Viikonlopun KIRPPISPINO!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23292680]Mauri Kunnaksen kirja 4€
Luistelumonot 15€
2x Barbiekirja yht. 2€
Ihana nahkakassi 3,5€[/QUOTE]

Tuo Kunnaksen kirja ois passannut meillekin :D

Tuo Kunnaksen kirja ois passannut meillekin :D

Se oli kyllä Löytö. Näytti, että se oli ihan selaamaton, siinä lukikin, että uusi. Monoista olen onnellinen, ne on huippuhyvät monot mulle. Mies vaihtaa just nyt oikean sidetyypin mun suksiin ja pääsen kohta hiihtämään.=)

Meidän 8-v rakastaa noita Barbie-kirjoja, joten ne on hälle ja tuo nahkakassi on just semmonen, mitä olen etsinyt, enkä ole kaupoista löytänyt.

[QUOTE="vieras";23292701]Mihin kirppikselle kannattaisi suunnata ensi viikolla sun mielestä? Pojalle 110-, tytölle 92-. Enemmän tuolle pojalle kuitenkin.[/QUOTE]

Jaa-a. Paha sanoa, kun ei sitä koskaan tiedä että mitä löytyy ja mistä :) Mutta ilmeisesti siis kirppistelet Turunseudulla?

Mä itse tykkään käydä PikkuSiilissä ja jos etsisin nimenomaan lapsille jotain tiettyä, niin kävisin Mollamaijassakin. Ja sitten lisäksi perus KCL ja KCM. Eurokirppikseltäkin saattaa jotain löytyä. PikkuSiili ei ole sunnuntaina auki, joten jos sinne meinaat mennä, niin valitse kirppispäiväksi lauantai.

[QUOTE="vieras";23292709]Se oli kyllä Löytö. Näytti, että se oli ihan selaamaton, siinä lukikin, että uusi. Monoista olen onnellinen, ne on huippuhyvät monot mulle. Mies vaihtaa just nyt oikean sidetyypin mun suksiin ja pääsen kohta hiihtämään.=)

Meidän 8-v rakastaa noita Barbie-kirjoja, joten ne on hälle ja tuo nahkakassi on just semmonen, mitä olen etsinyt, enkä ole kaupoista löytänyt.[/QUOTE]

No sitten oli kyllä ihan huippuedullinen kirja. Ja kiva kun löysin muutakin mieluisaa :) Mä löydän lähes joka kerta isomman kasan, mutta ne on sellaista perusjuttua...tämän päivän Bratzeja pidän kyllä edukkaina, mutta esim. kaikki ne vaatteet oli ihan peruskamaa. Tärkeitä kyllä sinänsä että ihan niillä perusvaatteilla päivisin pompitaan :D

Jaa-a. Paha sanoa, kun ei sitä koskaan tiedä että mitä löytyy ja mistä :) Mutta ilmeisesti siis kirppistelet Turunseudulla?

Mä itse tykkään käydä PikkuSiilissä ja jos etsisin nimenomaan lapsille jotain tiettyä, niin kävisin Mollamaijassakin. Ja sitten lisäksi perus KCL ja KCM. Eurokirppikseltäkin saattaa jotain löytyä. PikkuSiili ei ole sunnuntaina auki, joten jos sinne meinaat mennä, niin valitse kirppispäiväksi lauantai.

Joo, kiitti. Nuo mainitsemasi ovat ainoat, joissa oon ees käynyt. Tai Eurokirppiksellä en ole tainnut käydä. Onko kesävaatteita myynnissä yhtään?

Muuten, olen miettinyt, eikö sulla "omatunto kolkuta" (tai miten sitä kuvaisi), kun ostat noin paljon ja viet ns. parhaat päältä, esim. kaikki nuo Bratzit, vaikka vielä ei edes leiki niillä? Ymmärsitköhän kysymyksen? En tarkoita, että et saisi ostaa. Osta toki, hyvä kun joku vie. Mutta siis itse välillä mietin, että tää on löytö, mutta ei me ehkä tarvita tätä kuitenkaan jne.. Ja sulla on nyt 3 toppapukua ensi talveksi yhdelle lapselle! Eikö siis nolota tai jotain?

[QUOTE="vieras";23292747]Joo, kiitti. Nuo mainitsemasi ovat ainoat, joissa oon ees käynyt. Tai Eurokirppiksellä en ole tainnut käydä. Onko kesävaatteita myynnissä yhtään?

