** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa. Sf mitta otettiin nyt ekan kerran ja oli 20. Eikös tuo ole aika normaali luku näillä viikoilla? Ei mulle puhuttu mistää käyrästä. Painoa on nyt tullut raskauden aikana 1,8kg eli ei onneks paljoo. Lähtöpaino kuitenki melkein 80kg :ashamed: . Verenpaineet ok, hg oli 111 ja rautaa alan syödä. Sykkeet oli taas siellä 130 tienoilla. Nyt sit odottamaan ens viikon kontrolliultraa. Sain kelan paperit ym. Käski lähettää sen sairaalan esitietolomakkeen jo ensviikol ku viimeks en ehtiny koko lomaketta täyttää.

Sitteristä Meillä oli viimeks alussa emman sitteri ja se ei keinu sit yhtään. Ostin tuon Baby Björn Balancen ja olin supertyytyväinen.
Joku kehui Carriwellin liivejä ja yhdyn tuohon kommenttiin. Mulla oli kahdet toppimalliset liivit ja on todella ihanat. Käytin yöllä että päivällä. Nyt olen ajatellut hankkia Carriwellin luukkuliivit ja uuden topin. Huusin nyt huutiksesta tukiliivin mutta ei sovi mulle joten takas huutikseen menee.

Nyt täyttämään kelan sivuille äippäpakkaushakemusta =) . Jos sitä maanantaina veis sen todistuksen ku huomen en pääse.

Nepsus ja Hippu 22+5
 
hemmetti mua ottaa päähän tää sivusto! ehin kirjottaa pitkän pätkän nii koko paska leikkas kii!:kieh:
Niin, vastaan lyhesti,
harhaanjohtajalle hali !! harmi, ku koko ajan esiintyy lisää kiusattuja!
kiusaajille pitäs verinen kosto antaa..
MUTTA ME SUOJELEMME LAPSIAMME TÄLTÄ SAMALTA, MITÄ ITE OOMME KOKENEET!:heart:
 
kysyyymysonko muita joilla on erittäin vaikeaa esim: istuminen.??? siis miten mä kestän 3-4kk vielä kun en pysty nytkään istumaan ja viikkoja on vast 23 huoh..

oon kyllä lukenu taas ketjuu mutta en oo keksiny mitään kirjotettavaa ja sit mitä oon aatellu vastat on jo kertaalleen tänne vastattu. omanapa 15.2 lähdettään esikon kans laivalle jota on odotettu vaik kuin pitkään jo. eka käyn neukis ja lekuris, sit käyn ilmottamas esikon KOULUUUUUUUUUUUN :'( Ja sit lähdettään helsinkiin odottelee että laiva lähtee :D
:snotty: mulle on on iskeny lunssa tai sit tää huoneisto kosteus/home mitä on niin on vaan tehny tehtävän ja oon ihan tukossa. ja aamusin niistäes tulee verta..

remppa alko 1.2 ja sen paripäivää jaksoin/pystyin tekee vähän raskaanpaa hommia ja kantamaan tavaraaa ulos mut sit alko sattumaan ja kourii kyljistä.. saa nähdä saadaanko viikonlopuks apuja??


mutta joo eipä täs muuta.. vaunut valittu RETROVAUNUT BALLERINA PUTUNIA - Rokkibeibi tuos :D
 
Sannikki Meillä samanverta saatu saikkua tänään. Paranemisia meille :D

Ja Sunburned.. tuo asunto asia ollu vireillä jo kauan mut oon ootellu et tuo ukkeli sais liitteesä toimitettua. Ei tässä 44 neliöisessä kaksiossa oikein meinaa mahtua olee nytkään niin jos isompaa kaksioo kattelis vuokralle :)

NepsusMulla oli sama sf mitta ja samat viikot ku eilen mitattiin. Ja kuulemma on ihan normaali terkkarin mukaan tuo lukema. Sehän on yksilöllistä mitä siitäkin tulee ja ajan kanssa voi olla heittojakin ku lapset kasvaa omaa tahtia ja mittaajastakin kiinni. Ja neuvolakortissahan on joku taulukko mihin ne merkkaa sitä kasvua.

