Tässäkö se sit oli? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suruisa

Vieras
Olen seurustellut pian 4 kk. lapset ovat tykänneet miehestä ja mies on touhunnut heidän kanssa tosi paljon. No, tänä aamuna sattui sit jotain sellaista,mitä en hyväksy. En nähnyt tapahtumaa, mutta kuulin kun lapseni 4v. alkoi itkemään ja sanoi:" Ei noin **** saa tehdä." Lapseni makasi sängylläni ja itki. Menin tietenki heti makkariini ja kysyin, että mitä tapahtui. Miesystäväni kuullosti myös kyselevän, että mitä sattui. Lapseni sanoi, että **** tökkäsi häntä sormella kovasti vatsaan. Tiedän, että lapseni ovat varmasti riesaksi asti miehen kimpussa, mutta en tykännyt tästä tapahtumasta. Mies sanoi, että vahingossa hänen käsi osui lapsen vatsaan kun lapsi pyöri siinä hänen vedettyään farkkuja jalkaansa. Lapsen kanssa sitten myöhemmin puhuin asiasta, että mitä tapahtui ja olisiko se voinut olla vahinko? Lapseni sanoi, että ei kun tahalteen tökkäsi häntä mahaan sormella. Kysyin lapselta, että tekikö hän itse jotain ennen sitä. Kertoi,että oli miestä löytnyt päähän. Toki sekin on väärin - ei lapsetkaan saa lyödä, mutta ei aikuinenkaan vaikka mikä ois! Lapsella on välillä sitä, että hakee aikuisen huomiota silläkin, että käy vaikka läpsäsemässä selkään tms.

No, tässä kovin mietin, että "painanko asiaa villasella" vai mitä teen? Minua häiritsee tämä ristiriita lapsen ja miehen selostuksien välillä tapahtumien kulussa. Mutta tuntuisi, ettei aikuinen voi vahingossa lasta vatsaan sormella tökätä niin kovasti, että se sattuu.

no jos joku vieras kakara yhtäkkiä kävis mua lyömään kun olisin pukemassa, olis varmasti eka reaktio heittää alas sängyltä tms.

en lähtis ihan hirveästi miestä syyttämään, ehkäpä mukulasi oppii olemaan lyömättä jatkossa

no jos joku vieras kakara yhtäkkiä kävis mua lyömään kun olisin pukemassa, olis varmasti eka reaktio heittää alas sängyltä tms.

en lähtis ihan hirveästi miestä syyttämään, ehkäpä mukulasi oppii olemaan lyömättä jatkossa

Ja tämä sinun reaktiosiko olisi oikeutettu??!! Mielstäni lapselle tulee muuten tehdä selväksi kuin satuttamalla, että toista ei saa lyödä.

No voihan olla että mies ei ole tarkoittanut satuttaa lasta vaan on tosiaan vahingossa vähän turhan rajusti tökännyt. Varmasti lapi osaa myös "näytellä" et on sattunut enemmän kuin oikeasti onkaan ts. loukkanutunut henkisesti siitä et aikuinen vähän työntää kauemmaksi ja sit kerrotaan et toinen tahallaan tökkäsi ja satutti. Ei tuo minusta kovin vaaralliselta kuulosta jos sormella tökätään.0
Aika hepposin perustein olet eroamassa muuten mukavasta miehestä jos suhteenne tuommoiseen juttuun kaatuu. Mutta eihän sitä nyt lapsia saa mitenkään koskea kun niille voi tulla vaikka mitä traumoja.

kyllä huomaa taas tän palstan akkain ajatuksien kulun ... eihän MIES voi tehdä koskaan mitään väärää ja kyllä sun nyt vaan pitäs olla kiitollinen ku oot saanu MIEHEN ittelles ku muutenhan oisit YH ja vielä alempaa pohjasakkaa ...

lapsi ennen kaikkea ja nää kotkot ei sitä ymmärrä ... minun mielestäni tuo on jotenkin epäilyttävää, tosin en tiedä millä äänensävyllä, miten ja millä sanoin miehesi asiasta sitten kertoi ja en tunne lastasikaan, onko hällä taipumusta lyömiseen, onko miehen ja lapsen välillä jotain sanomatonta kitkaa ollut jo ennestään ...

