miten asua kerrostalossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi vittu kun hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi vittu kun hermot menee

Vieras
jossa naapuri valittaa koko ajan kaikesta.

kuuluu kolinaa,kuuluu meteliä ja huutoa.
ja huom.ei silloin kuulu kun on hiljaisuus,yöllä nukumme.
eikö päivisin lapsilla ole sallittua leikkiä omassa kodissaan?
ja pitää vähän ääntä.
kuitenkin meillä lapset arkisin on tarhassa.olemme kotona vasta 16.00 jälkeen ja silti valitusta satelee että lapsemme metelöivät ja kolistelevat.

huoh,eikö ihmisillä ole omaa elämää ollenkaan!!

jos hiljasuus alkaa vasta 22.00 ja meillä lapset nukkumanssa 20.00 niin mikä oikein mättää.
eihän siitä voi valittaa jos ääntä pitävät joskus iltapäivisin!!!

siis alkaa hermot todellakin mennä kun lappuja satelee oven taakse tuon tuosta jostakin ja aina löytyy jotain valitettavaa tässä talossa.

meidänkin naapurissa asuu lapsia,ne huutavat ja pitävät ääntä,ei kukaan ole niille valittanut koskaan.tunnen naapurin äidin joten usein keskustellaan ja kysyin häneltä ja hän sanoi ettei koskaan ole tullut lappuja oven taakse tai mitään valitusta.

siis huoh huoh!!

ja miksei kehtaa tulla sanomaan päin naamaan vaan kyttii ettei ketään ole kotona ja tulee työntämään Lappusia!
ei helvetti mitä touhua..tekisi mieli jo itse soittaa isännöitsijälle ja valittaa tosta terroritouhusta.

Voihan se olla, että teistä lähtee enemmän ääntä kun uskotkaan... veikkaisin tätä sen perusteella, että naapurin lapsista ei valiteta. Siis jos kyseessä on joku ammattivalittaja, niin hän todennäköisesti valittaisi niistä toisistakin.

Eli huomaavaisuutta peliin ja yrittäkää olla hiukan hiljempaa. Kannattaa muistaa, että monet kaipaavat hiljaisuutta ja rauhaa kotona, ja heillä myös pitäisi olla siihen oikeus, ilman että naapurit kohtuuttomasti häiritsevät.

vaikkei hiljaisuus olisikaan vasta kun kymmeneltä,ei kohtuutonta mökää saa pitää sitä ennenkään.jospa teillä mökästetään enemmän kun muilla naapureilla.

Menisin ihan positiivisessa hengessä keskustelemaan siitä että mitkä on ne häiritsevät äänet. Toisten normaali elämä ja äänenkäyttö voi olla toisille liikaa.
Voin kuvitella että jos tulee väsyneenä töistä ja naapurista kuuluu huutoa, itkua, paukutusta jne. kun itse haluaisi rentoutua ja rauhoittua niin harmittaisi.

[QUOTE="mä";22392789]Menisin ihan positiivisessa hengessä keskustelemaan siitä että mitkä on ne häiritsevät äänet. Toisten normaali elämä ja äänenkäyttö voi olla toisille liikaa.
Voin kuvitella että jos tulee väsyneenä töistä ja naapurista kuuluu huutoa, itkua, paukutusta jne. kun itse haluaisi rentoutua ja rauhoittua niin harmittaisi.[/QUOTE]

Lisään vielä että meillä oli kerran naapuri jonka mielestä oli normaalia ääntä että kun lapset leikki remonttileikkiä niin ne paukutteli vasaralla monta tuntia seinään, lattiaan ja pattereihin. Oli vaan tosi luovia lapsia.

[QUOTE="mä";22392789]Menisin ihan positiivisessa hengessä keskustelemaan siitä että mitkä on ne häiritsevät äänet. Toisten normaali elämä ja äänenkäyttö voi olla toisille liikaa.
Voin kuvitella että jos tulee väsyneenä töistä ja naapurista kuuluu huutoa, itkua, paukutusta jne. kun itse haluaisi rentoutua ja rauhoittua niin harmittaisi.[/QUOTE]

sellaiset muuttakoot omakotitaloon jos ei työpäivän jälkeen kestä sitä että naapurista kuuluu ääntä. ei naapuri voi lapsiaan pakottaa sohvalle kyhjöttämään että naapuri saa työpäivän jälkeen rentoutua.

me asutaan kerrostalossa ja meillä yläkerrasta kuuluu aina meteliä. ei se oo mua häirinny ees silloin ku tuun yövuorosta ja pitää nukkua päivällä. en mä voi vaatia et yläkerran lapsiperhe lähtee kotoaan evakkoon että alakerran yötyöläinen saa nukkua. kerrostalossa pitää elää vähä toisella asenteella kuin omakotitalos. ap:n tilanne kuulostaa siltä että valittaja on joku vanha mummo joka ei siedä yhtäkään ylimääräistä ääntä. lapsiperheen ei kannattas muuttaa ikinä taloon jossa on ykskin mummo tai pappa asumassa. useimmiten ne valittajat on heitä.

