Karppaajien tsemppiketju 2011

Täytyy hehkuttaa... tänään normivaatteet päällä aamupuntari näytti 81,3 kg!! Päällä kevyt neule ja farkut... En millään meinannut astua vaa'alle kun uhkasin vielä sunnuntaina etten tänä viikkoa vaakaan koske. Oli pakko ja kiva ylläri oli. Mullahan on ollut tää alku todella pahaa jumittamista, odottanut kuin kuuta nousevaa että paino lähtis alaspäin.

Ja eilinen meni syömisten suhteen huonosti.
Aamu jees, 3 munan munakas jossa 1dl kuohukermaa ja n. 80 g auraa. NAm!!
Mutta mutta... iltapäivällä tuli kauhea kiire, oli poikien hakua ja menoa hammaslääkäriin... vein anoppilaan pojat ja siellä oli tarjolla itsetehtyä hernekeittoa ja ihan tuoretta jälkiuunileipää. No, tottakai oli syötävä kun oli nälkä. Onneks oli läskistä possua keitossa ja kunnon voita leivän päälle.

Tästä vielä selvisin, mutta kun tulin takaisin, oli anoppi paistanut lättyjä ja pari oli odottamassa mua ja eikun kaupan mansikkahilloa päälle. Syntisen hyvää!!

Illalla en sitten syönyt kuin pari pientä palaa mutakakkua.

Liekö tämä ruokavalion heilahtaminen syynä tähän tämän aamuiseen painoon? Vai vaan ettei oikeasti syönyt mitään?

Ooo
Hesessä on aika iso määrä erilaisia salaatteja!! Syön yleensä sellaisen (ilman sämpylää tietenkin!) jos ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hamppariravintola. Mutta joo, ei 30 g hiilaria ole paha, ihanko siinä oikeasti on niin vähän? Eikä siinä välttämätää mitään isoa lisäainekuormaakaan ole, majoneesit ja salaattisysteemit, perus-possunpihvi ja sipulirenkaat.

Tein eilen luomukarjalanpaistilihoista padan, johon sujahti lihojen lisäksi sipulia, valkosipulia, purkki kuohukermaa ja smetanaa. Uuniin reiluksi pariksi tunniksi. Lisänä uunikasviksia valmiista pakastepussista (lanttu, nauris, porkkana, palsternakka). Onko helpompaa...

Eikä siinä välttämätää mitään isoa lisäainekuormaakaan ole, majoneesit ja salaattisysteemit, perus-possunpihvi ja sipulirenkaat.
Saanen olla tästä eri mieltä.
Ruisfilehampurilainen:

Paistoöljy: Rapsiöljy (100 %), vaahtoamisenestoaine E900
Paprikamajoneesi: rypsiöljy, pastöroitu kananmuna, , paprika, vesi, mausteet, kurkku, sakeuttamisaineet E410, E412, E406 , säilöntäaineet E211, E202, happamuudensäätöaine E330, hapettumisenestoaine E300 , mausteet (chili (juustokumina, paprika, valkosipuli, cayenne, oregano), sipuli, kurkuma, pan suola, aromivahvenne (E621), hydrolysoitu kasvisproteiini (maissi), hydrolysoitu maissitärkkelys, hiivauute, rypsiöljy
Pihvitomaatti: tomaatti
Porsaan ulkofile: Porsaan ulkofilepihvi maustetaan paiston jälkeen grillimaus- teella: PAN-suola, mausteet (juustokumina, paprika, valkosipuli, cayanne, oregano, sipuli, kurkuma), aromiaineet (hiiva- uute), glukoosi, proteiinihydrolysaatti, (lähde maissi), hydrolysoitu tärkkelys, rypsiöljy, paakkuuntumisenestoaine (E551)
Ruisleipä: Ruis (jauho, rouhe ja mallas) (42 %), vesi, vehnäjauho, perunahiutaleet, (peruna, emulgointiaine (E471), stabilointiaine (E450), vehnägluteeni, hiiva ja suola (1, 2 %). Käytetystä viljasta 63 % on ruista.
Salaatti: jäävuorisalaatti
Sipulirengas: Sipuli (50 %), vehnäjauho, vesi, kasvisöljy, tärkkelys, suola, hyytelöimisaine (E401), rypälesokeri, kiinteyttämisaine (E509), hiiva, sokeri.
Viipalekurkku: Kurkku, vesi, etikka, sokeri, suola (1, 1 %), luontaiset aromit, säilöntäaine (E211), stabilointiaine (E509).