Minsku82Mulla käy selkään jos pitempään joutuu istuu et on selkänojallinen tuoli varsinkin..et ryhdissä pitää istua. :(

Joku kyseli siitä tukivyöstä niin se on semmonen RUMA :D missä on eesä tissiliivihakaset, ja takana semmoset kiristysnyörit, vähä ku painon nostajan vyö. Terveyskeskuksen fysioterpaiasta saa. Oli lenkillä koe käytössä ja tuntu ihan kivalle ja tukevalle. Sitten laitoin henkselit toppahousuihin niin jopas pysyy jalassa vaikkei nappi mee kiinni. :)

Nyt josko maate ja huomenna on kampaaja päivällä. Huomenna ois muutenkin ollu vapaapäivä mut nyt sit tuo saikku.

Tinsku ja Reinorakas 22+6
 
Nepsus sf käyrä löytyy neuvolakortin lopusta, voit sinne merkkailla miten kasvaa:)

Minsku82 Oletko kokeillu livenä niitä vaunuja?? Kävin rokkibeibissä ja ovat niin kovin hepposet... Mun mielipide, tykkään että vaunu kestää ja tuntuu siltä..

Ja täällä myös istuminen tuskaa, tulis se tukivyö pian, sais ehkä apua tuohon issiakseenkin...
Minä myös koulukiusattu, päätin lopulta antaa kiusaajille kyytiä ja sen teinkin... yks jos tgoinen sai iskua, ja kyllä itsekin, mut kiusaus loppui kun en enää suostunut pelkäämään... Onneks oli pari hyvää kaveria koulussa joiden tuki auttoi!!!
 
Jouduin jäämään saikulle, ääni hävisi kokonaan. Mun työtä ei voi oikein tehdä jos ei voi puhua, pientä pihinää vaan pääsee. Myös nuha ja yskä on, ei onneksi kuitenkaan kuumetta.
Muuten jaksoin ihan hyvin töissä, ei kantelu eikä nostelu aiheuttanut mitään tuntemuksia. Eikä myöskään pitkä työpäivä ja melkein jatkuva kävely ja joaloillaan olo oli vielä ihan jees!

Ja ei, mulla ei muuetttu sitä laskettua aikaa. Se on edelleen 19.6 vaikka vastasi siis 9.6(joka mun mielestä on oikea jo menkoistakin laskettuna...) sanoin kyllä neuvolassa että tätä ei sit päästetä yliaikaseksi, mä en suostu! Ja aion pitää siitä huolen että tää syntyy kesäkuun puolella! Poika meni siis vkolle 42+1 ennen ku synty, siks veikkaan et tääki menee.

No, nyt jos menis lepäileen. Viime yön ois saanu nukkua töitten puolesta mutta ei kurkkukivun puolesta.

Bre ja pikku
 
Bretagne: aivan uskomatonta ettei laskettua muutettu!! Mulle sanottiin että 5 päivän heitto jos tulee niin muutetaan! Mullahan oli nyt rakenneultrassa rv 20+1 tilanne, että vauva vastas viikkoja 21+2. Nyt jo otti päähän ettei laskettua muutettu, mulla sen takia että en saa lähisairaalassa synnyttää ellei viikot 36+0 ole ohitettu. Mun kohdalla viikko on pitkä aika ton takia, muuten joudun naistenklinikalle taas synnyttämään jos menee täpärälle.
 
pupeltajakos sanoi että neuvolassa ei sanota sykkeitä?
Ei mullekkaan siis tätsy sano kun että hyvät sykkeet, mutta nehän merkataan neuvolakorttiin :)

täälläkin on jäänyt koulukiusaamisesta aikanaan arvet, alkoi ala-asteella ja kesti koko ylä-asteen :/
Peruskoulun jälkeen ei oo kumminkaan ollut enää kiusaamista! Koska silloin tutustuin pikkuhiljaa oudon kautta nykyisiin kavereiheni jotka nosti mua ja itsetuntoa maanpinnalle pohjalta!
Toivon ettei mun lasten tavisi ikinä kokea sitä kiusatuksi tulemista!

harhis:
mä en edelleenkään pysty yläasteelaisten ohi kulkea ilman outoa pakene tai kuole-reaktioo sydän alkaa hakkaa tuhatta ja sataa ja katselen joka suuntaan muualle kuin teineihin, ja yritän olla vetämättä huomioo itseeni. ihan kuin mun suusta!
Mehän ollaan oltu ostamassa sitä anopin tupaa, no nyt tuli myyntiin takaisin yksi ihana 86m2 rivari kolmio, joka on aivan ihanalla paikalla ja pohjapiirros aivan loistava ja hinta oli hyvä: me emmittiin kesällä liian kauan ja kyseisen asunnon omistaja pisti sen vuokralle.. No me mennään sunnuntaina kattomaan vieläkö se sytyttää samalla tavalla, ja jos sytyttää niin anoppi saa pitää asuntonsa :D
Ukonkin mielestä, onneks ei olla mitään kauppapapereita vielä anopin kanssa kirjotettu niin tilanne saa muuttua. :)
 
pikanen merkkaus vaan, katkonainen yö takana ja töihin piti raahautua PUOL 6, hyi helvata! :x karmee flunssa päällä ja meinaan nukahtaa tähän joten pakko hetki vetää zetaa. olemus on muutenki ku oisin haudasta vkon lomilla...

