Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huhhuh";23145830]Kuten sanottu, lapset tahtoo paljon asioita jotka ei ole hyväksi. Tässä vaiheessa on vanhemman tehtävä katsoa ettei lapsi tee itsestään pilkankohdetta.[/QUOTE]

Siis miten joku voi ajatella näin hullusti? Mielestäsi siis on ihan ok, että lapsi huitoo veitsellä toista lasta, jos tämä toinen lapsi on tieten tahtoisesti asettanut itsensä pilkalle alttiiksi?

Täällä oikeasti liikkuu kyllä niin hullua porukkaa, että oksat pois. miten jollekulle tulee edes mieleen puolustella jotain lasta, joka on niin sairas, että puukottaa toista? Oletteko te kaikki jotain heimoveljiä, joille tuo puukoilla asioiden ratkaisu on ihan arkipäiväistä ja hyväksyttävää?

Vai olisko vanhemien tehtävä katsoa että toisia ei kohdella väkivaltasesti ja kiusata?

Kun se vanhempi ei voi siellä koulussa kulkea perässä eikä tarhassakaan. Tottakai jokainen vanhempi yrittää opettaa lapselleen ettei ketään kiusattaisi, vaan mahdotontapa se on, kuten tässäkin ketjussa on nähty.

Ne jotka aluperin ensimmäisenä kuulutti kiusaamattomuutta ja suvaitsevaisuutta ovatkin jo aikasen äkäisiä kommenteissaan.

[QUOTE="vieras";23145832]Huhhuh on joku punaniska perähikiältä joka ois halunnu mennä amikseen autopuolelle,mutta isukki pakotti lypsylle ja äitykän kanssa mattoja kutomaan. Jos on lusikalla annettu,ei voi kauhalla vaatia. Joillekin nyt vaan on niin kamalan vaikeeta ymmärtää että jotkut ihmiset on kasvatettu niin että he saavat olla omia itsejään pelkäämättä joutuvansa tapetuksi. Mutta muista sä ap julistaa pojilles tätä ilosanomaa,että jos ei mopo kulje eikä etelävaltioiden lippu heilu,niin turpaan tulee.[/QUOTE]

Aivan! Saman suuntaisia ajatuksia minulle heräsi, mutten osannut pukea sanoiksi yhtä hyvin.

[QUOTE="huhhuh";23145793]Hakemalla hait ja hait ja löysit 4 pinkkiä vaatetta, joista alusvaatteita? Ja sekö on se laaja skaala ja hip ja pop? Uusin muoti? :D[/QUOTE]

Mä en käynyt kuin kahdella sivustolla ja heti lävähti vaikka kuinka monta pojille tehtyä pinkkiä vaatetta. Väitätkö ettei lindex ja henkkamaukka edusta aika laajalti mukeloiden vaatteita luokassa edulliset kuteet? Väitäkö että nämä vaatefirmat eivät pyri ottamaan valikoimiin trendikkäitä vaatteita? Kansainv

Mutta enhän minä tiedä, mistä alakoululaisten vaatteet ostetaan. Kertokaa minulle... Auts, espritilläkin on pinkkejä poikien vaatteita Esprit Online-Shop Suomi Tosin nimi on "spicy red" tai "junk red"

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="huhhuh";23144644]Pikkupoikaa puukotettiin vaaleanpunaisten vaatteiden takia | Perhe | Iltalehti.fi

Oikeasti. Mitä liikkuu vanhempien mielessä jotka kasvattavat lapset sukupuolettomiksi, käyttämään vaaleanpunaisia vaatteita ja tanssimaan balettia jos kyseessä on poika????

Miten palstan äidit, jotka myöntävät ostavansa pojilleen vaatteet tyttöjen osastolta, ja antavat pitää kotona mekkoja aikovat estää tämän kaltaiset tapahtumat? Kun kiusaustahan siitä seuraaa, ilman muuta.[/QUOTE]

Mitä liikkuu ihmisen mielessä, joka tällaisen uutisen kuultuaan vielä kääntää syyn viattomiin osapuoliin?

[QUOTE="huhhuh";23144703]No eihän tää oo paska provo. Oikeasti tapahtunut näin, siksi kysyinkin miten aiotte estää tällaista tapahtumasta omalle pojallenne jolla on ne vaaleenpunaset paidat ja tyttöjen housut?

Onko itua asettaa lapsi tietentahtoen kiusauksen kohteeksi?[/QUOTE]

minä en sellaisia osta, mutta jos lapseni haluaisi mekkoa pitää ni siitä vaan.

mitä liikkuu niiden suvaitsemattomien vanhempien päässä jotka pienestä pitaän opettavat lapset suvaitsemattomiksi? sillä vanhemmiltahan se roolimalli tulee. itseäni ärsyttä äse että lapsi muuttui eskari aikana suvaitsevasta suvaitsemattomaksi koska kaikki pojat tietty oli sellaisia

[QUOTE="Rumpnisse";23145900]Aivan! Saman suuntaisia ajatuksia minulle heräsi, mutten osannut pukea sanoiksi yhtä hyvin.[/QUOTE]

Niin, eli loppujen lopuksi tekee mieli kuitenkin hiukan vittuilla ja tehdä väärin, eikö? :D

Ahaa... Kotona saa olla oma itsensä pelkäämättä saako puukosta, mutta lapset pitää kouluttaa olemaan varuillaan ulkomaailmassa, koska väkivalta saattaa yllättää, jos on erilainen ja poika pukee päällensä pinkin paidan??

