** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Raitis, joo, tapaaminen kuulostaa hyvältä. :wave:

Täällä ei oikeestaan mitään uutta, ei kummempia pahoinvointeja ja väsymyskin jo hieman helpottaa. Töissä pari tyyppiä ruvennut epäilemään ja kyselleetkin jo suoraan, oonko raskaana! :confused: Vielä en kertonut..

u ja Kallo 8+1

Raitis, tapaamisidea on tosi kiva mutten minäkään uskallaudu lupaamaan pääsemään Hesaan juuri tuolloin... ellei aika satu just pääsiäiseksi?

Miuskin "soppa" kuulostaa herkulliselta :) Mä tein eilen linssisoppaa, johon ei kyllä tullut linssien lisäksi kuin sipulia, juuriselleriä ja porkkanaa, ja sitten sellaisia salami-tyylisiä makkaroita (Lidlistä). Oli herkkua! Varsinkin tänään lämmitettynä =)

Mäkin vähän mietin miten maanantaina jaksaa taas mennä töihin. Ja miten mä saan noi nukkumaan tottuneet tytöt herätettyä :eek: Ne kun koisaa nykyään klo 8 aamulla, tai ylikin. On ollut tosi luksusta näin lomalla, mutta kun työaamuina pitäisi päästä ylös jo ennen klo 7:ää että ehdittäisiin tarhalle ennen klo 8:aa ja siitä sitten töihin ennen 8:30... Ja miten sitä jaksaa itse ilman päikkäreiden mahiksia :'( Onneksi meidän kahvihuoneessa on edes jääkaappi, täytyy sinne varailla taas välipalaa jos sais syöpöteltyä jotain kohtuu terveellistä ja niin, ettei tulis paha olo. Se tässä joulussa on ollut niin ihanaa että paha olo on helpottanut aikas lailla.

Paljon onnea Päksäkälle hyvistä uutisista (nyt vasta ne huomasin vaikka aikaisemmin kirjoittelinkin :p )!

Kunpa sais itse yhtä hyviä uutisia omassa np ultrassa... lueskelin tässä "illan ratoksi" noita np ja biokemiallisen seulan juttuja netistä ja alkoi askarruttaa josko tää mun epätavallisen (verrattuna edellisiin raskauksiin) suuri pahoinvointi johtuukin suuresta b-hCG:n määrästä, mikä sitten tietty viittais Downiin :( 26.1 vasta on np ultran aika, silloin taitaa olla jo rv 13+ menossa. Eli eivät paljoa marginaalia tuonne ylöspäin jättäneet...

huoh... olenpa tyhymä... kirjotan toiselle palstalle ja sit yhtäkkiä toi hiton teksti on tällä sivulla mä sen kummenpaa ajattelematta painoin "lähetä"
Alkaa nämät yövuorot jo pikkuhiljaa tekemään kepposia tarkkaavaisuudelle... Hoh hoi...

no mut siis asiaan: Mulla on nuo mielialavaihtelut tyynestä kiukkusuuteen tullu aika kovin nyt näinäpäivinä esiin. Jos joku asia tökkii niin vedän kauheet herneet nenään... Sit useimmat ihmiset ärsyttävät todella paljon varsinkin työporukassa. Pääsäntösesti teen yövuoroa jotenka väsyneisyys on tuossa klo 4-6 välillä aikamoinen.. Nyt sain kuitenkin vaihettua vuoroni pelkikisi päivävuoroiksi ensi listaan JEE! mutta miinus on se että joudun kattelee muutamaa ärsyttävää työ"kaveria"... pahaa oloa oli aluksi, mutta nyt kadonnut. Tukka rasvoittuu päivässä??!! ennen on tarvinnut tukka pestä joka toinen päivä ja nyt sitä tarttis aamuin illoin pestä.. maha pömpöttää ja on sellainen turvonnu olo... Salmiakki on aika hyvää... tarttis varmaan lopettaa hetialkuunsa sen syöminen..

aah niin Auralaiset vissiin synnyttää TYKSissä vaiko Loimaalla? en tiiä...

Viimeksi muokattu:
No niin... tulin toivottelemaan kaikille ihanaa raskausaikaa ja poistun itse pinosta.

Eilen illalla alkoi todella runsas verinen vuoto yhdynnän jälkeen, mitään kipuja tai muita oireita ei ollut. Hirveästi vain kirkkaan punaista verta:'( Nyt on kertakaikkisen epätodellinen olo, kun vasta pari päivää sitten näki pienen sydämen sykkivän ultrassa... Tänään vielä käydään varmistamassa päivystyksessä raskauden keskeytyminen, vaikka ei siinä epäselvyyttä minun mielestä ole.

