Päästäisitkö lapsesi leikkimään kotiin jossa perheen isä kuuluu Bandidos moottoripyöräkerhoon?

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis onko porukan mielestä ihan normaalia, että lapsi leikkii perheessä, jonka isä on paha rikollinen? :O Päästäisitte lapsen kotiin, jossa tietäisitte perheen isän olevan sotkeutunut murhiin, tappoihin, huumeisiin tms.? Jos päästää lapsensa tuollaiseen kotiin niin varmaan sitten semmonenkin koti on ihan ok missä isä on pedofiili, jos on muuten mukava...En näe eroa henkirikollisissa, pedofiileissa ja raiskaajissa.

J-t harmaana
Mä en usko, että tuo kerhon jäsenyys näkyy jäsenten kotona millään tavalla. Ite tiedän yhen bandiitin ihan tästä meidän läheltä, ja hällä 6 lasta :) Yhessä ollaan vietty esim. uuttavuotta jokunen vuosi sitten. Lisäks olin joskus tekemässä työergonomiatarkastusta Harjavallan Siwassa, jonka naapurissa oli (on kai vieläkin?) Bandidosten kerhotila. Kaupan myyjä ylisti miehet maasta taivaaseen, kun tulevat aina auttamaan esim. maitolastin kantamisessa ja muutenkin huolehtivat siitä, ettei sinne iltaisin tuu häiriköitä.

"vieras"
Mä en usko, että tuo kerhon jäsenyys näkyy jäsenten kotona millään tavalla. Ite tiedän yhen bandiitin ihan tästä meidän läheltä, ja hällä 6 lasta :) Yhessä ollaan vietty esim. uuttavuotta jokunen vuosi sitten. Lisäks olin joskus tekemässä työergonomiatarkastusta Harjavallan Siwassa, jonka naapurissa oli (on kai vieläkin?) Bandidosten kerhotila. Kaupan myyjä ylisti miehet maasta taivaaseen, kun tulevat aina auttamaan esim. maitolastin kantamisessa ja muutenkin huolehtivat siitä, ettei sinne iltaisin tuu häiriköitä.
Mitä väliä sillä on, millainen on kotona/kotioloissa, jos vapaa-ajallaan tappaa ihmisiä?

J-t harmaana
[QUOTE="vieras";23178413]Mitä väliä sillä on, millainen on kotona/kotioloissa, jos vapaa-ajallaan tappaa ihmisiä?[/QUOTE]

Niin tosiaan....niinhän ne kaikki tappaa vapaa-ajallaan ihmisiä. Järki käteen. Eiköhän se tuosta porukasta oo aika pieni osa, joka näitä henkirikoksia tekee. Eikä henkirikoksen tekeminen ole ehtona ko. kerhoon pääsemiselle. Suurin osa näistä on kuitenkin perheenisiä, vaikkei välttämättä työssäkäyviä sellaisia. Rikoksia tekevät varmasti, mutta niin tekee moni kerhoon kuulumatonkin, ehkä jopa oma naapurisi. Suurimman osan henkirikoksista tässä maassa tekee joku muu, kuin moottoripyöräkerhoon kuuluva. Ei pidä tuomita ihmistä pelkkien liivien perusteella. Sitäpaitsi tämä mun tuntemani bandiitti käy jopa töissä, eli kaikilta osin ei nää prosenttijututkaan paikaansa pidä.

"vieras"
Niin tosiaan....niinhän ne kaikki tappaa vapaa-ajallaan ihmisiä. Järki käteen. Eiköhän se tuosta porukasta oo aika pieni osa, joka näitä henkirikoksia tekee. Eikä henkirikoksen tekeminen ole ehtona ko. kerhoon pääsemiselle. Suurin osa näistä on kuitenkin perheenisiä, vaikkei välttämättä työssäkäyviä sellaisia. Rikoksia tekevät varmasti, mutta niin tekee moni kerhoon kuulumatonkin, ehkä jopa oma naapurisi. Suurimman osan henkirikoksista tässä maassa tekee joku muu, kuin moottoripyöräkerhoon kuuluva. Ei pidä tuomita ihmistä pelkkien liivien perusteella. Sitäpaitsi tämä mun tuntemani bandiitti käy jopa töissä, eli kaikilta osin ei nää prosenttijututkaan paikaansa pidä.
Ei kai se "prosenttijuttu" töissä käymistä estä? Itse en käsitä tyyppejä jotka hakeutumalla hakeutuu tuollaisiin porukoihin, itsetunnossa jotain vikaa?

