myöhäinen plussa

Ärr, taas kirjoittelen tähän ketjuun. Kp 25/24 menossa ja nega testattu viimeksi tänä aamuna. Kovin myöhäisissä lukemissa ei siis vielä mennä... On kuitenkin niin, että raskausoireet ovat omasta mielestäni tosi selvät. Ja lisäksi JOS raskaus nyt olisi kyseessä, niin silloin se EI ole myöhäisestä ovulaatiosta, koska seksiä oli tässä kuussa ainoastaan kp 5. Oma arvioni olisi, että ovulaatio olisi ollut kp 6 tai kp 7. Eli nyt mentäisiin lukemissa dpo 18 tai 19. Kyllä jännittää, että miksi ei tule plussaa, vaikka monestakin syystä olen nyt ihan varma raskaudesta...

Toisaalta antaa toivoa tämä ketju, sillä onhan täällä tosi myöhäisiä plussia paljon. Toisaalta taas tässä ketjussa useimmilla on vissiin ollut niin, että myöhäisen plussan taustalla onkin ollut luultua myöhäisempi ovulaatio. Mulla näin ei voi olla... (ellei munasolu ole sitten ovuloinnin jälkeen hedelmöittynyt neitseellisesti). Onko kellään kokemusta siitä, että plussa tulisi ihan rehellisesti myöhäisillä dpo-päivillä, ovulaatio bongattuna ja kaikkea? Koska on syytä alkaa epäillä kohdunulkoista raskautta, jos raskausoireet jatkuvat, menkat pysyvät poissa mutta plussaa ei kuulu? Kauanko voi rauhassa odotella? Viikon, kaksi?
 
Pakko nostella, kun oma tilanne melkein sama kuin täällä monella ollut. Nyt on kp 46/28-29, testit ollu negoja. Kävin myös labrassa antaa pissanäytteen noin viikko sitten ja sekin oli nega. Kummastelin suuresti kun verinäytettä ei otettu. Tätiä ei näy, juilimista toisinaan mutta ei tippaakaan verta. Olen aivan menettäny uskoni siihen että plussaa tulisi :/ Väsymys painaa kyllä melkosesti jatkuvasti päälle ja etova olo on. Lämpökin on kohollaan jatkuvasti... Paljon toivon että plussa tulisi :)
 
Liityn minäkin ketjuun.

Mirena poistettu 19. heinäkuuta, seuraavan päiväna alkoi runsaat menkat (tyhjennysvuoto?) jotka kestivät viikon, ja tänä aamuna (kp 30) testasin negan, testin herkkyys 25ml/IU. Kierron pituus yleensä ollut noin 28 päivää mutta ehkä kierto on nyt pidentynyt kierukan poiston takia? Ovista en tikuttanut mutta luulin jotenkin bonganeeni jotain siihen viittaavaa 14 päivää sitten.. Kokemuksia?

Oireina mulla on turvonneet rinnat, vähän jomotusta vatsassa ja viime lauantaina olin tosi herkkänä, eli tavallaan tyyppillisiä pms-oireita, mutta tätiä ei näy, vaikka kuinka olen ravannut vessassa koko päivän.. ;)

Yritän olla toivomatta liikoja mutta samalla mielessä pyörii koko ajan, että mitäs jos kuitenkin olisi tärpännyt.. Mulla on vielä yksi raskaustesti kaapissa, mutta ajattelin kiduttaa perjantaihin asti ja jos tätiä ei vieläkään ole kuulunut, niin testaan taas. Perjantaina siis kp 33.

Muita entisisä hormonikierukan käyttäjiä?
 
Hei vain! Tämä ketju antoi toivoa vielä, kun olen jo heittämässä kirvestä kaivoon.

Eli kp 39/29-32(31) ja puhdas negatiivinen kp37 päiväpissasta tunnin rakkoajalla. Oireita ei ole normaaleiden pms-oireiden lisäksi kuin selkäkivut, jotka vaivasivat aluksi öisin ja nyt jo lähes ympäri vuorokauden.

Ajattelin odottaa vielä maanantaihin (neljä piiitkää päivää edessä ) ja sitten testata, jos tätiä ei kuulu. Jos negaa näyttää silloin, niin aiheelliseksi tulee lääkärikäynti, koska yk13 ja tjottailua jo 2v. Huoh, tämä odottaminen on kamalinta! Voimia meille kaikille :hug:
 
Nyt ollaan jo torstaissa eikä tätiä näy eikä kuulu.. tosin vasta kp 32 menossa, eli yritän olla maltillinen. Ajattelin jopa 'kiduttaa' ensi maanantaihin asti. Tavallaan pelkään toista negaa ja sit samalla ajattelen, että säästyisi ehkä rahat, kun kaapissa on vain yksi testi jäljellä. Jos odottelen maanantaihin asti (kp 36) niin pitäisi kyllä jo olla selkeä plussa (..jos plussaksi on muuttumassa), eikö niin?

