** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

ihan vaan pikapäivitystä
tilasin sitte h&m shopista jokku tregginssit ja ömm..ainii turkoosin hupparin :D
sit mä en oo ihan varma tilasinko jostai muualtakin jotain ? :O mun muisti on niin kauheen huono -.-
ainaki meinasin tilata, mut en tiedä tilasinko.. en ehkä?
ois ollu tosi kiva äitiysfarkkuhame. mut hintaa jotai 45euroa! hmh. ehkä teen sit ite yhist vanhoist farkuista vaan.. voisinki väsätä sen tässä vaik tänään. :D hihi. sit huusin huutonetistä jonku äitiysvaatepaketin, katotaa saanko sen. hintakaa ei ollu paha :> ja siin oli monet housut.

ainii ja tämmöne meijän perheen huippujuttu tapahtu tänään! eli eli esikoinen kävi potalla ja teki sinne myös skeidat!! :D voi että sitä riemua! on meinaan ollu niin kovasti vastaan tota pottailua, pisut sinne on suostunu tekee kyl mut ei kakkosta ollenkaan :l vaan aina pitäny laittaa vaippa sit siks aikaa tai muute tehny vaa housuu! Niin nyt on kyllä sellane ihme tapahtunu et täytyy kaikille kertoa :D:D:D jospa siitä vielä saadaan joskus päiväkuiva ainakin :) hihi.

GALLUPPIA!! - vastailen itse samantien sitte toho kysymysten alle.

1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
-Oon ostanut parit vaatteet, mutten kai muuta äitiysvaatetta kun tukivyön. niin ja yhdet äippäfarkut.
Eli normi pitkiä paitoja, toppeja, legginssejä, sukkiksia jne. Nyt ei kyllä ole mitään kivoja vaatteita oikein mitä vois käyttää!... -.- puristaa ja kiristää kaikki :l

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
-Valmiina on kaikkea vanhemmilta lapsilta jääneitä tavaroita(melkein kaikki isot hankinnat), hankkimatta on vaatteet-makuupussi-tutit ja pullot, harsoja lisää, vaipat ja henk.koht hoitotarvikkeet ja rattaat. Näin äkkiseltä muistelisin et muut onkin jo..ainii ja tuttipulloteline.

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
-Pojalle etunimi. Muita ei.

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
-Ei oo.

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti :D
-Ajattelin et jotku kivat farkkushortsit/hame + löysiä teepaitoja.. tai sit vaan mekkoja :D Jotain ilmavaa ja viileää pitäis hankkia. ei meinaan löydy kaapeista, siks siis kyselen tällasta.

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
-kokouikkari. Maha niin raadellun näkönen arpineen. :<

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.
-Varmaan pian ku alkaa aurinko paistelee jo nii useesti :D

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
-Juhlamenyyt maistuis nyt, ruokana pippuripihvi ja kermaperunat! Jäätelöt houkuttelee..

9.Tunnetko olevasi raskaana?
-Ömm. en oikeastaan, olo ihan hyvä ja vauvakaan ei jatkuvasti ole ilmottelemas itestään.
Kyllä muistan sen kokoajan, mut ei vielä jotenki jatkuvasti tunnu siltä.

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
-Viikon päästä olevaa rakenneultraa!

11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
-me aiotaan käydä varmaankin ennen laskettua ainakin lintsi ja puuhamaa! Mikäli pystyn kävellä liitoskipuineni sen verran :> Jos ei niin sit varmaan elokuussa vasta.


*********************************************************************


Hmh. Selkä menee tässä koneillessa, Viikon päästä kai sitä sit vois alkaa jo suunnitella vähä enemmä noit vauvajuttuja ja nyt haluan mennä tonkii vaatehuonetta et mitä sieltä löytyy ja mitkä menee kevääl kirppikselle ja mitkä tuunaan äippävaatteiks :D:D hah.

heippanen.

pupeltaja & pilke 20+2? - tän hetken fiilis taas jotenki yber onnellinen! :D:D:D &#9829;
 
en tiedä onko sit meidän selaimessa vikaa, mut osassa viesteissä tulee sama sana kaks kertaa peräkkäin, yleensä viestin ylimmän rivin viimeinen sana. Eli jos tekstissä lukis vaikka että" tänään on ollut kaunis päivä" ja teksti katkeaa ylimmällä rivillä sanan "ollut" kohdalla, niin lauseesta tulee seuraavanlainen " tänään on ollut ollut kaunis päivä"
 
suski90:esim sun yhdessä eilisessä pätkässä oli näin :ehin kirjottaa pitkän pätkän nii nii koko paska leikkas kii!
Ja sannikki: ja vaavi paiskoo minuu minuu niin että sattuu!!!


