Päästäisitkö lapsesi leikkimään kotiin jossa perheen isä kuuluu Bandidos moottoripyöräkerhoon?

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
"jossukka"
[QUOTE="vieras";23178657]Lapsen isä on itse ihan vapaaehtoisesti "harrastuksensa" valinnut, samoin nainen puolisonsa... kannttaisi hieman miettiä millaisia ongelmia tuollainen "harrastus" tuo mukanaan... suurin osa ihmistä ei arvosta rikollista toimintaa.[/QUOTE]

totta. on vaan aika kurjaa että pieni lapsi kärsii äitinsä ja isänsä jutuista.

mutta on se vaan niin että kauluspaidassa voi lukea se dressmann ihan yhtä hyvin kuin nahkaliivissä bandidos ja voipi olla järjestäytyneen rikollisen ammattikuntaa... mistään et voi olla varma.

niiin
[QUOTE="jossukka";23178697]totta. on vaan aika kurjaa että pieni lapsi kärsii äitinsä ja isänsä jutuista.

mutta on se vaan niin että kauluspaidassa voi lukea se dressmann ihan yhtä hyvin kuin nahkaliivissä bandidos ja voipi olla järjestäytyneen rikollisen ammattikuntaa... mistään et voi olla varma.[/QUOTE]

Se jonka kuteissa lukee bandidos, tuo itse kaikkien tietoon olevansa rikollinen. Tuollaisen henkilön kierrän silloin kaukaa .

Välttäisin myös sitä dresman sälliä, jos tietäisin sen olevan rikollinen.

"niinpä"
eihän sitä tiedä mitä kenenkin isät tai äidit puuhailee... eipä useimmistä näy päälle vaikka olisivat kuinka rikollisia... tai hakkaisivat illat pitkät toisiaan... tai harrastaisivat henkistä väkivaltaa...

minun lapseni käy kyseiseen porukkaan kuuluvassa perheessä leikkimässä. ovat luokkakavereita. ihan normaalia elämää viettävät ainakin kotioloissa.

juuh
[QUOTE="vieras";23178646]No ei kai sentään. ;) Mutta moni ihminen on tehnyt tuollaisiakin tekoja. En mä ole mikään siitä tuomitsemaan. Tuskin sä jonkun yksittäisen jäsenen rikoshistoriaa edes kehtaisit kysyä, että voisit tuumia mahtuuko se sun käsitykseesi sopivasta lapsesi ystävän vanhemmasta? Naurattaa ajatuskin: ai synttärikutsu teiltä? no näytäpä jaska se sun rikosrekisteri niin me matin kanssa mietitään asiaa iltakahvilla. :D :D
[/QUOTE]

miksi minun pitäisi jonkun yksittäisen jäsenen rikoshistoriaa kysyä, mitä minä sillä tiedolla tekisin?

en ole tässä ketään ihmisenä tuomitsemassa, kuten jo aiemminkin kirjoitin. sen sijaan, jos ihminen on tehnyt tietoisen valinnan kuulua rikolliseen järjestöön, on kyse edelleenkin teoista, ja aktiivisesta halusta toimia lainvastaisesti. rikollinen elämäntapa tuo mukanaan sellaisia lieveilmiöitä, joihin en lastani halua ehdoin tahdoin sotkea, olkoonkin, että näitä samoja asioista voi joutua kohtaamaan missä vaan.

ja väännetään vielä rautalangasta: vaikka ihminen ei olisi syyllistynyt henkirikokseen, tai edes mihinkään lievään rikokseen, niin kuulumalla esim Bandidoksiin hänellä on kuitenkiin selkeä halu olla osallisena ryhmää, joka yleisesti tiedetään ja mielletään rikolliseksi. näin ollen hän on tehnyt itse myös tietoisen valinnan profiloitua rikolliseksi, oli asian todenperäisyyden laita niin tai näin.