Muuten, olen miettinyt, eikö sulla "omatunto kolkuta" (tai miten sitä kuvaisi), kun ostat noin paljon ja viet ns. parhaat päältä, esim. kaikki nuo Bratzit, vaikka vielä ei edes leiki niillä? Ymmärsitköhän kysymyksen? En tarkoita, että et saisi ostaa. Osta toki, hyvä kun joku vie. Mutta siis itse välillä mietin, että tää on löytö, mutta ei me ehkä tarvita tätä kuitenkaan jne.. Ja sulla on nyt 3 toppapukua ensi talveksi yhdelle lapselle! Eikö siis nolota tai jotain?[/QUOTE]

On kesävaatteitakin jo myynnissä, viimeksi tänään niitä tosiaan ostin.

No ei mun omatunto kyllä kolkuta, sillä en koe tekeväni millään muotoa väärin :D

Ymmärsin kyllä kysymyksen. Mä ostan vaatteita ja leluja jotka kaikki tulee meille ennemmin tai myöhemmin käyttöön, joten mun mielestäni siinä ei ole mitään väärää, että ostan ns. parhaat päältä. Ja onhan siellä saattanut joku ostaa jo eilen illalla ne ihan superparhaat päältä, eli mulle jäi sitten ne toiseksi parhaat :)
Eikä mulla ole mitään etulyöntiasemaa, eli en pääse kirppikselle tuntia ennen sen aukeamista penkomaan, vaan ovet avautuvat mulle samaan aikaan kuin muillekin :) Eli muilla on ihan yhätälinen mahdollisuus ne Bratzit ostaa, kuin mitä muillakin. Enkä itseasiassa ostanut kaikkia Bratzeja, eli jos kyllä niitä sinne vielä jäi muidenkin löydettäväksi.

Ja voihan asiaa ajatella niinkin, että jos minä en osta eikä kukaan muukaan, niin myyjähän on tehnyt turhaa työtä viedessään tavaraa kirppikselle, kun kukaan ei osta. Ei nämä mun löytöni välttämättä kaikille kelpaa (esim. liian kallis tai väärä koko) ja monasti olen ostanut looseista jotka ovat jo viimeistä päivää tai puoleen hintaan eli monen monta ihmistä on ohi kulkenut ja ne tuotteet jo nähnyt, jotka minä päädyn ostamaan kun kukaan muu ei ole niitä halunnut :)

Mulla on keskimmäiselle ensi talveksi 3 toppapukua ja syksyksi samaiselle lapselle 5 vk-pukua. Eikä hävetä. Tässä nimittäin saattaa käydä jopa niin, että syksyllä molemmat pienet käyttävät samaa kokoa ja silloin niitä samankokoisia ulkovaateita pitää olla vähän useammat.

Joskaan mä en kyllä taida tuntea ketään ihmistä jonka lapsella olisi vain 1 puku/kausi...joten jos ihmisillä yleensä on 2-3 pukua ja mulla on sitten tosiaan sen 3 pukua, niin mun mielestäni se on kyllä ihan tavallinen määrä. Tai sitten pitäisi kaikkien hävetä :D

Ja meillä tosiaan on 2 pientä tyttöä jolloin keskimmäisen puvut siirtyvät sitten pienemmälle kun ne hälle passaa. Kaikki vaatteet eivät suinkaan säily ehjinä ja siisteinä. Veikkaankin, että niistä kolmesta toppapuvusta jää pienimmälle hyvällä tuurilla käyttöön vain 2 pukua sillä nehän ovat jo nyt yhden lapsen käytössä olleita (paitsi se uusi) ja kohta kahden...ei ne ulkovaatteet ikuisuuksia kestä :)

[QUOTE="vieras";23292747]
Muuten, olen miettinyt, eikö sulla "omatunto kolkuta" (tai miten sitä kuvaisi), kun ostat noin paljon ja viet ns. parhaat päältä, esim. kaikki nuo Bratzit, vaikka vielä ei edes leiki niillä? Ymmärsitköhän kysymyksen? En tarkoita, että et saisi ostaa. Osta toki, hyvä kun joku vie. Mutta siis itse välillä mietin, että tää on löytö, mutta ei me ehkä tarvita tätä kuitenkaan jne.. Ja sulla on nyt 3 toppapukua ensi talveksi yhdelle lapselle! Eikö siis nolota tai jotain?[/QUOTE]

Olipa ihmeellinen kommentti :O Totta kai sitä saa viedä parhaat päältä. Kirpputoreilla ei ole etuosto-oikeuksia kenelläkään, se ostaa joka ekaksi ehtii. Mäkin ostan varastoon tavaraa, jota ei heti tarvita. Talvella kesävaatetta, monot tai luistimet kahdessa eri koossa, kirjoja, peleje tms. joulua tai synttäriä ajatellen jne. Ja munkin lapsella on 3 toppa-asua sekä täksi talveksi että ensi talveksi. Fiksuahan se on ostaa silloin, kun halvalla saa!