Eli tuossa uutisessa kiusausta kohdanneen lapsen vanhemmat on nyt toiminu väärin, koska eivät ole opettanu lastansa siihen, että kodin ulkopuolella on väkivaltaa, joka saattaa kohdistua juuri tähän kyseiseen lapseen.

Noin niinku kärjistettynä.

Ei vaan, nimenomaan, kuten huhhuh ilmaisi, vanhemman tehtävä on "tuupata" lasta oikeaan suuntaan kehityksessä. Lapselle ei tarvitse näyttää maailman kaikkea pahuutta vaan häntä voi hienovaraisesti suojella siltä. Lapsikin saa olla onnellisen tietämätön lapsi vähän pidempään, kun ei tarvitse tulla kiusatuksi/pahoinpidellyksi tällaisten pikkuasiaoiden vuoksi.

[QUOTE="huhhuh";23145870]Katsos vain, hienostihan se kiusaamisen alkeet tulee sieltäkin. Valitettavasti pilkka vaan ei osu oikein kohdallee, joten nyt kannattas keksiä jotakin muuta kun pieleen osuvat maanosat ;)[/QUOTE]

No eihän sun juttuihin oikein muuten voi edes vastata ;) Kyllä mä aikuiselle ihmiselle voin sanoa suoraan että olet idiootti ja että sun ajatusmaailmasi on todella vajaa ja arvot kyseenalaiset. Muutenkin ihmiset jotka puolustavat lasten kiusaajia ja homottelevat eskari-ikäisiä lapsia,ovat kuvottavia. Mee hoitoon ja paranna traumas,toivottavasti noista pinkkiin pukeutuvista pikkupojista kasvaa eheämpiä ihmisiä kuin sinä. Ja aika suurella todennäköisyydellä kasvaakin. Katsos kun on eri asia haistattaa vitut tollasella mulkerolla,kuin käydä viattomien lasten kimppuun.

[QUOTE="kahden äiti";23145957]No, ei. Vaan raiskaus on tuomittavaa, mutta nainen on myös osasyyllinen tapahtuneeseen.[/QUOTE]

:OOletko oikeasti tuota mieltä vai oliko tämä provo?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23145890:
Itse voin kyllä lapseni kasvattaa suvaitsevaisiksi mutta jos idiootti kasvattaa lapsestaan kaltaisensa niin en minä sille mitään voi mutta en minä myöskään tieten aseta lapsiani tällaisten saaliiksi.

Just näin!

Joo joo, siis on AIVAN ERI ASIA, OLETTAA että juntti perähikiältä on dorka, kun OLETTAA että pinkkiin pukeutunut balleriina poika on hintinalku.

Hetkinen. Eikös tässä nyt kuitenkin kivitetä kiusaavia lapsia OLETUSTEN tekemisestä, juuri samasta asiasta, jota SUURIN OSA tässä ketjussa harrastaa?

Te OLETATTE että minä olen kieroon kasvanut, kun taas ne lapset OLETTAA että on ookoo kiusata erilaisista ajatuksista ja vaatteista.

Että jatkakaapa vaan sitä opetustyötä kotonanne. Lämpimästi suosittelen kuitenkin että ota oksa pois ensin omasta silmästäsi. Ja sitten vasta siitä lapsen silmästä.

Ja sillävälin, minä en anna toisille lapsille yhtään ylimääräistä syytä kiusata omia lapsiani, jos minulla jokin valta siihen on vaikuttaa. Mutta toki, tehkääpä te juuri kuten haluatte :)

[QUOTE="Kenguru";23145970]:OOletko oikeasti tuota mieltä vai oliko tämä provo?[/QUOTE]

Tietenkin olen! Sunko mielestä sitten on soveliasta kulkea julkisilla paikoilla v**tu vilkkuen?!

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju Näytä viesti
Eli raiskaus on sallittu jos naisella on paljastavat vaatteet?

[QUOTE="kahden äiti";23145957]No, ei. Vaan raiskaus on tuomittavaa, mutta nainen on myös osasyyllinen tapahtuneeseen.[/QUOTE]

Siis oikeasti. Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun aina välillä tajuaa, miten yksinkertaisten ja typerien ihmisten kanssa tämän maapallon joutuu jakamaan.
Meinaatko todella toitottaa omalle lapsellesi, jos hänet raiskataan joskus, että no oliko sinulla liian lyhyt hame vai liian tiukka pusero.