Eikö noita tosiaan muilla näy??
 
Viimeksi muokattu:
1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
-Olen ostanu housut, ja pari paitaa, nyt tilailin enemmän taas :)

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
-Hoitopöydän aion ostaa, mikäli tulevassa asunnossa ei ole mitään hoitotasoa kylppärissä!
Kaikki sitterit, turvakaukalot, vaunut, pienet vaatteet, ulkovaatteet, töppöset, kinttaat, pipot, rasvat yms on valmiina! Vaatteita aion kumminkin jotain ostaa.

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
-Mulla ois, mut nimi ei eksälle kelpaa.

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
-Ei oo.

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti
-Tregginsit, tunikaa ehkä.. tai sit mekkoja/hameita.. legginssejä :)

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
-kokouimapuku, raskausarvet peittää mahan ;)

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.
-ei onneks oo sellasia ;)

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
- Kaikki tällanen juhlaruoka houkuttelee! sit keitot.. ja mehujätskit.. tupla on kans hyvää! ei oo ällötyksiä

9.Tunnetko olevasi raskaana?
-todellaki :D maha on jo ihan pallo.

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
-Mmmmm... varmaan pojan synttäreitä.. ei oo tulossa raskausaikana mitään ihmeempää.

11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
-Tivolissa ainoastaan! ite rakastan huvipuistoja.. .mut enskesänä ei mahollisuutta päästä itse laitteisiin!
 
Viimeksi muokattu:
Pupeltaja: Täällä kans toinen panikoija synnytyksen suhteen!!:wave: Poika (esikoinen) syntyi 4h 50 min ja tyttö syntyi 3 tunnissa ja tytön synnytyksessä mulla ei ponnistusvaihekaan kestänyt kuin alle minuutin, joten aika syöksynä tuli.
Nyt muakin on alkanut mietityttämään että miten mahdetaan ehtiä sairalaan ku ajomatka kestää lähes tunnin (n. 90km). Nla tätille lupasin jo että soitan suoraan ambulanssin kun synnytys alkaa (ja mulla on molemmista aikaisemmista synnytys käynnistynyt voimakkailla supistuksilla 5 min välein). Ja miettinyt olen myös että jos joudunkin synnyttämään kotona. Miten siihen oikein pitäis varutua??! Onneksi oma äitini lupasi tulla meille toukokuun loppupuolella asumaan, että on täällä sitten joku lasten kanssa, kun oletettavasti tulee aika kiireinen lähtö synnärille.
Itse olen myös miettinyt että olisko mahdollista saada käynnistys niin ei tarvitsisi pelätä että ehtiikö sairaalaan vai eikö.
Olen myös miettinyt tuota pelkopolia, mutta miten se avunsaanti sieltä oikein tapahtuu? Päättääkö ne siellä että tehdäänkö käynnistys vai mitenkä? Vai käydäänkö siellä vaan juttelemassa pelosta? Tietääkö kukaan? Kun miten se puhuminen sitten siihen auttaa jos kaveri haluaakin tulla vauhdikkaasti maailmaan:LOL:

Halinappi ja Peppi 23+5
 
Viimeksi muokattu:
Mie olin se, joka sano, et ei sanota sykkeitä neuvolassa eikä kyl merkitä niitä neuvolakorttiikaan vaan pelkkä + :D. Ja se kyl riittää miulle. Ei noista sykkeistä voi ainakaan päätellä kumpi on tulossa ja pääasia, et ne on hyvät. Kyl meil se sanottas, jos olis jotain mistä pitäis olla huolissaan, et ei olis tasaista.