"pypylleröinen"
Joo, ei oo kun 35,2g. http://www.hesburger.fi/tuotteet/hampurilaiset/ruisfilehampurilainen Tosin mä otan hampurilaiseni aina ilman ketsuppia (sitä ei vissiin tohon kyllä ees kuulu?) ja suolakurkkua.
Salaatin mäki olisin muuten ottanut, mutta mun tarvi syödä autossa nopeesti, ja ton kokosen salaatin tuhoamiseen (varsinkin niillä onnettomilla hesen hajoavilla haarukoilla) menee liikaa aikaa, jos tarkotus on syödä tosi nopeesti :D

Mä tein eilen taas tota kesislasagnea. Mut meillä jää tosi vetiseks se aina, muilla? Mietin, että pitäskö itkettää ne kurpitsat ekana. Mut sit tulis tosi suolasta, kun on kuitski juustoaki sen verran... :/ Ideoita? :)

Muikkelis :)
Mä palkittin itteni kakulla kun mittasin että lantio on alusta kaventunut 9cm :heart:
Nyt on alkanut muutenkin häviämään senttejä, ei niinkään kiloja. mahasta (se pahin ongelma) on nyt vasta alkanu lähtemään ja totaali kadotusta on nyt n.5cm :D

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa;23000893:
Saanen olla tästä eri mieltä.
Ruisfilehampurilainen:

Paistoöljy: Rapsiöljy (100 %), vaahtoamisenestoaine E900
Paprikamajoneesi: rypsiöljy, pastöroitu kananmuna, , paprika, vesi, mausteet, kurkku, sakeuttamisaineet E410, E412, E406 , säilöntäaineet E211, E202, happamuudensäätöaine E330, hapettumisenestoaine E300 , mausteet (chili (juustokumina, paprika, valkosipuli, cayenne, oregano), sipuli, kurkuma, pan suola, aromivahvenne (E621), hydrolysoitu kasvisproteiini (maissi), hydrolysoitu maissitärkkelys, hiivauute, rypsiöljy
Pihvitomaatti: tomaatti
Porsaan ulkofile: Porsaan ulkofilepihvi maustetaan paiston jälkeen grillimaus- teella: PAN-suola, mausteet (juustokumina, paprika, valkosipuli, cayanne, oregano, sipuli, kurkuma), aromiaineet (hiiva- uute), glukoosi, proteiinihydrolysaatti, (lähde maissi), hydrolysoitu tärkkelys, rypsiöljy, paakkuuntumisenestoaine (E551)
Ruisleipä: Ruis (jauho, rouhe ja mallas) (42 %), vesi, vehnäjauho, perunahiutaleet, (peruna, emulgointiaine (E471), stabilointiaine (E450), vehnägluteeni, hiiva ja suola (1, 2 %). Käytetystä viljasta 63 % on ruista.
Salaatti: jäävuorisalaatti
Sipulirengas: Sipuli (50 %), vehnäjauho, vesi, kasvisöljy, tärkkelys, suola, hyytelöimisaine (E401), rypälesokeri, kiinteyttämisaine (E509), hiiva, sokeri.
Viipalekurkku: Kurkku, vesi, etikka, sokeri, suola (1, 1 %), luontaiset aromit, säilöntäaine (E211), stabilointiaine (E509).
Karseeta. Todellakin välttäisin tuolla syömistä jos tarkoitus on terveellinen ruokavalio.

