Kolmatta kaipaavien tammikuu 2011

kp21/ ? hieman arvelluttaa tämän kierron kesto kun itse uumoilen että ovis olisi ollut aiemmin jos edes on tapahtunut toiveita ei tälle kierrolle ole kun ei peitotkaan oo heilunu =) mie oon nyt semmoisessa vaiheessa että en oikein osaa nauttia muiden plussista ja tuntuu kurjalta kuulla koko ajan uusia vauva uutisia kun oman kohtu on tyhjä !!! Jokohan mie jonkinlaisiin tutkimuksiin kohta pääsisin ? edes sen suhteen onko munasarjoissa jotain vikaa...
 
Minnarun :hug: kannattaa soitella ja kysellä miten pääsee tutkimuksiin, niissäkin vissiin niitä paikkakuntakohtaisia eroja löytyy.

Niisku, kyllä mulla kuukautisten aikaan on aina turvonnut olo ja uskon, että se voi näkyä painossakin! Mä huomaan painosta kyllä heti, jos on tullut syötyä herkkuja ja siis hiilareita. Tai sitten vastaavasti kauhean suolaisia. Ainoa hyvä puoli siinä on sitten kuitenkin onneksi se, että ne kilot lähtevät nopeasti pois. Muistaa vaan huolehtia riittävästä nesteidensaannista.

Tänään aion kyllä hieman herkutella ja lasillisen punaviiniäkin ottaa :p
 
mymosa
Lapsiluvuista.. meillä on toiveissa eka ja vika yhteinen. Mulla on ne kaksi aiempaa. Sit on meidän lapset täynnä ja multa menee piuhat solmuun.

Onnea plussista ja toivottavasti Santun haamu vahvistuu, ylemmässä testissä hitusen jotain näkyy.

Onnea hääpäivästä, nimee en muista.. Varmasti tänä vuonna yks suosituimmista päivämääristä mennä naimisiin. Kovasti tsemppiä häävalmisteluihin.

Meillä ei menkkoja vieläkään.. vituttaa jo.
 
:attn: NIMENHUUTO!

Niina22, Orwokki, Criminal Mind, VauvaHai , PieniTytönTylleröinen, tuoli, punkku, Harmaana, Nipsu87, olkkis74, Nume

Mikäli vielä seuraat listaa, ilmoittele itsestäsi. Ei ole tarkoitus ajaa ketään pois vaan seuraamme ketkä oikeasti vielä seurailevat listaa ja haluavat olla mukana taustajoukoissa. Nimenhuuto jatkuu tammikuun loppuun asti ja kaikki kenestä ei ole mitään siihen mennessä kuulunut, poistetaan taustalistalta. Sinne pääsee toki takaisin, jos nyt tämä nimenhuuto menee jostain syystä ohi.
 
Minnarun:hug:

mymosa ei sinulla sattuisi olemaan jemmassa yhtään testiä? Koska teit edellisen? Ymmärrän hyvin, että alkaa suututtaa kun homma jumittaa. Jos kuitenkin syy olisi positiivinen...? Tooosi myöhäinen ovis? Tulee niin mieleen omat tuskailun ajat ennen kuopusta kun kierrot oli mitä oli ja tuntui, että siinä missä minulla oli yksi kierto, toisilla meni toinen kierto jo piinapäivissä... Tsemppiä!:hug:

Santtu bd Jospa se viiva vahvistuisi parissa päivässä! :D
 
kp21/ ? hieman arvelluttaa tämän kierron kesto kun itse uumoilen että ovis olisi ollut aiemmin jos edes on tapahtunut toiveita ei tälle kierrolle ole kun ei peitotkaan oo heilunu =) mie oon nyt semmoisessa vaiheessa että en oikein osaa nauttia muiden plussista ja tuntuu kurjalta kuulla koko ajan uusia vauva uutisia kun oman kohtu on tyhjä !!! Jokohan mie jonkinlaisiin tutkimuksiin kohta pääsisin ? edes sen suhteen onko munasarjoissa jotain vikaa...