Galluppiin:

1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
- Ostin alkuraskaudessa 2 äitiyshousut, äippäfarkut ja pari paitaa. Sit käytän niitä mitä ostin kakkosen aikaan ja sain siskolta. Hyvin oon pärjänny näillä ja enempää en osta. En tiiä sit mitä teen keväällä ja touko-kesäkuussa, jos menee lähelle la:ta, ku ei oo noita lyhythihaisia äippäpaitoja. Ostan varmaan pari pitempää t-paitaa, mitkä menee sit loppukesästä. Oon muutenkin sellanen ihminen, et kehtaa ostaa hirveesti sellasia vaatteita, joita ei enää tuu käytettyä ja eikä oo rahaakaan laittaa äippäpaitoihin tyyliin jotain 30 euroa kappale. Ei oo nii paljon kaappitilaa, et voisin säilyttää niitä. Ja sit ilmasikskaan en kehtaa kalliita vaatteita laittaa kiertoon. Nää vaatteet ku ostin halvalla huutonetistkä käytettynä ni voin antaa kaverille omaks ja ilmaseks vielä.

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
-Valmiina on kaikki isommat hankinnat vanhemmilta lapsilta jääneenä. Tuttipulloja, harsoja, rasvoja ym. löytyy, ku poika on vasta vähän yli vuoden. Hirveesti ei tarvii ostaa vaatteitakaan, ku on samaa sukupuolta ku kakkonen ni on pieniä vaatteita ja hyvänkuntosia. Ainut on pieniä vaippoja, tuttiosat tuttipulloihin, oma vauvaharja ja tutit. En muista nyt äkkiseltään muuta. Ainut mikä ostetaan on itkuhälytin ja nimenomaan se radiopuhelinmalli, sitä ei oo ollu ja ollaan huomattu, et se on tarpeellinen.

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
-Poika ku on tulossa ni etunimestä on käyty keskustelua, mut ei oo lyöty lukkoon mitään. Eiköhän tuosta yhteisymmärrykseen päästä enne ristiäisiä :D

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
-Ei oo.

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti
-Viimekesäsillä vaatteilla, tunikoilla ja legginseillä. Ainut on uudet shortsit, jotka pitää ostaa kesäks ja mekkojakin on. Ja sit treenipaitoja ku meinasin ruveta heinäkuussa käymään taas salilla. Hyviä on nuo tunikat, ku ne tulee peittämään sitä röllikkää mikä aluks jää :D

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
-Bikinit ja uudet pitää ostaa, ku vanhat on rinnanympärykseltä liian pienet. Tuskin ens kesänä tulee paljon käytyä uimassa, jos väliliha leikataan ja imetän, ku siin on se rintatulehus ja muu tulehus vaara

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.
-Jouluvalot on jo otettu ja eilen vaihoin keittiöön keväiset verhot. Ens viikolla siivotaan ni vaihan myös keväsemmät matot, punasta on nyt. Olohuoneeseen vaihan myöhemmin verhot ja matot ja makkariin ja lastenhuoneisiin kohan uudet verhot tulevat samaten keväset päiväpeitot

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
-Jäätelö on menny koko ajan, hirvee himo siihen aina :D, ei ihmeellisiä himotuksia ja ällötyksiä ole

9.Tunnetko olevasi raskaana?
-Tunnen ainakin sillon ku katon alaspäin. Ja vaukki ilmottelee itestään ja alkaa tekemään pahaa kumartuminen ja pojan nosteleminen

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
-3.3.olevaa ylimäärästä lääkäriultraa

11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
-2 kesää sitten käytiin Puuhamaassa ja viime kesänä käytiin Ähtärin eläinpuistossa, Särkänniemessä ja Muumimaassa ni tänä kesänä ei lähetä mihinkään pitemmälle. Lintsi on liian iso meiän lapsille. Käydään Kesämaassa, ku se on lähellä.
 
Galluppiin :D

1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?

-Oon ostanut kahdet housut ja liivejä, paidoista menee tunikat jotenkuten, kohta pitää niitä hommata.

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?

-pinnasänky, turvaistuin ja jotain vaatetta löytyy jo. puuttuu paljon, tärkeimpiä vaunut ja hoitopöytä. tietty pientä tilpehööriä uupuu paljon...

3.Onko vauvalle nimet valmiina?

-on valmiina

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?

-On useastikin :)

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti

-hameita ja toppeja varmaan

-6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?

-kokouikkari. samasta syystä :D

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.

-oikeestaan tehty jo :)

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?

-Kebabbia pitäis saada, ja viinirypäleet maistuis, mut pitää passailla kun on niin hankala pestä säilöntäaineet pois...