Olen kiinittänyt jo aiemmin huomion, kuinka mies on sanomalehdellä huiskinut ja lyönytkin lapsia kuin kärpäsiä konsanaan kun ovat hänen ympärillään "pörränneet". Hänellä taitaa olla vaan sellainen tyyli. Kyllä he tulevat hyvin juttuun muuten keskenään. Mutta kun aikaa näin vähän on kulunut, niin millaiseksi hän sitten myöhemmin saattaa muuttua lapsia kohtaan... sitä tässä kovin pohdin. Olen ed. liitossa saanut suojella lapsia aikuiselta (omalta isältään) kun on käytös mennyt niin ala-arvoiseksi. Enää en siihen haluaisi altistua saati lapsiani altistaa. Vaikka olen yh, on minulla oman arvon arvostus korkealla - ja lapsilleni haluan vain hyvää. Ja jos en salli heidän satuttamista, niin olenko muka väärillä linjoilla??? Vaikkakin lapsi satuttais aikuista ensin.

Olen kiinittänyt jo aiemmin huomion, kuinka mies on sanomalehdellä huiskinut ja lyönytkin lapsia kuin kärpäsiä konsanaan kun ovat hänen ympärillään "pörränneet". Hänellä taitaa olla vaan sellainen tyyli. Kyllä he tulevat hyvin juttuun muuten keskenään. Mutta kun aikaa näin vähän on kulunut, niin millaiseksi hän sitten myöhemmin saattaa muuttua lapsia kohtaan... sitä tässä kovin pohdin. Olen ed. liitossa saanut suojella lapsia aikuiselta (omalta isältään) kun on käytös mennyt niin ala-arvoiseksi. Enää en siihen haluaisi altistua saati lapsiani altistaa. Vaikka olen yh, on minulla oman arvon arvostus korkealla - ja lapsilleni haluan vain hyvää. Ja jos en salli heidän satuttamista, niin olenko muka väärillä linjoilla??? Vaikkakin lapsi satuttais aikuista ensin.

Joistakin on isiksi ja joistakin ei.
Jos epäilykset olisi tuota luokkaa, niin miksi vaivautuisin ja tuhlaisin aikaani odottamalla .. ei se siitä ainakaan paremmaksi muutu

lapset todellakin osaavat värittää, ja näytellä. eivät tee sit kiusallaan / tahallaan, vaan jostain syystä. kerran seurustelin erään pojan kanssa ja hänen siskon eka ja tokaluokkalaiset lapset tulivat kysymään nimeäni kun näimme ekan kerran. kerroin nimeri, ja nämä lapset olivat sanoneet poikaystäväni siskolle, että sanoin heitä paskapäiksi. että näin :D

lapset todellakin osaavat värittää, ja näytellä. eivät tee sit kiusallaan / tahallaan, vaan jostain syystä. kerran seurustelin erään pojan kanssa ja hänen siskon eka ja tokaluokkalaiset lapset tulivat kysymään nimeäni kun näimme ekan kerran. kerroin nimeri, ja nämä lapset olivat sanoneet poikaystäväni siskolle, että sanoin heitä paskapäiksi. että näin :D

Ja yhtä lailla on lapsia, keille tapahtuu pahaa mutta KUKAAN AIKUINEN ei usko. Loppujen lopuksi ne ei edes yritä enää kertoa.

Mitenkäs se keskustelu asiasta sen miehen kanssa?

Kerrot mitä ajattelet, mitä haluat ja mitä et halua etkä missään nimessä hyväksy.
Jospa se mies ei hiffaa, että siinä lehdellä läpsyttelyssä on jotakin pahaa (vaikea arvioida kun ei ole nähnyt tilannetta). Jos keskustelun jälkeen ei selvästikkään ole linjat samat, niin sitten ajattelisin ensin lapsia ja vasta sitten omaa parisuhdettani.

Ja yhtä lailla on lapsia, keille tapahtuu pahaa mutta KUKAAN AIKUINEN ei usko. Loppujen lopuksi ne ei edes yritä enää kertoa.

