Tuleeko parempi mieli kun saa haukkua muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella katkerilta ja elämäänsä vihaavilta ihmisiltä ainakin vaikuttavat. Liekö sitten lähipiiri samanlaista, seura tekee kaltaisekseen jne.? Lapsia ei kyllä tuollaiseen ilmapiiriin soisi.

Muuhun en ota kantaa mutta silmiin pisti tuo sun kommentti. Eli sä ihan samalla tavalla arvostelet ja oletat ja vielä olet lapsetkin kieltämässä toisilta ihmisiltä.

Muuhun en ota kantaa mutta silmiin pisti tuo sun kommentti. Eli sä ihan samalla tavalla arvostelet ja oletat ja vielä olet lapsetkin kieltämässä toisilta ihmisiltä.

En mä ole keneltäkään lapsia kieltämässä enkä ole puhunut arvostelusta mitään, vaan sellaisesta tietyn huononkin maun rajan ylittävästä haukkumisesta. Siinä on todella iso ero, kokonainen Grand Canyon välissä.

'Lapsia ei tuollaiseen ilmapiiriin soisi' tarkoittaa, että sellainen ilmapiiri mikä mahtaa vallita ihmisten keskuudessa jotka vihaavat toisia ihmisiä niin paljon että antavat sen näkyä sellaisin kommentein kuin täälläkin välillä näkyy, ja tähdennän että jos ihmiset siis ovat sellaisia ihan tosielämässäkin, se tuskin on kovin positiivinen vaikutuksiltaan lapsiin. Ei vaan olisi ensimmäinen millaiseen lapsia toivoisi näin ulkopuolelta ajateltuna, vaiko?

Mitä rentoutumista on haukkua nimettömänä ja kasvottomana tuntemattomia netissä? Mitä sillä on väliä missä ja miten sen tekee, jos kuitenkin tuntee tarvetta loukata toisia ihan ilman sen kummempaa syytä? Eikö se kerro silloin jostain, ei jossain määrin normaalilla järjellä varustettu ihminen sellaiseen tunne tarvetta, vai onko täälläkin (tai yleisesti keskustelupalstoilla) valtaosalla tällainen vastustamaton vietti?

Tässä alkoi heräämään se sellainen keskustelu mitä alunperin hain, mikä pohjimmiltaan on se mikä ajaa ihmisen olemaan ilkeä toiselle, oli sitten kyse nettikirjoittelusta tai koulukiusaamisesta? Enkä mä tarkoita mitään täällä kirjoitettuja 'kato taukki googlesta' tai 'eksä nyt vittu tajua' "ilkeilyjä", vaan sellaista pelkin haukkuma- ja kirosanoin varustettuja vihaviestejä joissa yritetään lytätä toinen henkisesti (ilmeisesti?), varsinkin kun keskustelu ei mene siihen suuntaan kuin haukkuja haluaisi ja mitään mielekästä sanottavaa ei ilmeisesti ole.

Onhan niitä ihmisiä paljon tuolla työpaikoillakin, jotka tuntevat tarvetta lyödä vyön alle kun tuntevat vähänkin olevansa uhattuina tai kun itsellä on paha olo ja sitä haluaa purkaa muihin (tai ei tajua purkavansa?), kokee olevansa jotenkin oikeutettu olemaan todella v-mäinen k-pää muille vain koska on itse parempi. Tulen ikuisesti muistamaan yhdestä työpaikasta eläkeikää lähestyvän naisen joka oli juurikin tällainen tyypillinen työpaikkakiusaaja, hyvin voisin kuvitella hänen tällaisessakin paikassa kirjoittavan kamalia asioita toisille. Terrorisoi ihan kaikkia, oli kaksinaamainen ja kiero eukko joka puukotti selkään ketä tahansa kun vaan pystyi ja kosti aina henkilökohtaiset ongelmansa työkavereille. Ah sitä ihanaa ammatillisuutta :D

Sori jaarittelu, tuli vain mieleen niin ajattelin jakaa :)

No mä olen ainakin kaukana kierosta eukosta, olen liiankin kiltti ihminen kaikille. Ehkä senkin takia täällä on kiva purkaa agressioita. En tunne ainuttakaan jota saatan täällä keskustelujen tuoksinassa moukaroida. Jos joku tuntematon keskustelupalstailija saa kriisin jonkun toisen tuntemattoman keskustelupalstailusta, niin onko kyseessä enää normaalijärkinen ihminen. Pitäisi sentään vielä osata erottaa nettimaailma ja oikea maailma toisistaan. :)