9.Tunnetko olevasi raskaana?

-niin raskaana kuin olla vaan voi:LOL: vauva pitää siitä huolen.

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?

-kunvauva alkaa reagoimaan esim vatsan päällä olevaan kaukosäätimeen potkimalla sen pois :D

11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?

-mie oon niin sissi että vauva tai ei niin mennään saarireissut ja linnanmeät kuten ennenkin :D eka saarireissu jännittää mut on hyvä vene vesineen ja saunoineen, joten eiköhän siellä pärjää:)
 
Heippa!!
Kamalasti tekstiä! ikuisuus meni kun läpi luin ja puoliakaan muista :D

Kelan papereista kun täyttyy niin kannattaa täyttää heti ne 3kohtaa eli molemmat raha hakemukset ja avustus hakemus.Näin mua neuvottiin nvlassa.Isyysraha haetaan myöhemmin kun tietää koska vapaansa pitää.

Aikamoista sählinkiä ollu koko vko.Huomenna onneks vp,pyhänä taas töihin. Ihana ajatella että enää ens kuu ja sit lomille vähäks aikaa :)

Tuosta pelkopolista mähän sinne kans pyysin ja pääsin myös kun kammo viime synnytyksestä.Siellä käydään koko synnytys kohta kohdalta läpi.Sen enempää en tiedä mut mulla on myös toukokuussa synnytystapa arvio.Kätilön perustelujen ja painoarvion jälkeen päätetään koitetaanko alakautta vai suoraan sectio..

Tallennan tän ja vastailen pupeltajan galluppiin...

Perdy 24+1
 
Rinderella mä otan rautatabun ja vesilasin aina yöks yöpöydälle ja kun kumminkin tulee yöllä herättyä muutaman kerran niin nappasen sen silloin niin ei oo mitkään muut ruoat/aineet häiritsemässä raudan imeytymistä. Toi on tehonnu ainakin mulla. Ja kaikillehan ei kaikki rautavalmisteet sovi tai siis nosta hemppaa, itelläni obsidan pelittää, mut moni on sanonu ettei siitä oo mitään apua. Kräuterblutsaft on sellanen nestemäinen rautavalmiste ja siitä on monet sanoneet, et jos mikään muu ei heillä oo tehonnu niin tolla on hemppa noussu.


1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
Mä oon ostanu kolme mammavaatetta, farkut, verkkarit ja leggarit. Sit oon ostanu muutamia tavallisia pitkiä paitoja jotka menee kivasti masun kans. Mä käytin ennen raskauttakin paljon pitkiä paitoja farkkuleggareiden kans niin ne samat paidat menee nytkin hyvin. Aiempien raskauksien mammavaatteet ehdin myymään, mutta eipä tuo haittaa, kun ne ois ollu liian isoja. Kotona meen verkkarit + t-paita + huppari yhdistelmässä tai leggarit + pitkä paita/tunika + neuletakki yhdistelmässä ja aina on villasukat jalassa, kun meillä on vanhatalo ja mä oon viluitikka.

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
Meillä ei kamalasti vauvakamaa käytetä, ei oo pinnasänkyä, ei hoitopöytää yms. Vaunut on viidennen lapsen jäljiltä. Sitterin ehdin myydä samoten, kun pistää kiertoon kaikki neljältä pojalta kertyneet poikien vaatteet, kun tuo nuorimmainen on tyttö ja enempää ei hänen jälkeen pitänyt tulla. Eli sitteri ja poikavauvalle sopivaa vaatetta pitää hommata, myös uusi kaukalo ostetaan, kun tuo aiempi on niin monella käytetty. Tottakai jotain pikkukrääsää pitää hommata siis jotain tutteja ja tuttipulloja, mut niitä en valmiiks jemmaa, vaan sit vasta jos vauva niitä selkeesti tarvitsee, meillä kun vaan yksi viidestä on syönyt tuttia ja tuttipullotkin on olleet turhia, kun oon imettäny. Rasvoja sun muita löytyykin kiitettävästi, kun on pieniä lapsia talossa, et niitäkään ei tarttee miettiä. Vähillä ostoksilla siis päästään.
Ostanut oon vasta ihan muutaman pikku vaatteen.

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
Tytölle ois ollu. Pojallekkin on toinen nimi, mut etunimeä ei oo vielä keksitty.