[QUOTE="mie";23171676]No ei tuollaiset varmaan pelkääkään mitään jos kokoajan pyörii rikolliset nurkissa. Kai siihenkin tottuu ja alkaa sellainen elämäntapa tuntua normaalilta.[/QUOTE]

Niin no, rikollisia on montaa eri laatua, monestakin asiasta voi istua linnassa. Nii ja jos et tiennyt, nii Daltonin veljekset ei oo tehny rikoksia enää toviin jos toiseenkaan, Lasse on ollu viimitteeks istumassa ja aikaa on 5 vuotta ainakin. Mitä mun pitäis pelätä näissä ihmisissä? Että ne ryöstää mein lompakot ku ne käy kahvilla? Jokainen on oman tiensä valinnut, jotkut jopa katuvat tekojaan ja siinä vaiheessa ku on tuomionsa kärsiny nii on vapaa mies, tuskin kukaan suakaan tuomitsee sen perusteella mitä sä teit esim. 10 vuotta sitten ja se nyt on aika nykypäivää, että suurinosa ihmisistä on jossain vaiheessa elämäänsä näpistänyt jotakin, eli kaikki on sitte niitä vaarallisia rikollisia, jotka on joskus kioskilta nyysinyt karkin? entäs ne jotka on saanut väärin rahasta takasin eikä oo ilmottanu et sai liikaa? varastamistahan sekin on...

"höh"
[QUOTE="jossukka";23178697]totta. on vaan aika kurjaa että pieni lapsi kärsii äitinsä ja isänsä jutuista.

mutta on se vaan niin että kauluspaidassa voi lukea se dressmann ihan yhtä hyvin kuin nahkaliivissä bandidos ja voipi olla järjestäytyneen rikollisen ammattikuntaa... mistään et voi olla varma.[/QUOTE]

niin onkin kurjaa, ja se on sen faijan vika eikä meidän muiden, haloo..!?
jos välittäs laopsestaan lopettas moiset hommat..

"vieras"
[QUOTE="vesimeloni";23150116]Eipä kestä. :) Jokainen tietenkin tyylillään ja ei kai meistä kukaan koskaan voi täysin 100% lapsiaan maailman pahuudelta suojella. Mutta en minäkään tietentahtoen halua lapsiani paikkaan, jossa tiedän olevan huumeita tai on olemassa pienikin riski siitä, että joku paukkaa aseen kanssa paikalle.

Ja jollekin epäilijälle: Kyllä, osa niistä kerholaisista käy ihan normisti päivätöissä.

Ja nimim. EI TODELLAKAAN on oikeassa siinä, että Bandidoksen jäseneksi ei todellakaan pääse, ellei ole tehnyt jotain rikollista. Jo "pikkurikokset" riittää jonkinlaiseen jäsenyyteen, "kunniajäseneksi" (tai mikä lienee oikea nimitys) päästäkseen tarvitsee oikeasti tappaa joku. Ja tämän on kertonut siis minulle se läheiseni, joka bandidokseen kuului. Hän ei henkirikosta suostunut tekemään, siinä yksi syy, miksi erosi kerhosta. Muitakin syitä oli, eikä hän ole eroamistaan katunut.[/QUOTE]

tää on nyt kyllä 100 varmasti täyttä paskaa.. sorry.. aaaahahahahahha .. vai että henkirikosta ylipäätään rikosta edellytetään.. en voi kun nauraa näille tietäväisille

"vaimo"
onpa taas ketju. mä päästäsin kyllä lapseni leikkimään. ei lapsi ole sen bandiitti isän kanssa leikkimään menossa.. meillä kyllä käy kotona myös lapsia leikkimässä vaikka mieheni kantaakin "pahamaineisia" liivejä..

Yks isä vaan
Kun katson omia pieniä tyttöjä ja tosiaan mitä pahaa maailmassa on niin en sitä riskiä tietoisesti kasvattaisi koska niitä pahoja sattuu lapsille muutenkin että oikein tyrkytetään.
Sorry MP jengiläiset, olette imagonne valinneet, ei voi poimia rusinoita pullasta ettei tule myös ne kivet mukana. Samaa mieltä ku aikaisemmin että kun ollaan niin kovaa ja rikollista niin saapi olla ilman minua ja lapsiani. En siis todellakaan päästä lapsiani ikinä rikollisten lähelle. Joo joo kaikista ei näe mutta ne jotka tietää niin se on hyvästi.

