Mua oikeesti huvittaa toi teidän mamu-vastainen vauhkoaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sanon mamu-vastainen, koska joku viisas valisti ettei saa sanoa rasisti. :D Kuinka moni teistä oikeesti henk.koht. tuntee mamuja? Tuntemiseksi en laske sitä jos naapurissa asuu somali tai tytön luokalla on irakilainen tms. Voin kertoa että mun isä on mamu-pakolainen, koko 28 vuoden Suomessaoloaikansa tehnyt töitä. Elättää itsensä ja nykyisen, suomalaisen avovaimonsa. Mun isä on yks arvostetuimpia ulkomaalaisia Helsingissä! Sai joskus porttikiellon erääseen ravintolaan kun joku suomalainen kävi kiinni ja isä puolustautui. Ravintolan omistaja joutui perumaan porttikiellon koska menetti kaikki asiakkaat sen porttikiellon myötä. :D Ainoa rikos mihin mun isä on koskaan syyllistynyt, oli kotimaassaan kun kieltäytyi ampumasta oman veljensä. Sitten 10 vuoden päästä kun mun isä jää eläkkeelle, joutuuko teidän mielestä pois Suomesta koska nauttii sosiaalietuuksia (eläkettä minkä eteen on tehnyt töitä lähes 40 vuotta, enemmän kuin moni suomalainen)? Tosin musta tuntuu että mun isä tekee SUOMESSA töitä niin kauan ku hänessä henki pihisee. Ja ei ole pizzanpaistaja, vaan on logistiikka-alalla. :D

Noi teidän jutut on niin...Miten sen sanois... Lapsellisia! :D

Oon miettinyt aivan samaa. Ei edes jaksa enää avata niitä monia mamu sitä mamu tätä- aloituksia. Muutaman kuukauden sisällä tästä on tullut joku iso juttu ja aloituksia vähän väliä.

Oon miettinyt aivan samaa. Ei edes jaksa enää avata niitä monia mamu sitä mamu tätä- aloituksia. Muutaman kuukauden sisällä tästä on tullut joku iso juttu ja aloituksia vähän väliä.

en mäkään enää avaa, ja jos jossain keskustelussa joku edes mainitsee sanan mamu niin lopetan yleensä lukemisen. Kyllästyttää! Ja persuista on vaan kokoajan enemmän negatiivinen kuva! Ilmeisesti monien mamu-vastaisten juttujen tarkoitus olis nimenomaan tukea persuja...ei ihan oikee taktiikka.

Juu, noita mamu aloituksia on viime aikoina riittänyt. 2000-luvun puolivälissä palstalla oli jatkuvasti lestadiolaisaloituksia, sit tuli läskibuumi ja nyt on sit mamut. Kotiäiti vs. uraäiti on tainnut sit taas olla kestoaihe, samoin kuin imetys vs. pullo, perhepeti vs, pinnasänky..

Jos suomalainen raiskaa, kyseessä on sekopäinen yksilö. Jos suomalainen saa toimeentulotukea, kyseessä on apuatarvitseva yksliö. Jos mamu raiskaa, vika kaikissa maailman maahanmuuttajissa. Jos mamu saa toimeentulotukea, silloin kaikki mamut ovat ällöttäviä lusmuja.

Hohhoijaa, miten näköalatonta ja musta-valkoista.

Mä vihaan "maahanmuuttokriitikkoja" jotka ei oikeasti ota asioista selvää. Tai no, on ne lukeneet noiden saamarin PerSujen puolueohjelman ehkä.

Mua ei kyllä naurata. Musta se on säälittävää. Jos eivät tee töitä, leimataan sosiaalipummeiksi, jos tekevät töitä, vievät meidän työpaikat... Mikään ei ole hyvä. Se on kuulkaa vaan pelkoa. Minä en työni puolesta pelkää, että mamut paikkani vievät, eivät vie jos teen työni kunnolla, eivätkä mun sosiaalitukiakaan vie, kóska en niitä saa paitsi lapsilisän 2sta ja opintukea saa yksi lapseni.
Elä ja anna muiden elää.