Kaikille pinolaisille mukavaa kevättä ja ihanaa masun kasvatteluaikaa!:heart:

eveliina84

Tapaamisidea olis tosi kiva, täältä tosin sinne on reilut 500km että aikas pitkä matka ! :D

Vimmu: No mä jäin sairaslomalle esikon aikaan jo rv 32 kun meinas tulla etuajassa ulos ( lopuks synty kuitenki 41+4 :D ) että siihen saakka tein kyllä hommia ! Joo pesupaikalla työskenteli saattaa olla hieman ongelmallista, mutta aika hyvin pystyn sivullakin seisomaan ja siitä pesemään.. Ainakin toivon niin ;)

Eveliina: :hug: voimia !

).( Ei ihmeempiä vieläkin etoo jos maha tyhjä mut muuten ihan jees olo! Mua on vaan alkanut pelottaan kuinka iso valas musta oikiasti tulee kesällä ! :D Vaikka onhan kaikki vaan hyvän asian puolesta mutta silti.. Musta tuntuu että hengästyn nykyään nopeammin mitä ennen, esim. jos kävelen jotain mäkeä ylös.. Oon lukenut että usein alkuraskaudessa voi olla näin..

Oon myös miettinyt että onkohan siitä haittaa kun tua esikko (2v7kk) tulee yleensä aamuyöstä viereen nukkumaan, nii hän aina silloin tällöin potkii mua mahaa ?!

Majj & 8+5

Voi Eveliina! :hug: Jos se kuitenkaan ei olis keskenmeno? Itselläni oli alussa tosi runsasta vuotoa ja olin ihan varma keskenmenosta, mutta vauva oli kuitenkin kunnossa. Ja yhdynnässähän voi joku verisuoni katketa, joten sen jälkeinen vuoto ei ole tavatonta. Tule kertomaan kuulumiset! Pidän peukkuja että kaikki olisi kuitenkin hyvin. :)
Neamma

Voimia, Eveliina! Kirkas vuoto, varsinkaan yhdynnän jälkeen ei välttämättä ole keskenmeno, kuten Neammakin kirjoitti. Itsellä tapahtui näin esikoisen kanssa ja verta tuli paljon. Vuoto kuitenkin loppui ja seuraavana päivänä oli sattumoisin lääkärintarkastus ja hän sanoi että todennäköisesti joku suoni sieltä kohdun suulta on vaan katkennut. Eli vuoto ei tullut kohdusta.

Eveliina84lle voimia :hug: Kamalaa, kun täällä vähän väliä lukee, että jollain on vuotoa alkanut tulla. Ja vaikka kaikki olisikin lopulta hyvin, niin kyllä siitä saa stressata ja pelätä varmasti tosi pitkään... ei sitä toivoisi kenellekään.

(.) Pikaisesti on kerrottava, että kun täällä ei ole aiemmin paljon oireiluja ollut niin nyt sitten on. Eilen jomotteli vähän menkkamaisesti, mutta paljon lievemmin vatsaa illalla. Tänään heräsin heikkoon ja vapisevaan oloon, joten join heti tuoremehua ja se vähän helpotti ja aloin sitten vaihtaa lakanoita niin tulikin yllättäen ensimmäistä kertaa paha olo. Haukkasin happea terassilla ja ajattelin, että pitää syödä jotain, mutta ensimmäisen jogurttilusikan suuhun saatuani nousikin oksu, joka ei sit kuitenkaan ulos asti tullut :x Että näinköhän täällä sitten pahoinvointikausi alkaa... ei se kyllä mitenkään mukavaa ollut, ettei tarvisi jatkuvaksi vieraaksi kyllä tulla...

Heinäneito + Papu 6+3

Voimia Eveliina84:lle voimia!!! :hug:

Päksäkälle Onnea hyvistä ultakuulumisista!! :heart:

Itsellä pahaolo jatkuuuuuu... päivät mennyt taas maatessa.. harmittaa kun viimeinen lomaviikko tytöllä eikä mitään pystytä tekee : /
Maanantain neuvola hiukan jännittää, kuunnellaankohan siellä jo sydänääniä ja jos, niin kuuluuko sieltä mitään... kaikenlaista sitä miettiikin..