[QUOTE="pypylleröinen";23001005]Joo, ei oo kun 35,2g. Hesburger | Ruisfilehampurilainen Tosin mä otan hampurilaiseni aina ilman ketsuppia (sitä ei vissiin tohon kyllä ees kuulu?) ja suolakurkkua.
Salaatin mäki olisin muuten ottanut, mutta mun tarvi syödä autossa nopeesti, ja ton kokosen salaatin tuhoamiseen (varsinkin niillä onnettomilla hesen hajoavilla haarukoilla) menee liikaa aikaa, jos tarkotus on syödä tosi nopeesti :D

Mä tein eilen taas tota kesislasagnea. Mut meillä jää tosi vetiseks se aina, muilla? Mietin, että pitäskö itkettää ne kurpitsat ekana. Mut sit tulis tosi suolasta, kun on kuitski juustoaki sen verran... :/ Ideoita? :)[/QUOTE]

Mulla on aika vetistä mutta mua ei haittaa. Karppaus.infon lasagneohjeessa (en tiedä oletko sieltä ottanut) itketetään noita kurpitsoja kyllä.

Ooo
Äh, mä olen jo kahdesti vastannut, eikä ole lähtenyt vastaus mihinkään, grrr. Eli noista hampurilaisista, tottakai joo niissä on noita e-aineita, mutta kuinka moni teistä hakee ruokansa oman pihan luomutuotannosta?? Joku valmis silloin tällöin on ihan ymmärrettävää. Itse yritän parhaani syödä puhdasta ja luomua, mutta taatusti mukaan eksyy jotain "luonnotontakin". Joskus voin hörpätä light-limua tai -siideriä, majoneesin ostan usein valmiina ja valmiita maustesekoituksiakin käytän pihvini päälle joskus. Majoneesia voisi tehdä pienemmän annoksen tai syödä enemmän, mutta tuore ei säily kauaa ja joskus vaan on kiire. Ainakin itse yritän käyttää aikaa myös pojan kanssa; enkä vain tee ruokaa, tutki ruoka-ainesisältöjä tai kirjaa niitä makroja. Oletan, että tulee syötyä aika hyvin, mutta varmasti on joskus nakkia, makkaraa, leikeleitä, joista löytyy puhtaan lihan lisäksi jotain muutakin (vaikka useimmiten ostankin Vatajaa).

"nam"
[QUOTE="Ansu";22956825]lounaaksi lasten kanssa munapiirakkaa, niinkuin lapset on sen nimenneet. 10 munaa, sekoitetaan rakenne rikki, sekaan pussi herne-maissi-paprikaa (nyt lasten ronkeliuden takia, muuten milloin mitäkin vihannesta),paketti pekonia pieneksi silputtuna, puoli pussia emmentalraastetta (olisko ollu 75g) loraus laktoositonta maitoa, mausteeksi oreganoa ja uuniin. hyvvää oli! (tätä on muuten helppo ottaa vaikka evääksi töihin kahvin kanssa )[/QUOTE]

Kertoisitko vielä että tuliko tästä pellillinen vai?
Missä asteessa paistoit ja kauanko?
Kuulostaa hyvältä

"pypylleröinen"
Mulla on aika vetistä mutta mua ei haittaa. Karppaus.infon lasagneohjeessa (en tiedä oletko sieltä ottanut) itketetään noita kurpitsoja kyllä.
Ei mua kanssa haittaa, että on vetistä, mutta toi miespuolinen on sitä mieltä, että sais olla vähän `kuivempaa`... No, ehkä mä ens kerralla itketän sit niitä. En mä tota ohjetta oo sen tarkemmin kattonut, katoin vaan aineet, eli en lukenut valmistusohjeita :)

Kolmas karpimpi päivä takana eikä yhtään sortumista. Ainahan se alkaa hyvin, nyt pitäisi vaan jatkaa eikä antaa innostuksen lopahtaa parin viikon jälkeen.
Kauhea jano koko ajan, vettä yritän juoda joka kerralla. Vessassakin saa ravata usein, kai ne nesteet on lähteny liikkeelle. Uusia reseptejä pitäisi kaivella netistä, ja onhan tässäkin ketjussa tullut jo monta uutta ohjetta kokeiltavaksi :p Salaattia menee taas isoja määriä, joka aterialle melkein teen vihreän salaatin.

Unohdin vielä kysyä että onkohan olemassakaan muuta kuin lähes rasvatonta (0,2-0,3 %) maitorahkaa? Ennen en ole kiinnittänyt huomiota maitorahkan rasvapitoisuuksiin, mutta nyt tuli kaupassa pyöriteltyä erilaisia purkkeja.

