** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Päksäkkä mulla oli edellisessä odotuksessa kohtu erittäin taaksepäin kallistunut. Sydänäänet kuuluivat neuvolassa rv10 silti. Ja liikkeet tunsin ensin itse rv 19 ja vatsanpäältä koetettuna rv 20-21 paikkeilla.

majj esikoinen kanssa täällä unissaan potkii mun mahaa jos nukkuu mun vieressä ja samoin kiukkuisena onnistuu yleensä hieman potkimaan. Mä kans uskon, että tässä vaiheessa on vauvat aika hyvässä suojassa vielä.

eveliina :hug: yleensä keskenmenoon liittyy kipuja. Verinen vuoto ei vielä tarkoita keskenmenoa. Toivotaan, että kaikki on hyvin! Tulehan kertomaan miten meni päivystyksen reissu!

Omaa napaa Kerkesin jo olemaan iloinen, kun väsymys oli väistynyt. Noh eiköhän se taas tee tuloaan. Tänään taas ihan naatti olo, esikoisen kanssa vedettiin 2,5tunnin päikyt ja silti väsyttää. Ja nälkä on edelleen suunnaton koko ajan, ei auta vaikka söis mitä. Esikoisesta kiloja kerty vaan sen +11kg, ja pääsinkin takas lähtöpainoon, ennen tätä raskautta. Vähän pelottaa paljonko tällä kertaa kiloja kertyy, kun nyt jo tulee syötyä ihan kamalasti.

Turpoaminen paras keinohan siihen on juoda vettä runsaasti! Niin hullulta kuin se kuulostaa. Ja toki myös välttää suolaa, joka kerää nestettä kehoon.

Sairaslomalle jäin edellisestä raskaudesta rv 25 paikkeilla, alaselän kipuilu ja suonikohju oik. nivusessa tekivät mun kassatyöskentelystä todellista piinaa. Sairasloma oli sitten lopulta ainoa vaihtoehto, kun eivät särkylääkkeetkään tuoneet kunnon helpotusta. Vaikka muuten oli todella seesteinen raskaus, niin istualteen/paikalteen työskentely oli kamalaa piinaa. Nyt onneksi jään hoitovapaalle esikoisen kanssa, että ei tarvitse sairaslomia edes miettiä.

Miuski onnea ystäväsi puolesta! Mä kanssa aina jännitän, kun tiedän jonkun ystävän olevan loppumetreillä. Ja joka kerta sitä liikuttuu niin suuresti, kun pienokainen saapuu maailmaan. On se vaan sellanen pienisuuri ihme :heart:

Miikulainen, Tirppa-neiti kohta 8kk ja Tirlittantoukka rv 8+3/9+4 :heart:
 
Eveliinan kuulumisia tulin katsastamaan.. :hug:
Kamalaa piinaa, toivottavasti kaikki oli ultrassa hyvin.

Mä olin kans tänään niin väsynyt, että oli pakko mennä päikkäreille. No lapsi ei tietenkään suostunut mun kanssa unille vaikka näytti tosi väsyneeltä, vaan jäi isänsä kanssa katsomaan telkkarista lastenohjelmia. Pari minuuttia katsottuaan oli tuumannut "Paa paussille" ja seuraavaksi kun mies katsoi tyttöä, niin tämä oli jo autuaassa unessa! :heart:
Nytkö se jo alkaa, et äitille ei voi myöntää joitain asioita mut isälle voi..? ;)

Tässä meidän Mimmi 2v2kk tänään ekaa kertaa "hiihtämässä".


Raitis ja Mama&Pepe rv9+5
 
Miuski Vaihdatko mulle synnytyssairaalaksi VAS? Kiitos =)
Vaihdettu!

Oltiin mun vanhempien luona tuossa. Tajusin kotiin kävellessä, että mä en tule mahtumaan kohta enää mun takkiin. Onkos täällä muita jotka ovat hommanneet liian slimmin takin ja sama tulossa eteen? Eli se olis sitten pakollinen uuden takin katsominen vielä edessä....hienoa...

