ai ¤%#&#&/( tota lapsen uutta päiväkotia!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
aiemmassa ei ollut mitään ongelmia, mutta nyt ei ole muita ollutkaan.... huoh...
eilen menin hakemaan lasta n.16.30 (kuten oli sovittu). oli pari astetta pakkasta ja kävi aika napakka tuuli päiväkodin pihassa, aurinko kyllä lämmitti, mutta talvihan siellä vielä on...
lapsella pipo auki ja korvat paljaana, ranteet paljaana, haalarin vetoketju auki ja kaula paljaana (kauluri lapsen korissa päikyssä!) ja puntit nousseet ylös (kummassakin ehjä ja napakka kuminauha...) kysyin lapselta, että eiks sulla oo kylmä??!! lapsi siihen hampaat kalisten et on... kysyin hoitajalta et mitä tää nyt on (en noilla sanoilla vaan asiallisesti) ja hän sanoi, että kyllä kohta 6-vuotiaan pitää jo osata huolehtia ulkovaatetuksensa itse???!!!!!
mä siinä aika kipakasti sanoin, että joo, kyllä sitä harjoitella pitää, mutta mä koen, että hoitajan tehtävä on sitten TARKISTAA että kaikki on ok kun ulos lähdetään...???!!!

tänään oli pakkasta vähän reilummin ja edelleen tuuli jonkin verran. missään ei ollut kuraa tai vettä tms, mutta mun lapsella oli kurahousut ja KUMISAAPPAAT villasukilla vaikka kuomat oli aamulla jalassa kun hoitoon mentiin. TAAS sanoin asiasta, niin mulle sanottiin, että mä oon kamalan negatiivinen, et olis kiva saada joskus hyvää palautetta?!
jota olen muuten myös antanut, itseasiassa enemmän kun negatiivista. mä oon kurkkuani myöten täys, mut onneks enää 2kk ja tää hoitoura loppuu ja eskari kutsuu....

HUHHUH.

Ei kuulosta kivalta paikalta.

(joskin oman 5-vuotiaani kohdalla olisin tosi ihmeissäni, jos hän jäätyisi pihassa eikä siltikään ymmärtäisi laittaa haalaria kiinni, hattua hyvin, hanskoja kunnolla, yms)

Ei kuulosta kivalta paikalta.

(joskin oman 5-vuotiaani kohdalla olisin tosi ihmeissäni, jos hän jäätyisi pihassa eikä siltikään ymmärtäisi laittaa haalaria kiinni, hattua hyvin, hanskoja kunnolla, yms)

no mun lapsen pipo pitää solmia leuan alta, ei osaa sitä solmia. haalarin saa kiinni, mutta tuppaa aina aukeamaan ja joutuu ottamaan hanskat pois aina kun vetää sen vetoketjun kiinni. ja toisen hanskan saa hihan päälle jotenkuten, mut toista sit ei... :/

Nää kevät ilman on aika haastavia vaatteiden kannalta (kuravaatteet vai ei - kenelle mitäkin jne...), mutta tuo että lapsi on melkein puolipukeissa ulkona on kyllä hoitajilta selvä virhe. Yleensä pk:n väki on tottunut siihen, että jos vanhemmilla ei ole marmatettavaa, niin he ovat tyytyväisiä ja se riittää positiiviseksi palautteeksi.

[QUOTE="huhhuh";23365764]no mun lapsen pipo pitää solmia leuan alta, ei osaa sitä solmia. haalarin saa kiinni, mutta tuppaa aina aukeamaan ja joutuu ottamaan hanskat pois aina kun vetää sen vetoketjun kiinni. ja toisen hanskan saa hihan päälle jotenkuten, mut toista sit ei... :/[/QUOTE]

Mitäs jos ostaisit lapselle ehjän haalarin jonka veteketju pysyy kiinni. Ja kai lapsi nyt osaa itse pyytää apua, että joku laittaa hanskan hihan päälle.

