miten oni, pinotaanko pitkästä aikaa PA""A MUTSIEN KOOTUT TUNNUSTUKSET.. hypätköön mukaan ken uskaltaa! :D

"Justiina"
Mitä "paskan äidin" vinkeitä nämä nyt on? Ihan tavallista arkea lapsiperheessä! Ns. täydellisyys elää vain ja ainoastaan elokuvissa ja mammojen omien korvien välissä!
 
Lapsistani tulee sossupummeja koska
-meillä myös kiroillaan lasten kuullen
-syödään eineksiä
-ei pidetä ulkoilua pakollisena tehtävänä päivittäin
-2v saa herkkuja ihan niinku muutkin
-koko perhe katsoo salkkarit
-lapset on melkeenpä viikottain yökylässä
-tupakoin lasten nähden
 
"joku"
-nuorin on päiväkodissa 9h päivä,mies vie töihin menessä itse kotona, nukun puolille päivin

-8v. käyttää ripsiväriä päivittäin koulussa koska isosiskokin saa meikata

-jos lapsi haluaa maitoa ja sitä sattuu olemaan vaan liru niin annan vettä, jotta saan aamukahviini maitoa

- 4v. käy kokovartalopesulla 1-2 viikossa

- meillä syödään jotaki sokerista joka päivä esim. vanukasta/jäätelöä/leivoksia

-laitan piirettyjä päälle jotta saan olla rauhassa

- käyn max. 1kerta viikossa ulkona lasten kanssa, ulkoilevat koulussa/päiväkodissa

-olen käyttänyt suonensisäisiä huumeita ennen lapsia

-kestovaipat ällöttää :D
 
"vieras"
[QUOTE="Justiina";22943400]Mitä "paskan äidin" vinkeitä nämä nyt on? Ihan tavallista arkea lapsiperheessä! Ns. täydellisyys elää vain ja ainoastaan elokuvissa ja mammojen omien korvien välissä![/QUOTE]

No ei todellakaan ole "tavallista arkea" nuo kaikki jutut. Ja aika surullista, jos on. Kaikki ns. "tavallinen" tai "normaali" ei ole aina oikein tai hyväksi. Käsitin tämä huumoriketjuksi, jossa luetellaan muka huonoja tapoja, mutta monessa listassa kehuskeltiin asioilla, jotka on lapselle oikeasti huonoja. Kukaan ei ole täydellinen, mutta en minä ainakaan tuntisi ylpeyttä ja kehuskelisi virheilläni, häpeillen tunnustaisin.
 
No ei,mutta sillä pääsee jo aika lähelle.
Mä en ajattele noin.
Siis on tietenkin ikävää ja varmasti tupakoijalle itselleen kaikkein stressavinta ellei joku pääse eroon tupakasta raskauden(kaan) ajaksi.
Toisaalta kun itsellä ei sitä addiktiota ole, en usko että pystyn täysin käsittämään sitä miten rankkaa lopetus voi vakavasti riippuvaiselle olla. Luotan siis moisten sanaan että Todella Rankkaa on enkä usko että epäonnistuminen tuossa yhdessä asiassa automaattisesti tarkoittaa, etteikö voisi olla loistava äiti 2138904254 muussa asiassa.
 
dfghjkl
Miksi jotkut on listannut saunassa käynti iät (5kk ja3kk)? Milloin sitten "kuuluisi" käydä ekan kerran saunassa?

Mutta oikeesti vaikka tässä kärjistetäänkin, kyllä musta on surullista jos esim. lapsi ei (oikeesti) saa kunnon ravintoa, vaan eineksiä, herkkuja ja mehuja mielin määrin. Se on todistetusti haitallista kehitykselle ja kasvulle. Puhumattakaan tupakoinnista raskauden aikana mikä pitäs mun mielestä olla laitonta!!!!
Noi imetykset ja omassa huoneessa nukuttamiset on sit taas mun mielestä perheen omia valintoja, johon ei kellään muulla pitäs olla mitään sanottavaa ellei elä just siinä perheessä. Miten sitä muuten muka tietää mikä on parhaaksi just heille?
 
"aih"
- Lapseni eli lähemmäs vuoden ikäiseksi oikeastaan pelkällä rintamaidolla, koska en halunnut vähentää imetystä, jotta oikea ruoka olisi maistunut paremmin.
- Lapsi saa syödä muuallakin kuin pöydän ääressä
- Lapsi katsoo telkkaria 20 cm etäisyydeltä
- Ei käydä joka päivä ulkona ja ulkoilupäivinäkin lapsi useimmiten istuu rattaissa ja itse shoppailen
- En jaksa leikkiä lapsen kanssa, joten leikkii useimmiten yksin
- Annan lapselle D-vitamiinia yli virallisten suositusten
 
"vieras"
[QUOTE="joku";22943406]-nuorin on päiväkodissa 9h päivä,mies vie töihin menessä itse kotona, nukun puolille päivin

-8v. käyttää ripsiväriä päivittäin koulussa koska isosiskokin saa meikata

-jos lapsi haluaa maitoa ja sitä sattuu olemaan vaan liru niin annan vettä, jotta saan aamukahviini maitoa

- 4v. käy kokovartalopesulla 1-2 viikossa

- meillä syödään jotaki sokerista joka päivä esim. vanukasta/jäätelöä/leivoksia

-laitan piirettyjä päälle jotta saan olla rauhassa

- käyn max. 1kerta viikossa ulkona lasten kanssa, ulkoilevat koulussa/päiväkodissa

-olen käyttänyt suonensisäisiä huumeita ennen lapsia

-kestovaipat ällöttää :D[/QUOTE]

Oletko masentunut?
 