Tavallisiakin moottoripyöräkerhoja löytyy erittäin runsaasti.

"jossukka"
Alkuperäinen kirjoittaja minäpä;23148445:
tiedän ettei moinen näy päälleppäin. Kyseletkö kaikilta lapsesi kavereilta kuuluuko isä johonkin moottoripyöräjengiin?
ois jääny multaki kyselemättä. enkä muutenkaan ilkeäis menä kyselemään keltään bandidos jepeltä että miten on lasten leikkihommat nyt ku oot moottoripyöräkerhossa.

toisekseen lapset puhuu myös keskenään, on hetkiä ku antaa mennä vaan ipanan omien kamujensa kanssa ettei kuulu keskellä leikkikenttää että "tiian äiti ei anna mennä sen leikkimään piian luo ku sen isi on bandidos kerhossa!"

tai oma ipanas vastaa kun kysytään kylään: en voi tulla ku äiti sano että teijän isi on bandidos. niin se on vaarallista. :D :D :D :D

tuskin nuo kenenkään kotiin hyökkää mopoillaan kuitenkaan. välien selvittelyt kun tapahtuu pikkusen muualla.

"jossukka"
ja toisekseen. voi olla että sun oven takaa kuuluu pimpom ja se bandidos setä on sulta kyselemässä että mikäs se on ku teijän pikku irmeli ei voi leikkiä minun tytön kanssa. tai pojan. voipi olla että on jännä pisu housussa kun siinä selittelet että kaksplussan keskusteluissa sanoivat että voi olla vaarallista... :D :D

"vieras"
Musta on täysin eri asia päästää lapsensa tietoisesti leikkimään perheeseen, jossa vanhempi/vanhemmat tekee rikoksia. Sille ei voi sitten mitään, jos ei ole tietoinen rikoksista. Olen minäkin ollut kylässä perheessä, jossa isä syyllistyi insestiin, mutta emme tietysti tienneet sitä silloin. Niin kuule luultiin tätäkin ihmistä ihan normaaliksi. Oli aina mukava kaikille eikä tehnyt minulle mitään pahaa. Silti en taatusti olisi saanut siellä olla, jos olisimme tienneet, mitä tapahtui. Eikä se liity mitenkään siihen, etten päästäisi lastani kyläilemään perheeseen, jossa tietäisin isän tekevän rikoksia.

"vieras"
[QUOTE="jossukka";23178472]ois jääny multaki kyselemättä. enkä muutenkaan ilkeäis menä kyselemään keltään bandidos jepeltä että miten on lasten leikkihommat nyt ku oot moottoripyöräkerhossa.

toisekseen lapset puhuu myös keskenään, on hetkiä ku antaa mennä vaan ipanan omien kamujensa kanssa ettei kuulu keskellä leikkikenttää että "tiian äiti ei anna mennä sen leikkimään piian luo ku sen isi on bandidos kerhossa!"

tai oma ipanas vastaa kun kysytään kylään: en voi tulla ku äiti sano että teijän isi on bandidos. niin se on vaarallista. :D :D :D :D

tuskin nuo kenenkään kotiin hyökkää mopoillaan kuitenkaan. välien selvittelyt kun tapahtuu pikkusen muualla.[/QUOTE]

Luuletko ettei kotona voi olla huumeita tai käsiaseita?

J-t harmaana
[QUOTE="vieras";23178487]Musta on täysin eri asia päästää lapsensa tietoisesti leikkimään perheeseen, jossa vanhempi/vanhemmat tekee rikoksia. Sille ei voi sitten mitään, jos ei ole tietoinen rikoksista. Olen minäkin ollut kylässä perheessä, jossa isä syyllistyi insestiin, mutta emme tietysti tienneet sitä silloin. Niin kuule luultiin tätäkin ihmistä ihan normaaliksi. Oli aina mukava kaikille eikä tehnyt minulle mitään pahaa. Silti en taatusti olisi saanut siellä olla, jos olisimme tienneet, mitä tapahtui. Eikä se liity mitenkään siihen, etten päästäisi lastani kyläilemään perheeseen, jossa tietäisin isän tekevän rikoksia.[/QUOTE]

