Asiaa naapureista. EI ole provo :(

  • Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti
fakta
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ne poliisit ei ihan hirveästi voi tehdä, nimimerkillä se, joka on soittanut poliisit itse omaan kotiinsa aiemmassa suhteessa. Ne voi rauhoittaa tilanteen sillä hetkellä, mutta ilman pahoinpidellyn osapuolen lupaa eivät voi viedä asiaa eteenpäin, ja lastensuojeluun ovat yhteyksissä vain jos näkevät lasta kaltoin kohdeltavan. Näin yksi niistä poliisisedistä mulle kertoi. Eli kyllä mä soittaisin lastensuojeluun suoraan naapurina itse, ja tekisin ilmoituksen: he voivat sitten päättää, tulevatko katsastamaan itse, vai lähettävätkö miliisit paikalle kyselemään perherauhasta. Ja näin perhe joutuu pidempi aikaiseen tarkkailuun, mikä on äärettömän hyvä asia.
Poliisilla on virkavelvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus aina kun joutuu perheväkivallan/ tappelun takia käymään paikalla, jossa on alaikäisiä.
 
Ei se mun mielestä lastensuojeluasia ole, jos 1,5kk:n aikana yksi tappelu on vanhemmilla ollut. Ei se vauva yhdestä varttitunnista elinikäisiä traumoja saa. Mutta jos sielä tosiaan hakataan toisia, niin sitten tilanne on jo toinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ne poliisit ei ihan hirveästi voi tehdä, nimimerkillä se, joka on soittanut poliisit itse omaan kotiinsa aiemmassa suhteessa. Ne voi rauhoittaa tilanteen sillä hetkellä, mutta ilman pahoinpidellyn osapuolen lupaa eivät voi viedä asiaa eteenpäin, ja lastensuojeluun ovat yhteyksissä vain jos näkevät lasta kaltoin kohdeltavan. Näin yksi niistä poliisisedistä mulle kertoi. Eli kyllä mä soittaisin lastensuojeluun suoraan naapurina itse, ja tekisin ilmoituksen: he voivat sitten päättää, tulevatko katsastamaan itse, vai lähettävätkö miliisit paikalle kyselemään perherauhasta. Ja näin perhe joutuu pidempi aikaiseen tarkkailuun, mikä on äärettömän hyvä asia.
Poliisilla on virkavelvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus aina kun joutuu perheväkivallan/ tappelun takia käymään paikalla, jossa on alaikäisiä.
Joo, no mä en tiedä mistään virkavelvollisuuksista mitään muuta kuin mitä ne polliisisedät mulle sillon sano, että en ala tappelemaan mutta näin on kerrottu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Ei se mun mielestä lastensuojeluasia ole, jos 1,5kk:n aikana yksi tappelu on vanhemmilla ollut. Ei se vauva yhdestä varttitunnista elinikäisiä traumoja saa. Mutta jos sielä tosiaan hakataan toisia, niin sitten tilanne on jo toinen.
Niin. Mistäpä mä voisin olla varma, tapellaanko siellä oikeesti? En tiedä. Äänistä päätellen kyllä, mutta enhän voi sitä varmaksi sanoa, en ennen kuin itse tosiaankin NÄEN, että siellä tapellaan.
 
sossusta
Ilmoitus kuuluu tehdä jo vain huhun perusteella, ei vasta sitten kun jo jotain kamalaa tapahtunut. Ilmoitukset tulevat usein liian myöhään ja perheen auttaminen on vaikeampaa.
 
Mä tekisin heti huomenna sen nimettömän lastensuojeluilmoituksen. Jos vauvalla on kaikki hyvin, niin eihän siitä mitään seuraa. Ja niinkuin joku jo aiemmin sanoi- ihana kun välität. Tuollaisia ihmisiä pitäisi olla enemmän. Ehkä lapsilla olisi vähemmän vakavia ongelmia jos useampi muukin ottaisi vastuuta ympärillään elävistä ihmisistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
eikös se uusi lastensuojelulaki sano että kuka tahansa saa ottaa nykyään yhteyttä lastensuojeluun jos epäilee edellämainittuja asioita. nimettömänä varmasti myös saa ilmottaa. sanokaa jos oon väärässä. älä anna tommosen jatkua, kamalaa!!!

No eihän sitä voi tietää tekeekö ne lapselle jotain !
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
eikös se uusi lastensuojelulaki sano että kuka tahansa saa ottaa nykyään yhteyttä lastensuojeluun jos epäilee edellämainittuja asioita. nimettömänä varmasti myös saa ilmottaa. sanokaa jos oon väärässä. älä anna tommosen jatkua, kamalaa!!!