Minnarun
sun teksti on ihan ku mun suustani. Samoissa kp:issä meen ja täysin samat ajatukset on. JA vielä se että tekis oikeesti mieli jo heittää kirves kaivoon. Meidän sänkyelämä on kuollutta ja eilen mies kerto että se on vaa yksin kertasesti kadottanu jotain mun ja sen väliltä. Tasan vuosi sitten jätettiin ehkäisy pois. 6kk sitten ruvettiin metästämään ovista ja yrittämään tosissaan ku ei mitää ollu tapahtunu puoles vuodes. Ja tässä sitä ollaan vieläkin ilman vauvaa.... Ei edes haamun haamua ole testeihin tullut. Vauvakuume on niin kova,että sattuu :'(

tuo yk vois olla 5 (11)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia vaan kaikille :D Täällä minä heräsin jo tähän päivään ja testiä tekemään ja kyllähän se viiva on vahvistunut :D Varmuuden vuoksi oli tehtävä vielä toinenkin testi, molemmat kun on Prisman testejä niin eivät VOI olla samaan aikaan väärässä. Loogista vai mitä :D


Aijaa.com - 7355995.jpg (isompana)


Aijaa.com - 7355996.jpg (isompana)

Nyt siis kp 30/(27)29 ja veikkaan myöhäisempää ovista, mitään tuntemuksia siitä ei ole (en kyllä surannutkaan). Vaikka eipä mulla ole noista edellisistäkään kovin nopeasti viivat vahvistunut. Digin kanssa odottelen vielä muutaman päivän, jotta on aivan varmaa.

Pitäisköhän tästä tehdä nyt sit romaani samalla... :confused:
Eli mähän en jaksanut keskittyä koko kiertooon ja olin valmis luovuttamaan kun olin viimeksi AIVAN VARMA ja menkat alkoi etuajassa. Mies kuitenkin päätti että jokatoinen päivä mennään ja oviksen aikoihin taisi sijoittua. Kierrosta kun ei ollut mitään hajua ennen tätä viikkoa (silloin katsoin tuota etusivua ja näin itsenikin ylhäällä).

Jos oireita/tuntemuksia listaa niin tällä viikolla oon ollut aivan tajuttoman väsynyt! Oon menny joka ilta 21 nukkuu, kello herättää 06 ja illalla 18 oon ollut ihan valmis jo nukkumaan :D Mahassa tuntunut saman akaa painava pallo, joka esim kenkiä jalkaan laittaessa tuntuu hyvinkin epämukavalta. Muutamana päivänä oikein kunnon vihlaisuja ja tissit tuli kipeiksi sekä painaviksi (miehen mukaan myös täyteläisemmiksi ;) ). Mulla ei näitä mitään ole ollut ennen menkkoja ja menkatkin on kivuttomat ja oireettomat. Siis normikierroissa, joka mulla oli sellainen vasta viimeksi. Silloin jo ajattelin että taisi vasta oma hormoonituotanto päästä tasapainoon.

Lapsiluvusta ollut puhetta. Meillä se jää kolmeen, ellei mieli päätä muuttua. Meillä jo ennen ensimmäistä lasta päätettiin, että kolme on se meidän luku. Mies kyllä oli kahden jälkeen sitä mieltä että tähän jää, mutta viime kesänä aloin puhua "meidän aikataulusta" (olisin kotona kun esikoinen menee kouluun) ja ilmeisen hyvin osasin kantani kolmanteen perustella kun suostui kierukan poistoon ja niin meillä alkoi yritys. Vaikkakin miehen työkuviot sotki ja mies oli oviksen aikaan kotona vasta kolmannessa yrityskierrossa. Mä siis laitan seuraavan synnytyksen jälkeen kierukaan taas ja kun sen aika alkaa loppua, on miehen vuoro hoitaa osansa ja mennä katkasemaan piuhansa. Tuossa vaiheessa on siis se meidän harkinta-aika: oliko tämä tässä vai ollaanko me vielä hulluja ja... ;

Eiköhän tää nyt riitä!
 