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23292747]Joo, kiitti. Nuo mainitsemasi ovat ainoat, joissa oon ees käynyt. Tai Eurokirppiksellä en ole tainnut käydä. Onko kesävaatteita myynnissä yhtään?

no höh, miks sitä pitäis hävettää? ihan oikeesti kyllä vaatekaupoistaki tietyt koot on mennyt nopeammin ku toiset. Sit jotku jää vaan ilman. Ja kyllä joku muukin niitä braxeja olis voinu ostaa, chef vain kerkesi ensin, tai sitten oli niin, että jotain ei kiinnostanut ne. Hyvä että kirpparilta menee vaatteita käyttöön!

Perjantaina kävin ekaa kertaa Vienonkammarissa : Karjalan Tuki - Kuusankoski ry.

Ja sieltä tuli mukaan oikein tosi löytö. Itselleni uudet (laput kiinni) Espritin farkut ovh 69e ja maksoi sielä 1e ja kaiken lisäksi kun kotona sovitin, niin aivan täydellisesti sopi mulle... tosin lahkeita pitää lyhentää puolimetriä... Mukaan sieltä lähti vielä 2 vyötä toinen 1e ja toinen 0.5e, susitossut itselleni 1e pari ja 4 kukkakuvioitua lasia 0.5e/kpl. Ja todellakin meinaan käydä kammarissa toistekin.

Kyllä! Olivat kuraiset, mutta näin heti, että erittäin hyväkuntoiset sen lian alla. Pesin kengät hammasharjan kanssa ja nyt eivät uusille enää paljon häpeile :D

Ai siis hammasharja on SE juttu...mitä ainetta käytit? Mulla on meinaan muutamat kengät jotka pitäis pestä, mutta kun en tiedä että miten. Siis perus jotain lenkkareita ja sandaaleja, ei nahkaa vaan akngasta.

Perjantaina kävin ekaa kertaa Vienonkammarissa : Karjalan Tuki - Kuusankoski ry.

Ja sieltä tuli mukaan oikein tosi löytö. Itselleni uudet (laput kiinni) Espritin farkut ovh 69e ja maksoi sielä 1e ja kaiken lisäksi kun kotona sovitin, niin aivan täydellisesti sopi mulle... tosin lahkeita pitää lyhentää puolimetriä... Mukaan sieltä lähti vielä 2 vyötä toinen 1e ja toinen 0.5e, susitossut itselleni 1e pari ja 4 kukkakuvioitua lasia 0.5e/kpl. Ja todellakin meinaan käydä kammarissa toistekin.

No oli kyllä ihan mieletön löytö nuo farkut! Onnea löydöistä :D

Olipa ihmeellinen kommentti :O Totta kai sitä saa viedä parhaat päältä. Kirpputoreilla ei ole etuosto-oikeuksia kenelläkään, se ostaa joka ekaksi ehtii. Mäkin ostan varastoon tavaraa, jota ei heti tarvita. Talvella kesävaatetta, monot tai luistimet kahdessa eri koossa, kirjoja, peleje tms. joulua tai synttäriä ajatellen jne. Ja munkin lapsella on 3 toppa-asua sekä täksi talveksi että ensi talveksi. Fiksuahan se on ostaa silloin, kun halvalla saa!

Mä oon varmaan sitten liian kiltti. Mua nolottaa ostaa, jos en just puolen vuoden sisällä käytä vaatetta/lelua tai jos muutenkin jo tarpeeksi vaatteita. Ja juu, ostakaa ihmeessä!

[QUOTE="vieras";23293022]Mä oon kyllä heittänyt koneeseen hienopesuohjelmalla. Mukaan jotain pyyhkeitä pehmentämään, niin hyvä tulee.[/QUOTE]

Pitänee tutkia tuota konetta vähän tarkemmin...joskos siinäkin ois moinen ohjelma :)

Yhteistyössä