[QUOTE="huhhuh";23365764]no mun lapsen pipo pitää solmia leuan alta, ei osaa sitä solmia. haalarin saa kiinni, mutta tuppaa aina aukeamaan ja joutuu ottamaan hanskat pois aina kun vetää sen vetoketjun kiinni. ja toisen hanskan saa hihan päälle jotenkuten, mut toista sit ei... :/[/QUOTE]

Kannattaisi varmaan hankkia puku joka ei noin vaan itsekseen aukeile..

Mä kyl kans aattelen et 6v osaa jo itekin vähän kattoa ja jos on niin paska haalari ettei se kiinni pysy ni se ei oo tätien vika. Ja hattukin voisi olla ihan normaali hattu, jonka lapsi saa itse kunnolla päähän.

Ilman muuta on aikuisten tehtävä vahtia että vaatteet on kunnolla päällä. Mutta 6-vuotiaan pitäisi jotain mielestäni myös osata itsekin. Jos ei muuta, niin pyytää apua. Miten hänellä on sellainen haalari, että se aukeaa itsekseen? Jos on kurahousut, niin mielestäni on luonnollista, että on myös kumisaappaat, mikä on syynä sille, ettei olisi saanut olla kumisaappaita jalassa?

Meidän lapsi oli pääasiassa joka vaatteesta märkä. Ainoastaan paita oli kuiva. Kengät ja sukat oli litimärät ja jalat kylmän nihkeät ja oli istunut jossain lammikossa niin oli koko puku(kurikset päällä) ja housut ja hanskat ihan märät. Ajatus oli ajaa ensin Hesaan, mutta meninkin sitten lapsen kanssa kotiin suoraan lämmittelemään ja vaihtamaan vaatetta ja jäi Hesan reissu väliin tältä päivältä.

no huhhuh. mä en ala uutta haalaria enää täksi ajaksi ostamaan, vetoketju hajosi VIIME VIIKOLLA. pipon vois toki ostaa uuden, mutta kyllä mä oletan et ne hoitajatkin vähän katsois. moni lapsi ei siinä menemisen ja leikin meiningissä ajattele tippaakaan vaatetustaan. ja voin kertoa, että itsekin hoidan työkseni lapsia ja kyllä mä koen et mun palkka maksetaan siitä et niillä lapsilla on hyvä olla ja korjailen niiden pipojen ja punttien asentoja pitkin päivää jos tarve vaatii. kuuluu toimenkuvaan. tai niin luulin.
mut mun ja mun lapsen vikaahan tää kaikki nyt taas oli, olishan tää pitäny tietää.

osta vaatteet jotka pysyy ehjänä päällä ja jotka se osaa pukea. vaikka ei toi kyllä kivaa ettei hoitajat yhtään katso että on puettu kunnolla... oli meilläkin eskarilaisella jalat jäässä kun oli ollut ties kuinka kauan ulkona niin että kengät täynnä lunta. ostin sitten uudet toppahousut heti joissa jalkaremmi että pysyy kengän alla, ja ohjeistin että laitat remmit, jos et saa niin pyydät apua

No en tiedä, mutta mulle ei tulis mieleenkään pistää lasta kulkemaan rikkinäisessä haalarissa. Rahaa on vähän, mutta on meillä aina sentään sellaiset vaatteet, että ne päällä pysyy.

Kyllä se vaan on vanhempien asia huolehtia siitä, että lapsella on EHJÄ käyttökelpoinen ulkoiluasu.

Mun poitsullakin on pipoja, jotka voi solmia leuan alta, mutta hyvin ne pysyy päässä solmimattakin & lämmittävät myös ihan yhtä lailla kuin solmittunakin.