Netin mukaan normaalikierron pituus on 24-35, eli maanantaina olisin jo normaalikiertoa pidempänä. Ihme miten yritän jotenkin väkisin tehdä tästä testaamisesta tiedettä! ;)
 
No, tein negan kp41. Ei tässä enää hirveästi jännitellä. Alaselkäsäryt voimistuu päivä päivältä ja pää sekoaa kun miettii että mikä omaa kroppaa vaivaa. Sais se täti jo tulla, niin olisi tämäkin stressi poissa alta. Toivottavati Plex sinulla onnistaa! =) :flower:
 
Plääh. Täti tuli viikonlopunna kylään ja rytinällä. Ehkä hormonikierukan poisto oli sekoittanut kiertoa? Kyllä pikkasen kirpasi mutta uutta matoa koukkuun ja katse eteenpäin. Mietin jo, ostaisinko ovulaatiotikkuja ensi kiertoa varten. En tiedä lisääkö se vaan stressiä ja jos ei tärppää ensi kierrostakaan, niin tuska on sitten paljon isompi.. :/

Kaiken huipuksi mun serkku ilmoitti viikonloppuna olevansa raskaana.. Olen kyllä tosi iloinen heidän puolestaan, mutta voisinpa itsekin iloita samasta!
 
Kaivelin vanhat äitiyskortit esille ja katsoin, että kahdesta ensimmäisestä raskaudesta plussa tullut testiin molemmissa kp46 ja molemmilla kerroilla olen viikkoa ennen plussaa saanut negatiivisen tuloksen:)
Minulla tuo alakerta on ihan sekaisin. Aina ollut pitkä kierto ja nyt yhtäkkiä sitten täti kurvasikin kp14:kieh:
 
Mä sain plussan kuopuksesta kp 47. Pitkää kiertoa on muutenkin, joten ei kovin montaa yk:ta tule vuotta kohden. Nyt on kp 44 ja dpo 14 ja eilen alkoi tulla pientä verituhrua. Jos mä istun vaan jalat ristissä, niin eihän ne menkat ala sieltä? :D
 
Kikkara: ne valemenkat kesti 3 päivää ja oli ihan kunnon vuotoa mutta kirkasta eikä mitään hyytymiä yms "riekaleita" mitä normisti on. En vaan silloin osannu mitään epäillä, kun edellisistä menkoista oli aikaa enkä ilmeisesti muistanu millaista se on siihen aikaan kuukaudesta :D Ei ollu kunnolla menkkakipujakaan.
 
Kikkara: ne valemenkat kesti 3 päivää ja oli ihan kunnon vuotoa mutta kirkasta eikä mitään hyytymiä yms "riekaleita" mitä normisti on. En vaan silloin osannu mitään epäillä, kun edellisistä menkoista oli aikaa enkä ilmeisesti muistanu millaista se on siihen aikaan kuukaudesta :D Ei ollu kunnolla menkkakipujakaan.
Mulla oli viimeisimmät kuukautiset juuri tuollaiset vaikka normaalisti on kovat kivut. Lähes kivuttomat menkat mulla on vain lyhyiden ovuloimattomien kiertojen päätteeksi, jolloin vuoto on tuhrua. Nyt on kp25/19-47(32-34) ja limailun perusteella dpo2, mutta fiilis hyvin hämmentynyt. Lämmöt ovat vaihdelleet koko kierron ajan yli asteella päivän aikana, olen itkuherkkä, hermoheikko ja väsynyt. Ruokakaan ei maistu ja välillä on leivää etomusta. Menkkojen jälkeen tein kyllä varmistustestin, kun olivat niin kummalliset. Negaa se näytti ja muistaakseni oli herkkä testi. Olen nyt miettinyt uuden testin tekemistä monta kertaa, mutta jättänyt kuitenkin sitten tekemättä. Pissattaakin jatkuvasti ympäri vuorokauden.

Omalta osaltani raskauden pohtiminen on varmaankin toiveajattelua, sillä yk10 menossa ja pco riesana. Luteaalivaihekin jäi edellisessä kierrossa lyhyeksi vaikka aikaisemmin on ollut keskimääräistä pitempi. Raskautumismahdollisuuteni ilman lääkkeitä on siis olematon vaikka kuinka yrittäisin ajatella positiivisesti. Kemiallisia on yrityksen aikana ollut luultavasti neljä, mutta vaikea sanoa varmaksi. Testit nimittäin ovat näyttäneet enintään viivanpaikan vahvuista haamua, jonka lasken negaksi. Oireet sitä vastoin ovat olleet hyvinkin selkeät.