Sain äsken naapurilta huokailua, että "voi miten toi on kasvanut jo".... mulla siis maha turpoaa vielä iltaa kohden ihan mukavasti. Selällään maatenkin on pieni kumpu tuolla jota mies haluaa silitellä vähän väliä :)

Tiistaina olisi sitten tavan neuvola mulla edessä. Ihan kiva. Tosin musta on ihan hassua mennä sinne näin aikaisin....

Nyt päänsärky pois ja sitten saunaan!

Muoks:

Miikulainen..: Se on sellainen ihme, kun masun tälle puolelle pieni siirtyy...niin täydellisenä..... *pyyhkii kyyneleen* ja kiitos, välitän onnittelut ihan perille asti :)

ps. Kännykässä oli kuva tästä pienestä odottamassa äsken.... IHANA!!!!
 
Viimeksi muokattu:
*Huoh*...kaippa se vaan on taas ilmoittauduttava tällaiseen pinoon....edellisestä synnytyksestä on hippusen reilu 5 kuukautta :) Eli laskettu aika on siinä 31.8 (tarkentuu varmasti sitten ku ekan kerran neuvolaan menen), ikää mulla on 30 vuotta, lapsi on neljäs ja sairaala on SatKs :)
 
raitis ihana Mimmi <3 meil ei olle hiihtoo viel kokeiltu,,luistelua kyllä ja tykkää kovasti mennä kaksteräsillä :) Meillä siis täytetään huomenna 2 v :heart:

jotain järkkyä tää päänsärky :( monta tuntia jo koskenu ja mikään ei auta :( takas siis pimeeseen,jääkaapin kautta...
 
Kauheesti tullu taas tekstiä, nopsasti lukasin viimesen sivun, täytyy paremmalla aikaa lukkee sit paremmin.:)
Mä jäin edellisessä raskaudessa sairaslomalle jo puolenvälin paikkeilla. Oli kauheita kipuja oikealla kyljessä ja alamahalla. Todettiin sitten n.kuukausi ekasta saikusta raskauden aikainen hydronefroosi ja saikku jatku sit ä-lomaan asti.
Miuski: Mä kävin tänään takkiostoksilla ja alessa ois ollu ihan superihana takki, mutta ois ollu just nyt sopiva, joten piti tyytyä melkein yhtä hyvään ja yhtä numeroa isompaan..:D olin kaukaa viisas ja ostin takin, joka toivottavasti sopii vielä kevät talvella.:)

Nyt syömään kiinalaista(johon koko ajan ihan hirvee himo) ja kattoon leffaa.
Tuulis ja ipana rv 8+2?
 
hemari kiitos tuesta :)

Taas on tullut kauheasti tekstiä, enkä ole ehtinyt käydä lukemassa :( anteeksi, pitää yrittää parantaa tapa.

ON: Täällä tuo vuotelu on loppunut. Tänään ei ole enää tullut, toivottavasti oli sitten siinä. Aika on mennyt ihmeen nopeasti :O Pahaolo on täälläkin aamupäivällä ja illalla, mutta päivällä on helpompi olla. Väsymys tuntui helpottavan jossain vaiheessa, mutta on taas alkanut tuleen aika voittamattomana takaisin. Eräänä iltana nukahdin jopa anopin sohvalle ollessamme hänellä kylässä, kun olin niin väsynyt. Taisi vähän ihmetellä, mutta ihmetelköön :D Päänsärky on täällä nyt uusin vaiva ja on välillä tosi kovaa, ja särkylääke ei tehoa. Johtuu tosin osin niskan jäykkyydestä. Että tällaisia tänne. Yritän nyt vähän päästä ajan tasalle teidän jutuista :D

hopeful 7+2
 
Väsymys tuntuu vaivaavan itse kutakin. Meidän kuopus jätti eilen päikkärit väliin, ja heräsi sitten tänä aamuna jo ennen klo 7:ää kun nukahti niin aikaisin eilen illalla. ja tietty oli mun vuoro nousta ylös. Nukahdin sitten iltapäivällä sohvalle, oli tosi ihanaa, mutta nyt siitä on huono olo :( Enkä taatusti saa taas illalla unta, eli huominenkin menee horroksessa :'(