Tämä on valitattavan totta usienkin :( En usko, että lapseni olisi osannut alkaa näytellä ja itkeä siten miten teki. Ja en usko, että kukaan aikuinen vahingossa tökkää pukiessaan lasta sormella vatsaan niin kovaa, että toisella oikeesti sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23344671:
Mitenkäs se keskustelu asiasta sen miehen kanssa?

Kerrot mitä ajattelet, mitä haluat ja mitä et halua etkä missään nimessä hyväksy.
Jospa se mies ei hiffaa, että siinä lehdellä läpsyttelyssä on jotakin pahaa (vaikea arvioida kun ei ole nähnyt tilannetta). Jos keskustelun jälkeen ei selvästikkään ole linjat samat, niin sitten ajattelisin ensin lapsia ja vasta sitten omaa parisuhdettani.

Mies kerran antoi minulle luunapin "leikillään" otsaan. Kerroin silloin heti, etten pitänyt siitä. Ei ole sen jälkeen tehnyt minulle niin. Mutta alanko tosiaan ottamaan tietoista riskiä tässä? Sitä pohdin....

Mun mielestä kuullostaa siltä että lapsesi on liioitellut, hän vaan säikähti ja otti nokkiinsa kun mies ei halunnut häntä lähelle.. Uskoisin miestä. Ei mahaan tökkääminen nyt niin pahalta kuullosta ja aikuisillekin sattuu vahinkoja, voi tökätä kovempaa kuin oli tarkoitus. Lapsesi on voinut juuri siitä syystä liioitella koska tietää kuinka suojelevainen olet. Hän testaa sinua.

Mut jos sä oot kaikesta noin epäileväinen ja uskot että miehes vois tulevaisuudessa satuttaa lasta niin en tiedä kannattaako tollasta suhdetta jatkaa. Se ois ihan miehen kannalta parempi jos kerran sinä et voi häneen luottaa.

Ainakaan omat alle kouluikäiset lapset eivät osanneet erottaa, mikä on tahallista ja mikä tahatonta. Jotenkin itselleni tuli sellainen kuva, etteivät he ymmärtäneet mitä sana tarkoittaa. Jos oma lapseni kertoi minulle, että joku tönäisi tahallaan, niin se oli luultavasti vahinko. En voisi tuomita mietä tuolla perusteella, kun kyse on yksittäisestä tapahtumasta. Luultavasti oli vahinko tai ei ole ainakaan ollut tarkoitus satuttaa toista.

Et oo väärillä linjoilla jos et hyväksy lastesi satuttamista. Mutta mitä jos kyseessä oikeesti oli vahinko? Kannattaisko sun ihan ensin jutella miehen kanssa vakavasti tästä että et hyväksy sitä että hän huiskii lehdelle yms. En nyt ihan tollasen takia lopettais suhdetta. Koska mä luulen että lapsi on vaan loukkaantunu siitä kun ei saanukkaan huomiota kun sitä halus ja mies vahinkossa tuupannut.

Minä kyllä keskustelisin asiat uudelleen. Mutta olen sitä mieltä että lapsia pitää kuunnella. Äitien pitää uskoa lapsia. Miksi lapsi keksisi tuommoista?

Kuka muuten uskoo lapsia jos äiti ei usko.

[QUOTE="usko";23344740]Minä kyllä keskustelisin asiat uudelleen. Mutta olen sitä mieltä että lapsia pitää kuunnella. Äitien pitää uskoa lapsia. Miksi lapsi keksisi tuommoista?

Kuka muuten uskoo lapsia jos äiti ei usko.[/QUOTE]

Oon samaa mieltä että lapsia pitää uskoa. Mutta lapsi on voinut käsittää väärin ja luulla että mies on tuupannut tahallaan.

[QUOTE="usko";23344740]Minä kyllä keskustelisin asiat uudelleen. Mutta olen sitä mieltä että lapsia pitää kuunnella. Äitien pitää uskoa lapsia. Miksi lapsi keksisi tuommoista?

Kuka muuten uskoo lapsia jos äiti ei usko.[/QUOTE]

Joo, kyllä minä lastani uskon. Koska kuullostaa niin ihmeelliseltä, että lasta vahingossa vois huosuja jalkaan vetäessä tökätä mahaan. Toki aijon käydä miehen kanssa asian vielä läpi, mutta en enää ruodi sitä lapsen kuullen.

Yhteistyössä