Santtu 81: Onnea oikein kovasti :heart:

Tähti:Äidinonni:M0308: Kiitoksia kannustuksesta ja tunteen jakamisesta :heart: Tää on ollu jotenkin niin turha kierto kokonaan, miun täytyy varmaan keskustella mieheni kanssa näistä tuntemuksista ja tosiaan olisi otettava oikein asiaks ei tällä seksimäärällä kyllä varmasti lisäänny...no koetan tässä välin keskittyä muuhun ja opetella nauttimaan toisten onnesta ja toisten raskauksista jos vaikka tosiaan on niin etten koskaan enää onnistu....
 
mymosa
oisinko tuossa 1,5vkoa sitten testaillut ja testejä kyllä on, mutta en niitä tuhlaa kun negaa ovat näyttäneet. Mulla nyt ei vaan taaskaan menkat ala näköjään ilman teroja.. liekkö pco:n syytä ihan.
 
mymosa
Mä kuulun kans näihin pitkään yrittäneisiin (kohta vuos takana) ja entistä pahemmalta vain tuntuu toisten plussa uutiset. Toki niistä onnittelee ym, mutta kyllä se kirpasee.. Siks on välistä miettinyt jäävänsä pois täältä, mutta aina tänne vain tulee kirjoiteltua..
 
Täällä on myös viime aikoina ollut pientä luovuttamis ilmapiiriä. Mies meinasi heittää hanskat tiskiin jo tuossa vuodenvaihteessa. Sain kuitenkin ylipuhuttua jatkamaan yritystä. Molemmat haluaisimme tosi kovasti vauvaa, mutta tämä jatkuva pettyminen on rankkaa. Meillä alkoi yritys viime keväänä eli vuosi tulee myös pian täyteen. Silloin onnisti heti, mutta poikaamme emme saaneet elävänä syliin vaan on nyt enkelinä meidän mukana. Laskettu aika lähestyy (11.02.2011) ja sitä myötä ahdistus tästä kaikesta... Ehkä taas helpottaa, kun päästään sen ylitse. Mielessä on käynyt muutama erillainen tapa jatkaa eteenpäin.

1. Totaalinen tauko yrittämisestä muutamaksi kuukaudeksi ja pillerit käyttöön. Ajatuksena taustalla on mahdollissuus vakituiseen työpaikkaan kesällä, milloin ei olisi järkevää olla ainakaan näkyvästi raskaana. Mietin auttaisiko pillerit tasaamaan kiertoni ja auttamaan raskautumisessa. Kuulemma niiden lopetuksen jälkeen on erityisen hedelmällinen. Keväällä raskauduin heti ehkäisykapselin poiston jälkeen.

2. Jatketaan ilman ehkäisyä, mutta ilman täällä roikkumista, ovistestejä ym. eli kuin ei tätä projektia olisikaan. Ehkä siitä olisi apua, kun ikäänkuin luovuttaa "yrittämisestä"?

En tiedä pystynkö lopulta kumpaankaan. Luovuttaminen tuntuu lopulliselta ja pelkään, että ikä aiheuttaa koko ajan enemmän riskejä raskauden suhteen mitä pidemmälle mennään... En tiedä pystyisinkö pysyttelemään pois täältä ja TCOYF:stä kuitenkaan... Ajatuksena helpompi kuin todellisuudessa, kun sitä lasta kuitenkin haluaa. Ehkä nyt nämä ajatukset nousevat pintaan näin tädin seurassa ja taas helpottaa, kun päästään kohti ovista...

