Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23146096:
No kerro meille mitä sellaisen päässä liikkuu. Sinunhan pitäisi se tietää koska oma lapsesi on suvaitsematon koska et kasvattanut ja opastanut lastasi olemaan valtavirrasta poiketen suvaitsevainen.

Meidän esikoisen ollessa eskarissa, oli ryhmässä myös eräs tyttö jolla on jonkilainen kehitysviivästymä. Tuo lapsi jätettiin leikkien ulkopuolelle ja oma tyttäremme oli lähdössä tähän syrjimiseen mukaan. Asiaan kuitenkin puututtiin välittömästi keskustelemalla ja tyttäremme ymmärsi asian. Hän oli sittemmin tuon tytön harvoja leikkikavereita.

Sama juttu meillä, eli kun lapset kertoivat koulukiusaamisesta, niin teimme selväksi, että he eivät saa osallistua sellaiseen, ja tuloksena lapsi ilmoitti itse siitä eteenpäin. Onneksi asiaan lopulta puututtiin opettajienkin taholta.
Ollaan useasti käyty läpi sitä, miltä tuntuu olla kiusattavana, ja miten kaikki erilaisuus on o.k, ettei ole ketään kellä on oikeutta määritellä minkä näköisenä toinen saa kulkea, ja ketään ei saa kiusata mistään.
 
Kauhea tapaus, vaikka itse en poikiani tyttömäsiin kuteisiin pue niin en kyllä antaisi heidän kiusata ketään vaikkapa ois prinsessa puvussa joku pikkumies lähtenyt liikenteeseen..Lapsille pitää opettaa pienestä lähtien että jokainen saa olla sellainen kuin on ja erillaisuutta saa olla. Meillä pojat pukeutuu ja harrastaa hyvin "poikamaisia" juttuja mutta minä äiti olin pienenä hyvin poikamainen ja ei kukaan koskaan sen takia kiusannut...Jos joku sopii minulle ja minun perheelle niin se ei välttämättä sovi naapurille ja heidän perheelleen.
 
[QUOTE="kahden äiti";23145918]Ei vaan, nimenomaan, kuten huhhuh ilmaisi, vanhemman tehtävä on "tuupata" lasta oikeaan suuntaan kehityksessä. Lapselle ei tarvitse näyttää maailman kaikkea pahuutta vaan häntä voi hienovaraisesti suojella siltä. Lapsikin saa olla onnellisen tietämätön lapsi vähän pidempään, kun ei tarvitse tulla kiusatuksi/pahoinpidellyksi tällaisten pikkuasiaoiden vuoksi.[/QUOTE]

Aivan. LApsi saa olla oma itsensä siinä pinkissä paidassa onnellisen tietämätön siitä, että se ei joidenki mielestä ole miesten vaate.

Oikeesti, mitä sitte jos pojalla on pinkki paita?
 
puukottaa ei ketään saa se nyt on tuhat prosenttisen varmaa. sellaista syytä ei olekaan, jonka takia niin saa tehdä. mutta rangaistus myös niille vanhemmille, jotka pukee lapsestaan pellen, mokoma vouhotus tästä sukupuolettomuudesta. tytöt on tyttöjä ja pojat on poikia. ei se siitä miksikään muutu
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23146259:
mutta rangaistus myös niille vanhemmille, jotka pukee lapsestaan pellen, mokoma vouhotus tästä sukupuolettomuudesta. tytöt on tyttöjä ja pojat on poikia. ei se siitä miksikään muutu

:o Pellen? Vaaleanpunainen paita miehellä/pojalla on pelle??
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23146259:
puukottaa ei ketään saa se nyt on tuhat prosenttisen varmaa. sellaista syytä ei olekaan, jonka takia niin saa tehdä. mutta rangaistus myös niille vanhemmille, jotka pukee lapsestaan pellen, mokoma vouhotus tästä sukupuolettomuudesta. tytöt on tyttöjä ja pojat on poikia. ei se siitä miksikään muutu

Kannattaa muistaa että pieni osa ihmisistä syntyy väärään kehoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23146259:
puukottaa ei ketään saa se nyt on tuhat prosenttisen varmaa. sellaista syytä ei olekaan, jonka takia niin saa tehdä. mutta rangaistus myös niille vanhemmille, jotka pukee lapsestaan pellen, mokoma vouhotus tästä sukupuolettomuudesta. tytöt on tyttöjä ja pojat on poikia. ei se siitä miksikään muutu

Oma poikani ei ajattele olevansa sukupuoleton kun laittaa vaaleanpunaisen kauluspaidan päälleen. Hän on poika. Värejä on maailma täynä, miksi siis pojat eivät saisi värejä käyttää? Miksi lapset eivät saa toteuttaa itseään? Pitääkö aina odottaa, että lopuksi kun halutaan toteuttaa itseään satutetaan toisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23146259:
puukottaa ei ketään saa se nyt on tuhat prosenttisen varmaa. sellaista syytä ei olekaan, jonka takia niin saa tehdä. mutta rangaistus myös niille vanhemmille, jotka pukee lapsestaan pellen, mokoma vouhotus tästä sukupuolettomuudesta. tytöt on tyttöjä ja pojat on poikia. ei se siitä miksikään muutu

höpöhöpö
 
[QUOTE="huhhuh";23146327]Voi taivas. Tässä nyt on jutusteltu pienistä pojista :D[/QUOTE]