Elzu 10+1

Eveliina84 älä viel heitä kirvestä kaivoon...mulla edellisessä raskaudessa tuli kovia verisiä vuotoja kolme kertaa,jokainen oli alatutkimuksen jälkeen pari päivää,,,toivotaan et sullaki tää olis vaaratonta :)

mammy&mato 8+3

Mä jäin sairaslomalle edellisessä raskaudessa jo viikolla 25. Oli niin paljon supistuksia ja liitoskipuja, että en pystynyt kävelemään... Olin silloinkin töissä vuodeosastolla, jossa ei kerkee istuu missään vaiheessa ja joutuu nostelee painavia potilaita. Nyt ajattelin jäädä varhennetulle äippälomalle. Viikolla 32 vietin yön synnytyssalissa kun poika meinas syntyy, oli jo kunnon supistukset. Sit olinkin vuodelevossa loppuun asti. Painokin nous "kevyet" 25 kg raskauden aikana :whistle: Poika sit päätti pysyä kuitenkin sisällä rv 39+4 asti :)

Doppleri tuli eilen ja testasin sitä, mut vielä ei kuulu sydänäänet. Pakko oli vaan kokeilla :D Nyt viikkoja 8+4. Sisko oli saanut kuulumaan viikolla 9+jotain. Mulla tosin on kohtu kallistunut taaksepäin niin sekin voi hankaloittaa. Läskiä ei kyllä oo edessä juuri ollenkaan (vielä) :D

MiukuMauku ja Mini 8+4

Kiitos onnitteluista!:heart:

Eilen oli tosiaan viikkoja 11+0 mutta ultrassa vauva vastasi hieman isompaa. Mitat oli aikalailla 11+3 ja sitä enemmän. Laskettua-aikaa ei kuitenkaan muutettu. Tämä kaveri oli kuitenkin vaikea mitattava ja kätilöllä oli paljonkin vaikeuksia saada mittoja. Mun kohtu on voimakkaasti taaksepäin kallellaan, oiskohan voinut kallistua vielä enemmän synnytyksen jälkeen?!? Vauva meni vielä ihan alas ja kätilö yritti myös vatsan päältä mutta siitä oli vielä huonompi näkyvyys. Lopulta sai kuitenkin nt-mitaksi sen 0,9mm ja pää-perämitan mitattua. Ekaksi vauva touhusi ihan kauheesti mutta nukahti kesken kaiken. Kätilä yritti siinä heilutella mutta eipä enää herännyt. Toivottavasti mulla ei ala liikkeet tuntumaan tosi myöhään kun kohtu on niin taaksepäin. Siksi mulla ei varmaan juuri mitaan mahaakaan ole.

Mutta olipas ihana tunne että kaikki oli kunnossa. Tuli vähän haikeat fiilikset siinä synnärin ovella kun koko sairaalassa oon viimeksi ollut esikoisen kanssa. Vauvan nähtyä tuli sellainen olo että pääsisipäs pian jo vauvaa hakemaan, vaikka mä en todellakaan ole vielä valmis siihen eikä meillä ole kohta asuntoakaan. Mutta kuitenkin. Veriseulaan kävin myös osallistumassa. Mä haluaisin etukäteen tietää jos jotain saattaisi olla vialla.

Tapaamiseen voisin minäkin osallistua. Olen ainakin luvannut mennä kaverini kanssa messuille joten täytyy vähän katsella mikä päivä sovitaan niin tuleeko sitten käytyä kaksi kertaa. Se taitaisi tulla vaan aika kalliiksi.

Äippäpakkaus oli mulla ainakin viimeksi kun sain elokuussa lapsen sen vuoden malli. Vaikka nyt mulle kävisi se 2010 pakkauskin.

majj meilläkin esikoinen aina onnistuu varpaillaan kaivamaan mun mahaa ja potkimaan. Mutta eiköhän vauvat ole tässä vaiheessa aika hyvin suojassa, ettei siitä mitään haittaa ole.

Päksäkkä 11+1:heart:

Täältäkin eveliinalle tsempit! Minä vuosin ekassa raskaudessa viikolla 9 ja 10 kuin seula, mutta gyne sanoi ennen kuin oli edes kohtuun katsonu että kaikki on hyvin, kun ei kipuja ole. Ja niinhän kaikki oli hyvin. Olin jo ehtinyt itkeä kesken mennyttä raskautta.

Tänään jotenkin voimaton olo käsissä ja muutenkin ollu huonompi olo taas... Joten en nyt jaksa enempää kirjottaa.

hemari 11+0 POKS :)

Miuski Vaihdatko mulle synnytyssairaalaksi VAS? Kiitos =)

Mulla oli eka neuvola viime tiistaina. Terkka kuunteli sydänäänetkin vaikka viikkoja oli 9+4. Kysy että pelästytäänkö kauheesti jos ei kuulu. Sanoin että ei, ni kuunteli sitten. Ja hyvin kuulu. Syke oli 178 =)

Mä en nyt kerenny lukea kaikkia juttuja, pitää tossa illalla perehtyä kunnolla ja lukea kaikki mitä tässä välissä on kirjoteltu. Nyt tekee sen verran paljon mieli mässyä, että mä haluan lähteä kauppaan :D

Saara09 + Nuuttiasukki 10+1

Yhteistyössä