Juu, ärsyttää ja ihmetyttää kyllä tää vaahtoaminen joka paikassa ja ketjussa. Koitin tuolla yhdessä toisessa ketjussa sanoa ihan asiallisesti vaan, että lukisin mielummin mammapalstalta mammajuttuja, mamujuttujen sijaan, niin jo oli joku toivomassa että ulkomaalainen raiskais mut niin alkaisin ymmärtää asioita sitten paremmin. Uskomattoman törkeää. Eivätkö nämä 'maahanmuuttokriitikot' tajua toiminnallansa saavansa aikaan vain juuri päivastaista huomiota. (Ja jos olisikin oikeasti joku kohauttava uutinen jossa on maahanmuuttaja syyllisenä, se hukkuisi täysin kaikkien turhien asiattomuuksien sekaan jota nämä ihmiset postaavat joka paikkaan.)

Jos suomalainen raiskaa, kyseessä on sekopäinen yksilö. Jos suomalainen saa toimeentulotukea, kyseessä on apuatarvitseva yksliö. Jos mamu raiskaa, vika kaikissa maailman maahanmuuttajissa. Jos mamu saa toimeentulotukea, silloin kaikki mamut ovat ällöttäviä lusmuja.

Hohhoijaa, miten näköalatonta ja musta-valkoista.

Mä vihaan "maahanmuuttokriitikkoja" jotka ei oikeasti ota asioista selvää. Tai no, on ne lukeneet noiden saamarin PerSujen puolueohjelman ehkä.

Näinpä!
Mä tiedän 3 SUOMALAISTA perhettä joilla isä tekee pimeitä töitä ja on kirjoilla pois kotoa ja äiti nostelee täydet kaikki mahdolliset tuet yh-korotuksineen. Yhden perheen äiti kertoi miten se onnistuu. Mulla ei vaan luonne antais periksi tollaiseen.
Mulle on äiti ja isä opettanut että jokainen tienaa itse omat rahansa rehellisellä työllä ja sen mukaan eletään, miten tienataan. Joskus oli niin pienet tulot että toimeentulotukea oltais saatu, mutta ei haettu kun miehelle myös opetettu että sen mukaan eletään, miten tienataan.

Tuskin kenelläkään on mitään ketään vastaan jonkin ihonvärin perusteella. Älkää nyt viitsikö itse heittäytyä lapsellisiksi, tehän pahiten yleistätte!

Jos tänne tullaan oikeasti töihin niin ok. Hengenvaarassa oleviakin voidaan ottaa jonkin verran.

Mutta liikaa on sellaisia jotka ovat kuulleet miten helposti Suomessa saa rahaa, eivätkä edes tahdo sopeutua tai oppia kieltä. On valehtelevia ja hyötyileviä tulijoita, ja rikollisia.

Eivät kaikki todellakaan ole ikäviä tapauksia, esim. aasialaisten en ole koskaan kuullut raiskailevan ja rötöstelevän. Ei voi olla sattumaa että eniten hankaluuksia aiheuttavat jotkut islaminuskoiset, virolaiset, romanialaiset ja venäläiset. Maahanmuuttajia ei tosiaankaan voi niputtaa samaan, heissä on yleistäenkin paljon eroja.

Suuri huolenaihe on naisen asema monissa kulttuureissa, ja sellaisia arvoja en tahtoisi tänne. Uskon että osa raiskauksista selittyy sillä että naista ei kunnioiteta lainkaan.

Miksi te itse yleistätte vaikka kaikki Perussuomalaiset samanlaisiksi? Miksi itse yleistätte kaikki kriittiset rasisteiksi? Miksi itse yleistätte ja vähättelette kaikkia mamuihin liittyviä keskusteluja? Naureskelu on eritoten hyvin lapsellista ja hedelmätöntä.

Aiheellisiakin huolenaiheita on paljon ja niistä pitää puhua. Eikä aina kannata verrata suomalaisia ja muunmaalaisia; jokaisella maalla on ne omat taakkansa, emme me tarvitse niitä vielä muualta lisää.

Vaikka kyseessä olisi ns. rauhanomaisempi suuntaus niin islaminuskoon liittyy paljon epätoivottuja asioita, juurikin naisten asema, lapsimorsiamet, ympärileikkaukset, kunniaväkivalta jne. jne. Niiltä ei todellakaan kannata sulkea silmiään.

Osa mamuista on varmasti kaikista ihan ookoo, mutta eivät suinkaan kaikki ja siitä saa ja pitää puhua ennen kuin olemme samanlaisessa kusessa kuin moni muu maa.