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
On, jostain rv17 lähtien.

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti
No varmaan aika samoissa, kun viime kesänkin, kun aika nopsaan uskon pääseväni entisiin mittoihin ja osa vaatteista on väljemmän mallisia. Ja sit voi käyttää näitä raskausvaatteiksi ostamiani perusvaatteita ja ehkä vois ostaa jonkun kivan mekon mihin sen heti synnytyksen jälkeisen maharöllykän saa verhottua :D

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
Näin raskaana ollessa biksut ja muulloin sit kokouikkari, kun on sen verran noita sota-arpia etten kehtaa muita ihmisiä niillä kauhistuttaa.

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.-Täällä on jo valmistauduttu. Jouluvalot yms. lähti jo hyvän aikaa sit ja keväisiä/kesäisiä sisustustekstiilejä on jo kaiveltu jemmasta odottamaan, ostettu muutamia uusia ja kankaita odottamassa ompelua :)

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
Erityisiä himoja ei oikein ole niin kun ei oikein ällötyksiäkään. Ehkä normaalia enemmän syön banaaneja ja kovin imelät syömiset pääsääntösesti ällöttää vaikka niitäkin tulee silloin tällöin mussutettua. Alkuraskaudessa ja pahimman pahoinvoinnin aikaan muhun iski kamala nuudelihulluus, muutoin en ole nuudelia pahemmin syönyt vaikka se hyvää onkin, mutta välttelen ruokavaliossani hiilihydraatteja. Pahoinvoivana en voinut kuvitella syöväni oikeastaan mitään muuta kuin juuri nuudelia, se oli ainoa ruoka joka sai pahoinvoinnin pysymään edes 2 tuntia poissa ja siksi söinkin lähes päivittäin yhden pussinuudelikeiton, varsinkin niinä päivinä, jos piti lähteä asioille tai muuten ihmistenilmoille niin nuudelilla sain pahoinvoinnin hetkeksi pois ja pystyin lähtemään.

9.Tunnetko olevasi raskaana?
Joinakin päivinä aivan liian raskaana, toisina taas mahaa tuskin huomaa ja raskautta muistaa.

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
Mä oon joka raskaudessa pitäny rv24 jonkinlaisena etappina, koska silloin vauvalla olisi jo mahdollisuudet selvitä, jos syntyisi.


11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
Me asutaan niin kaukana kaikenmaailman huvipuistoista sun muista, että ei todellakaan olla joka kesä tehty sellaista reissua. Lapsetkin on vielä sen verran pieniä, kun vanhinkin vasta vajaa 8v, että eipä nuo hurvittelureissut ole mielestämme vielä niin tärkeitä. Toissa kesänä kyllä ajettiin yli 1000km ja tehtiin kolmen päivän lintsi + korkeasaari reissu ja silloin tuo nuorin oli 2kk ikäinen. Viime kesänä ei reissattu koko perheen voimin, minä ja mies vain käytiin kahdenkeskisellä viikonloppureissulla, oltiin kahden reissussa ensimmäistä kertaa sitten esikon syntymän eli seitsemään vuoteen :)
Enskesänä ois tarkotus tehdä yhden yön reissu vähän lähemmäs, ehkäpä visulahteen ja vauvahan ei silloin kovin vanha ole. Tulee vaan niin julmetun kalliiks ihan vaan kotimaanreissutkin tällä sakilla (7 henkee, enskesänä 8 :D), kun minibussi vetää bensaa enemmän, kun laki sallii, ei voi käyttää hyväksi mitään yöpymistarjouksia ym. kun niiden perhepaketteihinkin sisältyy aina vaan ne 2 lasta ja noiden lisäks vielä syömiset, puhumattakaan jostain huvipuistolipuista/rannekkeista koko sakille : /
 
Viimeksi muokattu:
1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
-Kolmet housut ja pari paitaa.Isompi takki myös hankittu joka ei kyl aippämallistosta.. rintsikoita joutunut kans hommaamaan. Parhaat on h&m:ltä "olohousut", aina kotona päällä :)

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
-Autoistuin ostettu.Entisestään löytyy hoitopöytä ja amme sekä jonkun verran neutraalia vaatetta.Aion kyllä ostaa pojalle myös uutta vaatetta sekä pinnasänky ja vaunut on seuraavat hankinnat.