Lapsi ei voi vanhempiaan valita ja on väärin rankaista lapsia siitä, että isä tekee rikoksia. En minäkään lastani päästäis leikkimään kotiin, jossa isä on pedofiili ja tietäisin sen. Mutta tuskinpa siellä olisi tämän perheen äiti ja lapsetkaan.... Eiköhän nämä kerholaiset sentään tee jotain ihan muuta "sivubisnestä". Myyvät huumeita ehkä joo...mutta tuskin niitäkään jokaiselle vastaantulijalle, vaan niille, jotka ovat sen tien valinneet. Ei mun tarvi sitä pelätä, että jos poikani päästäisin tuon tuntemani kerholaisen kotiin, että hän joutuis jollain tavalla vaaralle alttiiksi, hälle tuputettais huumeita tms. Eiköhän sellasesta perheestä ois lapset otettu huostaan jo ajat sitten.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23178336]Siis onko porukan mielestä ihan normaalia, että lapsi leikkii perheessä, jonka isä on paha rikollinen? :O Päästäisitte lapsen kotiin, jossa tietäisitte perheen isän olevan sotkeutunut murhiin, tappoihin, huumeisiin tms.? Jos päästää lapsensa tuollaiseen kotiin niin varmaan sitten semmonenkin koti on ihan ok missä isä on pedofiili, jos on muuten mukava...En näe eroa henkirikollisissa, pedofiileissa ja raiskaajissa.[/QUOTE]

Etkö näe eroa? Todella?

Henkirikoksella ja pedofilialla on miljoonan kilometrin ero. Aikuisen raiskaamisella ja pedofiliallakin on tapauksesta riippuen suuri tai todella suuri ero, yksityiskohtaisesti en jaksa nyt alkaa selittämään miten tuon ajattelen. Mutta oikeasti, vertaa nyt. Mies, joka on tappanut ryyppykaverinsa tai tappelun toisen osapuolen nakkikioskijonossa, tai sen sadannen tyypin joka tahtoo mennä näyttämään että "kyllä mä tolle pärjään vaikka sillä on liivit". Tällainen perus äijä kotioloissa, näet hänen käyttäytyvän lasten kanssa kivasti ja on muutenkin kohtelias ym.

Toisena tyyppinä bileiden jatkoilla itsekin, jossa kaikki 5 promillen humalassa, väkisinmakaamiseen 10v sitten syyllistynyt mies joka on nykyään pitkässä parisuhteessa ja isä. Silminnähden mukava isä, ei kouri lasten kaverien mamia ovella eikä käyttäydy muutenkaan epäilyttävästi? Kolmantena lasta seksuaalisesti hyväksikäyttänyt eli lapsen raiskannut pedofiili. Pedofilia on sairaus, pakkomielle. Ei parane ikinä. Eikö tämän kolmannen miehen hymy ovella sun lapsellesi tunnu yhtään erilaiselta kuin kahden ensimmäisen? Jos ei, niin kummallinen ajatusmaailmasi on.

Tuomita ja karttaa on tosi helppo homma, asioiden ajatteleminen laajemmin on ilmiselvästi kovin vaikeaa porukalle täällä.

"vieras"
Lapsi ei voi vanhempiaan valita ja on väärin rankaista lapsia siitä, että isä tekee rikoksia. En minäkään lastani päästäis leikkimään kotiin, jossa isä on pedofiili ja tietäisin sen. Mutta tuskinpa siellä olisi tämän perheen äiti ja lapsetkaan.... Eiköhän nämä kerholaiset sentään tee jotain ihan muuta "sivubisnestä". Myyvät huumeita ehkä joo...mutta tuskin niitäkään jokaiselle vastaantulijalle, vaan niille, jotka ovat sen tien valinneet. Ei mun tarvi sitä pelätä, että jos poikani päästäisin tuon tuntemani kerholaisen kotiin, että hän joutuis jollain tavalla vaaralle alttiiksi, hälle tuputettais huumeita tms. Eiköhän sellasesta perheestä ois lapset otettu huostaan jo ajat sitten.
Se ei ole lapsen rankaisemista, että antaisin lapseni leikkiä hänen kanssaan meillä tai ulkona.