Plussaonnea kaikille! Koitetaan muistaa tulla kertomaan, jos epäily myöhäisestä plussaamisesta vahvistuu aiheelliseksi. :)
 
Ihanaa, Huldasharks, kun nostit tämän! Kahlasin koko ketjun läpi tässä iltapuhteiksi :)

Mulla siis tänään menossa kp 35 ja kolmas yk e-pillereiden lopetuksen jälkeen. Kaksi edellistä kiertoa on olleet pituuksiltaan 27 ja 30 päivää, ja ennen pillereitä mulla oli myös melko säännöllinen kierto, vaikken mitään kirjaa silloin tainnut pitääkään. Ovista yritin tikuttaa tässä kierrossa, mutta aloin stressata niin hulluna jo parin päivän jälkeen, että jätin homman sikseen. Ovikseen viittaavaa alaselän ja -mahan kipuilua/jomotusta/painetta oli muistaakseni kp 16-20 siten, että kovimmat kivut olivat kp 20. Viime tiistaina (kp 31) alkoi heti aamusta vanhat tutut menkkajomotukset ja olin vakuuttunut, että parin tunnin sisään aukee hanat vaan eipä ne oo vieläkään auenneet. Tuon jälkeen on noita menkkatuntemuksia ollut parina päivänä vaan, muuten on ollut suhteellisen oireetonta pientä nippailua ja satunnaisia elohiiriä lukuunottamatta. Eilen vihloi/pisti alavatsaan tosi voimakkaasti, ihan alaoikealle, muutaman minuutin ajan ja seksin jälkeen tuli pari tippaa verta.

Aloitin testailun tosi varhaisessa vaiheessa ja sainkin aikaan vinon pinon negoja. Kp 31 illalla tein David-liuskatestin, johon sain ehkä jonkinlaisen hailakan jäljen. Kp 32 ja 33 tein aamulla Apteekin oman testin, joihin molempiin tuli sekä mun että miehen mielestä oikein hailu viiva tai viivanpaikka. Nyt sitten testasin tänään kp 35 päiväpissasta First Signal -puikolla ihan puhtaan negan (tosin olihan siinä oikein selvä viivanpaikka, mutta sen suhteen ei ollut mitään tulkintavaikeuksia) :( En nyt sitten tiedä, että odotteliskos tässä tätiä vai vieläkö elättelis toivoa plussaamisesta? Ja osaisko joku sanoa, missä vaiheessa kannattais hakeutua lääkäriin, jos ei vaan menkat ala eikä myöskään raskaustestit muutu positiiviseksi?

Yksi First Signal on vielä tuolla kaapissa, pitäis ehkä aamupissasta tehdä se, mutta varmaan kannattais taas muutama päivä odottaa.
 
jeeni
ihanaa kun on tällainen ketju, eivät kaikki todellakaan saa plussaa heti jo pari päivää ennen tädin odottettua vierailua...

itselläni kierto n. 32 päivää.

Alamahaa nippailut, painon tunnetta ollut ja julmetonta väsymystä. Ekan kerran oireiden tai kuvittelujen vuoksi testasin kp 30 ja nega. Sitä nyt en ihmetellytkään.

Sitten tuli päivä, jolloin odottelin tätiä kylään, mutta ei saapunut. Oireilu ja vauvakuumeilu vaan jatkuu ja kp 35 testasin jälleen negan, tosin päivällä. Silti tuijotin testiä ja mietin, että "täh? miten niin nega?" mutta ei se siitä mitenkään päin katsomalla plussaksi muuttunut.

Eipä ole tätiä vieläkään näkynyt, masu juilii jo reippaammin ja helpommin esim. äkkiliikkeissä. Mieskin huomattelee, kun vaan väsyttää. Vessaankin on pitänyt öisin nousta ja nenu on aamusin tukossa.

Alkuun olin ihan varma, että kyllä se täti tulee nyt sitten taas tuntuu, siltä että ei ole tätiä lähimaillakaan.

Tänään apteekkiin ja huomenna testaus aamulla, silloin kp 40...
 
Mulla on kaikissa neljässä raskaudessa tullut myöhäinen plussa ekassa menkat oli myöhässä neljä päivää ennen kuin tuli hailakkaakin hailakkaampi haamu, ja parin päivän päästä uudessa testissä oli jo selkeä plussa, toisessa plussa oli testissä 6pv kun menkat oli myöhässä, kolmannessa kun myöhässä 3pv, mutta tämä oli tuulimuna ja kaikki oireet oli paljon vahvemmat kuin missään muussa raskaudessa ja viimeisessä raskaudessa haalea plussa tuli kun menkat oli viikon myöhässä ja vaikka mulla on säännöllinen kierto 28pv ja vuoto tulee melkein kellon tarkkuudella niin silti mulla on lääkärin mukaan myöhäinen ovulaatio josta johtuen myös plussa näkyy myöhässä ja aina on ekassa ultrassa la muuttunut kun alkio on ollut odotettua nuorempi.
 
Menkat reilu viikon myöhässä, massua juilii, ikäänkuin ois loppuajan harjottelu supparit meneillään, mutta kokoaikasesti, tissit aristavat ja paisuneet, mutta negaa näyttää testi. Minipillereitä kyllä oon syönny, mutta oireet ku tuntu ihan "aidoille" ni aattelin testata. Eli jos ei tätyliä kuulu, niin tarvinnee testailla uudelleen ens viikolla. Onko se niin, että kohdunulkopuolinen raskaus ei sitte testissä näy?
 

Yhteistyössä