[QUOTE="vieras";23145942]No eihän sun juttuihin oikein muuten voi edes vastata ;) Kyllä mä aikuiselle ihmiselle voin sanoa suoraan että olet idiootti ja että sun ajatusmaailmasi on todella vajaa ja arvot kyseenalaiset. Muutenkin ihmiset jotka puolustavat lasten kiusaajia ja homottelevat eskari-ikäisiä lapsia,ovat kuvottavia. Mee hoitoon ja paranna traumas,toivottavasti noista pinkkiin pukeutuvista pikkupojista kasvaa eheämpiä ihmisiä kuin sinä. Ja aika suurella todennäköisyydellä kasvaakin. Katsos kun on eri asia haistattaa vitut tollasella mulkerolla,kuin käydä viattomien lasten kimppuun.[/QUOTE]

Niin. Tuotapa juuri tarkoitin. Sinä voit pitää minua mulkerona, kun taas ne lapset siellä eskarissa voivat pitää sitä pinkkiä poikaa mulkerona. Totta tai ei.

Ja sitten kun verenkiehumiseltasi ehdit, en syyttänyt lapsia missään vaiheessa vaan niitä vanhempia jotka tekevät tämän kiusaamisen mahdolliseksi.

Ja kun niillä lapsilla se sanansäilä ei ole niin vahva kuin aikuisilla, se fyysinen toiminta on sitten se seuraava askel.

[QUOTE="kahden äiti";23146006]Tietenkin olen! Sunko mielestä sitten on soveliasta kulkea julkisilla paikoilla v**tu vilkkuen?![/QUOTE]

Tuollaista V**tu vilkkuen kulkevaa en kyllä ole vielä nähnytkään, mutta ei olisi minunkaan mielestä soveliasta. mutta silti se ei mitenkään oikeuta raiskaukseen, tai nainen ole osasyyllinen siihen.

Muuten minulle ei ole mitään väliä sillä minkälaisissa vaatteissa ihmiset kulkevat. Kunhan on tosiaan ne sukupuolielimet piilossa. Johan sen lakikin määrää, joten siitä ei minun onneksi tarvitse huolehtia.

[QUOTE="madame";23145916]mitä liikkuu niiden suvaitsemattomien vanhempien päässä jotka pienestä pitaän opettavat lapset suvaitsemattomiksi? sillä vanhemmiltahan se roolimalli tulee. itseäni ärsyttä äse että lapsi muuttui eskari aikana suvaitsevasta suvaitsemattomaksi koska kaikki pojat tietty oli sellaisia[/QUOTE]
No kerro meille mitä sellaisen päässä liikkuu. Sinunhan pitäisi se tietää koska oma lapsesi on suvaitsematon koska et kasvattanut ja opastanut lastasi olemaan valtavirrasta poiketen suvaitsevainen.

Meidän esikoisen ollessa eskarissa, oli ryhmässä myös eräs tyttö jolla on jonkilainen kehitysviivästymä. Tuo lapsi jätettiin leikkien ulkopuolelle ja oma tyttäremme oli lähdössä tähän syrjimiseen mukaan. Asiaan kuitenkin puututtiin välittömästi keskustelemalla ja tyttäremme ymmärsi asian. Hän oli sittemmin tuon tytön harvoja leikkikavereita.

[QUOTE="huhhuh";23144703]No eihän tää oo paska provo. Oikeasti tapahtunut näin, siksi kysyinkin miten aiotte estää tällaista tapahtumasta omalle pojallenne jolla on ne vaaleenpunaset paidat ja tyttöjen housut?

Meidän koulussa pojilla on vaaleanpunaisia kauluspaitoja ja teeppareita. Oma poikani on mennyt kouluun sambapäähine päässäkin ja kunnioitus häntä kohtaan senkuin vain on kasvanut.
Minusta taas alkaa olla erittäin typerää, että edelleenkään miehet/pojat eivät saisi pukeutua niinkuin haluavat.

[QUOTE="kahden äiti";23146006]Tietenkin olen! Sunko mielestä sitten on soveliasta kulkea julkisilla paikoilla v**tu vilkkuen?![/QUOTE]

Pakko vielä lisätä, että tuolla logiikallasi raiskaukset esim. yleisissä yhteisissä saunoissa olis oikeutettuja. Esim. turkkilaiset saunathan ovat sellaisia joissa kummatkin sukupuolet ovat ilki alasti, välissä vain vähän höyryä, eli ei rihman kiertämää.

[QUOTE="Kenguru";23146138]Pakko vielä lisätä, että tuolla logiikallasi raiskaukset esim. yleisissä yhteisissä saunoissa olis oikeutettuja. Esim. turkkilaiset saunathan ovat sellaisia joissa kummatkin sukupuolet ovat ilki alasti, välissä vain vähän höyryä, eli ei rihman kiertämää.[/QUOTE]

Ai niin, ja entäs uimarannat? Raiskaukset sallittuja? Tuskin kukaan näkemäsi niin vähissä vaatteissa kadulla kulkeekaan.

Mitä jos muuttaisit omaa asennettasi, ennen kuin SUN lapset puukottaa muita vaan siksi, että niillä on eri värinen paita päällä?
Tyhmän ihmisen tunnistaa siitä, ettei hän näe omaa tyhmyyttään.

Yhteistyössä