Rikollinen on sovittanut rikoksensa vankilasta päästyään mutta kuten se surullinen McDonalds ampuminen osoitti niin se seuraavia uhreja paljoa lohduta .... Surullista tietty niiden kohdalla jotka ovat siitä jotain oppineet ja kunnostautuneet mutta lapsieni kohdalla riskiä en ota.

"bella"
No huh huh mitä tarinaa =) Minä päästäisin lapseni leikkimään.... Eihän se isä ole sen kummempi ihminen, kun muutkaan ihmiset vaikka kuuluukin kerhoon. Kerhotoiminta on täysin eriasia, kun perhe... Perhettä ei sekoiteta kerhon tuomiin juttuihin ja toisinpäin. Itse tiedän henkilökohtaisesti yhden bandiitin ja hän on tosi reilu ja mukava. Kerholaiset eivät koskaan tekisi naiselle tai lapselle tai oikeastaan naisille tai lapsille mitään pahaa. Erimielisyydet ovat aina miesten välisiä juttuja. Minä henkilökohtaisesti tunnen itseni erittäin turvalliseksi siksi, että tunnen kyseisen ihmisen ja kertaakaa en ole nähnyt tämän 10 vuoden tuntemisen aikana, että olisi tehnyt yhtäkään rikosta... Järki käteen ihmiset

^^
Sori, en jaksa lukea koko ketjua.. Miks en antais??? Ne on ihan normaalia porukkaa, käy normaalisti töissä ym.. Niillä on vain sivu "harrastus".. Ja kyllä, tunnen montakin Bambia... :)

[QUOTE="bella";24275065]No huh huh mitä tarinaa =) Minä päästäisin lapseni leikkimään.... Eihän se isä ole sen kummempi ihminen, kun muutkaan ihmiset vaikka kuuluukin kerhoon. Kerhotoiminta on täysin eriasia, kun perhe... Perhettä ei sekoiteta kerhon tuomiin juttuihin ja toisinpäin. Itse tiedän henkilökohtaisesti yhden bandiitin ja hän on tosi reilu ja mukava. Kerholaiset eivät koskaan tekisi naiselle tai lapselle tai oikeastaan naisille tai lapsille mitään pahaa. Erimielisyydet ovat aina miesten välisiä juttuja. Minä henkilökohtaisesti tunnen itseni erittäin turvalliseksi siksi, että tunnen kyseisen ihmisen ja kertaakaa en ole nähnyt tämän 10 vuoden tuntemisen aikana, että olisi tehnyt yhtäkään rikosta... Järki käteen ihmiset[/QUOTE]

Näin juuri :) !!

Itse päästäisin...

( ja eihän se lapsi voi valita vanhempiensa kulkemia polkuja,joten miksi lapselta kiellettäisi kaverit kyseisen asian takia )

"vieras"
Ketjua sen enempää lukematta: en todellakaan, sen verran rikollista ja etovaa se elämäntapa on. Ainakin yksi kommentti osui silmään, jossa sanottiin ettei jengiläiset tee mitään naisille ja lapsille. Ehkä ei lapsille, mutta tosiäijälle akka on vain raiskattavaa omaisuutta.

Yks isä vaan
Kun näkyy MP ihailijoiden pointin hahmottaminen vaikeaa niin yksinkertaisestaan mitä voisi sattua, kuvitteellinen tässä mutta iskuja tapahtuu jengiläisten ympärillä:

1) Isi on Bandidos
2) Isi on pottuillut väärille tyypeille
3) Sun lapses leikki Bandidos isin kotona kun joku toinen hänelle suuttunut tekee "iskun" kotiin
4) Sun lapses saa luodin päähän joka oli tarkoitettu Bandidos isille

Kyllä:
1) Bandidos isi EI ole vastuussa sun kuolleesta lapsesta
2) Bandidos isin omat lapset EI ole vastuussa sun kuolleesta lapsesta
3) Sun omat lapset EI ollut vastuussa kun menivät sinne leikkimään
4) Kyllä Bandidos isi on mukava vieläkin vaikka sun lapses kuoli
5) Ja kyllä varmaan se kostaa sun lapses puolesta JEE

Mutta sun lapses on edelleen kuollut ....