Onneksi ollaan saatu kaikenlaista ohjelmaa aikaiseksi tässä joululoman aikana väsymyksestä huolimatta. Eli ollaan käyty muutamassa museossa ja tänään lastenkonsertissa. Tytöt tykkää =)

Majj, mäkin hengästyn tosi helposti. Pelkäsin jo, että onko mun kunto oikeasti vajaassa kahdessa viikossa romahtanut näin täysin, mutta olis tosi helpotus jos se johtuis tästä raskaudesta ;)

Mulla on ollut jo useamman kerran, ja taasen eilen illalla unta odottaessa sellainen olo kun olisin tuntenut liikettä tuolla alavatsassa. Vaikka onkin IHAN liian aikaista (rv 10+5). Mutta suolten kurinat tuntuu kyllä erilaisilta, niitäkin siinä kuulostelin niiden "potkujen" jälkeen.
 
Moi taas pitkästä aikaa..Te ootte kyllä niin ahkeria kirjottelijoita, että ei millään ite pysy perässä. Oon kyllä käyny melkee jokapäivä lukemassa.

eveliina todella iso halaus sulle. Varmasti ihan kamala huoli ja epätietoisuus. Mutta voihan se olla, että olis vaan katkennu joku verisuoni sieltä niin ku muutkin sanoi. Jos ei kerta ole kipuja eikä hyytymiäkään.

Mä en ole käyny ikinä varhaisultrassa. Ajattelin, että jos vielä joskus olen raskaana ni sit kyllä ehkä menen. Tuntuu aika niin pitkältä siihen nt-ultraan. Jotenkin epätodellinen olo, miettii vaan että onko siellä ketään ja onko kaikki hyvin. Vaikka eihän siihen voi itse vaikuttaa, mutta luulen, että se varhaisultra ehkä lievittäis murehtimista.

Eka neuvola oli mulla tällä viikolla. Nyt sain vaan pari lippulappua, oli kiva neuvolatäti. Kuunteli sydänäänetkin vaikka viikkoja oli vasta 8+6 olin varma ettei ne kuulu ku esikoisestakaan ei kuulunut vielä noilla viikoilla. Mutta siellä se pikkuinen sydän tuksutti ku höyryveturi 178 oli syke. Maailman ihanin ääni! Jotenkin pystyin nyt siitä enemmän nauttimaan. Esikoisesta ku se syke kuului vasta siellä nt-ultrassa ja siellä oli niin paljon muutakin ihmeteltävää, ettei pystynyt sydänääniin täysin keskittymään.
Kyllä helpotti kuulla, että kyllä vaan siellä joku pikkuinen asukas on.

Tapaaminen kuulostaa hyvältä ajatukselta. Kiva saada nimimerkeille kasvot :) Toivottavasti pääsen itsekin mukaan. Koskaan en ole ollut lapsimessuilla niin johan se olis korkea aika käydä.

Ihmetteln vähän ku täällä on niin harvakseltaan nuo neuvolaseurannat. Seuraavan kerran mulla on vasta huhtikuun lopulla! sillon taitaa olla joku rv 24-25. Onks teillä muilla kans näin pitkät välit. Siis sellaisilla jotka ei ensimmäistä odota? Esikoisen odottajilla on onneks edelleen useammin. On siinä sentään 2 ultraa välissä, että ei ihan vailla tietoa vauvasta olla.

Täälläkin kauhee väsymys. Enemmän kyllä aamu ja päiväpainotteinen. Illalla kyllä jaksaa valvoa. Jos ei saa levätä sillon ku haluaa (harvemmin saa ku on touhukas pikkupoika kaverina) ni kamala kiukku tulee. Erehdyin alennusmyynneissä käymään tänää. Se on kyl vihoviimeinen paikka, itelleen ei voi mitään ostaa ku mikään ei mene päälle ja on vaan paksu olo. Pojalle onneks löysin vähän vaatteita ku tyypiltä jää kamalaa vauhtia vaatteet pieniks! Ei meinaa kyl millään jaksaa kaupoissa kierrellä. Tulee vaan väsy ja huono-olo!