"vieras"
Sinunkin lapsesi kasvaa ja on jossain vaiheessa siinä iässä että huumeet voivat olla ongelma.

Tämä on aivan naurettava kommentti, osa huumeiden välittäjistä siis antaa ensimmäisen annoksen ja loput sitten muut annokset tiensä valinneille... eikä ole setien syy ei...

"...vaan niille, jotka ovat sen tien valinneet."

"vieras"
[QUOTE="vieras";23178540]Etkö näe eroa? Todella?

Henkirikoksella ja pedofilialla on miljoonan kilometrin ero. Aikuisen raiskaamisella ja pedofiliallakin on tapauksesta riippuen suuri tai todella suuri ero, yksityiskohtaisesti en jaksa nyt alkaa selittämään miten tuon ajattelen. Mutta oikeasti, vertaa nyt. Mies, joka on tappanut ryyppykaverinsa tai tappelun toisen osapuolen nakkikioskijonossa, tai sen sadannen tyypin joka tahtoo mennä näyttämään että "kyllä mä tolle pärjään vaikka sillä on liivit". Tällainen perus äijä kotioloissa, näet hänen käyttäytyvän lasten kanssa kivasti ja on muutenkin kohtelias ym.

Toisena tyyppinä bileiden jatkoilla itsekin, jossa kaikki 5 promillen humalassa, väkisinmakaamiseen 10v sitten syyllistynyt mies joka on nykyään pitkässä parisuhteessa ja isä. Silminnähden mukava isä, ei kouri lasten kaverien mamia ovella eikä käyttäydy muutenkaan epäilyttävästi? Kolmantena lasta seksuaalisesti hyväksikäyttänyt eli lapsen raiskannut pedofiili. Pedofilia on sairaus, pakkomielle. Ei parane ikinä. Eikö tämän kolmannen miehen hymy ovella sun lapsellesi tunnu yhtään erilaiselta kuin kahden ensimmäisen? Jos ei, niin kummallinen ajatusmaailmasi on.

Tuomita ja karttaa on tosi helppo homma, asioiden ajatteleminen laajemmin on ilmiselvästi kovin vaikeaa porukalle täällä.[/QUOTE]

Minä en halua olla missään tekemisissä pedofiilien, raiskaajien enkä henkirikollisten kanssa. Ne teot on anteeksiantamattomia. Voin muutenkin valita seurani eikä vakavat rikokset ole ainoa asia, jota en lähelleni kaipaa. Sinä saat toki tällaisten kanssa ystävystyä ihan vapaasti. Minun lähipiiriini kuuluu vain ihmisiä ja elämää kunnioittavia tyyppejä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23178540]Etkö näe eroa? Todella?

Tuomita ja karttaa on tosi helppo homma, asioiden ajatteleminen laajemmin on ilmiselvästi kovin vaikeaa porukalle täällä.[/QUOTE]

Oikean ja väärän välillä on eroa... rikollisen ja lain mukaisen toiminnan välillä on ero... etkö itse näe mitään ongelmaa? =)

"vieras"
[QUOTE="jossukka";23178486]ja toisekseen. voi olla että sun oven takaa kuuluu pimpom ja se bandidos setä on sulta kyselemässä että mikäs se on ku teijän pikku irmeli ei voi leikkiä minun tytön kanssa. tai pojan. voipi olla että on jännä pisu housussa kun siinä selittelet että kaksplussan keskusteluissa sanoivat että voi olla vaarallista... :D :D[/QUOTE]

Miksi siinä pitäisi alleen laskea? Pitäisikö sitä setää siis pelätä? Löisikö se? Tappaisi?

juuh
[QUOTE="vieras";23178540]Mies, joka on tappanut ryyppykaverinsa tai tappelun toisen osapuolen nakkikioskijonossa, tai sen sadannen tyypin joka tahtoo mennä näyttämään että "kyllä mä tolle pärjään vaikka sillä on liivit".[/QUOTE]

aijaa, ai niin ne Bandidos-ryhmittymät onkin saanu alkunsa. joukko reppanoita, jotka on vähän nakkikiskajonossa tapelleet, ja sitä kautta syyllistyneet _vahingossa_ kuolemantuottamukseen, ovat löytäneet toisensa.

varmasti terapeuttista, kun aina liivien perusteella tunnistaa, mistä löytyy vertaistukea asiaan; pääsevät sitten terapoimaan näitä omalle kohdalleen sattuneita traagisia tapaturmia yhdessä.

ei koskaan
En ikinä päästäisi lapsiani kotiin, jossa vanhempi kuuluu bandidoseihin tms. Se lienee kaikille päivänselvää, että nuihin kerhoihin ei pääse jäseneksi, ellei tee jotain rikollista.