No eihän sitä voi tietää tekeekö ne lapselle jotain !
Tarkoitan siis että kannattaa ilmoittaa

 
on se kumma
siis kyllä toi naapurien kyylääminen menee jo liian pitkälle. me ollaan todella tempperamenttinen perhe ja meiltä kuuluu varmasti ääniä naapuriin eli täässä siis joutuu alkaa odottelemaan sossuja/kyttiä oven taakse.. huh huh.. olkaa nyt realisteja, ja puuttukaa toisten asioihin silloin kun siihen on aihetta
 
naapuri
Alkuperäinen kirjoittaja on se kumma:
siis kyllä toi naapurien kyylääminen menee jo liian pitkälle. me ollaan todella tempperamenttinen perhe ja meiltä kuuluu varmasti ääniä naapuriin eli täässä siis joutuu alkaa odottelemaan sossuja/kyttiä oven taakse.. huh huh.. olkaa nyt realisteja, ja puuttukaa toisten asioihin silloin kun siihen on aihetta
Milloin SINÄ tiedät, että siihen on aihetta?
 
naapuri
Alkuperäinen kirjoittaja naapuri:
Alkuperäinen kirjoittaja on se kumma:
siis kyllä toi naapurien kyylääminen menee jo liian pitkälle. me ollaan todella tempperamenttinen perhe ja meiltä kuuluu varmasti ääniä naapuriin eli täässä siis joutuu alkaa odottelemaan sossuja/kyttiä oven taakse.. huh huh.. olkaa nyt realisteja, ja puuttukaa toisten asioihin silloin kun siihen on aihetta
Milloin SINÄ tiedät, että siihen on aihetta?
Tai mistä SINUN mielestäsi tietää, että on aihetta? Silloin, kun oikeesti itse NÄKEE? Eikö muulloin?
 
on se kumma
Alkuperäinen kirjoittaja naapuri:
Alkuperäinen kirjoittaja on se kumma:
siis kyllä toi naapurien kyylääminen menee jo liian pitkälle. me ollaan todella tempperamenttinen perhe ja meiltä kuuluu varmasti ääniä naapuriin eli täässä siis joutuu alkaa odottelemaan sossuja/kyttiä oven taakse.. huh huh.. olkaa nyt realisteja, ja puuttukaa toisten asioihin silloin kun siihen on aihetta
Milloin SINÄ tiedät, että siihen on aihetta?
silloin kun näen jotain epäsopivaa.....
kyllä tänäpäivänä kaupunkiyhteisössä ihmiset pystyy hakeen apuja itsekin
 
Alkuperäinen kirjoittaja on se kumma:
Alkuperäinen kirjoittaja naapuri:
Alkuperäinen kirjoittaja on se kumma:
siis kyllä toi naapurien kyylääminen menee jo liian pitkälle. me ollaan todella tempperamenttinen perhe ja meiltä kuuluu varmasti ääniä naapuriin eli täässä siis joutuu alkaa odottelemaan sossuja/kyttiä oven taakse.. huh huh.. olkaa nyt realisteja, ja puuttukaa toisten asioihin silloin kun siihen on aihetta
Milloin SINÄ tiedät, että siihen on aihetta?
silloin kun näen jotain epäsopivaa.....
kyllä tänäpäivänä kaupunkiyhteisössä ihmiset pystyy hakeen apuja itsekin

ap, älä sitt kuuntele tälläisiä neropatteja kuin tämä edellinen tässä.

Jos siellä kotona on oikeasti väkivaltaa, ei sitä apua tajua itse välttämättä hakea, ja vaikka tajuaisi, ei jaksa, välitä...

Soita heti huomenna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
eikös se uusi lastensuojelulaki sano että kuka tahansa saa ottaa nykyään yhteyttä lastensuojeluun jos epäilee edellämainittuja asioita. nimettömänä varmasti myös saa ilmottaa. sanokaa jos oon väärässä. älä anna tommosen jatkua, kamalaa!!!

No eihän sitä voi tietää tekeekö ne lapselle jotain !


Mistä sitä tietää tekeekö se hiljainen perhe lapselleen jotain, joka asuu siinä käytävän toisella puolella?

Jatkuva huuto ja riita on lapselle haitaksi, mutta joskus voi se äänekäs riita olla parempi kuin tukahdettu huuto. Mä ainakin koen omalla kohdallani paremmaksi purkaa kiukkuni huudolla kuin että kävisin lapseeni käsiksi, jos lapseeni hermostun.

 

Yhteistyössä