Täällä on muuten tyttöolo Ihan erilainen olo ku viime raskaudessa, jossa odotin siis poikaa. Ja huomaan katselevani usein pikkutyttöjen vaatteita. Saas nähdä sitten kumpi tulee. Uskon kyllä, että kysytään sitä. Ollaan niin uteliaita ja malttamattomia :p

lyyli ja piiperö rv 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Siobhan mä oon myös mukamas tuntenu jo liikkeitä parisen viikkoa vaikka eihän se ole mitenkään mahdollista :) Sitä vaan muistaa niin hyvin miltä ne potkut tuntuu ja kyllähän ne välillä tuntuu samalta ku jotkut suolen liikkeet :) Innolla odottelen että alkaa ihan oikeat liikkeet tuntumaan. Ekasta tunsin muistaakseni viikolla 19, jolloin tajusin et olin jo viikon verran tuntenu, mut en ollu tunnistanu vauvan liikkeiksi.

Mikäs eveliinan tilanne on?

lyyli mulla kans seuraava neuvola vasta rakenneultran jälkeen eli puolen välin jälkeen. Mut saa kuulemma noiden ultrien välissäkin käydä jos on sellanen olo et haluaa esim sydänääniä kuulla.

Mä luulen kyllä ettei tarvii ehkä uutta takkia ostaa. Ainakaan jos maha kasvaa samalla tavalla ku esikoisesta. Eli vasta puolenvälin jälkeen alkaa olla pikkuruinen kumpu. Saa nyt nähdä. Viimeksi ihan loppuraskaudesta pistin vaan paitaa takin alle paljon ja jätin takin auki, kun en viitsiny muutaman viikon takia ostaa uutta syystakkia.

Tervetuloa Sankkuli :)

).( (paino -2kg) eilen oli tosi huono päivä, olin ihan huonovointinen koko päivän. Tänään on ollu parempi tähän asti. Edelleen jännitän keskiviikon np-ultraa niin että kynnet putoo sormista... Mua ei itseasiassa niinkään jännitä se, että mikä se niskaturotus on jne, vaan ainoastaan se, että onko tuolla masussa hengissä olevaa vauvaa. En osallistu ollenkaan down-seulaan, enkä halua mitään riskilukuja. Tietty jos niskaturvotusta on paljon niin pistää huolestumaan, mutta näin etukäteen se ei huoleta.

hemari 11+1 (kohta alkaakin olemaan kolmannes takana :) )
 
Mulla alkoi 5. päivä ilman oksentelua :) Aamuyöstä oli vähän huono olo, mutta se meni itsestään pois, kun käväisin vessassa ja tallustelin hieman ympäri kämppää. Mulla on tänään suorastaan energinen olo!!! Ihan mahtava siis! :)
 
Ihan mahtavaa! Mä löysin dopplerilla vauvan sykkeen! Siellä mun oman pulssin takana veti pikajuna tuhatta ja sataa :) Ei voi enää erehtyä, ääni kuului pitkään eikä sitä tarvinnut pahemmin edes hakea. :) Hassua tässä on, että neuvolan laskurin mukaan olisin viikolla 7+5 vasta eli ei pitäisi vielä angel soundilla mitään kuulla, mutta kyllä. Löysin sen useamman kerran. Irrotin dopplerin massusta ja laitoin takaisin ja siellä..... tsukutsukutsukutsuku.... Olenkohan mä sittenkin pidemmällä....
 
Moikka taas, omaan oloon ei mitään uutta. Ei pahoinvointia ym. vähän vaan väsyttää. Silti oon käynyt juoksemassa ja hiihtämässä jo neljästi tällä viikolla ja tänään vielä pumppiin. viime raskaudessa olin töissä loppuun asti ja lenkillä kävin synnytyksen asti ja pumpissa rv 35 asti. Toivottavasti tämä raskaus on yhtä "helppo". Tosin niitä 20 raskauskiloja en taas tarvitsi..