Mutta oikeesti vaikka tässä kärjistetäänkin, kyllä musta on surullista jos esim. lapsi ei (oikeesti) saa kunnon ravintoa, vaan eineksiä, herkkuja ja mehuja mielin määrin. Se on todistetusti haitallista kehitykselle ja kasvulle. Puhumattakaan tupakoinnista raskauden aikana mikä pitäs mun mielestä olla laitonta!!!!
Mistä tiedät ettei lapsi saa silti hedelmiä/vihanneksia ja muuta terveellistä, vaikka söiskin herkkuja? Tuskin kukaan pitää lastaan sokerikuurilla eikä muuta juomaa saa kuin mehua aina vaan...
 
asdfghjk
Mä en ajattele noin.
Siis on tietenkin ikävää ja varmasti tupakoijalle itselleen kaikkein stressavinta ellei joku pääse eroon tupakasta raskauden(kaan) ajaksi.
Toisaalta kun itsellä ei sitä addiktiota ole, en usko että pystyn täysin käsittämään sitä miten rankkaa lopetus voi vakavasti riippuvaiselle olla. Luotan siis moisten sanaan että Todella Rankkaa on enkä usko että epäonnistuminen tuossa yhdessä asiassa automaattisesti tarkoittaa, etteikö voisi olla loistava äiti 2138904254 muussa asiassa.
Suurin osa odotusajalla tupakoivista ei edes vaivaudu tosissaan yrittämään eroon tupakasta. On laastareita, inhalaattoreita, hypnoosia, terapiaa...Ja omasta puolesta voin kertoa että se ei oikeasti ole Niin Rankkaa koska niin täytyy tehdä ettei sairastuta omaa lastaan.
 
Suurin osa odotusajalla tupakoivista ei edes vaivaudu tosissaan yrittämään eroon tupakasta. On laastareita, inhalaattoreita, hypnoosia, terapiaa...Ja omasta puolesta voin kertoa että se ei oikeasti ole Niin Rankkaa koska niin täytyy tehdä ettei sairastuta omaa lastaan.
Minä itse lopetin aikoinaan kun aloin esikoista odottaa - eikä ollut mitenkään erikoisen rankkaa.
Toisaalta olen aikoinaan soittanut ambulanssin naiselle joka sai sydänpysähdyksen nikkisoireista (laastareista huolimatta) maatttuaan sitä ennen päiväkausia kipeänä sängynpohjalla.
Eli vaikka olen aikoinaan lopettanut en katso tietäväni oikeastaan mitään oikeasta lopettamisen vaikeudesta.
 
sdfghjklöä
Mistä tiedät ettei lapsi saa silti hedelmiä/vihanneksia ja muuta terveellistä, vaikka söiskin herkkuja? Tuskin kukaan pitää lastaan sokerikuurilla eikä muuta juomaa saa kuin mehua aina vaan...
Kirjoitinkin jos ei OIKEASTI saa kunnon ravintoa. Se että lapsi syö päivässä porkkanan ja banaanin ei hyvitä sitä että muuten ruokana on AINA tyyliin einesmakaroonilaatikko, jälkkäriksi jäätelöä ja keksejä, aamu- ja iltapalaksi valkoista leipää meetvurstilla. Ruokajuomana tietysti kunnon sokeritiivistemehua.
Jos joskus joku päivä menee tollasilla eväillä se ei paljon hallaa tee, mutta on perheitä joissa OIKEASTI joka päivä syödään näin.
 
asdfghj
Minä itse lopetin aikoinaan kun aloin esikoista odottaa - eikä ollut mitenkään erikoisen rankkaa.
Toisaalta olen aikoinaan soittanut ambulanssin naiselle joka sai sydänpysähdyksen nikkisoireista (laastareista huolimatta) maatttuaan sitä ennen päiväkausia kipeänä sängynpohjalla.
Eli vaikka olen aikoinaan lopettanut en katso tietäväni oikeastaan mitään oikeasta lopettamisen vaikeudesta.
Kirjoitinkin puhuivani omasta puolestani. Ja pointti lähinnä oli siinä ettei lopetuksen eteen olla valmiita tekemään töitä.

Ja sydämenpysähdys onkin toooosi yleinen tupakanpolton lopetuksessa...
 
Minä pidän tämän ketjun itseironisesta otteesta (useimmilla).
On ihan eri asia listata asioita, joihin itse on omassa vanhemmuudessaan tyytymätön tai sellaisia joita pitää oikeina vaikka ne eroavatkin vallitsevista trendeistä, kuin moittia MUITA näiden valinnoista.
:D
 
"vieras"
Mummeliisa: jopa yksi teko (jos on riittävän paha) voi vaikuttaa siihen, että joku on huono vanhempi. Ei sillä että tupakointi olisi sellainen. Pointti oli, että muut hyvät puolet ei aina korvaa pahaa tekoa.
 
[QUOTE="vieras";22943645]Tekisin ls-ilmoituksen, jos tietäisin, että jonkun (pieni) lapsi on päiväkodissa 9h/päivä vaikka äiti on kotona. Ellei äiti ole masentunut tms.[/QUOTE]

Miksi?
Miten se mielestäsi on ls-asia?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22943645]Tekisin ls-ilmoituksen, jos tietäisin, että jonkun (pieni) lapsi on päiväkodissa 9h/päivä vaikka äiti on kotona. Ellei äiti ole masentunut tms.[/QUOTE]

No voi p.....se....
 

Yhteistyössä