihin. Muutamaksi tunniksi jääkaappiin hyytymään. Tuo ei ollut kovin makeaa, koska chilisuklaa on tummaa suklaata eikä kaakaojauheessakaan ollut sokeria. Ja tosta annoksesta tuli siis 2 tuollaista noin kahvikupillisen kokoista kökkärettä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;23365149:
Namnam minkä näköistä! Eikä varmasti maistukaan pahalta.

Ja olit kyselly mun kebabeista, tuossa kiusauksessa oli ihan pakaste-altaan korv-göranssin kebabbia. Välillä oon iteki tehny kebab-virityksiä naudan ja porsaan lihasta.. :)
Mä olen joskus palstalta lukenut ohjeen kebabin tekemisestä, mutta en ole koskaan itse kokeillut. Pitäisi joskus kokeilla :)
 
"xxxx"
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23363087:
Mäki teen välillä ilman lihaa hernarin. Oi, se on niiiiin hyvää, kun antaa kauan muhia pienellä lämmöllä... :p Hitto, ja me karpataan :headwall: :D
mut sehän on joidenkin mukaan karppiruokaan sopivaa? tärkkelys oikeanmoista tms
 
[QUOTE="Mamma italiana";23370007]mummeliisan aasialainen nàyttàà herkulliselta. kerro ainekset[/QUOTE]

Nautaa, paprikaa, porkkanaa, valkokaalia, punakaalia, purjoa, sipulia, soijaa ja mausteet. Tuli vahingossa niin paljon tuota juurespuolta että nauta jäi vähän taka-alalle, mutta hyvin maittoi silti lihansyöjillekin.
:)
 
"pypylleröinen"
[QUOTE="xxxx";23369980]mut sehän on joidenkin mukaan karppiruokaan sopivaa? tärkkelys oikeanmoista tms[/QUOTE]

Ai?? no ei mulla kyllä tulis mieleenkään sitä syödä, hiilareita on ihan järkysti; 10g/100g. Joo, sopii varmaan hyväkarpille ihan hyvin, mutta mulla hiilarit 10-20g päivässä, joten... :)
 
"pypylleröinen"
[QUOTE="Mamma italiana";23370007]mummeliisan aasialainen nàyttàà herkulliselta. kerro ainekset[/QUOTE]

Niin näyttää. Tuolta blogista jo kurkein. Mäki haluun ohjeen!
 

Yhteistyössä