Toivottavasti Eveliinalla asiat hyvin ja muillakin. Itselläni ei ole ollu ultraa eikä neuvolaa joten ei mitään todisteita raskauden olemassa olosta. Tosin masu on pyöristynyt..

terv schnappy 7+5?
 
mammy-: No mä pähkäilin silloin et voisko olla, että kuulin oikein ja mies oli sitä mieltä, että kuuli. Mun mielestä siis sama ääni kyseessä joskin paljon voimakkaampana tänään, kun hakea ei tarvinnut :) Kuitenkin, se mitä aikaisemmin kuulin...vaikea uskoa, että olisi ollut syke, kuten syyskuisissa innoM:kin epäili. Tällä kertaa ei tarvitse epäillä, koska selvä tapaus :heart:
 
Ihmetteln vähän ku täällä on niin harvakseltaan nuo neuvolaseurannat. Seuraavan kerran mulla on vasta huhtikuun lopulla! sillon taitaa olla joku rv 24-25. Onks teillä muilla kans näin pitkät välit. Siis sellaisilla jotka ei ensimmäistä odota? Esikoisen odottajilla on onneks edelleen useammin. On siinä sentään 2 ultraa välissä, että ei ihan vailla tietoa vauvasta olla.

lyyli ja piiperö rv 9+2
Mulla on kyllä seuraava neuvola käynti 1.2. Eli samanlailla kun esikoisesta nyt alkuun 1kk välein. Sillon on neuvolalääkäri, jääkö se sulta väliin kokonaan vai?

Hassu ilma, vettä sataa ja plussaa on pihalla. Harmi vaan tuo tuuli.

Tapaamisesta sen verran, että valitettavasti en jaksa lähteä ajelemaan pk-seudulle... Muuten ihan mahtava idea.

Saara09 + Nuuttiasukki 10+2
 
eveliina halaus täältäkin, toivottavasti kaikki ok! Tulethan kertomaan kuulumiset heti kun tiedät? :hug:

Ja päksäkkä onnea hyvistä ultrakuulumisista :). Täällä kanssa jännitetään viikon päästä olevaa np-ultraa! Tietääkö kukaan, onko mitään merkkejä mistä voisi tuulumunaa arvailla? Se kun tässä pelottaa niin paljon...

Miukumauku Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoittaa varhennettu äippäloma ja saako sen itse päättää? :ashamed:

Tapaamisesta Minä ainakin voisin innostua mikäli töiltä pääsen.Käyn Kouvolasta Helsingissä töissä, eli matka ei ainakaan muoddostu esteeksi. Ja lapsimessutkin olisi kiva kokea!

ON: Täällä meinasi jo pahoinvointi helpottaa, mutta kaksi päivää olleet taas ihan kauheita... Väsymys selkeästi pahentaa oloa, eli toivottavasti nyt taas vapaapäivät toisi helpotusta. Mutta mä en enää jaksa odottaa :heart:!!! Negatiivisten tunteiden helpotuttua mä näen nyt joka yö vauva-unia ja herään keskellä yötä enkä saa enää nukuttua kun mietin pikkuista! Ja valveilla ollessa mä haaveilen siitä että kunpa se olisi jo syntynyt!!! Töistäkään tule mitään kun suunnittelen ja haaveilen :). Kunpa kaikki vaan olisi ultrassa hyvin...
 
Sairauslomalla olin viimeksi käytännössä koko raskauden. Mulla oli raskausmyrkytystä, supistuksia viikoilta 18 + alkaen ("Syntyy ihan milloin vaan"), kaikki muut mahdolliset ongelmat ja lisäksi olin tosi fyysisesti rankassa työssäkin. Nyt mulla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta sairaslomiin, toimin yrittäjänä. Eli töitä olis tarkoitus tehdä ihan loppuun saakka, vähän vähennetysti tietysti.