Suurimmassa osassa mamuja koskevia aloituksia yritetään provosoida uskottelemalla että työtätekevät rehelliset mamut olisi harvassa.
Huvittavaa sekin että työperäistä maahanmuuttoa kritisoidaan vaikka on aloja joiden huippuosaajia Suomessa tarvitaan eikä niitä omasta takaa löydy.

Maahanmuutosta on tällä hetkellä 20 prossaa työperäistä ja 80 prossaa työperätöntä, joten siitä voi tehdä pitkälle menevät johtopäätökset.

Näinpä!
Mä tiedän 3 SUOMALAISTA perhettä joilla isä tekee pimeitä töitä ja on kirjoilla pois kotoa ja äiti nostelee täydet kaikki mahdolliset tuet yh-korotuksineen. Yhden perheen äiti kertoi miten se onnistuu. Mulla ei vaan luonne antais periksi tollaiseen.
Mulle on äiti ja isä opettanut että jokainen tienaa itse omat rahansa rehellisellä työllä ja sen mukaan eletään, miten tienataan. Joskus oli niin pienet tulot että toimeentulotukea oltais saatu, mutta ei haettu kun miehelle myös opetettu että sen mukaan eletään, miten tienataan.

Mä en tunne yhtään kuvailemasi kaltaista suomalaista perhettä: sä liikut erikoisissa piireissä...

Mä en koe olevani rasisti, jos kritisoin Suomen maahnamuuttopolitiikkaa.
On mun mielestä kummallista, että Suomeen otetaan koko ajan vaan lisää ulkomaalaisia apua tarvitsevia yksilöitä, kun kotimaisiakaan ole varaa auttaa. Tässä on se pointti. Toinen on se, ettei rikollisia mamuja saada täältä pois. Siellä ne ovat vankilassa (ja niitä on todella paljon verrattuna suomalaisiin) ja tienaavat silläkin rahaa. Turhan usein saa lukea, miten joukko 'ei suomea puhuvia' raiskasi nuoren naisen. LIIAN USEIN. Joo toki meillä on myös suomalaisia rikollisia, sossupummeja yms. Mutta parantaako se sitten asioita, että niitä otetaan vastaan lisää ulkomailta?! Ja en tarkoita, että kaikki mamut ovat rikollisia tai sossupummeja, sitten saman voisi sanoa meistä suomalaisista.

Lähti viesti matkaan ennen kuin ehdin kirjoittaa loppuun..

On hienoa, että isäsi pärjää hyvin. Mietippä kuinka moni suomalainen on samassa jamassa. Mä en myöskään ymmärrä tuota mamujen hehkutusta siit, jos joku heistä on 'onnistunut' rikastumaan tai 'päsemään hyvään työhön'. Siihenhän täällä moni suomalainenkin tähtää ja osa onnistuukin, kuten mamuistakin.
Ja sitten yksi asia on myös mitä en voi ymmärtää, että mamuille kyllä saadaan opetus omalla kielellä (olkoot sitten swahili, bahili, muhili sun muu) ja omaa uskontoa, ja samalla suomenkielisten lasten ryhmäkoot suurenevat yms.
Pääasiassa niin, että kun nuollaan toisten perseitä, niin omat unohtuu pyyhkimättä.

Ja rakastan kyllä ulkomaalaisten kirjoa ja meillä on ihania mamuja naapurissa, mutta oikeus ja kohtuus asioihin.

Viimeksi muokattu:
Nämä mamu-vastaiset ihmiset ei osaa ajatella miten paljon suomalaisia mamuja asuu ulkomailla ja että on niissäkin rikollisia. Mä tiedän yhden suomalaisen huumediilerin joka asuu Marokossa. Asui ennen Espanjassa mutta karkoitettiin sieltä. Niin ja tiedän myös yhden suomalaisen pedofiilin joka oleilee (tai oleili 90-luvulla) Marokossa hotelleissa. Siitä lapsiperheitä siellä varoiteltiin. Ne jotka on Marokossa 90-luvun alussa lomailleet, varmaan tietää tapauksen.

Nämä mamu-vastaiset ihmiset ei osaa ajatella miten paljon suomalaisia mamuja asuu ulkomailla ja että on niissäkin rikollisia. Mä tiedän yhden suomalaisen huumediilerin joka asuu Marokossa. Asui ennen Espanjassa mutta karkoitettiin sieltä. Niin ja tiedän myös yhden suomalaisen pedofiilin joka oleilee (tai oleili 90-luvulla) Marokossa hotelleissa. Siitä lapsiperheitä siellä varoiteltiin. Ne jotka on Marokossa 90-luvun alussa lomailleet, varmaan tietää tapauksen.