MUTTA SINÄ PÄÄSTIT!

Faktaa on että noille sattuu ja tapahtuu kaikenlaista mikä on kaiken moraalin alapuolella, kaikkia tapetaan niin naisia ja lapsia

Edelleen korostan että nyt on kyse henkilöistä jotka kuuluvat MP jengiin. Totta on varmaan että osa on kunnollisia, osa huonoja ja osa rikollisia. Mutta miksi lähtee valkkaamaan kun ei ne poliisitkaan niistä ota selvää mihin leiriin ne kuuluu niin miten minä sitten.

"vieras"
Päästäisin, toki.
(Nyt alkoi mietityttää että päästääkö kukaan lapsiaan enää meille kun huomaavat kukkahattuäidit että meillä on pihassa ihan väärän merkkinen pyörä. Ja kyllä, harkitsen jopa kerhoon liittymistä.)

Yks isä vaan
Ja tuossa on faktaa, ei niin fiktiota:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2002/02/101261/kahdelle-bandidos-jasenelle-murhasyyte

Kahdelle moottoripyöräjengi Bandidosin jäsenelle luettiin murhasyyte entisen Bandidos-presidentin surmaamisesta. Marko Hirsma ammuttiin kotinsa parkkipaikalle Helsingissä 20. lokakuuta 2001 hänen vaimonsa ja lapsensa silmien edessä. Myös vaimo ja lapsi olivat syyttäjän mukaan tulilinjalla, mutta heihin ei kuitenkaan osunut. Syytetyt kiistivät murhasyytteen.

...
Sen jälkeen jengi oli kohdistanut Hirsmaan ja hänen perheeseensä väkivalta- ja muita rikoksia.
...
Lisää tuohon hieman fiktiota:

Myös vaimo ja lapsi olivat syyttäjän mukaan tulilinjalla kuten heidän mukaan olleet naapurin lapset, mutta heihin ei kuitenkaan osunut

-> Luulis tuossa vaiheessa jo hieman harmittavan kun päästin leikkimään
-> niin näkyy jättävän lapset rauhaan

On se niin kivaa kun pystyy ihanteellisesti elämään ettei isin tekemiset vaikuta koko perheeseen ....

jessejamesi
Kuulkaas äidit, kannattaa vähän miettiä mitä kirjottelette täällä. Kyseisessä kerhossa ketään ei pyydetä tai pakoteta mihinkään laittomaan. Kyseinen kerho ei omista tai myy huumeita. Ja vaikka kyseessä onkin prosenttijengi mikä täyttää suomessa rikollisjärjestön tunnusmerkit, ei tarkoita sitä että ihmiset olisivat rikollisia. Kysehän on vai etteivät kunnioita valtion lakeja ja tuohan on vain ajattelutapa. Virheet ja rikokset tehdään yksilöinä niinkuin muutkin rikolliset. Eihän kaikki mustalaisetkaan varastele vaikka samoin pukeutuvat, siinä vaan leimataan kyseinen ryhmä. Kerhon jäsenet ei tuomitse toisten kerholaisten rikoksia ja antaa myös turvaa esim vankilasta päässeelle ihmiselle kun kaikki ovat tasa-arvoisia eikä tuomita siitä mitä on tullut tehtyä. Ainut kerhon laittomuus oli tuo salakapakka bisnes. Asiakkaita ei kerätä kadulta vaan ovat aina jäsenten ystäviä. Alaikäisiä ei päästetä ollenkaan bileisiin ja ainut mikä kärsii on valtio joka ei saa verorahojaan alkoholimyynnistä. Eikä tuo salakapakka ole mikään suuri rikos. Tiedän useita kerhoja ja klubeja missä samanlaista toimintaa et saa ostaa sen kaljan eurolla tai parilla. Kenestäkään ei ole vaaraa siviileille jollei itse ole kussut omaa tilnettaan. Media kertoo mitä kertooja suurentelee noita juttuja aina. Kulissien takaa löytyy mukavia ja rakastavia ihmisiä jotka pitää hauskaa ja käy ajelemassa ympäriämpäri..

Yhteistyössä