Takkia ei tarvitse ostaa. Viime raskauden huikeissa kilomäärissäkin mulle meni samat takit kuin nyt :D

Tapaamiseen voisin tulla, noi Lapsimessut on sellainen traditio meillä muutenkin että sinne mennään.

Oma olo on edelleen kammottava. Luulin, että viimeksi oli kamalaa, mutta kyllä tää on nyt monta kertaa hirveämpää. Oksennus ei katso aikaa eikä paikkaa, melkein mitään ei tee mieli syödä ja väsyttää. Jos jotain hyvää tästä voi löytää, niin onpahan tullut vieroitettua itsensä sokerista. Mitään makeaa kun en saa alas, edes hedelmiä. Popsin sitten raakoja vihanneksia.

Tiistaina mulla on neuvola, ja ton viime raskauden ongelmien takia mulla tulee niitä neuvoloita nytkin olemaan paljon enemmän. Toivottavasti tää raskaus olis helpompi, tai edes synnytys! Alku on ainakin vieläkin kamalampi, mitä en olis voinut kuvitella.

kristiina ja toukka 8. - 9. viikolla, ehkä se tarkka päivä tästä selviää :D
 
moi kaikki..
tääl olis yks äippä lisää tänne listalle.. laskettu aika olis 3.8. raskaus olis 3. ja sairaala K-HKS.

Oon tosi huonovointinen, pääsin tipasta eilen. Onnex sain olla kotona, kotisairaanhoitajat kävi vaihtamas tippaa. Oon ollu aikasemmistakin raskauksista tipassa, eli odotettavissa oli tämäkin. :( alux näytti hyvältä, mut voi voi taas vei yäkkäily voiton. Lisää lapsia vaan... :headwall: :D
Mul on siis -07 ja -09 syntyneet pojat.

vilivaltteri ja tahvo 10+4
 
Musta tuntuu että etova olo on lähtenyt jo lähes kokonaan pois. Kun melkein kaikki normaali ruokakin maistuu, äsken maistu mm. pitsa :whistle: ..että varmasti nousee paino tässä raskauden aikana ! Mulla tulee nykyään tosi helposti ähky olo nykyään, jos syön vähänkin "liikaa" ( silti vähemmän mitä normaalisti ) niin voi olla ihan täysinäinen olo koko päivän, ei kiva..

).( Kun etova oloisuus ja rintojen arkuus alkaa olemaan takanapäin uutena oireena on tullut kohdun "repäisy kivut" varsinkin yskiessä, aivastaessa tai äkkinäisissä liikkeissä tämän huomaa. Ainakin tietää et kohtu kasvaa ja pian pääsee kasvattelemaan kunnon vauva mahaa ! :D

majj & 8+6
 
Toivottavasti Eveliinalla on kaikki hyvin!

Minä olen menossa lapsimessuille, joten mielelläni treffaisin jos ollaan samaan aikaan paikalla!

Jeeni vaikken vielä kaikelle kansalle ole raskaudestani kertonut en ole joutunut valehtelemaankaan. Me kun ollaan jo lapsille kerrottu niin eipä tämä mikään salaisuus enää ole. Töissä kertomista mietin kovasti; ainakin lähimmälle työkaverilleni kerron varmasti huomenna ja muillekin varmaan pian, sillä työssäni saattaa joutua kiinnipitotilanteisiin joihin en tod. nyt halua (kun en muutenkaan tietty niitä mitenkään toivo).

(.) Moni kirjoitteli väsymyksestä, se on löytänyt tiensä tännekin. Olen nukkunut 9-10 tuntia yössä ja siihen päälle vielä päikkärit. Saapi nähdä miten jaksan, kun huomenna alkaa taas arki ja työt. Tuntuu aivan tuskaiselta, mutta mentävä on. Onneksi paha olo on helpottanut (kopkop). Ruoka-asiat on hassuja; se mitä eilen himoitsin saattaa tänään tehdä pahaa. Ensin olin kovin pahoillani, etten saa syödä merilevätuotteita eli herkkuni makisushit jää syömättä, mutta eipä huolta, nyt ne lähinnä oksettaa mua. Kylmät hedelmät himottaa, ovat onneksi melko terveellisiä.
 
lyyli mulla on myös seuraava neuvola jo helmikuun alussa. Eli kuukauden välein täälläkin seurataan..missä päin sä asuitkaan? Kuulostaa kyllä melko pitkältä tuo väli!