"pypylleröinen"
Mä tein tota mutakakkua. Ai piru, mutta se on hyvää! :p Jäätävän kokosiksi vaan laskettu palat tossa ohjeessa! :) Mä otin varmaan 1/20 osan. Laitoin 160g 85% ja 40g 70%, enkä makeutusta ollenkaan. Toi on ihan mielettömän hyvää.... Huomenna vatkaan kermaa kaveriksi itelleni, kun kaveri tulee kahville. Sille tosin tarjoon vielä jätksiä ja vaikka vadelmahilloa lisäks, saattaa normaalille makuaistille olla vähän tujun makusta :D

Mäkin tykkään älyttömästi kanssa siitä. Seuraavana päivänä jääkaappikylmänä se on vielä parempaa. :) Ja just kerman ja marjojen kanssa. Ja sit vielä kun se on niin helppo tehdä. ja nopea.

Nyt täytyis täksi päiväksi keksiä jotain herkkua, täytyy käydä karppauksen reseptejä kurkkaas. Suklaa kun on intohimoni enkä siitä ole mihinkään päässyt vaikka kuinka karppaan.

(ainiin, mä oon kuitenkin käynyt vaa'alla ja tänäänkin oli kiva ylläri - paino alkoi seiskalla!! .... nii-i, 79,9 kg!! )

voi ei,mulla on pääsyt koko homma käsistä!!!! yhen ruisleivän söin perjantaina,ja karkkia meni lauantaina...ja mitäs muuta viellä...no oli siinä jtn.muutakin ei sallittua:headwall:

tänään oon kyllä osaanut olla tiukempi...se vaan tuntuu niin vaikeelta kun joutuu miettiin kokoajan missä niitä hiilareita on ja mitä saa syödä..

mutta nuo pastat yms.ja leivät olen jättänyt,karkkia ja suklaata sitäkin ostan vaan sen 70%,niitä en pysty jättään,et sallin itelleni joskus näitä

viime vkl.meni sitä ruokaa ja juomaa ja tuli se 4kg,no nyt se on poissa,eli oli varmaankin sitä nestettä ja menkkojen turvotusta.....

mä niin yritän kesäksi päästä uusiin kymmenlukemiin:wave:

Ooo
Kannattaa ne herkutkin vaihtaa mahdollisimman vähähiilarisiin, ne siiderit ja karkit sokerittomina jne. Silloin ei kyllä puhuta mistään luonnollisista ja lisäaineettomista tuotteista, mutta ei sitä ole ne vastaavat sokerillisetkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;23027708:
voi ei,mulla on pääsyt koko homma käsistä!!!! yhen ruisleivän söin perjantaina,ja karkkia meni lauantaina...ja mitäs muuta viellä...no oli siinä jtn.muutakin ei sallittua:headwall:

tänään oon kyllä osaanut olla tiukempi...se vaan tuntuu niin vaikeelta kun joutuu miettiin kokoajan missä niitä hiilareita on ja mitä saa syödä..

mutta nuo pastat yms.ja leivät olen jättänyt,karkkia ja suklaata sitäkin ostan vaan sen 70%,niitä en pysty jättään,et sallin itelleni joskus näitä

viime vkl.meni sitä ruokaa ja juomaa ja tuli se 4kg,no nyt se on poissa,eli oli varmaankin sitä nestettä ja menkkojen turvotusta.....

mä niin yritän kesäksi päästä uusiin kymmenlukemiin:wave:
Tota noin, sun matkaa seuranneena sanoisin että itsekuria pitää olla tässäkin valiossa. Laihdutusta ei kannata aloittaa miettien heti että mitä herkkuja voi syödä tällä valiolla vaan pitää ensin muutama viikko tiukkaa kuuria ja sitten voi lisäillä niitä herkkuja. Keho kannattaa vieroittaa sokeriaddiktiosta ja se toimii parhaiten niin että sokerit vetää minimiin. Ja alkoholi myös pois. Itse "laihdutin" syksyllä juoden joka viikkoisesti viiniä, kyllä paino jumiutui ja koko kuuri kaatui lopulta omaan mahdottomuuteensa.