Ymmärrän siis tunteenne oikein hyvin. Isot halaukset kaikille näiden ajatusten kanssa painiskeleville :hug: Toisaalta olemme kaikki saaneet jo kaksi lasta aiemmin eli eiköhän se jossain vaiheessa onnistu vaikka nyt hieman kauemmin viekin. Toivon niiin kovasti plussaa teille kaikille! :heart:
 
Onnea tänne kaikille plussanneille! :flower:

Tuossa luekelin teidän pinoa ja huhuilitte joitain nimierkkejä. Mun mielestä punkku löytyy tulta odotuspuolelta. joko elokuisista tai syyskuisista... jos on siis sama punkku. :)

Kovasti plussa tuulia tänne!

Leo 8+3 :heart:
 
mymosa
Meillä on mies se joka jaksaa.. Sille ei oo mikään pettymys (ei ainakaan iso), mä otan raskaammin. Jaksaa muakin tsempata, että tulee jos tullakseen ja ollaan kun ei yritettäis ollenkaan. Ei oteta ehkäsyä enää käyttöön ollenkaan.

Mä niin kovasti haluaisin sen yhteisen, tuntuu, että sitten meidän perhe on vasta ns. yhtenäinen. Mies taas ajattelee toisin, me ollaan sen perhe ja jos ei omaa tuu niin ei tuu, muistuttaa, että vika voi olla hänessäkin.
Mielessä silti kaihertaa exän puheet, että jos ei ole yhteistä lasta, ei ole mitään muutakaan. Erottiin ja onneks sitä yhteistä ei ikinä tullut. Mutta silloin tuli kyllä menkat ilman teroja.

Toisaalta, onhan se hyvä, et saisin tuon koulun käytyä ennenkuin vauva tulee.
Taidan kuitenkin soitella ens viikosta yksityiselle..
 
mymosa
Toisaalta koetan ajatella, että viime kierrossakaan ei pupuiltu kun 3 kertaa ja niistä yksikään ei sattunut oletettuun ovikseen:ashamed:

Ja tätä painoakin on, ehkä tuon -10kg jälkeen on jo positiivisempi keho raskautta ajatellen.
 
Olisiko tilaa yhdelle kolmannesta haaveilevalle?
Täällä olisi kahden lapsen (poika-07 ja tyttö-08) 24-vuotias äiti. Kaupungissa asuessa kaksi lasta tuntui sopivalta määrältä, mutta kesällä muutettuamme maalle, alkoi ajatus kolmannesta lämmetä molempien mielessä. Oman kierron pituudesta ei tällä hetkellä ole tarkkaa havaintoa, pitkiin aikoihin en ole laskenut. Nyt on menossa tästä kierrosta kp12. Ensimmäinen lapsi tärppäsi tokasta kierrosta, toinen sai alkunsa syödessäni minipillereitä ja imettäessäni vielä esikoista. Täytyy toivoa, että mahdollinen kolmaskin tärppäisi nopeasti. Vauvakuume on kova meillä molemmilla (niinkuin varmaan kaikilla täällä :D ). Yritetään olla ottamatta asiasta stressiä vaikka hieman pelottaakin, että toiveista huolimatta kolmatta ei kuulu eikä näy.
Perheestä löytyy lasten lisäksi kaksi kissaa, neljä koiraa sekä pieni luikerteleva käärme.
 
Teillä on monella juuri niitä aatoksia, joiden takia minäkin kesällä lähdin tästä pinosta. Jotenkin kaikki ympärillä plussasivat ja oma mieli meni matalammaksi koko ajan. Ehkä olisikin hyvä pitää taukoa palstailusta, mulla henkinen hyvinvointi ainakin koheni silloin. Ja kun sitten palasin, niin jaksoi taas iloita muiden puolesta, eikä omaan plussaan mennytkään kauan. Monella myös tärppi käy kun jää yksi stressitekijä pois. Kaikille teille lämmin halaus ja kovasti tsemppiä :heart:

p.s. Meillä muuten tää plussa tuli juuri siitä täysikuun kierrosta, oli siinä taikaa tai ei ;)
 