Mä en tunne yhtäkään kuvailemasi kaltaista suomalaista: sä liikut erikoisissa piireissä...

[QUOTE="sama";23242333]Maahanmuutosta on tällä hetkellä 20 prossaa työperäistä ja 80 prossaa työperätöntä, joten siitä voi tehdä pitkälle menevät johtopäätökset.[/QUOTE]

Pointti oli se, että MYÖS sitä työperäistä maahanmuuttoa kritisoidaan.

Mutta kun se on totta, et ne tunkeutuu!
Jos niillä ois nokka, mä toivoisin, se sulkeutuu.
Aina ne on tiellä, joka paikassa.
Kaikkialla siellä, ku kakka vaipassa.

Ne ottaa naiset ja vie suomalaisten työt.
Muukalaiset! Kai niitä houkuttaa yöttömät yöt.

[QUOTE="höpsis";23242316]Tuskin kenelläkään on mitään ketään vastaan jonkin ihonvärin perusteella. Älkää nyt viitsikö itse heittäytyä lapsellisiksi, tehän pahiten yleistätte!

Jos tänne tullaan oikeasti töihin niin ok. Hengenvaarassa oleviakin voidaan ottaa jonkin verran.

Mutta liikaa on sellaisia jotka ovat kuulleet miten helposti Suomessa saa rahaa, eivätkä edes tahdo sopeutua tai oppia kieltä. On valehtelevia ja hyötyileviä tulijoita, ja rikollisia.

Eivät kaikki todellakaan ole ikäviä tapauksia, esim. aasialaisten en ole koskaan kuullut raiskailevan ja rötöstelevän. Ei voi olla sattumaa että eniten hankaluuksia aiheuttavat jotkut islaminuskoiset, virolaiset, romanialaiset ja venäläiset. Maahanmuuttajia ei tosiaankaan voi niputtaa samaan, heissä on yleistäenkin paljon eroja.

Suuri huolenaihe on naisen asema monissa kulttuureissa, ja sellaisia arvoja en tahtoisi tänne. Uskon että osa raiskauksista selittyy sillä että naista ei kunnioiteta lainkaan.

Miksi te itse yleistätte vaikka kaikki Perussuomalaiset samanlaisiksi? Miksi itse yleistätte kaikki kriittiset rasisteiksi? Miksi itse yleistätte ja vähättelette kaikkia mamuihin liittyviä keskusteluja? Naureskelu on eritoten hyvin lapsellista ja hedelmätöntä.

Aiheellisiakin huolenaiheita on paljon ja niistä pitää puhua. Eikä aina kannata verrata suomalaisia ja muunmaalaisia; jokaisella maalla on ne omat taakkansa, emme me tarvitse niitä vielä muualta lisää.

Vaikka kyseessä olisi ns. rauhanomaisempi suuntaus niin islaminuskoon liittyy paljon epätoivottuja asioita, juurikin naisten asema, lapsimorsiamet, ympärileikkaukset, kunniaväkivalta jne. jne. Niiltä ei todellakaan kannata sulkea silmiään.

Osa mamuista on varmasti kaikista ihan ookoo, mutta eivät suinkaan kaikki ja siitä saa ja pitää puhua ennen kuin olemme samanlaisessa kusessa kuin moni muu maa.[/QUOTE]

AMEN

Tuskin nämä mamu-kriitikot ap:n kaltaisia tarinoita vastustaa. Itselläni on henk. koht ilo tuntea paljon ihania mamuja, mutta olen silti sitä mieltä että suomen mamupolitiikka on todella ihmeellinen. Esimerkiksi miksi afrikasta tuodaan tänne lisää pakolaisia, kun nähdään etteivät he sopeudu tänne. Ystävystyminenkin heidän kanssaan on todella hankalaa vaikka muihin esim. eurooppalaisiin mamuihin on paljon helpompi tutustua. Kulttuurit ovat yksinkertaisesti niin erinlaisia ja tietyt henkilöt eivät ole valmiita noudattamaan suomen lakia ja sääntöjä. Ja tiedän tämän asian oikeasti olevan näin, olen työssäni tekemisissä mamujen kanssa.

Yhteistyössä