Miten tilanne eroaa jos 2v on vaaleanpunainen paita kuin, että 10 vuotiaalla tai vaikka 20vuotiaalla? Se väri on silloinkin vaaleanpunainen vai muuttuuko se väri matkalla kun ikää tulee lisää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23146350:
Alkuperäisessä jutussa ei olekaan kyse pelkästään paidasta vaan vaaleanpunaisista pukeutumisesta ylipäänsä kynsilakkoineen kaikkineen.

alotuksessa oli kyse tästä:

Miten palstan äidit, jotka myöntävät ostavansa pojilleen vaatteet tyttöjen osastolta, ja antavat pitää kotona mekkoja aikovat estää tämän kaltaiset tapahtumat? Kun kiusaustahan siitä seuraaa, ilman muuta.

Ja mä haluan vieläki tietää mikä antaa oikeuden kiusaukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23146259:
puukottaa ei ketään saa se nyt on tuhat prosenttisen varmaa. sellaista syytä ei olekaan, jonka takia niin saa tehdä. mutta rangaistus myös niille vanhemmille, jotka pukee lapsestaan pellen, mokoma vouhotus tästä sukupuolettomuudesta. tytöt on tyttöjä ja pojat on poikia. ei se siitä miksikään muutu

Anteeksi mitä? Nyt en tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.
Olisitko ihan valmis sanomaan kasvotusten pojalleni, että "olet pelle"? (se kun tosiaan lähti tänään vaalenapunaisessa neuleessa kouluun)
Ja meille vanhemmille : "ansaitsette tästä rangaistuksen!" (minkä?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23146350:
Alkuperäisessä jutussa ei olekaan kyse pelkästään paidasta vaan vaaleanpunaisista pukeutumisesta ylipäänsä kynsilakkoineen kaikkineen.

Aika monet rokkarit meikkaa ja käyttää kynsilakkaa ja ne ne vasta kovia jätkiä onkin :)
 
siis luopuminen itselle tärkeästä asiasta (mieluisen vaatteen käyttö), joka ei aiheuta muille ihmisille mitään pahaa, tai hankaloita heidän elämäänsä mitenkään, vaan saattuu vaan ärsyttämään, on sinun mielestäsi kompromissi??? :o


Itse mielummin käytän sellaisia vaatteita, joissa kaikilla on mukavaa. Eli en esim. kulje pikkuhousuisillani kotona, jos meille tulee vieraita, vaan kuljen sellaisissa mukavissa vaatteissa, joita ei vieraatkaan säikähdä. Tää nyt vain yhtenä esimerkkinä.
 
[QUOTE="suski";23144692]Leipäveitsellä niskaan. Ei tullut pahoja jälkiä.[/QUOTE]

Ei, vaan pöytäveitsellä eli tavallisella aterimella, ilmeisesti ruokailutilanteessa :( Järkyttävää välimpitämättömyyttä!
 
no mun mies käyttää vaaleanpunaisia paitoja,mun mielestä se kuvastaa miehen hyvää itsetuntoa ja varmuutta.sille on ihan sama jos joku sitä luulee homoksi kun on itse varmuus kohdillaan.Ja ei homoissakaan mitään vikaa ole,kapeakatseisissa ihmisissä on.
 
[QUOTE="huhhuh";23146038]Niin. Tuotapa juuri tarkoitin. Sinä voit pitää minua mulkerona, kun taas ne lapset siellä eskarissa voivat pitää sitä pinkkiä poikaa mulkerona. Totta tai ei.

Ja sitten kun verenkiehumiseltasi ehdit, en syyttänyt lapsia missään vaiheessa vaan niitä vanhempia jotka tekevät tämän kiusaamisen mahdolliseksi.

Ja kun niillä lapsilla se sanansäilä ei ole niin vahva kuin aikuisilla, se fyysinen toiminta on sitten se seuraava askel.[/QUOTE]

Jos et näe eroa lasten ja aikuisten välillä,ole näkemättä sitten. Senkun kasvatat lapsistasi alistuvia perusheteroita ja kitket pois kaiken vähänkin arjalaisesta ihanteestasi poikkeavan. Ihanko tosissasi sä syytät sen pinkkipaitaisen pojan vanhempia siitä että tekevät kiusaamisen mahdolliseksi?

Eikö pitäisi syyttää nimenomaan niitä veitsen kanssa heiluneen vanhempia kun on kasvatus mennyt ilmeisesti HIEMAN pieleen? Hehän sen kiusaamisen tekevät mahdolliseksi,eivät sen kiusatun pojan vanhemmat. Todellakin saa veren kiehumaan,jos ihmisten ei anneta olla sellaisia kuin ovat ja kaikkien pitäisi uida vaan samassa virrassa,poikkeavia hyljeksitään.