[QUOTE="HAUHAU";23103557]No mä olen ainakin kaukana kierosta eukosta, olen liiankin kiltti ihminen kaikille. Ehkä senkin takia täällä on kiva purkaa agressioita. En tunne ainuttakaan jota saatan täällä keskustelujen tuoksinassa moukaroida. Jos joku tuntematon keskustelupalstailija saa kriisin jonkun toisen tuntemattoman keskustelupalstailusta, niin onko kyseessä enää normaalijärkinen ihminen. Pitäisi sentään vielä osata erottaa nettimaailma ja oikea maailma toisistaan. :)[/QUOTE]

Totta, jos liian tosissaan ottaa tällaiset, on asiat sinänsä huonosti että sitten ei kannata nettiin tulla, mutta tässä ei edelleenkään ollut kyse siitä. Mä en vaan mitenkään päin voi allekirjoittaa sitä että olisi tervejärkistä pyrkiä jotain kasvotonta kirjoittajaa haukkumaan sellaisin sanakääntein ettei koskaan kehtaisi sanoa mitään vastaavaa naamatusten. Eikö sulla itselläsi tosiaan toimi minkäänlaista suodatinta kun netissä purat aggressioita? Voitko sanoa muille ihan mitä tahansa ajattelematta sen kummemmin? Jotenkin hassua :) Vai johtuuko se sitten tosiaan siitä että sua lytätään(?) reaalimaailmassa vähän liikaakin?

[QUOTE="HAUHAU";23103557]No mä olen ainakin kaukana kierosta eukosta, olen liiankin kiltti ihminen kaikille. Ehkä senkin takia täällä on kiva purkaa agressioita. En tunne ainuttakaan jota saatan täällä keskustelujen tuoksinassa moukaroida. Jos joku tuntematon keskustelupalstailija saa kriisin jonkun toisen tuntemattoman keskustelupalstailusta, niin onko kyseessä enää normaalijärkinen ihminen. Pitäisi sentään vielä osata erottaa nettimaailma ja oikea maailma toisistaan. :)[/QUOTE]

Hau hau,puhut asiaa! Relaa vähän ap!!
Mun mielestä ihan hyvä päästää ilmoja pihalle tällä palstalla. Eiköhän tuo ole ihan normaalia.
Ja sitäpaitsi-niitäkin on-jotka saavat siitä jotain itsetuntoa,että esittävät täällä niin asiallista,
niin asiallista! Joku huono päivä varmaan heilläkin, mihin sitten purkavatkin sitä? Omaan ukkoon tms?

[QUOTE="HAUHAU";23103617]Eli vastaan viimeinkin tohon perimmäiseen kysymykseen. Kyllä tulee yleensä parempi mieli, kun täällä saa mellastaa. Joskus suorastaan ulvoin naurusta.[/QUOTE]

Millaisia asioita sä täällä (tai muualla) ihmisille sanot? Tarviitko siihen jotain provokaatiota vai vetäisetkö vain hatusta sopivan tilaisuuden tullen? Mietitkö koskaan jälkeenpäin että sielläkin taustalla on oikea ihminen? Tulee elävästi vain mieleen muutaman täällä kovinkin usein ikävyyksiä kerjäävän valitukset siitä miten tulee suunnilleen uniin palstakiusaamiset.. Menee ehkä vähän liiallisuuksiin mutta jotkut on herkempiä kuin toiset :)

Totta, jos liian tosissaan ottaa tällaiset, on asiat sinänsä huonosti että sitten ei kannata nettiin tulla, mutta tässä ei edelleenkään ollut kyse siitä. Mä en vaan mitenkään päin voi allekirjoittaa sitä että olisi tervejärkistä pyrkiä jotain kasvotonta kirjoittajaa haukkumaan sellaisin sanakääntein ettei koskaan kehtaisi sanoa mitään vastaavaa naamatusten. Eikö sulla itselläsi tosiaan toimi minkäänlaista suodatinta kun netissä purat aggressioita? Voitko sanoa muille ihan mitä tahansa ajattelematta sen kummemmin? Jotenkin hassua :) Vai johtuuko se sitten tosiaan siitä että sua lytätään(?) reaalimaailmassa vähän liikaakin?
Ei nää mitään kasvottomia ole, vilkaise vaikka kuvaketjuja.

Millaisia asioita sä täällä (tai muualla) ihmisille sanot? Tarviitko siihen jotain provokaatiota vai vetäisetkö vain hatusta sopivan tilaisuuden tullen? Mietitkö koskaan jälkeenpäin että sielläkin taustalla on oikea ihminen? Tulee elävästi vain mieleen muutaman täällä kovinkin usein ikävyyksiä kerjäävän valitukset siitä miten tulee suunnilleen uniin palstakiusaamiset.. Menee ehkä vähän liiallisuuksiin mutta jotkut on herkempiä kuin toiset :)

No jos on liian herkkä, niin kannattaiskohan pysyy poissa täältä palstalta??
Kannattaako oikeesti odottaa jotain asianmukaista käytöstä näiltä palstalaisilta?