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
- Etunimi ehkäpä mietitty valmiiksi.

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
-Ei oo.

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti
-Varmaankin leggareissa ja mekoissa,mahd. mukavissa ja väljissä :)

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
-kokouimapuku!

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.
- kevättä kotiin laitettu jo.Joulu ja talvijutut poistettu viime kuussa.

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
- Raikas ja tuore ruoka.Rasvanen ruoka lähinnä ällöttää.

9.Tunnetko olevasi raskaana?
-Kyllä! maha muistuttaa siitä jatkuvasti.

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
- Pelkopolia ja synnytystapa arviota. Ja aina seuraavaa neuvolaa :)

11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
-Varmaankin kesällä tulee aikaa särkässä taas vietettyä ja eiköhän vauva mene myös siinä sivusa mukana.
 
kivasti ootte jaksanu vastailla :D lukasin kaikkien jutut lävitte.
Juu meki ollaan monasti vauvan kans käyty siis normisti jokapuolella, ainoo mikä mulla niin pitkät kävelyt ei heti suju ku tuntuu et kohtu valuu ulos synnytyksen jälkeen. :<
Siks joutuu miettii et mennääkö ennen ku vauva syntyy vai sitte vasta elokuun aikoihin kun on jo lantionpohjalihakset vähä palautunu synnytyksestä. Iteki aion enskesänä laitteisiin mut vasta sit elokuun lopussa mun synttäreitten aikaan :)

Monet oli myös jo alkanu kevättä valmistelee :) meil on viel kaikki kynttelikötki ikkunois :O kai sitä koht vois ne poistaa..

Esikoinen täälä oikein kunnolla nyt koettelee ku mies tuli himaan ja se on sitä kaivannu nii monta päivää jo! huoh. kokoajan jotain jumankauta tyhmä juttuja ja sit se istuu jäähyllä ku tahallaan oikein ärsyttää ja haukkuu ihmisiä ja repii vaatteista ja puree ja huoh. nyt se jumankautaa hokee tuola jäähypenkilläki! :O no onneks ei mitää Vee juttuja. :D

nomut jatkan tätä iltaa ny perheen paris ja varmaan huomena sit palailen tänne palstailee :) phihi. Nii ja niit vaatteita siis kyselen sen takii kun mulla ei oikein koskaan ole ollu mitää kesävaatteita, mitään kivoja. kun tossa aiemmin siitä läskikiusausjutusta selittelin niin se teki mun itsetuntoon sellasen et vasta viimekesänä uskalsin kesällä olla ilman hupparia ja farkkuja. niinku ihan t-paidassa jopa :O Niin ei oo kaapeissa sellasia tunikoja tai mitään tollasia kevyitä paitoja.. Ni niit vinkkejä sit kyselen et mitä sitä vois käyttää. Esikoinenki ku synty ni sillonki koko kesä meni vaa huppareissa ja ns. syysvaatteissa. -.-


mutta,
Hauskaa viikonloppua!!

pupeltaja & pilke 20+2 &#9829;
 
Ja se kävi TAAS! Hävisi tekstit siis -.-'

1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
-Oon ostanu yhet mammahousut ja mammasukkahousuja, muuten meinasin mennä noilla vanhoilla tunikoilla, neuleilla yms. :)

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
-Ite ollaan ostettu turvakaukalo ja joitain vaatteita, saadaan onneks pinnis, vaunut, hotiotaso ja vaatteita lisää... Kaikki pikkusälä siis puuttuu ja on ostoslistalla.

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
-Tytölle olis ollu etunimi, mutta poika onki sit mietinnän alla. Mie tahtoisin Leon, mut katsellaan mitä isäntä sanoo :)

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
-Onon, Veepertti potkas ykskin päivä isiään korvaan! :D

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti

-Tregginsit, legginssit, tunikat ja mekot, niilllä mennää ;)

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
-kokouimapuku.

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.
-JOuluvalot on jo pois, pitäs vaihtaa verhot kunhan joku ne ensin silittäs... :)

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?

- Nuudelit! ja kaikki suolainen herkku, siis sipsit yms.. ja paprika ja viinirypäleet!

9.Tunnetko olevasi raskaana?
-Enpä muulloin kun silloin kun herra potkii vatsassa, tai kun lonkkia vihloo liitoskivut.