Miten maailma voi olla niin SAIRAS että alle kouluikäiset lapset osaavat tehdä eron "homojen värin" ja "heterovärin" välillä?! Varmaan ehkä sen takia,että sun kaltaiset ihmiset istuttaa jo äidinmaidon mukana rakkaille veetioskareilleen että mies on vain ja ainoastaan silloin jos osaa remontoida ja pukeutuu raksahaalareihin.
 
Itse mielummin käytän sellaisia vaatteita, joissa kaikilla on mukavaa. Eli en esim. kulje pikkuhousuisillani kotona, jos meille tulee vieraita, vaan kuljen sellaisissa mukavissa vaatteissa, joita ei vieraatkaan säikähdä. Tää nyt vain yhtenä esimerkkinä.

ok =)

kysymys nro 1) siis periaatteessa sulla itselläsi olisi kuitenkin ihan samanlainen fiilis kestitä vieraita, on sulla sitten pelkät alusvaatteet, tai ihan paita ja pitkä housut/hame päällä? kummatkin on sulle yhtä luontevia vaihtoehtoja?

kysymys nro 2) jos mun mielestä joku vaatekappale, sanotaan vaikka farkut, ei sovi naiselle, ja on mun mielestä oksettavan rumat naisen päällä, niin oletko pelkästään sen takia laittamatta farkkuja jalkaan, silloin kun minä tulen teille kylään, vaikka itse viihtyisit ne jalassa?
 
Itse mielummin käytän sellaisia vaatteita, joissa kaikilla on mukavaa. Eli en esim. kulje pikkuhousuisillani kotona, jos meille tulee vieraita, vaan kuljen sellaisissa mukavissa vaatteissa, joita ei vieraatkaan säikähdä. Tää nyt vain yhtenä esimerkkinä.

No mun mielestä siveellisyys ei liity mitenkään vaatteen väriin. Ei kukaan varmaan tuolla ulkona kulje perse vilkkuen,mutta jokainen saa varmaan käyttää sen värisiä vaatteita kun haluaa?
 
[QUOTE="huhhuh";23144644]Pikkupoikaa puukotettiin vaaleanpunaisten vaatteiden takia | Perhe | Iltalehti.fi

Oikeasti. Mitä liikkuu vanhempien mielessä jotka kasvattavat lapset sukupuolettomiksi, käyttämään vaaleanpunaisia vaatteita ja tanssimaan balettia jos kyseessä on poika????

Miten palstan äidit, jotka myöntävät ostavansa pojilleen vaatteet tyttöjen osastolta, ja antavat pitää kotona mekkoja aikovat estää tämän kaltaiset tapahtumat? Kun kiusaustahan siitä seuraaa, ilman muuta.[/QUOTE]

Tämä on todella järkyttävää. Lapet oppivat tälläiset asenteet ja ennakkoluulot kotoa ja aina on ollut ja tulee olemaan äitejä/isejä, joiden mielestä poikaa saa kiusata, jos poika "muistuttaa tyttöä", koska tyttö (ja homo)on arvojärjestyksessä heidän silmissään huonompi kuin poika. Sellaiset pojat ovat tällaisten silmissä riistaa, jotka tanssivat balettia tai pukeutuvat vääriin väreihin.

Onneksi maailma muuttuu koko ajan suvaitsevaisemmaksi ja tasa-arvon merkityksen ymmärtää yhä useampi. Läheskään kaikki eivät kasvata enää lapsiaan tiukkoihin sukupuoliraameihin vaan sallivat lastensa olla enemmän itsensäkaltaisia, sellaisia kuin juuri hän omana yksilönään on.

Olen omalla kohdalla joutunut miettimään jo tätä kiusaamiskysymystä, koska haluan antaa poikani kasvaa vapaasti omaksi itsekseen, ehkä hänestä kasvaa maskuliininen autopoika, tai sitten feminiinisempi tanssipoika.

Toivon, että kaupunkiin, jossa asumme ehtisi rantautua lähivuosina Helsingissä jo hyvällä menestykselllä toimiva tasa-arvopäiväkoti ja ehkä pian saisimme myös tasa-arvokouluja. Siellä ei ainakaan pitäisi päästä tapahtumaan kiusaamista sukupuolen vuoksi.
 
[QUOTE="vieras";23146427]no mun mies käyttää vaaleanpunaisia paitoja,mun mielestä se kuvastaa miehen hyvää itsetuntoa ja varmuutta.sille on ihan sama jos joku sitä luulee homoksi kun on itse varmuus kohdillaan.Ja ei homoissakaan mitään vikaa ole,kapeakatseisissa ihmisissä on.[/QUOTE]

Peesi
 
Itse mielummin käytän sellaisia vaatteita, joissa kaikilla on mukavaa. Eli en esim. kulje pikkuhousuisillani kotona, jos meille tulee vieraita, vaan kuljen sellaisissa mukavissa vaatteissa, joita ei vieraatkaan säikähdä. Tää nyt vain yhtenä esimerkkinä.

Vertaatko vaaleanpunaista paitaa pojalla siihen, että sinä, aikuinen ihminen kekkaloitsisit pikkuhousuissa? Oikeesti?
 

Yhteistyössä