Mietippä nyt vähän mitä vauhkoat...

Hau hau,puhut asiaa! Relaa vähän ap!!
Mun mielestä ihan hyvä päästää ilmoja pihalle tällä palstalla. Eiköhän tuo ole ihan normaalia.
Ja sitäpaitsi-niitäkin on-jotka saavat siitä jotain itsetuntoa,että esittävät täällä niin asiallista,
niin asiallista! Joku huono päivä varmaan heilläkin, mihin sitten purkavatkin sitä? Omaan ukkoon tms?

Mulle on ihan yks ja hailee kuka purkaa keneenkin vitutuksensa ja huonot päivänsä, itse mieluiten vittuilen sille joka mulle sen paskan olon aiheuttaa, jos se sattuu ukko olemaan niin saa kuulla kunniansa mutta saa myös anteeksipyynnön. Täällä näitä jälkimmäisiä ei kovin kummoisesti jaella ;)

Mitenköhän te oikeasti miellätte tän haukkumisen mistä olen puhunut, sellainen "normaali" haistattelu ja haukkuminen on tosiaan täällä ihan normaalia, ei sillä että senkään pitäisi olla, mutta ne ylilyönnit kyllä pistää silmään. Siksi lähdin pohtimaan mikä siihen kenetkin ajaa.

Älä käsitä väärin, ei mun nenille sentään reaalimaailmassakaan hypitä, mutta siellä en sano päin naamaa ihmisille mitä heistä kulloinkin ajattelen. Eli omaan ihan normikäytöstavat kuten varmaan säkin. :D
Mutta jos me aletaan keskustelupalstalla samanlailla käyttäytyä kuin tuolla "oikeessa maailmassa", niin tännehän kuolee pystyyn. "Anteeksi" , "Kiitos!".. "Hei voisinko kommentoida tätä sun asiaasi, onko sulla hetki aikaa?".

EIIIIII... onks pakko jos ei taho.. tuoda arkinen harmaus tännekin?

[QUOTE="vieras";23103663]No jos on liian herkkä, niin kannattaiskohan pysyy poissa täältä palstalta??
Kannattaako oikeesti odottaa jotain asianmukaista käytöstä näiltä palstalaisilta?

Mietippä nyt vähän mitä vauhkoat...[/QUOTE]

En mä vauhkoa, sori jos se siltä vaikuttaa. Kyselen syitä, mielenkiinnosta. Ja niille herkästi loukkaantuville olen tuota samaa aika monta kertaa sanonut ;)

[QUOTE="HAUHAU";23103690]Älä käsitä väärin, ei mun nenille sentään reaalimaailmassakaan hypitä, mutta siellä en sano päin naamaa ihmisille mitä heistä kulloinkin ajattelen. Eli omaan ihan normikäytöstavat kuten varmaan säkin. :D
Mutta jos me aletaan keskustelupalstalla samanlailla käyttäytyä kuin tuolla "oikeessa maailmassa", niin tännehän kuolee pystyyn. "Anteeksi" , "Kiitos!".. "Hei voisinko kommentoida tätä sun asiaasi, onko sulla hetki aikaa?".

EIIIIII... onks pakko jos ei taho.. tuoda arkinen harmaus tännekin?[/QUOTE]

Ei, todellakaan ei ole pakko :D Mutta ihan snadisti vois niitä pahimpia solvauksia rajoittaa, ne pari täällä :) Alan uskoa ettet sä ole ihan tarkoittamaani porukkaa ;)

[QUOTE="HAUHAU";23103775]Huh. =)

Mistä sen tietää oonko vai enkö. No ainakin pysyn ihan lain puitteissa.
Kirkko ja palsta erikseen! :D[/QUOTE]

Eiköhän tuo riitä, uskon pyhään sanaasi ettet ole pahin mahdollinen palstatorspo :D

Mä en voi sille mitään että repeän koko ajan kun kelaan tän kommentin ohi :D Sä tosiaan taidat inhota Kepsistä :D

Kepsis inhoaa minua, aloitti melkolailla yksipuoliset ankarat vittuilut siinä yhdessä ketjussa viikko sitten tai puoltoista. Ketju oli nimeltään jotain : "Onko Kepsis ja äiti 44v sama ihminen?" Minä vain reagoin tällä hänen viitoittamallaan linjalla.

Sikstoisekseen, Kepsis itse sanoi että kaikki on paskaa paitsi kusi ja hänen päätään särkee. Oletin että se johtuu kusesta, mutta voihan olla että olen väärässä ja särky johtuukin paskasta.

Uusimmat

Yhteistyössä