Viime raskaus meni mulla ihan hyvin,mutta sairaslomalla olin ennenaikaisten supistusten takia joskus rv 27 muistaakseni. Supistuksia mulla tuli ihan jatkuvasti ja tosi aikaseen alkoi! Kipeitä tuli jo tuolloin viikolla 27. Onneksi pysyi kuitenkin mahassa 38+1 asti.

Pahoinvointi jatkuu..ei mulla viime raskaudessa näin pahaa oloa ollut. Väsyttää,paleltaa,oksettaa,huimaa...:snotty::x Ei kivaa!

vilivaltterille tervetuloa :)

Takki mulla on viime talvelta,jolloin odotin melko viimeisilläni tuota nuorimmaista. Eli on iso:cool:

Mittumaaria ja Lahja 10+2
 
Lyyli, mulla on kanssa seuraava neuvola rv 20 jälkeen, en edes muista tarkaan koska se on. Eli kahdessa ultrassa ehdin sitä ennen käymään, aika taidettiin varata joko maaliskuun lopulle tai huhtikuun alkuun. Ei sikäli että se mua haittais, turhaa ajantuhlausta se vaan on ravata siellä jatkuvasti kun sitä ennen ei kuitenkaan voi mitään tehdä jos lähtee esim tulemaan kesken. Ton seuraavan käynnin jälkeen taisi käyntejä olla ensin joka kolmas, ja vikan kuun joka toinen viikko. Vaikka tietty jos ongelmia tulee niin sinne neuvolaan voi soitella koska tahansa ja saada apua. Mulla tää ohjelma menee näin kun on kaksi täysin ongelmatonta raskautta jo takana, olin töissäkin esikoista odottaessa viikkoa ennen laskettuun aikaan, ja nuoremman kanssa muistaakseni noin kaksi viikkoa ennen la lopetin kokonaan, sitä ennen taisin tehdä viikon-kaksi 50%. Mulla on sellainen tietokoneen ääressä istumatyö, ettei paljon fyysisesti rasita.

Ihanaa Miuskille ja Majjlle että huonot olot on helpottaneet! Toivottavasti ovat poissa pysyvästi! Mä saan huomenna nähdä mitä töiden alku tuo tullessaan, toivottavasti olo ei pahenisi. En ole joulun aikana voinut varsinaisesti pahoin mutta näin iltasella se pieni kuvotuksen tunne silti edelleen tulee. Vähän pelkään ke-to olevaa työmatkaa, ja varsinkin illallista työkavereiden kanssa keskiviikko iltana. Millähän sitä taas perustelee alkoholittomuutensa... yks tyyppi jo vähän ihmetteli pikkujouluissa mutta jätti kuitenkin asian silleen. Ehkä vois vedota johonkin tipattomaan tammikuuhun tms... =) Töissä en yleisesti kerro ennen np ultraa (26.1.).

Vilivaltterille tervetuloa :)
 
(.) Varhaisultra takana! Syke löytyi ja viikkoja nyt 6+4, eli enemmän, kuin luulin :heart: Ihana (nais)lääkäri oli ja se jo piristi mieltä todella paljon :) Heti kertoi "kyllä täällä jotain on ja sykekkin löytyy" ja näytti näytöltä "tässä on teijän vauva" :D Kohta neuvolaan, joten palailen myöhemmin! Nyt vaan täytyy toivoa, että pikkuinen jaksaa pysyä kyydissä :) Kuvia sain kaksi kappaletta pikkuisesta mukaan.
 

Yhteistyössä