[QUOTE="mä";22392804]Lisään vielä että meillä oli kerran naapuri jonka mielestä oli normaalia ääntä että kun lapset leikki remonttileikkiä niin ne paukutteli vasaralla monta tuntia seinään, lattiaan ja pattereihin. Oli vaan tosi luovia lapsia.[/QUOTE]

Tähän minäkin suosittelen kiinnittämään huomiota. Etenkin se pattereiden kolistelu kuuluu pahempana kaikissa naapureissa kuin itsellä.

itse oon ollu töissä kotihoidossa ja työ on siis kotikäyntejä vanhusten luo. tosi moni mummo on valittanu naapurin lapsiperheestä "kun ne pitää niin kovaa meteliä". Yksikin mummo valitti yläkerran naapurista ja kysyin montako lasta siellä on. mummo sanoi että 5. no okei, 5 lapsesta kyllä lähtee jo ääntä ihan normaalileikkienkin puitteissa. sit kysyin et minkälaista se meteli on. "no kun sieltä kuuluu koko ajan askelten ääniä!!!" mummo selitti hermostuneena. no sitte kuunneltii niitä ääniä ja kyseessä oli ihan normaalit kävelemisestä kuuluvat äänet. ei ees mitää et lapset hyppit kovapohjaiset kengät jalas ylös alas, vaan ihan normaalisti siellä käveltiin huoneesta toiseen. ja sen mummo koki häiritsevänä metelinä, josta ko. mummokin oli jo tehny valituksen. 7 henkinen perhe ei siis olis saanu liikkua huoneesta toiseen ollenkaan, tai korkeintaan kerran tunnissa, ettei ois mummon elämä häiriintynyt.

vastaavia mummoja ja pappoja kotihoidossa oli paljon. ja tältä pohjalta mä ajattelen, että välttämättä ap ei perheensä kans pidä mitään "helvetinmoista mökää", jotkut vaan valittaa niin pienestä. ja kuten jo kirjoitin, suosittelen lapsiperhettä tarkkaan katsomaan millaset naapurit on jos kerrostaloon muuttaa. mitä enemmän vanhempaa väkeä, sen todennäköisempää on että tulee vaikeuksia.

Sii mä en ikinä ole ymmärtänyt miksi ihmiset jotka nauttivat hiljaisuudesta, muuttavat kerrostaloon. Kyllähän sen sanoo järkikin et lapsiperheestä lähtee meteliä, kovaakin. Ja miksi tosiaan täytyy niitä lappuja pistää, eikö viksumpaa olii tulls ihan suoraan sanomaan?? Sinuna ap menisin naapurisi luo ja puhumaan asian. Ei kenenkään tarvi tuollaista kestää..

Kotirauha pitää suoda jokaiselle. Jos asuu kerrostalossa, saavat lapset luvan oppia asumaan hiljaa. Ihanteellinen asuinpaikka lapselle on omakotitalo, missä hän touhuillaan pääsee häiritsemään mahdollisimman pientä määrää ihmisiä.

Oikeus hiljaisuuteen on suurempi kuin oikeus metelöintiin tai leväperäiseen asumiseen. Oikeastaan suurin sääli tässä asiassa on se että kerrostaloja ei rakenneta äänieristämisen näkökulmasta. Sitten on vielä sekin että äänieristeet ovat käsittääkseni kallista rakennusmateriaalia.

Missä ovat ne talot joissa on eniten äänieristystä?Miten sellaisen talon löytää?

Yhden kaverin alakerrassa asuva mummo valitti aikoinaan siitä, että iltaisin yhdeksän jälkeen kuuluu askelia ja vessa vedetään, ja sen jälkeen taas askelia. Eli toisin sanoen yöllä ei saanut käydä vessassa!

Että joo, jotkut valittaa mistä vaan..

No tähän väliin heitän, että saako vauvaa huudattaa yksinään tuntikaupalla omassa huoneessa pinnasängyssään tuntikaupalla joka ikinen yö vuosi putkeen? Näin kävi meidän naapurissa ja muutettiin pois, koska ei voitu nukkuu

sellaiset muuttakoot omakotitaloon jos ei työpäivän jälkeen kestä sitä että naapurista kuuluu ääntä. ei naapuri voi lapsiaan pakottaa sohvalle kyhjöttämään että naapuri saa työpäivän jälkeen rentoutua.

.