Jos asenne on tuo, että minähän en osta uutta haalaria (vaan hoitajien pitää jollain ihme konstilla saada se vetskari pysymään kiinni?!), niin tavallaan kyllä ymmärrän pk:n kommentit.

isojen ryhmässä lapset oppivat pukemaan itse ja leikkiessä varmastikin ulkovaatteet joskus liikkuvat eli lapsen liikkuessa puntit saattavat nousta yms. iltavuorossa ei hoitajia ole montakaan, joten on hyvä mikäli kotona opetetaan lasta huoltamaan vaatetustaan tarpeen vaatiessa ja myös opetellaan erilaisia koululaisten asioita esim. itsenäistä pukemista ja toimeen tulemista esim. kaverien kanssa... ryhmäkoot ovat melko isoja ja uloslähteminen on työlästä pienessä eteisessä varsinkin talviaikana. HOITAJILLE ISO KIITOS TARMOKKAASTA JA SYDÄMESTÄ LÄHTEVÄSTÄ TYÖSTÄ TÄNÄ AIKANA, KUN YHTEISKUNNAN PITÄÄ TUOTTAA JA HOITOALALLA KÄYTÖSSÄ LIIAN VÄHÄN HENKILÖKUNTAA.

niin koko vetskari ei suinkaan ole rikki, vaan se aukee sen 10cm siitä ylhäältä itestään ja se ongelma on ratkaistu kaulurilla niin ei ole kaula paljaana... haalari itsessään EI OLE RIKKINÄINEN. lapsella on 3 pipoa hoidossa joista tää nauhapipo ainoo mikä kunnolla pysyy päässä kun sen kunnolla solmii... muut tuntuu pyörivän päässä pitkinpoikin ja miten sattuu. mut senhän täytyy johtua siitä et mun lapsen päässäkin on jotain vikaa :saint:

anteeksi tämä aloitus, unohtakaa.

[QUOTE="huhhuh";23365904]mä en ymmärrä niitä kurahousujakaan kun missään ei oo kuraa / vettä / märkää vaan piha on umpijäässä. kylmäthän ne kumpparit on jäisellä pihalla...?[/QUOTE]

Aa, meillä on iltapäivisin jo selkeästi aika märkää, vaikka piha on edelleen jäässä, niin lumi on todella märkää. Ehkä hoitajat ajattelevat, että kun kerran pukunne muutenkin hajoaa käsiin, niin se ei kenties muutenkaan pidä vettä? Ja olihan kumisaappaissa villasukka alla? Kuinka niissä kylmä tulisi? Kuinka paljon siellä oli pakkasta?

Aa, meillä on iltapäivisin jo selkeästi aika märkää, vaikka piha on edelleen jäässä, niin lumi on todella märkää. Ehkä hoitajat ajattelevat, että kun kerran pukunne muutenkin hajoaa käsiin, niin se ei kenties muutenkaan pidä vettä? Ja olihan kumisaappaissa villasukka alla? Kuinka niissä kylmä tulisi? Kuinka paljon siellä oli pakkasta?

ei se hajoa käsiin vaan siitä aukeaa itsestään ylhäältä se 10cm... ei mun lapsi missään rikkinäisissä rääsyissä kulje... :( kumisaappaissa ei ollut villasukkaa vaikka villasukkia on kahdet lapsen kaapissa päikyssä. kyllä se kylmä maa ja kylmä lumi jalkoja paleltaa jos on vaan saappaat... 5-10 astetta ollut pakkasta tänään...

No mä sanoisin sille 6-vuotiaalle, että avaa suunsa, jos on kylmä. Sanoo hoitotädille, että voitko auttaa tän hanskan/nää lahkeet jne. Tottahan toki on toimittu väärin, mutta tuskinpa ne tädit kaikkea siellä huomaa. Ja tää on nyt taas varmaan "ikävästi" sanottu, mutta mun 3-vuotiaskin osaa kyllä sanoa, jos esim hanska on huonosti ja se pitää laittaa paremmin... Tai jos paleltaa!

[QUOTE="huhhuh";23365996]ei se hajoa käsiin vaan siitä aukeaa itsestään ylhäältä se 10cm... ei mun lapsi missään rikkinäisissä rääsyissä kulje... :( kumisaappaissa ei ollut villasukkaa vaikka villasukkia on kahdet lapsen kaapissa päikyssä. kyllä se kylmä maa ja kylmä lumi jalkoja paleltaa jos on vaan saappaat... 5-10 astetta ollut pakkasta tänään...[/QUOTE]

Aloituksessa niissä saappaissa oli villasukat...

Yhteistyössä