Sillä ei oo mitään merkitystä mulle vaikka se isipappa kotioloissa olis kuinka kiltti ja fiksu isä. Jos on tietoisesti halunnnut mukaan rikolliseen toimintaa, ei ihmisellä ole kaikki kohdillaan pääkopassa.
Mun lapsieni eikä sitä kautta myöskään mun tarvi olla missään tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa. Edes niiden lapsien kanssa.

Ja turha tulla sanomaan etteikö esim bandidos ole rikollisjärjestö. Se on.

J-t harmaana
QUOTE="vieras";23178567]Sinunkin lapsesi kasvaa ja on jossain vaiheessa siinä iässä että huumeet voivat olla ongelma.

Tämä on aivan naurettava kommentti, osa huumeiden välittäjistä siis antaa ensimmäisen annoksen ja loput sitten muut annokset tiensä valinneille... eikä ole setien syy ei...

"...vaan niille, jotka ovat sen tien valinneet."[/QUOTE]

Niistä asioista keskustellaan sitten, kun sen aika on. Mutta tosiaan, en edelleenkään pidä Bandidoksia tämän maan vaarallisimpina rikollisina. Huumeita saa muualtakin, kuin heiltä, ja omalle lapselleni aion ainakin opettaa sen, että mitään epäilyttävää ei oteta tuntemattomilta eikä välttämättä ees tutuilta. Tulevaisuus sen näyttää, meneekö oppi perille.

"jossukka"
[QUOTE="vieras";23178506]Luuletko ettei kotona voi olla huumeita tai käsiaseita?[/QUOTE]

kuules nykypäivänä ei tarvitse olla nahkaliiviä jossa lukee bandidos että on huumeita tai käsiaseita kotona. yhtä huolissaan saat olla varmasti monesta muustakin isästä jonka selässä lukee kauluspaidassa dressman. ollaan 2000-luvulla, ulkonakö ei kerro mitä kotona tapahtuu. eiköhän tämä bandidos isikin rakasta omaa lastaan ja jättää pyssyt kerholleen. tuskin on sen kummallisempi isi kun omankaan lapsesi isukka..

mut kannattaa se miettiä miten lasten sosiaaliseen elämään sotkeutuu. voihan sitä sanoa että jos on muita kamuja niin on ennemin niiden kanssa. ei se oo sen ipanan vika että isi on bandidos.
miksi lapsi pitää jättää ilamn kamuja isin takia? :(

"jossukka"
[QUOTE="vieras";23178584]Miksi siinä pitäisi alleen laskea? Pitäisikö sitä setää siis pelätä? Löisikö se? Tappaisi?[/QUOTE]

no ohan tämä irma jo ihan kusisukassa pelkästään siitä että lapsen kaverin isi on bandidos... uskonpa että se jännä pisu on housussa siitä ovikellon soitostakin.

"vieras"
aijaa, ai niin ne Bandidos-ryhmittymät onkin saanu alkunsa. joukko reppanoita, jotka on vähän nakkikiskajonossa tapelleet, ja sitä kautta syyllistyneet _vahingossa_ kuolemantuottamukseen, ovat löytäneet toisensa.

varmasti terapeuttista, kun aina liivien perusteella tunnistaa, mistä löytyy vertaistukea asiaan; pääsevät sitten terapoimaan näitä omalle kohdalleen sattuneita traagisia tapaturmia yhdessä.
No ei kai sentään. ;) Mutta moni ihminen on tehnyt tuollaisiakin tekoja. En mä ole mikään siitä tuomitsemaan. Tuskin sä jonkun yksittäisen jäsenen rikoshistoriaa edes kehtaisit kysyä, että voisit tuumia mahtuuko se sun käsitykseesi sopivasta lapsesi ystävän vanhemmasta? Naurattaa ajatuskin: ai synttärikutsu teiltä? no näytäpä jaska se sun rikosrekisteri niin me matin kanssa mietitään asiaa iltakahvilla. :D :D