sairas jessi ja pikkuj 22+0 poks
 
[
Minsku82 Oletko kokeillu livenä niitä vaunuja?? Kävin rokkibeibissä ja ovat niin kovin hepposet... Mun mielipide, tykkään että vaunu kestää ja tuntuu siltä..

JOoh kävin tääl porvoos kokeilee niitä ja mä taas tykkäsin niistä :) porvoos vaunut on vaan 100€ kalliimmat ja mun säkä että ukko on töis tuollä suunnalla kotka-hamina niin nappaa ne sit siel mukaan..
 
mmilia meil kyl sanotaa sykkeet neuvolassa ja merkataan siihen neuvolakorttiinkin :>
tais olla siis joku muu.
harhaanjohtaja mulla ihan samaiset fiilarit kun nään teinijengejä. alkaa sydän tykyttää ja kuljen mahd.kaukaa, vältän katsekontakteja ja koitan olla näkymätön. VAIKKA OVAT MUA MONIA VUOSIA NUOREMPIA! siltikin :l tunnen itteni aina ihan tyhmäks. en voi mennä ABC-liikennemyymälöihinkään koskaan yksin, en mene ikinä yksin mcdonalseihin sisälle tai mihinkään missä on näitä yläasteikäisiä.

hmm. tänään nähää miestä muutama tunti illalla, sit se lähtee huomena aamupvl risteilylle ja tulee maanantaina, sit nähää siis maanantaina pari tuntia ja sit menee illalla kokeisiin hesaan.. sit on taas ti-ke-to ettei nähäkään paljo yhtää, lapset ei ainakaan nää. kun mies on pois 07-23 about.. perjantaina sit taas nähää :D jee. HUOH!!! -.-
no kai tää täst joskus sitte tasottuu..

Vauva potkiskelee jo useesti päivässä, pienesti tuntuu ei vielä isosti. Mut tuntuu kuitenki!
Mies ei oo tuntenu enkä mäkä mahan päältä viel mitää.

pupeltaja & pilke 20+2 ja viikon päästä ultraan!
 
Päivitystä tälle päivää. POKS POKS 23+0

Ulkona yöllä ollu ja aamustakin vielä -30 nyt VAAN -25..meinaa kylymä olla. Mulla käy nyt joka lenkillä tuonne ihan alamahaan/häpyluuhun..tulin tulokseen et jotain kiinnike kipua. Alkaa paikat venymään ja paukkumaan.



 
Ohop, unohdin eilen käydä täysviikkoja merkkaamassa, siispä..

Tetasha :heart: Kakkonen 22+1

Ps. Mie en tiä miksi tänne on nykyään jotenki vaikea kirjottaa...en vaan pääse mihinkään juttuun kiinni, kun niin harvoin kerkeen päivän aikana koneelle :/
 
Kirjotin pitkät pätkät ja kaikki hävis :kieh:

Eli siis, täälläkin viikkoja tänää 22+0, kauhee ku on menny nopeesti! Neuvolasta just tulin kelan papereiden kans, pitäs vissiin niitä täytellä seuraavaks. Ei tällä nuhanenällä innosta, saanu niistää nii et on nenä ruvella ja tuntuu että ajatukset jumittuu tuonne rään sekaan jonnekin -.-' neuvolassa kaikki ok, sf-mitta oli 18,5, rauta-arvot vaan laskee vaikka koittanu noita tabuja napsia ärrr. Painokin oli ottanu takapakkia 600 grammaa, eli ollaan lähtöpainoa alempana :D toisaalta, parempi nii kun sitä painoa alunperinki oli 90 kiloa... :ashamed:

Ei meillä ainakaan merkata sykkeitä neuvolakorttiin, vaan niitä plussia. ärsyttävää, olishan se kiva sit vertailla myöhemmin että pitiks vanhan kansan tietämykset paikkansa. :D

nyt teenjuontiin, jos sais vaikka tuota tukkoisuutta helpotettua!
 