Sellaiset muuttakoon omakotitaloon, jotka eivät osaa yhtään huomioida toisia ihmisiä. Sinne sopivat metsän keskellä yksinään meuhkaamaan.
OIkeasti ei kerrostalossa saa meuhkata miten haluaa. Sohvalla istumisen ja järkyttävän melun välillä on monta välimuotoa. Useimpia ei normaalit elämisen äänet häiritse, mutta sitten on näitä perheitä, joissa lapset hakkaavat lattiaa kolme tuntia putkeen puuvasaralla ja se on äidin mielestä vain herttaista.

[QUOTE="vieras";22393143]No tähän väliin heitän, että saako vauvaa huudattaa yksinään tuntikaupalla omassa huoneessa pinnasängyssään tuntikaupalla joka ikinen yö vuosi putkeen? Näin kävi meidän naapurissa ja muutettiin pois, koska ei voitu nukkuu[/QUOTE]

meinaatko että tahallaan huudattivat?jotkut vauvat vaan on sellaisia et ne huutaa sen vuoden joka yö eikä vanhemmat voi sille mitään. olisit ostanu korvatulpat.ois tullu muuttoa halvemmaksi.

[QUOTE="Nella";22392992]Sii mä en ikinä ole ymmärtänyt miksi ihmiset jotka nauttivat hiljaisuudesta, muuttavat kerrostaloon. Kyllähän sen sanoo järkikin et lapsiperheestä lähtee meteliä, kovaakin. Ja miksi tosiaan täytyy niitä lappuja pistää, eikö viksumpaa olii tulls ihan suoraan sanomaan?? Sinuna ap menisin naapurisi luo ja puhumaan asian. Ei kenenkään tarvi tuollaista kestää..[/QUOTE]

Loogisempaa olisi neuvoa, että ne jotka sitä ylenmääräistä melua aiheuttavat, voisivat ottaa vastuuta teoistaan ja muuttaa omakotitaloon.
Omasta mielestäni kerrostaloasumisen perussääntö on, että on osattava ottaa huomioon myös ne naapurit. Eli ei voi meuhkata miten sattuu, koska samassa talossa asuu muitakin. Jos ei kykene ryhmässä toimimaan, on parempi muuttaa yksin asumaan.

Jos vauva huutaa tuntitolkulla, kyseessä voi olla koliikki, eli kroonisia ilmavaivoja. Lapsi parkuu tällöin tuskaansa. Koliikille ei perinteisesti voi mitään mutta pitää tarkistaa, tämä on kuitenkin 10v vanha tieto. Oma sisko oli koliikkivauva, ja parkui kyllä pitkälle aamuyöhön.

Sellaiset muuttakoon omakotitaloon, jotka eivät osaa yhtään huomioida toisia ihmisiä. Sinne sopivat metsän keskellä yksinään meuhkaamaan.
OIkeasti ei kerrostalossa saa meuhkata miten haluaa. Sohvalla istumisen ja järkyttävän melun välillä on monta välimuotoa. Useimpia ei normaalit elämisen äänet häiritse, mutta sitten on näitä perheitä, joissa lapset hakkaavat lattiaa kolme tuntia putkeen puuvasaralla ja se on äidin mielestä vain herttaista.

Tiedät sä millaset ihmiset muuttaa omakotitaloon? Sellaset joilla on varaa. Lapsiperheetkin varmaan asuis sellasessa jos olis mahdollista.

[QUOTE="vieras";22393207]Tiedät sä millaset ihmiset muuttaa omakotitaloon? Sellaset joilla on varaa. Lapsiperheetkin varmaan asuis sellasessa jos olis mahdollista.[/QUOTE]

No silloin ei kuule auta muu, kun sopeutua niihin yhteisiin pelisääntöihin. Ei lapsiperhekään voi tulla kerrostaloon meuhkaamaan ihan miten lystää, ihan vain sillä selityksellä, että muuttaisimme kyllä omakotitaloon jos olisi rahaa, mutta kun ei ole, terrorisoimme teitä täällä ihan miten lystäämme.

No silloin ei kuule auta muu, kun sopeutua niihin yhteisiin pelisääntöihin. Ei lapsiperhekään voi tulla kerrostaloon meuhkaamaan ihan miten lystää, ihan vain sillä selityksellä, että muuttaisimme kyllä omakotitaloon jos olisi rahaa, mutta kun ei ole, terrorisoimme teitä täällä ihan miten lystäämme.

Jaa, no.. sellasta se on ja silleen. Lapsista nyt kuuluu möykkää ja sillä sipuli. Vauvat huutaa ja taaperot hakkaa pöytiä ja lattiaa. Viimenen asia mitä sairasta lasta lohduttavan vanhemman tulisi ajatella on naapurit! Mitä sun mielestä näitten vanhempien sitten tulisi tehdä kun lapsi huutaa?

Yhteistyössä