Mä plussasin siitä kierrosta kun söin joulukuussa sen Femiflor-kuurin. Se tasapainottaa alakerran ph:ta ja on maitohappobakteereja. En tiedä onko sillä mitään tekemistä asian kanssa, mutta siitä kierrosta tuli plussa. Tsemppiä kaikille :heart:

Huldis ja pikku 7+4
 
Jihaa ja taas tämän rouvan naama kukkii ja hormoonialueilta eli leuan alueelta... alkaa hieman ärsyttää tää teineily... kp 22 joten taitaa tämä kierto olla todella lyhyt kun naama kukkii jo nyt ja mitkä hinkit !!! oikein sex pomppi =) Mie oon tässä kierrossa kirjoitellu huomattavasti vähemmän kun tosiaan ilahduttavasti paljon plussa uutisia mutta ei vaan miun kohdalla... mut nyt alkaa jo olla sopeutunempi ajatukseen että tässä kestää... se on se minun risti ja olen alkanut hieman puhumaan asiasta että ei oikein onnistu jotta se ei tuntuisi niin pahalta...
 
Onnea kaikille plussanneille=)

Nyt on meilläkin mies suostunut kolmanteen. Eli heti kun menkat loppuu yritys alkaa. Saas nähä kauan menee vai tuleeko ollenkaan. Esikoista tehtiin vuosi ja kuopuksessakin meni useampi kuukausi. Jännittää tuleeko syksyllä töihin lähtö vai ehtiikö kolmas ilmoittaa sitä ennen tulostaan.
 
Sunflower11
Terve! Tämä on selvästi "kuin minulle tarkoitettu" ketju. Kolmatta lasta toiveillaan, ensimmäinen yrityskierto menossa. Kp26/28? menossa. Raskausoireita on kovastikin, mutta pelottaa että oma pää ne tepposet saa aikaan ;) Kuitenkin täällä toivotaan, ettei menkat ala!
 
Onnea Santtu!! :heart:

Tervetuloa sunflower11 ja Heja! :)

äiti88 onnea tulevista häistä! Hääpäivä on ainakin sellaisella päivämäärällä ettei ikinä unohdu. ;)


Pettunia, Tähti77,
olen pahoillani tädin tulosta! Tsemppiä uuteen kiertoon!

Ja niille jotka tätiä odottavat niin toivon sen tulevan paikalle pikaisesti.

_Maria, ihanaa, että pääsette aloittamaan kolmosen yrityksen. :heart:

(.) Ovulaatiota edelleen odottelen... tuntuu ikuisuudelta. |O :p
 
Sunflower11
Onnea Santtu81! :)

Tässä itsellä alkaa jännät paikat olla menossa.. Huomenna 28/28. Ei oikeastaan mitään kuukautisiin viittaavia oireita.. viikolla oli kyllä pari päivää järkyttävät mahakivut, sai ottaa särkylääkettäkin, mitä lie ne sitten olleet..
 
Onnea Santtu :flower::heart:

Tervetuloa Sunflower ja Heja :wave:

Maria, ihanaa :)

Barbamama, mymosa, minnarun ja muut pitkään yrittäneet :hug: voimia, en löydä oikeita sanoja teitä lohduttamaan, mutta jaan tunteenne. Kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu :heart:
 
Santtu, ihana tuo testi, onnea vielä kerran! =) :heart:

).( ääh... vieläkään ei ovulaatiota. :/ Jotenkin on jo turhautunut olo... Kyllä mulla vanhojen kiertojen mukaan pitäisi jo olla ovis. Mihinkähän asti se nyt tällä kertaa menee??!! Vai tapahtuuko ollenkaan?!! Tietääkö kukaan voiko munarakkula kasvaa ja silti ei tapahdu itse ovulaatiota. Tästä tulee todennäköisesti pitempi kierto kuin viimeisistä... Eipä mulla niitä limojakaan vielä ole joten siitäkään päätellen ei mitään havaittavissa. Vatsaa vain juilii välillä. Millaisilla kp:llä teillä on ollut ovulaatio?
 

Yhteistyössä