POKSISTA POKS 23+0 Näin se aika viipottaa :D ja vaavi paiskoo minuu niin että sattuu!!!

Minsku82 hyvä että oot kokeillu, ja onhan se niin että ihmiset haluaa eri asioita vaunuilta :D nätit ne on ky mitkä :)

harhaanjohtaja mie vein paperit kelaan ja sanottiin heti että 2-3viikkoa päätöksentekoon :( mut se on se max aika, säästyvät turhilta kyselyiltä varmaan kun ei lupaa liikoja:D

sykkeet: Meillä merkitään sykkeet ja neiti onkin edelleen pidellyt sitä 137-139 luokkaa:)

Terapia oli uuvuttavaa mutta oikeesti todella huojentavaa ja tuli tunne että meitä autetaan... Nyt sitten kerta viikkoon ainakin kolme käyntiä sovittiin jo valmiiksi:)
 
sannikki: mä tein hakemuksen netissä ja toimitin vaan sen todistuksen, en tiedä vaikuttaisko se nopeuttavasti käsittelyyn? Oli muutenki helpompi netissä täyttää, muutama kyllä/ei- kohta vaan ja lähetä nappulan painaminen :D en tajuu miks ne paperiversiot on aina "hankalemmat" ja hirveesti täytettäviä kohtia, kun netissä taas sujuu noin helposti :rolleyes:
 
Sannikki ihana, ku koet, että terapiasta on apua! Mä en samassa tilanteessa olis jaksanu enää terapiaa, vaan luovuttanu kokonaan! Nostan hattua sulle!

Tää väsymys on ihan perseestä! Vaikka oon syöny jo muutaman päivän obsidania, niin tuntuu, et väsyttää vaa enempi :stick:
 
mäkin ihmettelen ettei bretagnella muutettu laskettua ku noin iso heitto :O täälläki on muistaakseni se 5 päivää ni sit muutetaan, mulla muutettiin kakkosesta neljänki päivän heitto. riippuu täällä ainaki kätilöstäki et muutetaako mut luulisin et toi 5 päivää on kuitenki se raja et sit muutetaa joka tapauksessa. outoo toimintaa kyllä bretagnella :confused: kannattaa kyllä jonkin sortin haloo tosta nostaa ettei sit tosiaan mee yliaikaseks ja ihan liikaa, sehän on jo sit vaarallistaki :|

minsku mitä sun miehes tekee työkseen? ihan kivat vaunut, ihmettelin vaa et mitkä ihmeen retrot ku musta noi näyttää aika paljo esim brion vaunuilta. ja emmaljungalla oli ton tyylisiä kans joitain vuosia sitte. mut kai se nykyään sit on jo retroo jos on viiski vuotta vanhat :D mä oon tainnu kerran käydä tuolla rokkibeibissä ja ihan kivoja oli tavarat :)

rinderella tallenna se teksti eka ni ei hävii. mulla kans hirvee räkätauti eikä mikään kiinnosta :snotty: 3,5h töissä tuntu kaheksalta ku veto niin pois. paranemisia sulle! mitä rautaa muuten syöt? ootko ottanu samalla jotain c-vitamiinipistosta esim appelsiinimehua ja pitäny ne kahden tunnin tauot kalsiumpitosissa? mulla parani hemppa ku tein noin vaikka sitä rautaa otin hyvin epäsäännöllisesti.
aattelin ihan samaa noissa sykkeissä et hitto ku ois merkitty ni ois ollu kiva vertailla :D

sannikki hyvä jos tuntuu että terapiasta on apua :) oli muuten aika pitkälti niinku mun kroppaa oisit kuvaillu tuolla toisella sivulla :whistle: et voin kuvitella sun tunteet koska ite ajattelisin ihan samalla tapaa jos mulle noin kävis.

harhis blondi ei nyt tajunnu et mitä tarkotit :confused: ilmeisesti tää on blondille helppolukusta :D
 
Oli ihan pakko tulla hehkuttamaan =) Äitiyspakkaus tuli tänään!!! :heart:

En olekaan taas käynyt hetkeen kirjottelemassa joten luen vähän myöhemmin kaikkien kirjotukset :) Nyt en tässä välissä millään jaksa. Meinaa flunssa iskeä ihan kunnolla, viime yönä nousi kuume ja nyt meinaa laskea veren paine alas ja huimaa kun olen pystyssä. Mittasin äsken verenpaineen ja se oli vaan 111/56.
 

Yhteistyössä