Satun vain henk.koht tietämään että jos nuo ihmiset tekevät laittomuuksia JA ovat perheellisiä, 90% näistä ei ikinä, koskaan eikä milloinkaan sotke perhettään tai omaa kotiaan niihin hommiin. Omaan myös (lasteni onneksi?) sen verran hyvän ihmistuntemuksen että erotan sopimattomat kyläilypaikat ilman liivejäkin. Sitä kutsutaan elämänkokemukseksi. Tiilitalo-tilintarkastajaperheissä sitä vasta tapahtuukin kamalia, usko pois.

Jollekin kommentoijalle; olen jo työni kautta pakotettu sujuvaan ja tuomitsemattomaan kanssakäymiseen myös noita sun mainitsemia anteeksiantamattomia rikoksia tehneiden kanssa. Mutta eihän minun tehtäväni olekaan armahtaa tai anteeksi antaa? Saati tuomita.

"vieras"
[QUOTE="jossukka";23178626]kuules nykypäivänä ei tarvitse olla nahkaliiviä jossa lukee bandidos että on huumeita tai käsiaseita kotona. yhtä huolissaan saat olla varmasti monesta muustakin isästä jonka selässä lukee kauluspaidassa dressman. ollaan 2000-luvulla, ulkonakö ei kerro mitä kotona tapahtuu. eiköhän tämä bandidos isikin rakasta omaa lastaan ja jättää pyssyt kerholleen. tuskin on sen kummallisempi isi kun omankaan lapsesi isukka..

mut kannattaa se miettiä miten lasten sosiaaliseen elämään sotkeutuu. voihan sitä sanoa että jos on muita kamuja niin on ennemin niiden kanssa. ei se oo sen ipanan vika että isi on bandidos.
miksi lapsi pitää jättää ilamn kamuja isin takia? :([/QUOTE]

Lapsen isä on itse ihan vapaaehtoisesti "harrastuksensa" valinnut, samoin nainen puolisonsa... kannttaisi hieman miettiä millaisia ongelmia tuollainen "harrastus" tuo mukanaan... suurin osa ihmistä ei arvosta rikollista toimintaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23178646]No ei kai sentään. ;) Mutta moni ihminen on tehnyt tuollaisiakin tekoja. En mä ole mikään siitä tuomitsemaan. Tuskin sä jonkun yksittäisen jäsenen rikoshistoriaa edes kehtaisit kysyä, että voisit tuumia mahtuuko se sun käsitykseesi sopivasta lapsesi ystävän vanhemmasta? Naurattaa ajatuskin: ai synttärikutsu teiltä? no näytäpä jaska se sun rikosrekisteri niin me matin kanssa mietitään asiaa iltakahvilla. :D :D

Satun vain henk.koht tietämään että jos nuo ihmiset tekevät laittomuuksia JA ovat perheellisiä, 90% näistä ei ikinä, koskaan eikä milloinkaan sotke perhettään tai omaa kotiaan niihin hommiin. Omaan myös (lasteni onneksi?) sen verran hyvän ihmistuntemuksen että erotan sopimattomat kyläilypaikat ilman liivejäkin. Sitä kutsutaan elämänkokemukseksi. Tiilitalo-tilintarkastajaperheissä sitä vasta tapahtuukin kamalia, usko pois.

Jollekin kommentoijalle; olen jo työni kautta pakotettu sujuvaan ja tuomitsemattomaan kanssakäymiseen myös noita sun mainitsemia anteeksiantamattomia rikoksia tehneiden kanssa. Mutta eihän minun tehtäväni olekaan armahtaa tai anteeksi antaa? Saati tuomita.[/QUOTE]

Se että sinä olet työsi puolesta pakotettu olemaan tekemisissä rikollisten kanssa ei tarkoita sitä, että myös vapaa-ajalla ihmisten pitäisi heidän kanssaan aikaansa viettää.

Yhteistyössä