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
-Valmistumista! ja lääkärineuvolaa ultralla, enää 5 viikkoa <3
 
1.Oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita, vai millasilla vaateyhdistelmillä potkuttelette eteenpäin?
2housut oon ostanu, 2oon saanu, kasan paitoja oon kans ostanu.. sit oli jemmas esikoista odottaes ostamat lappuhaalarit :D

2.Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle tai mitä teillä on sille jo valmiina?Mitä vielä hankkimatta?
hankittu kaukalo, telakka, vauvariippukeinu, sänky ja hoitopöytä, sit varattuna vaunut.. vaatteita oon ostany yhden ainoon bodyn...

3.Onko vauvalle nimet valmiina?
jooh todellakin on eikä se ole salaisuus.. tytykkä on joko Nelma tai Mea minä päätän tän nimen mies esikon joka on Nemo

4.Onko miehenne/kumppaninne tunteneet jo vauvan mahan ulkopuolelta?
on ja on myös esikkokin..

5.Missä vaatteissa aiot viettää kesäsi? -jos siis tiedät jo sinne asti
jaah en tiiä viel hamees...??

6.Uimalassa bikinit vai kokouimapuku?
mulla on sellanen tippiyläosa ja bokserimaiset alaosa.

7.Millon alat valmistautua kevääseen? Eli jouluvalot/ulkovalot pois ja kaikki talviset jutut pois.
onhan niit jo otettu pois..

8.Tän hetken ruokahimotukset ja ällötykset?
kaikki menee.. ällötys maksalaatikko

9.Tunnetko olevasi raskaana?
No todellakin ei oo kyl epäilystäkään

10.Mitä etappia odotat seuraavaksi?
viikkoa 36

11. te joilla jo aiempia lapsia, menettekö lintsit,puuhamaat jne, ennen kun vauva syntyy vai sen jälkeen vai jääkö ne tältä kesältä käymättä kokonaan? vai kenties joku muu vie lapset?
no siis me mennään esikon kans nyt 15pv eli tiistaina laivalle eiköhän me mennä sit kun vaaveli on syntyny niin myös jonnekkin
 
huolestun huolehdin ja murehdin.... Varmaan turhaan :D tajusin just että on taas ottanut vatsa aika huimasti kokoa... Alkaa heti rintojen alta ja pyöreyttä on kuin rantapallolla, on kasvanut ihan huimasti... Mietityttää kovasti puututaanko esim sf-mittaan missään vaiheessa, ja kuinka herkästi pääsee vielä ultraan jos vauva vaikuttaa isolta... Kummittelee serkun tyttö mielessä, painoarvio pikaisesti tehtynä meni sen kilon pieleen ja meinas mennä pieleen koko pienen lapsen elämä. Neuvola lähetti isokokoisuus epäilyn takia siis koksiin ja koksi hutiloi, antoivat mennä vielä kaks viikkoa ylitte... Tällä käyrällä mennään sit sf-mitassa 42cm viikolla 40... Olo on näilläkin viikoilla tukala ja vaavi heiluttelee koko mahaa jo nyt!!!! Mites sitte loppuaikana??? Meinaan kyllä vaatia lisätutkimuksia jos sokerit on ok ja sf-mitta edelleen iso, eikä pelkästään se vaan vauva tuntuukin kasvavan huimasti, potkut sattuu todella, ei siellä varmaan mikään linnunluinen tapaus siis ole...
blaah mitä päänvaivaamista taas :D
 
Hei, en muista kuka päivityksiä tekee, mut se ken listan kans piipertää, niin vois poistaa mut listoilta. Meidän elämässä tapahtuu nyt niin paljon, joka ei liity raskauteen. Et mä oon vähän ulkopuolinen täällä teidän joukossa, tuntuu jotenki typerälle edes kirjoitella täällä...

Onnellista odotusta teille kaikille!
 
Töllerö: mä säikähin, että sun raskaus on keskeytyny!! Etkö halua puhua meille, mistä tämä johtuu? Ei tietenkään tarvi puhua, jos et halua, mutta olet ihan yhtälailla tähän joukkoon kuuluva ku me muutki!
Mutta jos tunnet olos ulkopuoliseksi, niin tosi harmillista :hug:
Voimia sinulle, ja onnellista raskausaikaa! :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä