Jaha, meille valitettiin sitten metelistä. :(

• Viestiketjun aloittaja hissunkissu
  • Ensimmäinen viesti
hissunkissu
Asutaan kerrostalossa minä, mieheni ja vajaa 2 vuotias lapsemme. Mies tekee pitkää päivää eli melkeen aamusta iltaan olemme lapsen kanssa kahdestaan kotona. Tuo tyttö on aika lujaluontoinen ja äänekäs, jos ei saa jotain periksi ja muutenkin kyllä omaa kuuluvan äänen.
Tänään kävi sitten alakerran mies valittamassa että kun meiltä kuuluu niin kamala meteli kokoajan, hän on vuorotyössä ja hän ei saa nukuttua kun kuuluu huutoa ja meteliä. Halusi vuokranantajamme numeron ja meinaa soittaa hänelle.
Ihan ystävällisesti mies puhui, mutta mua alkoi silti ärsyttämään. Ollaan asuttu tässä 1,5v ja koskaan kukaan ei ole mistään valittanut. Täällä talossa asuu muitakin lapsia ja monesti kuuluu huutoa ja meteliä rapussa. Me ei olla kertaakaan pidetty täällä yksiäkiiään bileitä, ei kuunnella oikeastaan ollenkaan musiikkia. Hiljaisuus kun on talossa 22-7 niin meillä kyllä on hiljaista, kun tyttökin jo nukkuu. Uskon kyllä että meteliä kuuluu aamulla ja päivällä kun tyttö leikkii ja huutaa, mutta eikö ne ole niitä normaalin elämän ääniä? Miten saan 2vuotiaan hiljaisemmaksi ? Jos joku tietää missä sellainen nappi on niin kertokaa ihmeessä...
Tuli vaan tosi paha mieli tuosta valituksesta. Kun me ollaan kuitenkin hyviä vuokralaisia omasta mielestäni, mitään ei olla rikottu, ei bileitä, vuokrat aina juuri ajallaan...
Soitin itse vuokranantajalleni ja hän oli kyllä täysin puolellani, mutta silti harmittaa kamalasti :( mitä voin tehdä toisin??
Tuli tosi paha mieli. ajatteleekohan nyt jokainen tässä talossa että olemme kauheita :(

kaikenmaailmanvalittajia
Tosi tylsää. Mutta ihan normaaleja elämisen ääniä. Sellaista se on kerrostalossa, ja jos valittajaa häiritsee, voi muuttaa muualle!

Älä ota itseesi, pää pystyyn ja elämää elämään!

"ppp"
Vuorotyöläisen on vain sopeuduttava talon järjestyssääntöjen mukaiseen rytmiin vaikka korvatulppien avulla. Ymmärrän kyllä itsekin 3-vuorotyötä tehneenä, että välillä on pakko saada nukkua päivät, mutta ei sillä perusteella voi vaatia naapureita olemaan kuin huopatossutehtaassa. Toki on kohteliasta yrittää olla hissukseen, mutta ei se lasten kanssa ihan niin toimi...

bud
No ulkoilkaa ja olkaa muuallakin kuin kotona, että lapsi saa energiaansa purettua. Ei kerrostalossa voi elää samalla tavalla kuin vaikka omakotitalossa, vaikka kuinka muka olis tavallisia elämisen ääniä.

dnklv
Miksei ihmiset osaa pitää kakaroitaan kurissa, me naapureiden kanssa lyöttäydyttiin yhteen ja saatiin häätö yhdelle lapsiperheelle, joka pisti lapsensa aina rappuun huutamaan ja paiskoivat tavaroita lattialle ja siirtelivät huonekaluja.

hissunkissu
No ulkoilkaa ja olkaa muuallakin kuin kotona, että lapsi saa energiaansa purettua. Ei kerrostalossa voi elää samalla tavalla kuin vaikka omakotitalossa, vaikka kuinka muka olis tavallisia elämisen ääniä.
No niinhän me ulkoillaan joka päivä, aina aamutoimien jälkeen pihalle ja päikkyjen jälkeen kylään tai uudestaan puistoon. Kyse ei ole siitä että lapsi olisi mitenkään tylsistynyt!
En itsekkään kestä olla edes yhtä päivää vaan kotona, että kyllä meillä tekemistä riittää.

hissunkissu
Eli mamman mussukat saa mellastaa oli vuorokauden aika mikä tahansa viis muista ihmisistä.
Kuka niin sanoi? miks pitää ymmärtää tahalleen väärin?
Meillä on hiljaista kun hiljaisuus on, ja tietenki jos tyttö päättömänä riehuu ja turhaan huutaa komennan olemaan hiljempaa. En mä nyt ihan tyhmä ole.
Kuinka hiljaa pitää olla? Hyssytellä täällä keskellä päivää että alakerran mies saa nukuttua? Onko meidän vika että hän on vuorotyössä?

Ei mielestäni ole ystävällistä, jos ensimmäinen yhteydenotto metelistä, joka ei tule edes hiljaisuuden aikana on pyytää vuokranantajan numero, että voisi virallisesti valittaa. Paskanaama, joka naamioi käytöksensä muka "reiluksi ja ystävälliseksi", olen tällaisiin törmännyt ennenkin. Pokalla ollaan kohteliaita koko ajan, että toinen ei kehtaa alkaa avautumaan toisen täydellisen epäreiluista vaatimuksista ja uhkailuista.

this
älä sure. tosi typerä naapuri teillä, ei mikää normaali yksilö, ei ihmisiä ymmärtävä eikä lapsirakas. olisit itse pyytänyt hänen vuokraisäntänsä numeron, ja ensi kerralla ilmoita poliisille kotirauhan rikkomisesta. normaalit elämisen äänet kuuluvat kerrostaloihin. älä vaan yritä hissutella lastasi äläkä stressaa itseäsi tai perhettäsi yhtään tyhmällä naapurilla. pää pystyyn. tömistele rauhassa omassa kodissa hyvällä mielellä.

Älä välitä näistä ääliöistä täällä.
Kerrostalossa saa lapsi päivällä leikkiä ja mekastaa..sitä ne pienet lapset tekee.Mä uskon että sä olet kuitenkin ihan normaalilla järjen juoksulla varustettu nainen ja tiedät mikä on liikaa.
Jos ottaa yhteyttä mihin tahansa isännöintifirmaan niin ovat aivan varmasti samaa mieltä.

Ja vuorotyöläisillä se nyt vaan on sellasta.Ei se voi vaatia että muut on päivällä hiljaa kun HÄNEN pitää nukkua.Niinkuin ei lapsiperhekään voi vaatia että talossa on kaikki hiljaa klo 19 jälkeen kun nicopetteri menee nukkumaan.PISTE.

peesi
Ei mielestäni ole ystävällistä, jos ensimmäinen yhteydenotto metelistä, joka ei tule edes hiljaisuuden aikana on pyytää vuokranantajan numero, että voisi virallisesti valittaa. Paskanaama, joka naamioi käytöksensä muka "reiluksi ja ystävälliseksi", olen tällaisiin törmännyt ennenkin. Pokalla ollaan kohteliaita koko ajan, että toinen ei kehtaa alkaa avautumaan toisen täydellisen epäreiluista vaatimuksista ja uhkailuista.
peesi. voisi ensin esittää toiveensa ja sitten jos ei toinen yhtään jousta tai edes keskustele asiasta asiallisesti niin vasta sitten ottaa yhteyttä muihin.

"eee"
Älä välitä näistä ääliöistä täällä.
Kerrostalossa saa lapsi päivällä leikkiä ja mekastaa..sitä ne pienet lapset tekee.Mä uskon että sä olet kuitenkin ihan normaalilla järjen juoksulla varustettu nainen ja tiedät mikä on liikaa.
Jos ottaa yhteyttä mihin tahansa isännöintifirmaan niin ovat aivan varmasti samaa mieltä.

Ja vuorotyöläisillä se nyt vaan on sellasta.Ei se voi vaatia että muut on päivällä hiljaa kun HÄNEN pitää nukkua.Niinkuin ei lapsiperhekään voi vaatia että talossa on kaikki hiljaa klo 19 jälkeen kun nicopetteri menee nukkumaan.PISTE.
Ei kaikki pienet lapset sitä tee.
ADHD toki on periytyvää.

"äippä"
se on ihan järjestyssääntöjen mukaan niin, että lasten äänistä ei saa valittaa vaan ne on ns. normaalia elämää. Ja jos joku on vuorotöissä, niin se silti vaan sopeuduttava muiden rytmiin, ei voi vaatia koko taloa olemaan hiljaa. Hiljaisuus on 22-07.
Meidän talossa asui ja ällöttävä päällepäsmäri täti, kävi pihallakin lapsillekin huutamassa ja komentelemassa pois leikkimästä, koska hänen vuorotyöläisenä pitää saada nukkua. Yritti isännöitsijällekin valittaa, mutta kun isännöitsijä kääntyikin häntä vastaan meidän lapsiperheiden puolelle niin täti otti ja muutti. taisi niin ottaa itsetunnon päälle.

hissunkissu
[QUOTE="eee";23060421]Ei kaikki pienet lapset sitä tee.
ADHD toki on periytyvää.[/QUOTE]

No mun lapsella ei kyllä ADHD:tä ole.
Ihan normaaleja uhmis kohtauksia mielestäni saa, ääni nyt vaan sattuu olemaan aika kova.

uyuhyui
Kyllä jo kaksivuotias ymmärtää ettei voi KARJUA ja HUUTAA koko ajan, eri asia sitten että haluaako ymmärtää. Mutta sitä kyllä ihmettelen että naapuri vaati vuokranantajan numeron, olisi voinut ensin vaan huomauttaa asiasta sulle ja sitten jos melu jatkuu niin ottaa yhteyttä vuokranantajaan.

No mun lapsella ei kyllä ADHD:tä ole.
Ihan normaaleja uhmis kohtauksia mielestäni saa, ääni nyt vaan sattuu olemaan aika kova.
Ihan sama vaikka oliskin. Sun lapsellas on oikeus huutaa ja karjua päivät läpeensä niin paljon kun sielu sietää ja itse asiassa yölläkin. Eikai koliikkiperheitäkään pois voi häätää. Jos haluaa asua rauhassa, kannattaa muuttaa korpeen. Täällä Ei tarvii kuunnella muita.

Kr
Tuskin teidan 2v huutaa kokoajan. Ja hiljaisuus on klo 22 -07 joten vuorotyolainen voi muuttaa omakotitaloon tai kenties rivariin jossa vain vanhuksia. Tosin jotkut vanhemmat ihmiset huonokuuloisia niin pitavat tv:ta taysilla kuullakseen ;) Mutta, soita itse vuokranantajallesi ja selita tilanne. Ei lasta voi vaientaa vakivalloinkaan!

Yhteistyössä