Eli tiukasti nyt ekat viikot niin tulosta syntyy. Tuolla sun tyylillä on vaara että paino tippuu aluksi ne muutamat kilot ja sitten ei tipu millään.

sapfo itsekuria mä tarviinkin...ja paljon...kyllä meinaan houkuttaa kaikenmaailman ruoat ym.kaupoissa ja kotonakin.

noh,mä yritän aina miettiä sitä vähähiilarisempaa vaihtoehtoa,jos jtn.meinaan ottaa.
tässä kuussa toivon että paino tippuisi reippaammin,koska mä käyn 4krt viikossa jumpalla,kun on ylimääränen jumppakortti,sain lahjaksi sen:D

PIeniTytönTylleröinen: Mulla on vähän sama ongelma, kun en lähtenyt vissiin tarpeeksi hiilarittomaan ruokavalioon alkuun niin on jäänyt päälle noi mieliteot. Kaupassa on edelleen vaikea liikkua jos menen suoraan töistä. sillon kysytään kyllä itsekuria ihan kamalasti, meinaan heittää koko karppaamisen sen siliän tien koska tekee mieli SOKERIA :)
Tää johtunee yleensä siitä, että mä syön aika tuhdin aamupalan (3 kananmunaa, juustoa, metvurstia, sinihometta ym) eikä mulla ole päivän aikana nälkä ollenkaan. Mutta 16-17 pintaan jo onkin nälkä ja silloin täytyis saada syödä yki rasvapläjäys ennen kuin menee kauppaan, mutta kun on kiire, kiire ja kiire.

Mutta itsekuria täytyy kehittää. Se on sit vaan sitä että tähän kun olen päätynyt niin tässä pysyn. Ei kehtaa luovuttaa. Kun on kaikille hehkuttanut että on parempi olo ja nukkuu paremmin nyt niin hohhoijaa, hävettäis jos alkaisi vetää pullaa ja kakkua miten haluaisi.

(niin ja nyt taas puhuu itse itsekuri: tuli syötyä Hesen arizona-ateria eilen :whistle: ei yhtään hiilareita ja itsekuria parhaimmillaan!! :ashamed:

Ooo
Koita kaikkesi päästäksesi tuosta "makean nälästä" eroon. Se tuntuu olevan niin voimakas ja hallitseva. Menisikö se sillä, että sen pari viikkoa kieltäytyisit myös makeutusaineista?? Se on kuitenkin vähintään yhtä paljon pään sisällä oleva himo eikä mikään fyysinen elinehto. Tee tätä perustyötä nyt vielä lisää psyykkisesti! Lueskele kirjallisuutta ja etsi mahdollisimman suuri kirjo kivoja ja hyviä ruokaohjeita. Syö itsesi kylläiseksi hyvällä karppiruualla ja unohda jälkkärit, välipalat, makeat aamiaiset jne. Se olisi neuvo, jos tässä on ongelmaa. Jos ei ole, niin ole kokeilematta =)

Ensimmäisen viikon jälkeen paino laskussa, viikonlopun repsahduksesta huolimatta. Itse yritän olla nyt kokonaan ilman makeutusaineita, että se makeanhimo häviäisi. Kasvisten määrää pitäisi lisätä, nyt syön hyvin salaatteja, mutta nuo kasvikset ei parhaiten uppoa :| Ajatuskin keitetyistä kukkakaaleista etoo...
Kertokaas nyt hyviä vinkkejä kasvisten lisäämiseksi ruokiin!

Jauheliha-kukkakaalisoselaatikko :: karppaus.info :: reseptit

Kasvisgratiini :: karppaus.info :: reseptit

Tossa kaksi hyvää reseptiä, joissa kukkakaalia ja joita voin suositella.

Ja jos oikeasti Cheetah kukkakaali ei miellytä etkä voi kuvitella käyttäväsi sitä niin onhan noita kasviksia. Kesäkurpitsa on hyvä, "mauton" vaihtoehto. Se kesäkurpitsalasagne jonka ohjekin on tänne linkitetty on hyvää.

Mutta syö vaikka dippaamalla kasviksia. Hyvä vaihtoehto sipseille ja muille naposteluille.

Yhteistyössä